At vende hjem til en plan der må igangsættes

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 22.03.2020 16:11
Dagene efter Isiodiths hjemkomst havde været fyldt med tomhed, til trods for de alskens bekendte der besøgte hendes spartanske hytte til langt ud på natten og kun krystallernes rolige lys, kunne lede dem tilbage og hjem igen. Tomheden var blevet efterfulgt af en særlig uro, der tog over i hunelverens daglige gøremål og efterlod hende udmattet og rastløs tilbage. En særlig kildende fornemmelse de lune tæpper i den bløde seng ikke kunne stille megen op imod.
Kun langsomt fortog chokket sig og kun langsomt, vendte Isiodith tilbage til sig selv og hverdagen, hvor dagtimerne blev spenderet i Healernes Hus til de fine hænder og fødder skreg af indestængt ømhed.
Ikke sjældent måtte Isiodith finde sig i, at alverdens skovelvere søgte hende, for at høre om historien om mørkelveren, der havde tvunget hende med sig på flugt. Isiodith brød sig ikke synderligt om at besvare de mange spørgsmål men grunden dertil, forekom hende umulig at finde. Om det var mindet om Sibalghym eller den ydmygende sympati var ganske forvirrende for Isiodith at hitte rede i. Desuden var opmærksomheden langt fra kærkommen.

Månederne gik sin stille gang og Isiodith lod langsomt minderne forsvinde. Først tvang hun dem og som tiden gik, blev det nemmere at glemme. Eventyret var for længst forbi og hendes kære fader var begyndt at snakke om ægteskab. Ægteskab, der dog krævede en villig hanelver, som Isiodith forsøgte at bide igen med, men da smilede faderen blot med et velvidende blik; som vidste han allerede besked om noget, datteren ikke selv gjorde. Snart blev det Isiodiths eneste bekymring – denne ukendte mandsperson – men sådan skulle det ikke forblive.
Dagen startede ud som enhver anden, huskede Isiodith tilbage på. Hun befandt sig i Healernes Hus, da rygterne begyndte at flyve med vinden og da ordene – ’mørkelver! Den selv samme! – nåede hendes spidse ører, løb der en rislende, kildende fornemmelse ned langs hendes rygrad. Det kunne umuligt være…
Først dagen efter fandt Isiodith frem til en vagt, en, hun havde healet utallige gange, som var klar på at bekræfte hendes mistanke. ”Forstår De frøken Lómadriethiel, ingen ønskede Dem ilde. Vi kunne ikke forestille os, hvordan nyheden dog måtte påvirke dem”, havde han beklaget sig, og Isiodith havde forladt Skovfortet med en irriterende, rasende knude i maven. Idéen om hendes petit skikkelse og de dertilhørende fordomme om manglende kræfter, gjorde hende tosset helt ind til benet og tre gange, måtte hun bede om tilladelse til at besøge den tilfangetagende. Sibalghym.
Hendes far havde kigget strengt på hende og forsøgt at forstå. Og Isiodith, uskyldsren som hun var, havde forsøgt at lyve, det bedste hun havde lært. ”Jeg bliver ganske enkelt nødt til at se ham i øjnene! Se ham, der havde mit liv i sine hænder og som kunne tage det fra mig hvert øjeblik! Jeg bliver nødt til det, forstår du ikke, far? Så jeg kan lægge det bag mig og se, at han blot er et levende væsen!

Det lykkes ikke mange dage efter og således satte Isiodith i hastige skridt, kurs mod cellerne, hvori fangen sad indespærret. Solen stod højt på himlen, men det var ikke den, der gav Isiodiths kindben et rødligt skær. Langt snarere var det hendes bankende hjerte, der truede med at springe ud igennem den tynde brystkasse, som hunelveren blev ført igennem de mange gangtunneller i Skovfortets underjordiske fængsel.
Vagten, der førte hendes vej, bar en stram mine og også han havde gjort sit for, at Isiodith skulle vende om og sætte kursen anden vej. Endnu havde det ikke lykkes ham men tvivlen havde fundet rod i hendes spinkle skikkelse. Hvad havde hun i grunden tænkt sig?
Isiodith var klædt i tøj, der gjorde sig bedst ved udendørs praktisk arbejde. Hunelverens overkrop var dækket af en smuk og tyk, mørkegrå ridekappe, der sad tæt mod hendes slanke brystkasse og dernæst slæbte sig tungt nedover hendes formede hofter. Over skulderen hang en mørk læderrygsæk, som dinglede ubehageligt for hvert skridt hun tog. De slanke ben var beklædt med tætsiddende ridebukser og fødderne beklædt med skubbe, langskaftede læderstøvler. De klikkede taktfast og gav genlyd i de smalle gange, hvor fængselsceller stod og gabede fra hver side af dem. Indeni var de mørke – og langt de fleste tomme, da Elverly var i fredstid – men snart ankom de til en nedre celle, der lå placeret bagerst i den snoede gang.

For et øjeblik kunne Isiodith ikke andet end at stirre på den mørke skikkelse, der sad på hug i de dunkle skygger. Hun end ikke hørte vagtens bekymrede tone, før han gentog sig og blidt lagde en hånd på hendes skulder. Med et spjæt vendte Isiodith ansigtet og de store, isblå øjne mod vagten og nikkede hastigt, som tegn på hun var okay. Dernæst takkede hun vagten for hjælpen og ligeså hurtigt, som de var kommet, ligeså hurtigt forlod de cellegangen igen.
Ikke et ord forlod Isiodiths læber men det beslutsomme blik skælvede ikke, som hun skridtede væk fra fængselscellen. Hun havde en plan – og ikke mindst en gæld, der skulle tilbagebetales.

Udenfor blev solen erstattet af månen, som dagen blev til aften og aften til nat. En spinkel skikkelse kunne kun lige anes i skæret fra månen og dens skridt var målrettede, tydeligvis ført af et sind der havde et mål for øje.
Hunelveren var dog ikke ligeså selvsikker, som hun følte sig. Hendes hjerte hamrede panisk og hendes tanker var et virvar af skrig og bedende stemmer, der alle tiggede hende om at gå tilbage til sin hyttes tryghed.
Isiodith standsede op i skjul for vagterne, der sad og slyngede sig ved Skovfortets fængselsindgang. De var to men ingen virkede synderlig årvågne eller opmærksomme. Den ene sad tilmed med lukkede øjne og døsede hen i nattens behagelige stilhed. Det var nu eller aldrig.

Isiodith bevægede sig hen mod dem og i lyset fra månen, der hang kridhvid over dem, smilede hun mod de to vagter, der for op med et sæt. Hun havde to krus dampende varm the i hver hånd og rakte dem til fangevogterne med en stille bøn om, at de ville drikke den glubsk. Isiodith forklarede de to bekendte, at hun ikke kunne sove og derfor bryggede dem begge en kop varm the som tak.
De virkede ikke synderlig mistænksomme – kun taknemmelig og smigrede over den unge healers hensigt. Og de drak, imens de konverserede roligt med Isiodith, der forsøgte at grine og smile på de rigtige tidspunkter. De tidspunkter, hun fandt, at mænds selvtillid steg adskillelige grader, uden at hun gav dem synderlig grund hertil.

Minutterne slæbte sig afsted men pludselig faldt vagterne om. Deres øjne gled tungt i og i mørkets stilhed lød den enes snorken højt og rungende. Isiodith spildte ikke tiden, men skyndte sig forbi dem begge og for ned langs gangene, ned mod Sibalghyms celle.
Da hun nåede dertil, pustede hun overfladisk i skæret fra de få krystaller, der oplyste væggene. De isblå øjne kunne ikke fjerne sig fra mørkelverens skikkelse og med skælvende stemme, kvækkede hun; ”Hvad i gudernes navn, laver du her? Igen?
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Mørkelveren havde efterhånden tabt tal på hvor mange dage han havde været i fjendens varetægt. Han havde stoppet med at tælle allerede efter dag et, for han havde ikke regnet med, at de ville holde ham i live så længe. Indtil det slog ham, at Lýrin… Isiodiths bejler nummer 1… fandt nydelse i at holde ham i live, som var han et slags jagttrofæ… og sparkede og tævede som hævn for at have stjålet hans pige og for at have ydmyget ham i skoven. Lýrin… Sibal hadede ham. Ikke blot havde han indfanget ham på uretfærdig vis med et overdrevent overtal af frivillige skovelvere – han havde også lænket hans arme til muren med massive jernlænker, der torturerede hans arme. Et sæt stærke, muskuløse arme, der nu hang dvaske og opgivende. Han var alt for forslået fra alle de forhøringer og Lýrins kedsomhedsbesøg. Lýrins og de andre vagters sparken og tæven fra sidste besøg havde endelig formået at få lukket munden på Sibals trodsige tunge, men det havde endnu ikke fået Sibal til at afsløre nogle af mørkelvernes eller mørkets planer eller infrastrukturer… Selv hvis Sibal vidste noget af alt det de ville vide, ville han ikke overgive noget. Det smigrede ham næsten, at sådan en som Lýrin troede, at han vidste noget som helst. Sibal var blot en menig soldat, ligesom Lýrin, hvis ikke lavere stillet...

Nu blev den mørke celle snart oplyst af månen, hvilket umiddelbart kunne betyde at der var nogen på vej til ham, efter hverdagens gøremål i Elverlys tjeneste. Det var lidt forskelligt hvornår der kom besøg. Nogle dage kom de flere gange, andre gange kun én… men nu hvor han havde været her så længe, kom det vel an på hvornår Lýrin havde fri. Hvis han var heldig, fik han slet ikke besøg, udover fra den enkelte vagt… en ung, snollet praktikant, der overrakte mad og vand til ham igennem gitteret - altså ved at stikke et stykke tørt brød og en kop vand på en stang. Og hvis Sibal var heldig, rystede knægten ikke så meget på hænderne, så det ikke blev tabt i forsøget. Klaphat… Ej… Uden at have vekslet et ord med knægten, var det nok ham han kunne lide bedst af dem alle sammen. Han gjorde klogt i at frygte ham, for hvis han kom tæt på, ville han så vidt muligt forsøge at slå ham ihjel… Hvad end han måtte slå benene væk under jorden på ham og sparke ham til døde, eller få fat i hans håndled med sit dødelige mørkelver-tandsæt. Måske kunne drabet på den første skovelver, måske skynde lidt på dem, så de kunne se at få det her overstået. Stille ham for en dommer, hvis noget… Eller gå direkte til sagen og myrde ham. Her og nu, mens han alligevel ikke kunne gøre modstand!

Sibal var så langt væk, at han ikke orkede at se op på den person der kom gående hen til hans celle. Det kunne være hvem som helst. Men han ville ikke have regnet med at høre hendes stemme. Han svarede hende ikke med det samme, eller farede op på benene, for at imødekomme hende, men løftede hovedet en smule, så han kunne se på hende igennem det rødblodige pandehår, der hang ind over hans forslåede ansigt.

”Isi?” Lød hans tørre stemme. Han kneb øjnene sammen for at fokusere sit blik på hende. Hun stod lidt i mørket, og hun var ikke klædt i den hvide, feminine kjole som han huskede hende være påført i. Hun lignede stadig en engel, med hendes blege ansigt og de himmelblå øjne. ”Mh…” Sibal var faktisk ikke kommet tilbage for at komme på tværs af skovelverne igen. Faktisk heller ikke for at se Isiodith igen. Men for at genforenes med sin søster, som ikke havde vist sig for ham endnu. ”Jeg er kommet for at bejle til dig” Lo han mørk, og næsten med samme kækhed i sig, som fra deres første tid sammen, før det gik galt imellem dem. Før deres triste adskillelse ved grænselandet… 

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 22.03.2020 21:18
Isiodith fnøs – så højt, som hunelveren nu turde i det levende mørke – hvorefter hun tog granskede ham undersøgende. ”Umuligt”, lød det spædt fra hende, som de isblå øjne gled henover mørkelverens skikkelse. Sibalghym fra deres hæsblæsende flugt sammen var væk. Hvad der i stedet sad krampagtigt og foroverbøjet nogle meter fra hende, var næsten ikke til at genkende med mørke plamager og sår alskens steder.
Hvad er der dog sket med dig…”, hviskede Isiodith forundret, men til trods for ordene selv, var hendes tonen dog langt fra spørgende. Snarere frygtsomt, konstaterende.

Hunelverens smalle fingre faldt om jernburet, der holdt Sibalghym indespærret og i det magien fornemmede hende, smeltede en række af tremmerne væk. Uden at anse det, for det var ikke noget gruopvækkende nyt for den unge helbreder, gik hun lige dele langsomt og tøvende ind mod mørkelveren.
Der var ikke et tidspunkt, hvor de isblå øjne forlod den bekendte skikkelse; ej heller, da Isiodith satte sig på hug foran ham og forsigtigt lagde sine kinder mod Sibalghyms stærke kæbeparti. Hendes bevægelse var hverken kommanderende eller blid, men blot undersøgende, ligeså vel som de lyse og skinnende øjne. Med en professionel væremåde, den Isiodith så let fandt frem til, begyndte hun at løse Sibalghyms kæder.
Kæderne er forbundet til dig igennem magi. Det samme er tremmerne”, fortalte Isiodith, selvom kun et element i fortællingen var sand. Før deres første møde havde det aldrig lykkes den unge helbreder at lyve prisvidende, men meget havde ændret sig. Isiodith havde ændret sig. ”Hvis du forsøger at undslippe, vil lænkerne strammes og tremmerne springe tilbage, som de stod før.”

Isiodith rømmede sig tøvende og lod hendes hænder støtte på Sibalghyms brystkasse, hvorunder hans mave tydeligt afslørede hvor udsultet, han var. ”Lad mig kigge på dig”, beordrede Isiodith, dog blidt, i det hun kejtet hjalp Sibalghym ned og ligge på den ru overflade under dem.
Og dernæst var det næsten som om, at deres eventyr af flugt og deres hjerteskærende adskillelse ved Grænselandet slet ikke havde fundet sted. Atter begyndte Isiodith med kyndige hænder at helbrede den unge mørkelver, akkurat som ved deres allerførste møde. Imens Isiodith arbejdede og tilså Sibalghym, begyndte hun at fortælle.

Hvis du havde været her for at bejle til mig, ville du vel have sikret dig, at jeg ikke allerede var trolovet inden da”, forsøgte hun at spøge, uvidende om håbet, der havde blomstret sig frem i hendes brystkasse. Sibalghyms kække bemærkning havde fået hendes hjerte til at danse af morskab – men først forsinket, efter hun var begyndt at helbrede – og Isiodith håbede inderligt, at morskaben ville fortsætte. Der var ikke megen forbudt morskab i Elverly. Og den, der var, kunne ikke måle sig med Sibalghym. Som hun dog havde forandret sig…

Ikke mange øjeblikke efter blev Isiodith dog alvorlig igen. Skaderne, Sibalghym led under, var værre end først antaget og for et langt stykke tid, forholdte Isiodith sig i tavshed mens, at hun arbejdede. Da hun omsider brød tavsheden, var det dog med alvorsord og med et anstrengt ansigtsudtryk. Helbrederens kunst kom ikke for en billig skilling og som altid, led hun under at skulle betale, hvad den afkrævede hende.
Jeg har en plan. En plan for at få dig ud”, indviede hun ham lavmælt i. ”Men ikke i aften. Det er ikke sikkert i aften. Jeg kom blot for at tilse dig og give dig noget mad. Du… Du har brug for det.” Isiodith kastede hurtigt et blik op mod mørkelverens rødglødende og måtte forhaste synke en klump, som alvoren gik op for hende. Nu var der ikke længere nogen vej tilbage. 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Åh nej. Sibal kunne se hvordan hendes blik undersøgte ham nærmere og lyden af hendes hviskende stemme og hendes medlidenhedsudtrykkende ord gjorde ondt på ham. Noget af den værste tortur man kunne udsætte en mørkelver for, var medlidenhed. Det var så degraderende… og Sibal var ikke anderledes end sit folk. Han vidste ikke hvad han skulle sige, for at berolige hende, men skævede sit blik væk. Forsøget på at være sit gamle kække jeg, kunne han ligeså godt opgive.

Isiodiths berøring var nok til at fjerne de tremmer der udgjorde hans lille og alt for ensomme fængselscelle. Hvilken magi skovelverne benyttede for at holde ham fanget forstod han sig ikke på, men den var uden tvivl effektiv. Sibal havde ikke kunnet bryde med de lænker, der så uretfærdigt holdt ham fastlåst til væggen. Sibals blik fokuserede på Isiodith igen, som hun nærmede sig ham uden nogle former for frygt for hans barske udseende. Der var spinkle forhåbninger om, at han i sine få dages flugt med hende havde gjort så godt et indtryk på hende, at hun ville risikere alt, for at redde ham, og at dette ikke blot var et almindeligt visit. Ja, det har jeg erfaret, tænkte Sibal, som hun gennemgik magiens virken for ham. Sibal havde været her i noget tid… og som den primitive mørkelver han var, havde han kæmpet imod lænkerne, indtil han havde forvoldt sig mere skade på sig selv, end Lýrin og hans venner havde med deres trusler og slag.

Som forventet havde hun nærmet sig hans bryst for at heale ham, og i et kort øjebliks forglemmelse og egoisme, lod han hende glædeligt heale ham. Han var så desperat på at genvinde lidt kræfter igen, selvom det herinde var nyttesløst, så længe han stadig var lænket. Ja faktisk, hvis han så alt for godt ud, skulle det nok hurtigt blive ændret på. Men lige nu kunne han ikke fokusere på fornuften, men nød godt af healingsprocessen. Han lukkede øjnene i et kort øjeblik, indtil hun afslørede at hun i deres adskillelse havde ladet sig trolove. Trolovet!? Han spærrede øjnene op og så straks kritisk på hende, hvilket vidnede om, at healingen allerede havde haft sin effekt, og at Sibal igen kunne udvise trods. Han ventede på at hun skulle forklare sig, men hendes blik var andetsteds. På hans krop, som snart var i bedre tilstand end den var til dagligt. ”Isiodith. Stop nu” Vrissede han, da hun havde gjort mere end hun burde for at heale ham.

”Du er blevet trolovet?” Røg det ud af ham i en lidt for genstridig tone, men straks kunne han godt høre på hende, at besøgstiden var knap, og at han burde lytte til hendes plan i stedet. Han rystede opgivende på hovedet, så det lange, løse hår flagrede. ”L.. Lige meget…” Et eller andet sted kunne det være lige meget. Sibal kunne aldrig gøre krav på hende, og hun ville jo heller ikke give ham sin krop da hun var urørt og desuden en romantiker… Det kunne ikke være rigtigt at ville finde sig i det, og nok var Sibal en koldblodig morder, en løgner og en tyv, men han var ikke en voldtægtsmand. ”…Hvad har du tænkt dig at gøre?” Spurgte han, lidt modvilligt, men også interesseret, da han pludselig havde fået livsgejsten tilbage, nu hvor hans krop igen kunne kæmpe. Hans blik studerede Isiodith, som ud fra hans erfaringer ikke ville finde sig i at blive kaldt svag. Men han begyndte nu at tvivle på, om hun kunne klare sig, ovenpå en chakraoverførelse som denne.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 24.03.2020 11:34
Isiodiths spinkle hænder forsvandt frygtsomt fra Sibalghyms linneds-beklædte overkrop, som han arrigt bad hende holde inde, men blikket i de isblå øjne var lynende trodsigt og irettesættende. ”Jeg er ikke så dum, som jeg ser ud!”, bed Isiodith igen, hvorefter hun fnøs, atter så højt hun nu turde i den mørke fængselscelle.
Ser du mig måske helbrede dine mange ydre skrammer, sår og blodindsamlinger?”, spurgte hun retorisk, alt imens hendes blege finger fandt alverdens urter frem fra rejsekåbens mange, skjule lommer. Isiodith fremdrog en smukt udsmykket sølvæske, der med sin kraftige overflade åd noget af mørket der omgav dem. Isiodith selv var dog for oprevet til at bide mærke i det og irriteret over Sibalghyms formodning, fortsatte hun. ”Jeg har ikke helbredt andet end de skader, jeg har fundet frem til ved dine indre organer! Brækkede ribben og blødninger og din ene skulders muskelvæv, der var beskadiget af lænkerne. Jeg har heller ikke medtaget sæbevand og klude, så jeg kunne vaske alt det størknede blod af dig! Jeg ved ikke, om de sidste måneder har været fyldt med så megen eventyr for dit vedkommende, at du helt har glemt, hvad jeg er i stand til at helbrede. Jeg er ikke en hvilken som helst Healer, ej heller er jeg så tankeløs, at jeg ville begynde at gøre dig så god som ny til skue for samtlige skovelvere”, spruttede Isiodith, nu med vrede, røde plamager henover de skarpe kindben, alt imens hun fremdrog et hjerteformet blad fra sølvæskens skjul.
Og åben så munden!”, kvækkede hun, tilsyneladende også lidende under et lignende hukommelsestab - det, Isiodith havde beskyldt Sibalghym for at døje med - for i grunden var hendes trodsige vredesudbrød noget så ukarakteristisk for den unge skovelver, der ellers normalt holdte hendes virvar af følelser skjult for andres øjne.

Til trods for arrigskaben var Isiodiths bevægelser blide og kontrollerede, som hun lagde det hjerteformede blad ind i Sibalghyms ene side af mundgavlen. Netop som Isiodith, tro mod sin fagprofession til det sidste, skulle til at forklare bladets helbredende funktion, kom Sibalghyms udbrød hende i forkøbet. For et øjeblik tøvede Isiodith, for hun kunne ganske ikke afkode mørkelverens reaktion. Umuligt, at det kan betyde noget for ham, tænkte Isiodith, hvorefter hun hastigt fattede sig og fjernede hendes blik fra mørkelverens eget. Selvfølgelig gør det ikke det, dit tåbelige pigebarn. Du var intet andet end en kortvarig og smuk underholdning – og så hold dog fokus! Du er her for at betale en livsgæld tilbage, forsatte tanken nådesløst, imens Isiodith gjorde sig nyttig. Arrigheden blev derefter erstattet af en indestængt vrede, Isiodith ikke før havde ladet komme til udtryk og med et tungt suk nikkede hun. Der var dog ingen selvmedlidenhed tilbage i de isblå øjne. Den havde hun efterladt på deres sidste eventyr, efter de var fanget under jordens overflade og Lýrins nedladende kommentarer havde set dagens lys.
Magen til kujon skal man lede længe efter”, mumlede hun sammenbidt, hvorefter hun løsnede Sibalghyms kæder nok til, at han selv derefter kunne modtaget den medbragte proviant.

Med en enkelt hovedrysten – for det var ganske enkelt lige meget for aftenens dagsorden – begyndte Isiodith at pakke sølvæsken væk. Atter var hendes fokus på den snarligt kommende plans udførelse og ikke på den mystiske bejler, der fik hendes fader til at smile hemmelighedsfuldt.
Som sagt, bliver det ikke i aften. Jeg var her tidligere under det dække, at jeg ville se min fangevogter som et væsen på lige fod med mig selv, hverken mere eller mindre. Da jeg først fandt ud af, at du var tilbage, spurgte jeg De Ældste om lov til at tilse dig, men de ville ikke høre om det. Først tredje gang jeg aflagde audiens indvilligede de. Kan du tro det? De var bange for min mentale tilstand, som om jeg ville dejse om og aldrig rejse mig igen!”, fnøs hun fornærmet, som hun atter rejste sig og satte sig en smule væk fra Sibalghym. Som hende selv, havde han også forandret sig og den unge skovelver var ikke længere sikker på, at denne fremmede mørkelver overfor hende ikke ville forsøge at skade hende. Det stak forræderisk i hendes spinkle brystkasse, som hun lagde afstand mellem dem men hastigt skubbede Isiodith fornemmelsen væk.
Med en enkel affejende håndbevægelse, fortsatte hun: ”Jeg er ikke helt sikker endnu”, indrømmede Isiodith modvilligt, hvorefter hun sendte ham et strengt blik, der udfordrede ham til at grine hånligt af hende eller, endnu værre, affeje hendes planer. ”Men jeg har brygget et middel, som får den indtagende til at sove dybt. Vagterne ligger og snorker, som vi sidder og snakker her”, forklarede Isiodith videre, hvorefter hun dog – måske en smule ironisk – rejste sig og begyndte at trave frem og tilbage i den lille fængselscelle. Hendes kønne hoved var tydeligvis lagt i alvorlige folder og arrigskaben fra før forglemt.
Min oprindelige tanke var i grunden, at jeg ville tilføje hallucinerende urter i miksturen eller planter, hvis saft påvirker hukommelsen, men jeg havde ganske enkelt ikke tid til at skaffe dem. De findes naturligvis i Helbredernes Hus, men der bliver ført nøje vagt med netop de planter, som jeg vil benytte. Det er en for stor risiko at løbe. For mig, vel og mærke”, sagde helbrederen, hvorefter hun sendte et beklagende og forsonende smil til Sibalghym. ”I grunden er det det, som gør hele affæren noget kompleks. Jeg vil ikke risikere mit hjem her. Jeg har ganske enkelt ikke andet. Ikke desto mindre-”, hastede Isiodith videre, uden at give Sibalghym særlig råderum til at besvare hendes mange overvejelser, ”min umiddelbare idé var dog, at lade vagterne sove ud og vågne naturligt, forinden at jeg dog er vendt hjem igen. De skal se, at alting er, som det var før, de faldt i søvn. Mit håb er, at de vil stikke hovederne sammen og blive enige om, at denne lille forseelse er dybt pinlig for deres arbejdsmæssige ry og holde det for dem selv, og at vi derefter får dig fri i morgen aften. Sig mig så, hvad du tænker!
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Sibal fik sig lidt af en chok, da hun snappede efter ham. Men på den anden side var det ret ventet, ud fra den måde han selv havde vrisset af hende. Men Isiodith plejede nu ikke at lade sig ophidse på den måde. Noget ved hende var ændret… Eller også kendte han hende bare ikke godt nok. Hun var ikke så dum som hun så ud? Sibal havde aldeles ikke ment det sådan, men han lyttede alligevel på hvad hun havde at sige, alt imens hans øjenbryn løftede sig i en undren. Det slog ham at Isiodith havde spottet hans bekymringer alene ved synet af hans fjæs. Med frygt for at starte et eller andet unødvendigt skænderi op med hende, åbnede han kæften og blottede sine rovdyrsbisser for at lade hende stoppe et blad ind. Hun skulle jo gerne gå herfra med lysten til stadig at befri ham fra fængslet… Hvis altså hun havde den magt…

Selvom hun var vred på ham… Var hun altså stadig dejlig. Kvinder var tit vrede på ham, så det at Isodith også lige skulle bruge ham som boksepude mod sine frustrationer… det var okay. Han udnyttede bare lejligheden til at kigge på hende, mens han tænksomt legede med bladet inde i munden med en undersøgende tungespids. En del af Sibalghym havde nu håbet på et kys… Men det måtte han bare drømme sig til i stedet for.

”Uhh” Lød det pludselig opløftet og interesseret fra Sibal, som hun forklarede hvor meget hun egentlig havde gjort for ham, for at nå hertil. Altså et eller andet sted måtte det da gå udover hendes omdømme, hvis det kom for øre, at hun var blevet venner med en mørkelver. Altså en hvilken som helst anden skovelver ville jo nægte at heale ham… Men her havde Isiodith kontaktet dem hele 3 gange. Dog uden held. Og det havde…. Neeej, vel? Havde det virkelig fået hende til at forgifte hendes medelvere med soveurter? Var det ikke risikabelt og ulovligt? Sibals røde øjne glimtede ivrigt i mørket, og som det hjerteformede blad begyndte at fortærre i hans mund, var han nødt til at komme med en bemærkning.

”Jeg er imponeret. Ingen andre har villet gå igennem ild og vand for at redde min røv. Og her er du” Lo han lavmælt, men ikke uden konsekvensen af at ekkoet af hans stemme vandrede igennem de mange tomme gange og celler. Men der var ingen til at høre ham… Sibal gengældte det smil hun sendte ham. ”Så snart vagterne vågner, styrter de garanteret denne vej, for at se om jeg er her… Og forhåbentlig går de skamfuldt tilbage til deres poster.” Det, eller også fandt de muligheden for endnu en afhøring af ham. Hans egne ord mindede ham om, at sådan en urtemixtur ikke kunne holde dem i dyb søvn alt for længe. Og hvis han ikke kom ud af sin celle i aften, så var tiden imellem dem måske ved at være ovre. Der var mange… åh så mange ting han ville sige til Isiodith – ikke nødvendigvis noget der kunne have betydning for hendes fremtid med hendes trolovede… Men deres sommerkærlighed havde sluttet så brat. Fra hendes side af…

”Jeg tænker at du er en klog pige, og at det nok skal lykkes, hvad end du kommer på. Men pas nu på at du ikke træder forkert... Jeg kender ikke jeres love særlig godt. Men jeg frygter at straffen kan være... hård, selv hvor en højtelsket healerdatter.” Svarede Sibal endelig, og denne gang noget mere alvorligt og passende til sin nuværende situation i lænker. Sibal kunne ikke andet end at stole på hende, og blot vente på hende her... Han havde ingen ide om hvordan hun ville kunne bryde ind til ham igen, uden at vagterne var ekstra observante, og hvordan hun havde tænkt sig at bryde med hans magisk-forstærkede lænker.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 24.03.2020 14:15
Isiodith stoppede brat op og lod de isblå øjne indfinde på sig Sibalghyms sammenkrøbne skikkelse i mørket. De var store af forbløffelse og i to hurtige skridt, satte skovelveren sig på hug foran den gennembankede mørkelver.
Har du ikke andet at sige, mere at tilføje?”, spurgte hun skingert og nedslået, for i sandhed kunne Isiodith ikke skjule, at hun havde håbet på noget mere… af et eller andet. ”Du… Jeg mener, du havde så mange gode idéer dengang! I sommers! Du vidste hele tiden, hvad der måtte gøres”, forsøgte hun at forklare, alt imens hendes skarpe, isblå blik hvilede gennemborende i hans.

En smule – og så sandelig kun en smule, forsøgte Isiodith at bilde sig ind – lamslået og febrilsk satte helbrederen sig bedre til rette, alt imens hun begyndte at pakke de medbragte provianter ud fra skindsækken. Hun rakte ham dem, velvidende at måltidet ikke ville falde i god jord hos mørkelveren, men Isiodith måtte også erkende, at hun ikke kunne imødegå hendes patients ønsker, hvad angik det, han måtte få at spise. Det blussende temperament var faldet i baggrunden, for Isiodith havde pludselig fået væsentlig mere at tænke over.
Imens Sibalghym tog maden til sig, var det nu Isiodiths tur til at betragte ham. For en kort rum tid lod hun tavsheden sænke sig over dem, for den var mærkværdig behagelig taget hele affæren i betragtning. Desuden havde hun savnet ham. At tage ham i øjesyn som nu var, ja, næsten tiltrængt, måtte Isiodith indrømme.

Isiodith lod dog ikke følelsen få overtaget og atter mindede hun sig selv om, at hun ikke havde været andet end en kortvarig underholdning, nærmest en pauseklovn, for mørkelveren. Og dertil også, at de jo ikke brød sig synderligt om hinanden. En insisterende tanke prøvede at bane sig vej frem, men med en let hovedrysten så Isiodith væk og rømmede sig, i håb om at det ville få hende til at fatte sig blot en smule.
Du skånede mig dengang. Du kunne have dræbt mig men undlod. Jeg tilbagebetaler blot min livsgæld”, fortalte hun dernæst, både for at få de dominerende tanker på afveje men ligeså meget for at overbevise hende selv. I sandhed var det umådelig svært at bære tanken om, at Sibalghym ikke bedrev tiden og lavede ulykker et eller andet sted ude i verden. Den tankestrøm havde ofte bragt hende overmådelig meget skam forinden det øjeblik.

Atter rømmede hun sig og med en næsten forretningsmæssig fattethed, sukkede hun dybt. ”Hvad med din plantemagi? Kan den ikke hjælpe os?”, spurgte Isiodith forhastet men lavmælt. ”Det sværeste bliver at få dig ud herfra. Så snart du er ude, forestillede jeg mig, at det ville blive mere… håndgribeligt. Har de sagt noget om din domsfældelse? Vil de sende dig tilbage til mørkelverne eller…?” 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Så snart hun brattede op og for et øjeblik lod til at panikke over, at han ingen forslag på sin egen redning havde, mistede Sibal lidt troen på, om han overhoved ville blive befriet. Han kunne godt høre på hende, at hun havde planlagt alt andet til punkt og prikke – hvad hun skulle have med til ham. Hvad hun skulle sige til ham. Hvordan hun skulle komme forbi vagterne… Alt andet end selve redningsaktionen. Hvis Sibal havde haft en plan, så havde han ikke siddet her. Så havde han forsøgt at manipulere den stakkels knægt med foder og piskrukke-tjansen, der var mindst lige så degraderende for ham, som det var for Sibal. ”Ehh… Nej” Svarede Sibal lidt fortørnet i et øjeblik – men kun i et øjeblik. Hun havde egentlig ret. Sibal havde været i sit rette element i skoven, og han havde styret alt, fra da Isiodith løsladte ham. Med Isiodith som gidsel ville ingen turde skyde ham ned, og med hele skoven som sit våben var han jo nærmest uovervindelig. Det var ikke let at indrømme, hverken overfor Isiodith eller sig selv. Men de sidste par dage havde han vist… mere eller mindre givet op, og det var så ulig ham på så mange planer. Han kunne ikke genkende sig selv… MEN nu var han healet, og han kunne mærke gejsten i ham igen, og måske… faktisk glæde over at se Isiodith igen.

Distraherende var det da blikket, der ellers fast hvilede på Isiodith, fik øje på maden. Det var rart at se at det ikke var det samme som han var blevet fodret med 1 gang dagligt i sit lorteliv som fange. Isiodith kunne ikke vide, hvor overraskende godt det smagte.

”Skånede dig?” Lød det oprigtigt forvirret fra Sibal, mens han endnu havde mad i munden. Det burde ikke være svært at forstå, da hendes forklaring var tydelig nok. Men det var slet ikke sådan Sibal havde opfattet det. Altså… Sibal havde godt nok taget hende til fange ja, og ville ikke give slip på hende før han var i sikkerhed ja, men… det var da hans opfattelse, at Isiodith ønskede at følge ham sikkert ud til sidst? Hvad havde ændret sig…? Var det… Fordi Sibal fortalte hende at han tilhørte en anden? ”Hør her snut” Han sank hurtigt maden, som vist ikke var tygget helt færdigt, da han skar en grimasse. Men han var nødt til at afbryde hende i alle hendes pludselige spørgsmål. Sibal var ikke særlig intellektuel og kunne dårligt holde styr på bare det første han ønskede at svare. ”Jeg troede du komme til min undsætning fordi du havde følelser for mig. Ikke at du skulle betale en gæld tilbage til mig” Hans rødglødende blik sitrede som de krævede øjenkontakt med hendes blå. Altså det burde være lige meget hvorfor hun ville redde ham, ikke? Men det gjorde ham ærlig talt lidt irritabel. Det gjorde ham… utilpas. Han følte sig… afvist, på en måde.

”Jeg er blevet truet med lidt af hvert. Tortur og død, som jeg ikke troede var noget man gjorde her i Elverly… Men jeg tror ikke at de har noget at skulle have sagt. Det må være jeres Råd, der er ved at vende beslutningerne… Men jeg tror ikke de lader en mørkelver slippe bare sådan. Vi har aldrig hørt om mørkelvere, der er kommet sikkert hjem efter at have søgt mod Elverly…  Og…” Fortsatte han hurtigt, men surmulende, som han kiggede ud i det mørke cellerum. ” Jeg kan ikke bruge min plantemagi her… Jeg har ikke kontakt til jordbunden, og jeg skal i større tilfælde også have armene fri, så jeg kan dirigere træerne, du ved…?” Det var langt fra sikkert at Isiodith ville forstå hvordan det var at kontrollere skovens træer. Lidt ligesom han havde svært ved at se hvordan hendes healingsmagi kunne styres blot ved en simpel berøring. ”Men okay… Hvis du gerne vil have mig til at udtænke noget… Så er du nødt til at opsøge Lýrin. Det er ham der har nøglen til mine lænker. Han bærer den i sit bælte… Han har altid gerne villet have dig med på den måneskinstur, ikke? Der skal sikkert ikke meget til at distrahere ham, hvis det er dig der kommer til ham… du ved… Mænd og kvinder… Ikke?” Det var meget svært for ham at forklare hende, at hun skulle forføre ham. Han ønskede ikke at den idiot skulle lægge sine klamme skovelverhænder om hende. Men måske var det en plan der havde en chance for at virke.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 24.03.2020 18:12
Isiodith kunne ikke skjule sin milde forbløffelse over Sibalghyms erklæring. ”Nej?”, gentog hun vantro, hvorefter blide, hvide fingre gled henover hans pande. Han var hverken iskold eller brændende varm – hvad kunne der dog være hændt ham?

Bekymringen blev der dog ikke længe og med irettesættende øjne, så hun på ham. ”Jeg er ikke nogens snut”, bed hun lavmælt tilbage og fnøs derefter fornærmet. I sandhed kunne Isiodith dog ikke mønstre samme intense blussende fornemmelse som tidligere, og snart efter krakelerede hendes bløde læber dog også i et lille, spøgefuldt smil.
Ikke at det forblev på hendes brede læber længe. End ikke et øjeblik efter svandt det ind, som Sibalghyms ord ramte hende som en pil i hjertet. Straks skred hendes isblå blik fra hans og hun rystede demonstrativt på hovedet, fornægtende. ”Jeg vil slet ikke spilde min tid med sådanne latterligheder”, løj hun forhastet og måske en smule skingert. ”Du gjorde jo selv så fint opmærksom på, at du tilhørte en anden. Og snart… så gør jeg også”, skyndte hun sig at tilføje, hvorefter hun rejste sig.
Med armene over kors stillede Isiodith sig i det mørke hjørne, længst væk fra Sibalghym. Pludselig kunne hun ikke bære at være i hans nærhed. Følelserne rumsterede krampagtigt i den magre brystkasse, følelser af foragt for sig selv og følelsen af… af ikke at være andet end et dumt og naivt pigebarn. Isiodith afskyede den fornemmelse og pludselig skammede hun sig tilmed. Hvad havde hun dog forestillet sig?

Sibalghyms næstkommende ord bragte dog Isiodith tilbage til den barske virkelighed og med store, forbløffede øjne så hun på ham. For et kort øjeblik kunne Isiodith ikke få et ord over sine læber, men så nikkede hun, afmålt, og stirrede frem foran sig. Så krakelerede hendes stolte ansigt atter og hun lagde begge hænder henover sine kinder, i det hendes isblå øjne atter søgte Sibalghyms.
Det aner jeg ikke, om jeg overhovedet kan!”, udbrød hun stille men skingert, hvorefter hun kom til at udstøde et sagtne grin. Et grin der så tydeligt afslørede, hvad hun syntes om sig selv i det øjeblik.

For blot et øjeblik gemte hun sit ansigt i hænderne, men pludselig så hun op. Den skarpe beslutsomhed fra før lagde sig nu atter over hende. ”Hvad nu hvis du døde i vores varetægt?”, spurgte Isiodith med håb i stemmen.
Der findes… Der findes en plante… Du dør naturligvis ikke, men måske… Måske kunne det lykkes!” Fordybet i tankerne satte Isiodith fortænderne i den tykke underlæbe.
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Ugh, hvor var hun irriterende. Hvorfor skulle hun absolut blive ved med at træde i, at hun var blevet trolovet? Var hun mon sadist? Ville hun have ham til at sige, at han ville give alt op for at leve i et drømmescenarie af et ægteskab, som aldrig ville kunne lade sig gøre, med mindre de isolerede sig fra alle i hele verden? Sibal kunne umuligt gå så langt, og ud fra hvad han kunne forstå på Isiodith, havde hun det på samme måde. Sibal havde viet sit elverlange liv til sin søster og til krig mod lyset, og sådan skulle det blive ved med at være. Ingen måtte nogensinde finde ud af, at en skovelverskønhed havde gjort ham blød om hjertet.

Sibals blik fulgte Isiodith som hun trådte over i hjørnet og stod for sig selv. Hendes ansigt og hendes følelser var skjult for hans åsyn, men det ændrede ikke på den følelse det forlod Sibal med. En ængstelig fornemmelse… Han havde lyst til at gøre det bedre for hende, ved at forsøge at formulere nogle pæne ord til hende. Men han vidste udmærket godt, at hun ikke kunne bruge dem til noget, med mindre at han kunne give hende noget hun kunne bruge. Sibal havde intet at tilbyde, hvis ikke hun blot ville udnytte ham for hans selskab og hans krop. På en måde havde han også lyst til at flygte fra alle problemerne, men lænkerne holdt ham fra det.

Som Sibal i stedet efterkom hendes ønske om, at han skulle finde på en løsning for at få sig selv ud, og fremlagde sit bedste og eneste bud til hende, vidste han at det ikke ville blive taget pænt. Altså med mindre Isiodith havde valgt at se igennem fingrene med Lýrins bagtale bag hendes ryg. Inderst inde håbede han, at Isiodith afskyede ham akkurat lige så meget som Sibal gjorde, og han forventede også, at hun ville stride imod hans forslag, hvilket det lod til. Sibal fnøs også i en lydløs latter og smilte. ”Selvfølgelig kan du det. Spørgsmålet er bare om du må for din kommende husbond.” Smilet bredte sig mere i hans drilleri, så det blottede hans rovdyreagtige tandsæt. Selvom faktummet at hun var trolovet generede ham utroligt meget, holdt det ham ikke fra selv at udnytte lejligheden til at stikke til hende.

Smilet holdt dog brat op så snart han opdagede at Isiodith stod og tænkte på noget helt andet. Hun lignede en der var ved at knække en kode, men hun var nu også vældig intelligent. Syntes Sibal. ”Pøøh…Hvad?” Hvad nu hvis hvad? Hvis han døde? Sibal stirrede både forvirret på hende, men også en lille smule skræmt over hendes forslag. ”Det er udelukket! Isiodith. Du vil hellere risikere at slå mig ihjel med en blomst, frem for at flirte lidt med en lille skovelvermand!?” Protesterede han straks. Var det virkelig kun ham der så huller i hendes plan? Sibal havde absolut ingen forstand på planter – den slags viden var nok mere noget hans søster interesserede sig for. ”Nu skal du jo også lige huske på at jeg er mørkelver. Vi er gift-resistente… eller sådan noget. Jeg får allerhøjest luft i maven”

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 27.03.2020 18:49
Sibalghyms spøgefuldheder om det kommende ægteskab, fik Isiodith til at fnyse lavmælt men så absolut moret. Langsomt falder de spidse skuldre tilbage på plads og med lydløse skridt, bevægede Isiodith sig tilbage mod mørkelveren med en let, vantro hovedrysten. ”Jeg ved ikke engang, hvem der overvejer at bejle til mig”, indrømmede hun, om end en smule modvilligt, som hun satte sig på knæ overfor Sibalghym på den hårde stenoverflade. Med fraværende, isblå øjne rettet mod hendes spinkle fingre, udåndede Isiodith tungt.
Er det ikke grinagtigt? Der går en eller anden mand rundt her i Elverly, som har søgt accept hos mine forældre, uden at jeg overhovedet ikke har nogen anelse om, hvem det er”, fortalte hun en anelse sammenbidt videre, som hendes isblå øjne langsomt gled henover Sibalghyms beskidte og forslåede skikkelse. ”Hvis det er Lýrin, så tror jeg nok, at jeg må forsøge at flytte permanent til Dianthos, skære mine ører af og tage et nyt navn”, fnøs Isiodith dernæst og gav sig atter til at betragte Sibalghym.

Pludselig formede en dyb rynke sig i mellem hendes brede øjenbryn og irriteret på sig selv rystede Isiodith på hovedet. Det var hverken tiden eller stedet for en samtale af en sådan kaliber, og Isiodith forbandede sig selv i sine tanker for at brase ud med sådanne latterligheder. I stedet gav hun sig til at samle hendes medbragte ejendele, mere for at beskæftige hendes hænder end at sidde og stirre åndsvagt på Sibalghym. Med skjult forbløffelse mærkede Isiodith, hvordan hendes hjerte sprang et slag over, da mørkelverens ånde kolliderede med hendes læber og næse, og dernæst hvordan hendes krop reagerede instinktivt på sensationen.
For mindre end et sekund stivnede Isiodith med sine øjne rettet stift ned på stenene under hende, men i det næste øjeblik sprang Isiodith frem mod Sibalghym i en stram omfavnelse.

Isiodith begravede hendes hjerteformede ansigt i mørkelverens tilsølede hår, men til trods for blodet, mudderet og den gamle sved, kunne Isiodith intet andet end at stramme sit arme endnu tættere om ham. Med sine isblå øjne knebet hårdt sammen, mumlede hun, ”jeg har sådan savnet dig. Selv dine dumme kommentarer og dine vanvittige humørsvingninger og alt dit brok.” Et lavmælt, og lige dele drilagtigt og indestængt kluk, forlod hende halvkvalt som Isiodith gav ham et endnu insisterende klem. ”Og du havde ret dengang… Skovelvere kan være noget så kedelige”, tilføjede hun stille, alt imens et smalt smil satte sig fast på hendes hjerteformede læber.

For et øjeblik kunne Isiodith ikke andet end at sidde med armene omkring Sibalghym og suge, ja, hun end ikke vidste hvad, men alting af ham til sig. Det virkede nærmest livsnødvendigt i det øjeblik, men da hun omsider trak sig tilbage, var det med et halvbeklagende blik. 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Hun havde virkelig ingen anelse om hvem hendes bejler kunne være? Utroligt at manden ikke lige havde valgt at gå til hende først. At gå til forældrene var vist det mest formelle blandt elvere såvel som mennesker… Alt imens man i mørkelverkredse havde en til flere mager, der kunne være livsvarige eller midlertidige. ”Årh… Mon ikke du kan sige nej?” Sibal havde på intet tidspunkt mødt eller hørt om hendes forældre, så han kunne ikke vide hvorvidt hendes forældre var strenge eller nogle kærlige forældre. Ud fra hvilken fantastisk pige de havde, kunne han kun håbe på at de var kærlige og medgørlige. 

Isiodiths makabre ord om at ville skære sine øre af og flytte til Dianthos, blot for at slippe for at indgå ægteskab med Lýrin var særdeles underholdende og bragte dem begge et øjeblik hvor de begge blev muntret lidt op. Det var første gang i lang tid Sibal havde følt sådan her. Hans fængselstid havde været et helvede…

Sibals blik hvilede varmt på hende og han tænkte slet ikke på hvad hans åndedrag udsatte hende for af længsel. På en eller anden måde troede han at det kun var ham der længdes efter hende og ville ønske at han kunne gribe sine arme om hende. Men pludselig gjorde hun en bevægelse, der fik Sibal til at forberede sig på at det ville gøre ondt. Hun krammede ham straks, og det gav et lille ryk i kæderne. Men ondt gjorde det ikke, for Isiodith var ikke just tung. Det var dejligt at mærke hendes krop mod sin. Og hjertet hamrede pludselig hårdere i Sibals bryst, lidt som hvis han havde fået et chok fra det.

”Ååh... Mmh” Sukkede han lidt hæst og lettet. Han knugede øjnene i og vendte også sin kind mod hendes, så han kunne mærke hendes hud mod sit ansigt. I modsætning til ham selv, duftede hun rent og tiltalende. Hun duftede af Elverlys træer og alskens blomster og planter. ”Skovelvermænd.” Måtte han rette hende. Han kendte kun hende, og ud fra hvad han havde lært om hende i dag, var hun langt fra så uskyldig som hun så ud. Hun var godt på vej til at begå en stor forbrydelse i Elverly.

Mørkelveren nød godt af krammet så længe det varede, men måtte selv afbryde det. Han kunne mærke et sted indefra, at der var mere end venskab imellem dem, og han ville ikke blive ved med at blive tortureret på denne her måde. Han måtte modvilligt rykke sit hoved lidt væk fra hendes manke af mørke hår, for at kunne se på hende med et af sine sjældnere alvorsblikke. ”Isiodith… Når du har fået mig ud herfra, vil jeg have dig…”

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 27.03.2020 20:49
Isiodith lod forsigtigt sine spinkle fingre stryge henover Sibalghyms blodsprængte kind og for blot et øjeblik, så hun ikke længere beklagende ud. Kun en eftertænksom rynke mellem hendes mørke øjenbryn synes at afsløre, hvad hun end måtte tænke og efter at have været tavst et kort øjeblik, nikkede hun.
Det kunne jeg. Men alt efter hvem der spørger, kan det både være ligegyldigt eller skamfuldt”, forklarede hun, hvorefter hendes hånd omsider forlod hans varme kind. ”Hvis han er fra en slægt, der har mere magt end min egen besidder, så ville der blive set ned på min beslutning, men… Mine forældre er begge gode mennesker. De gør kun, hvad end de mener er det bedste for mig, så… Jeg kan ikke forestille mig, at han skulle være andet end ganske passende.” Ordene flød fra hendes læber, men de var pakket ind i en film af reservation og afstand. Isiodith hadede at overveje de uendelige muligheder, for altid så hun hendes forældres håbefulde smil for sit indre blik.

Sibalghym fik dog snart efter hendes opmærksomhed tilbage, i det hans alvorlige øjne, øjne Isiodith aldrig mindes at have set før, atter fæstnede sig i hendes.
Have mig?”, spurgte Isiodith åndeløst, i det en let rødmen gled henover hendes skarpe kindben. Straks snurrede hendes slanke hals sig sammen, så ingen ord kunne undslippe den men hendes isblå øjne gnistrede håbefuldt, næsten sløret af erkendelsen. De buttede læber skiltes men ikke et ord undslap dem, for pludselig hørtes tunge skridt i fængselsgangen dunkle mørke.

Ved Isaris opsvulmede barm”, bandede Isiodith i en næsten lydløs hvisken, hvorefter hun hastigt rejste sig. ”Undskyld!”, mumlede hun under sammenbidte læber, i det panikken satte ind og skovelveren hårdhændet – eller i hvert fald så hårdhændet, hun nu kunne være - skubbede ham tilbage i den stilling, hvori hun først havde fundet ham.
Med let rystende hænder indsamlede Isiodith hastigt sine remedier og drejede dernæst rundt på hælen, for at spejde ud igennem tremmerne. De støvlebeklædte fødder bevægede sig stadigt imod hende, imod dem, og så hurtigt og så lydløst Isiodith overhovedet havde lært, satte hun i løb ned langs gangen og mod den modsatte ende; ned i det sorte mørke, der hvor krystallerne ikke længere lyste.

Vagterne nåede omsider Sibalghyms celle og med en søvndrukken klang til deres stemme, hvæsede de indbyrdes med hinanden. ”Jeg er sikker på, at jeg hørte skridt!”, mumlede den ene til den anden, som dog hverken videre synderlig interesseret i andet end at vende tilbage til sin vante stol.
Du hører syner!
Ser.
A-hvar?
Ja, man ser syner! Man hører ikke syner!
Det kan man da godt!
"Ti stille og tjek til det skvat. Han ligner en død som han hænger!”, bed den mest klarhoved af vagterne, hvorefter han selv fortsatte ned langs gangen. 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Isiodiths åndeløse udbrud fik varmen til at stige til Sibals kinder, skønt det ikke viste sig i hans mørke hud. ”Ja. Jeg vil have dig” Gentog han, i tilfælde af at hun troede at hun havde hørt forkert. Hvordan i alverden kunne det komme som en overraskelse for hende snart? Sibal havde udtrykket sin interesse for hende siden deres første kys. Og hun ville også have ham, vidste han, men kunne tilsyneladende ikke beslutte sig om hun turde eller ej. Han smilte prøvende til hende og så frem til et svar, i et håb om der var elskov i vente, når de igen var genforenet. Sådan rigtigt. Men hun nåede aldrig dertil, for med det samme hørte Sibal det også – Lyden af skridt. Vagterne var kommet sig ovenpå sovemedicinen! 

Alarmeret kastede Sibal et blik ned på alle de ting som Isiodith havde taget frem. Alle de ting hans snakken havde distraheret hende fra at rydde op. Han kunne ikke sige noget, for han vidste at skovelvernes hørelse var mindst lige så gode som hans. Og Sibals mørkelviske hvisken ville blive spottet i grottens forræderiske ekko. Heldigvis var Isionerede ude af cellen i en imponerende fart, og han så hende forsvinde ud af mørket. I den retning hvor cellerne sikkert også stod tomme…

Som vagterne kom nærmere, og den ene var så venlig at minde Sibal om, at de havde efterladt ham i store smerter, måtte han trodsigt give slip i sine muskler og lade sig dingle, kun løftet op ad kædernes styrke. Hans hoved hang også, og han lukkede øjnene og spillede halvdød. Men uden tvivl var han stadig lysvågen og lyttede efter deres samtale, trods dens ligegyldighed. Med mindre at de endelig havde tænkt sig, at afsløre for ham, om han skulle stilles for dommer snart eller ej.

Hvis nogle af dem insisterede på kontakt, ved at stikke til ham eller sparke til ham, ville han glo op på dem med et besejret, men endnu hadefuldt blik – præcis som han havde gjort så mange gange før. De måtte under ingen omstændigheder tro, at han havde haft besøg.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 29.03.2020 11:28
Til sit egen bankende hjerte fortsatte Isiodith hastigt ned igennem mørket. De isblå øjne kunne knap se, hvorhen de støvlebeklædte fødder kolliderede med brostenene, men drevet af en ugenkendelig panik, fortsatte skovelveren.
Sibalghyms ord gav genlyd bag den hvide pande, som en ondsindig djævel på hendes skulder, der skreg på helbrederens opmærksomhed. Ordene var dem, hun havde længtes efter, dem, hun havde håbet på, dem, hun allerhelst ville høre og alligevel rev noget giftigt i hende; noget, der gjorde hende usikker og fik Isiodith til at glemme, at være så lydløs så mulig. Bag hende småløb vagten, stadig påvirket af den søvnfremkaldende the, men ikke mindre skarp eller i tvivl om, hvad han hørte.
-
Den tilbageblivende vagt betragtede mørkelveren med en bange anelse og nu, hvor han var alene, fandt han ikke just det, at skulle bevæge sig ind i cellen særligt tiltrækkende. Efter at have sukket tungt var det dog det, som han gjorde, dog med varsomme og tøvende skridt, som var fangen ikke spændt fast i solide sølvkæder.
Som mørkelveren hang og dinglede, lignede han en død og vagten brummede, for at få Sibalghyms opmærksomhed. Da han ikke fik den, puffede han med skosnuden til mørkelverens forslåede hoved, hvorefter han greb om det hvide hår og jog Sibalghyms ansigt tilbage.
-
Isiodith fulgte gangen, som den snoede og ledte hende forbi et uvist antal af fængselsceller. Eller, det var i hvert fald hvad hun antog, det måtte være, for i sandhed kunne Isiodith knap se sine egne blege hænder i mørket. Hendes hjerte hamrede fortsat i en stigende panik, nu hvor hun bevægede sig uden formål og alt, hendes tanker kunne fokusere på, var at slippe uset fra gangenes mørke.
Ligeså snart tanken havde indfundet sig, endte hun forpustet i et tilstødende lokale og hvad hun så, fik hendes indre til at snurre om sig selv. Alverdens torturredskaber, der glimtede faretruende i alt det dunkle, og en mærkværdigt udseende stol med kraftige læderremme, bød hende velkommen, som var Isiodith trådt ind i et mareridt. Stanken af råddenskab fik hendes isblå øjne til at løbe i vand, men et sted bag panikken og ubehaget skreg en tankeidé på hendes opmærksomhed.
-
Vagten betragtede hastigt mørkelverens røde øjne og fnøs, som han slap taget i det tilsølede og fedtede hår. Netop som han skulle til at lade eder og forbandelser regne nedover den forslåede skikkelse, lød der et ’bump’ og et dertilhørende tungt suk.
Straks for vagten rundt og så snart han var ude af cellen, trak han sit sværd fra skeden i en imponerende og hurtig bevægelse. Dernæst satte han afsted ned langs gangen, om end en smule vaklende og tøvende, som han kaldte på sin kammerat.
-
Isiodith stirrede på den sorte skikkelse i mørket, der lå med ansigtet i brostenene. Han bevægede sig ikke, men Isiodith kunne høre hans tunge vejrtrækning, til trods for hendes eget hjerte der bankede hysterisk. Og dernæst skridt, skridt der nærmede sig og en stemme, der kaldte tøvende.
Isiodith pressede sig længere op mod muren, i håb om at hun kunne gå i et med den og bevæge sig igennem murstenene. Realiteten af hendes handling havde ikke endnu fået tag om hende, men da vagten, hvis stemme hun genkendte, fortsat nærmede sig hende, mærkede hun salte tårer forlade hendes øjne.
Og så trådte vagten ind i lokalet og et forundret gisp efterlod ham, som han så sin bevidstløse kammerat i øjesyn. Havde theen ikke stadig sin slørende effekt, havde denne måske ikke bøjet sig ned og lagt sværdet fra sig ved sin side; han havde måske endda været hurtig nok og vendt sig mod den skikkelse, der tårnede sig op bag ham med tyk træpind hævet. Og vagten havde måske tilmed kunne forudse, hvad der så skete dernæst.
Det gjorde han bare ikke og med to slag i hovedet faldt også han bevidstløs til jorden. Med dirrende hænder tabte Isiodith køllen og faldt på knæ, som hun gik i gang med at rode vagternes uniform igennem. Så snart Isiodiths hænder havde krøllet sig sammen om et bundt nøgler, var hun atter på vej tilbage mod Sibalghym og denne gang, bed hun end ikke mærke i de salte tårer.
Som Isiodith nåede Sibalghyms celle og faldt sammen foran ham, havde hendes hals snurret sig krampagtigt sammen. Ingen ord eller forklaring kunne undslippe hende, som hun prøvede adskillelige nøgler med rystende hænder. Ej kunne hun få nogle kommandoer over læberne, i det Sibalghyms kæder gik op og han var fri. 
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

I sit skuespil om at være som en forslået, halvdød fange, havde Sibal store problemer med at blive i rollen. Hans puls var høj og hans tanker var kun hos Isiodith, som nu havde en af de to vagter efter sig. Ville hun klare den i sikkerhed, eller ville vagten få fat på hende? Sibal kendte kun vagternes kolde sider, men kunne de finde på at gøre en hunelver, healerdatter, som var elsket af folket fortræd?

Sibal var klar over, at der var blevet en vagt tilbage. Han kunne høre at han i et øjeblik stod stille, sukkede, og derefter tog den endelige beslutning om at træde ind i cellen til ham. Pis også… Men det var trods alt godt at han ikke sluttede sig til den anden vagt. Sibal måtte dog forberede sig på at blive udsat for mere chikane og mere vold. Som vagten tog i hans hår og trak ham langt tilbage, var Sibals dyriske knurren og forpinte, vrede grimasse ægte. Hans blik lynede da han så ind i vagtens øjne, men trods Sibals væmmelige mørkelverudseende, var det ikke noget der skræmte ham længere. Vagten fnøs hånligt ad ham og slap hans hår, hvilket gjorde mindst lige så ondt, hvilket sikkert ikke kunne undgås, selv hvis han havde opført sig pænt på noget tidspunkt.

Pludselig hørte Sibal en lyd, der kom nede fra gangen, hvor han sidst havde set Isiodith gå ned ad, og det tunge suk gav ham en forhåbning om, at Isiodith havde slået ham ud. Men nu… nu var den anden vagt opmærksom på, at mørkelveren havde fået en ven. ”Hallo! Hey!” Kaldte Sibal efter ham, da han frygtede at han ville bruge sit sværd på hende, når først han nåede hende ”Er du sikker på du tør lade mig alene!? Jeg flår dig levende!” Mørkelveren hev sin krop fremad for aggressivt at kæmpe imod sine lænker, som fik kæderne til at larme faretruende, men hverken hans tilråb eller pludselige livstegn kunne distrahere vagten. Skovelveren var vist klogere end han så ud… Og alt Sibal fik ud af det, var lænkerne der strammede om ham og nev i hans hud, til han måtte læne sig ydmyget tilbage mod væggen. Vagten var nu gået ned ad gangen, og Sibal var blevet efterladt med en magtesløs følelse i kroppen. Han var bekymret for om Isiodith kunne sikre sig at nedlægge hele to vagter med succes…

Han hørte lyden af flere slag og endnu et bump, men han kunne umuligt forstille sig, hvad der egentlig foregik. Ekkoet i fangegangen fik det hele til at lyde meget voldsomt, og han håbede at de løbende skridt han kunne høre, tilhørte Isiodith. Han registrerede hurtigt, at det kun kunne være lyden af hende. Hun havde et bundt nøgler der klirrede og ting i sin taske, der raslede.

”Min heltinde!” Udbrød han hoverende, da hun kom ind til ham og straks begyndte at låse hans arm fri, og derefter den næste. Han ønskede at holde om hende, kysse hende og tage hende her og nu. Men hans overlevelsesinstinkt og Isiodiths rysten i kroppen, fik ham alligevel på rette tanker. De måtte se at komme ud herfra! Sibal havde ikke været oppe at stå i en halvanden måned, så hans krop kunne ikke komme op. Hans indre var blevet healet, men han var alligevel overrasket over, hvor stiv han var blevet i kroppen. Han måtte tage i kæderne og hejse sig op at stå, og derefter smækkede han en muskuløs næve om hendes skulder og tog godt fat. De første skridt var ret vaklende, men han kom sig ret hurtigt, og endelig kunne han sætte i løb sammen med hende.

Isiodith havde jo oplevet ham løbe før, og selvom det ikke var med samme evner som før, var han alligevel hurtig nok til at følge med hende. Han greb hendes hånd så de kunne løbe sammen. For Sibal kunne ærlig talt ikke finde ud herfra selv. Fængslet havde han kun set en gang før, og indretningen var som en labyrint for ham. Takket været Isiodiths taktik, stod udgangen ubevogtet.

”Hvad gør vi? Hjem til dig?” Pustede Sibal forpustet. Kræfterne var snart brugt op, og både hans ben og arme var endnu i smerte, selv ovenpå Isiodiths lindrende healing.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 29.03.2020 15:30
Isiodith var nær kollapset under sig selv, da Sibalghyms muskuløse arm påtvang hendes støtte. Ikke at hun beklagede sig, for et kort øjeblik kunne Isiodith intet andet end at nyde den sparsomme varme, Sibalghyms krop vibrerede med; som var han fyldt med en særlig og rødglødende ild.

Turen, fra cellen til udgangen i tunnelsystemet, var hård og udmattende for dem begge. Da de omsider nåede frem til den åbne port, hvor månelyset erstattede de lysende krystaller og den friske vind slog om dem, stoppede Isiodith vaklende. ”Nej”, sagde hun åndeløst, alt imens hendes brystkasse hævede og sænkede sig forhastet.
Jeg… Jeg har en idé. Du skal gemme dig, nu, for de kommer til at vende Elverly på vrangen, når de opdager, at du er væk.” Og med de paniske ord, strammede Isiodith sit tag om Sibalghyms store hånd og fortsatte deres flugt fra Frosthjem klamme greb.

Isiodith førte Sibalghym afsted i skjul af de få træer, som stod plantet omkring dem. Deres stammer var brede og mørke, hvilket gav dem rig mulighed for at stoppe op, hvis ubudne iagttagere skulle nærme sig dem og da de omsider nåede grænsen til Lindeskoven, sank Isiodith en smule sammen i sine tynde ben. Til trods for den fysiske udmattelse og den indestængt panik vendte Isiodith sig dog straks mod Sibalghym. Hendes isblå øjne var store, som hun aflagde afstanden mellem dem og lod sine arme glide omkring Sibalghyms brede skuldre. Hendes hjerteformede læber søgte Sibalghyms med en grådig underdanighed og for et øjeblik, ønskede Isiodith ikke andet end at det moment ville vare for evigt.

Velvidende at det måtte stoppe, afbrød hun deres læbers møde og forhastet lod hun sine spinkle tommelfingre lande under Sibalghyms øjenbryn, imens de øvrige lagde sig over hans tindinger. ”Stå stille”, bad hun i en åndeløs hvisken, både fra flugten men ligeså meget fra deres kys, i det pupillerne i de isblå øjne stødt blev større.
Som så Isiodith ikke Sibalghym selv, men snarere noget andet, stirrede hun fortsat ind i hans røde blik, som den helbredende magi forlod hende og flød ind i Sibalghym som nordlys i alle afskygninger af blå. Det var en særlig kraftanstrengelse, en del af hendes magi hun ikke havde givet nogen anden før, men mørkelveren havde mere brug for den end Isiodith selv. Og mere end villigt gav hun ham den.

Løb. Fortsæt mod nord”, begyndte Isiodith, stadig rystende og ængstelig, i det hun omsider fjernede sine fingre og dernæst sig selv, allerede på vej tilbage mod Frosthjem. ”Giv mig til morgengry. Jeg skaffer dig våben, et ridedyr og mad, men løb, Sibal. Bliv ved med at løbe. Jeg skal nok indhente dig!
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

Der var intet Sibal hellere ville, end at tage den risiko der nu var, for at være sammen med Isiodith – om det så skulle betyde at han skulle skjule sig i hendes skab eller under hendes seng, indtil han atter måtte hjem. Men for Isiodiths skyld, kunne han godt se fornuften i at skjule sig et andet sted. ”Fint. Jeg gemmer mig andetsteds” Han ærgrede sig, men kiggede afventende på hende, for at høre hvorhenne hun havde i tankerne. Men nu havde Isiodith samlet energi til at løbe videre og hun tog hans hånd og løb afsted med ham lige bag sig.

Turen føltes uendeligt langt, selv med de små pauser fra træ til træ, men som soldat i den barske I’endrith-klan i Kzar Mora bjergene var han trænet i at være udholden. Hvis hans ben gav op under ham nu, lå det stadig i hans kropslige erindring, at der ventede ham fysisk afstraffelse. Som barn havde Sibal ikke fundet det rimeligt. Det var jo bare træning. Men nu som ung elver, vidste han at de pinsler I’endrithmørkelverne udsatte ham og hans medsoldater for, blot var en smagsprøve på hvor skrækkelig konsekvensen af en lille snublefejl i virkeligheden kunne se ud.

Det måtte være nået den første grænse, for træerne og beplantningen ændrede sig. Sibal kunne genkende stedet fra sin første flugt ud af Elverly. Det hed vist Lundeskoven, eller sådan noget...? Her, et sted tæt på sølvfloden havde Sibal skjult dem begge godt ved at flytte på nogle af de store, gamle rødder, så det nærmest kunne konkurrere med en solid skovhytte. Det ville bare ikke være et værdigt hjem for sådan en som Isiodith… Men Sibal kunne sagtens tilbringe noget tid i skjul.

Sibal havde spejdet ud i skoven i et øjeblik, før han kiggede ned på den lille hunelver, der havde bragt ham her. På nær vinden i træerne og dyrene i hulerne, kunne han kun høre sit eget og Isiodiths vejrtrækning. Hun vendte sig med de store blå øjne rettet på ham, og som hun nærmede sig ham, nærmede han sig hende. Hendes arme lagde sig om hans skuldre, ligesom hans arme omfavnede hende og trykkede hende ind til sig. Længselsfuldt kyssede han hendes kærlige, bløde læber. Et kys som dette var nok til at gøre ham ivrig efter mere, og hendes krop svajede længere bagud, som han ikke kunne holde igen. I et svækket øjeblik måtte han smække sin hånd støttende på træet bag hende, og de sorte kløer borede sig fast i barken. Isiodith afbrød deres kys rettidigt, før det gik galt… Hun gav ham en ordre om at stå stille, så det gjorde han. Og han lukkede øjnene, som hendes hænder beroligende placerede sig ved hans tindinger. Han adskilte sine læber, som var blevet fugtige af kysset, og trak vejret tungt. Han kunne mærke healingens effekt med det samme, og det gav ham energi til den rejse der ventede ham nu.

Løb. Fortsæt mod nord. Hans instruktioner var klokkeklare, men Sibal åbnede øjnene og gav hende et bønfaldende blik, som man ikke kunne forestille sig komme fra mørkelverøjne. ”Du ryster…” Lød hans stemme bekymret. Det kunne vist ikke kun være nervøsiteten eller kysset, der havde gjort det mod hende. Han forsøgte at gribe hendes fingre kort, før de atter adskilte sig fra ham. Så selvom han ikke var tryg om at lade hende rejse tilbage i den tilstand, gjorde Isiodith det umuligt for ham at gøre noget ved det. Deres tid var knap… ”Vi ses i morgen…” Svarede han så, som tegn på at han nok skulle gøre hvad hun sagde. Selvom der var længe til morgengry… Og hvor langt nordpå ville han mon ende? Ville hun vide hvor hun skulle finde ham? Om ikke andet skulle træerne nok hjælpe ham, men det krævede at de var nogenlunde indenfor hinandens radius.

Sibal bakkede væk fra træet med blikket fæstnet på hende. Hans sår var healet, og han havde genfundet kræfter til at kunne gå uden støtte. Men han så langt fra tilfreds ud. Han havde en følelse i kroppen af, at hun burde følge med ham, selv uden transportdyr, mad eller drikke. Han vendte sig pludselig om og begyndte at løbe nordpå, men uden at benytte sig af stien. I stedet flyttede han på krat og grene med sine magiske evner, der tillod ham at rejse langt og ubesværet. Kysset med Isiodith… var det et farvelkys? Det gjorde ondt, og hans tanker blev længe ved kysset og ved hans ord i fængselscellen. Jeg vil have dig. Hvis bare han ikke havde sagt det. Det havde skræmt hende væk… Hun havde kigget på ham i chok, allerede før vagterne nåede at give sig selv til kende. Og Sibal havde ikke hørt hendes tanker… Men for sit indre kunne han nu alligevel høre hendes stemme. Sibal… Jeg skal giftes lige om lidt… Og du har jo en anden, du skal hjem til… Ugh. Selv i hans fantasi var Isiodith svær at gøre varm! Heldigvis var det kun den første times adskillelse, der var uudholdelig. Sibals krop lagde hurtigt mærke til hvor meget Isiodiths kræfter lønnede sig. Han var fri! Han havde været på randen til døden og han havde helt givet op. Men nu var han fri! Han turde ikke tænke på, om der ventede Isiodith vagter ved hendes dør, når hun kom hjem. Men alt han kunne gøre for nu, var at tro og håbe på, at hun med sit uskyldige ydre, kunne narre dem alle.

Da Sibal havde rejst længe nok, var det tid til at gøre en soveplads klar, og den skulle helst ikke ligne hans gamle skjulested for meget, da Lýrin og en af hans venner havde set hvordan han skjulte sig. I stedet for at søge mod rødderne i bunden, klatrede han op ad stammen, højt nok oppe til at det blev farligt, hvis man faldt ned. Han flyttede på grenene med dirigerende armbevægelser, indtil grenene formede sig ligesom en behagelig rede. Hans søster plejede at være den der anrettede deres lejre, og hun var god til det. Men Sibal formåede nu også at få bygget sig en tilpas lejr i fuglehøjde og i skjul bag træets kroneblade.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 30.03.2020 15:05
Isiodith så sig ikke tilbage, men hørte svagt hvordan Sibalghym satte i løb og fortsatte ud i Lindeskovens mørke. Til stadighed hamrede Isiodiths hjerte i en ukontrollerbar rytme og skovelveren var ikke længere sikker på, hvad der præcis havde forårsaget den reaktion længere; flugten, Sibalghyms afsløring og dernæst deres kys flød sammen i en vælling af noget udefinerbart og Isiodith mærkede, hvordan en særlig udmattet tristhed indfandt sig i hendes brystkasse, som hun rystende bevægede sig tilbage mod sin træhytte.

Hvad havde hun dog gjort? Og hvad var der i vente for hende nu? Isiodith kunne end ikke forestille sig det, men minderne fra hulen i skoven, og Sibalghyms nådesløse men sandfærdige ord, hvad der føltes som utallige måneder forinden, sneg sig urokkeligt ind bag den blege pande. Han kunne aldrig elske hende, så meget vidste hun og så meget, havde han fortalt. Sibalghym ville aldrig rigtig tilhøre hende, selv hvis hun lå med ham over sig og kun Isari måtte vide, hvor inderligt Isiodith ønskede netop det. Aldrig havde hun følt sig så levende i tiden efter deres genforening, som var ilten omkring hende fyldt med euforiserende stoffer og hun først nu, så virkeligheden som den skulle ses; som den afkrævede Isiodith at se den og til trods for den lette fornemmelse i brystet, var Isiodith tynget af en indestængt sorg over tabet af noget, hun aldrig havde haft og aldrig ville få. Uanset hvor højt og inderligt Isiodith elskede ham, ville han aldrig være i stand til at gengælde det.

Tynget af realiteten vendte Isiodith hjem og begyndte at forberede. Ikke en gang overvejede skovelveren at forblive i Elverlys trygge rammer, velvidende at hendes hjerte på et tidspunkt og uundgåeligt ville briste, men fast besluttet på at hjælpe mørkelveren, red hun ud af Elverly, i det daggry gjorde sin entre. Der var større ting på spil, prøvede Isiodith at overbevise sig selv om. Og et sidste eventyr inden den falske virkelighed atter krævede hende var måske noget, Isari kunne tilgodese hende; måske tilmed ønske for et af sine lysbørn.

Isiodith red hele dagen, den ene hånd om tøjlerne på hendes hvide hingst og den anden på den sorte pakhest, hun havde medtaget. De to heste var som nat og dag, og da eftermiddagssolens sparsomme stråler nåede hende i en lysning, gjorde Isiodith holdt. Mere tvungen end af nød.
Skygge, kom så!”, prøvede Isiodith at beordre pakhesten, der ganske fornøjeligt havde fundet en mængde grønt græs, der var noget så appetitvækkende. Med begge arme om Skygges store hoved – og den hvide hingst stående bag sig med et pudsigt blik i de sorte øjne – forsøgte Isiodith at hive hesten fremad, til siden, bare afsted! Ikke at det lykkes og pustende rejste Isiodith sig op med ben af gelé, hvorefter hun bøjede sig frem og løftede op i Skygges pandelok. På den måde kunne hun se sig selv i de mørke øjne og så strengt, som Isiodith overhovedet kunne mønstre, rømmede hun sig højt.
Skygge! Jeg mener det! Vi har ikke tid til at spise nu! Du får rigeligt derhjemme og det ved du godt!”, forsøgte hun at skælde ud, og end ikke engang hendes faste ridehest syntes, at det var særlig imponerende. Skygge prustede beroligende, som forsøgte han at manifestere en pibe og fortælle hende, at alting nok skulle være i skønneste orden, hvis hun vel og mærke blot slappede en smule af.

Isiodith plukkede en håndfuld græs og forsøgte dernæst at lokke den kæmpemæssige hest til sig. ”Skygge, jeg spiser dig, hvis du ikke kommer herhen nu!”, forsøgte Isiodith at true i en indsmigrende tone. Begge heste prustede afvisende, ikke overbevist og derudover ikke synderligt imponerede.   
Sibal

Sibal

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Alder / 52 år

Højde / 190 cm

I modsætning til skovene som Sibal var vokset op og udforskede sine træmanipulationsevner i, var der overraskende meget dyreliv i Lindeskoven. Især små gnavere og ikke mindst et væld af fugleliv, som havde basket sig igennem træerne og pippet skingert til solens stråler der snart var på vej. Mørkelveren havde sovet igennem det uden problemer, for reden af grene og bladsamlinger udgjorde en behagelig, vuggende hængekøje, som var noget mere behageligt end Frosthjems kolde fængselsmure. Det begyndende efterårsvejr dækkede kun delvist til for solen, men indimellem strakte morgensolstrålerne sig i reden og helt ned til skovbunden, som var de selveste Lysets gudinde Isaris kighuller.

Lyden af heste der prustede i det fjerne, formåede på mirakuløst at trænge ind til Sibals drømme. Men det der for alvor vækkede ham, var lyden af en snaksaglig, ung og behagelig kvindestemme, der talte til hestene som var de dyr, der faktisk kunne forstå deres komplicerede sprog. Han spærrede øjnene op og var pludselig lysvågen. Hans hænder famlede lidt rundt på grenene og bladene, før det endnu engang op for ham, hvor fri og heldig han var. Han smilte og kiggede straks ned fra sit skjul oppe i det høje træ og kiggede ned. En hemmelighedsfuld lumsk latter blev holdt tilbage bag hans hånd, for... hun vidste overhoved ikke at hun havde nået hen til ham endnu! Det blev han nødt til at udnytte!

Abeagtigt tog han fat i en gren over sig og begyndte at klatre forsigtigt nærmere hende, for at kunne få bedre udsyn. Han bevægede sig næsten helt tæt på hende og, men lidt i skjul bag en bred stamme, og tog fodfæste på en tyk gren. Sibal rakte hånden ud i luften for at løfte en lang og smal rod op ad den mossede jordbund, som kom snigende op, sådan cirka bag den sorte hests bagdel. Han gjorde en håndbevægelse og spændte sine armmuskler, som skulle repræsentere rodgrenen, der spændte sig som en bue og pludselig sendte den sorte hest afsted med et piskeslag, så snart Sibal afspændte musklerne i armen igen. Skygge gav et chokeret hestehvin fra sig og stejlede fra sit behagelige grønne område, før den galoperede forbi Isiodith og hendes græs i hånden, og fortsatte ned ad stien. Lidt længere end hvad Sibal havde regnet med, dog.

Sibal dukkede sig lidt på stedet, da det gik op for ham, at han vist havde været for voldsom med hesten. Men det ændrede ikke på at det var pisse sjovt. Latteren kunne han ikke længere holde tilbage, og det afslørede hans position flere meter over Isiodith. Han lagde hånden på maven og grinte færdigt ”Ha ha! Se! Sådan får man en dum hest til at lystre!”

Selvom smådyrene ikke kendte til faren ved at have en mørkelver i deres nærhed, skyndte de sig at forlade området for at komme væk fra hans larmene adfærd. Men Sibal var færdig nu. Han vinkede nogle større grene til sig og fik træerne til at hjælpe ham ned til Isiodiths højde, og det var tydeligt at Sibal var rimelig rutineret i at bruge sine magiske evner, for han bevægede sig ned med lethed og gik nu imod hende. Healet, udhvilet og yderst munter.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2