Ela 12.10.2019 19:35
Rejsen til Dianthos havde været lang og sej. Elaina var dog hjemme, endelig hjemme. Rejsen hertil ville hun allerhelst bare glemme, for nu var hun hjemme. Det store spørgsmål var blot om Selene ønskede hende der, hun vidste ikke engang at Elaina var blevet forvist. Nogle vagter til borgen tog glædeligt imod hende som hun kom med vognen og Stjerne. Elaina gik roligt og blev velmødt af deres trofaste butler James ”Goddag formiddag Frøken, Grevinden er at finde i spisestuen” hun behøvede ikke engang at sige det, for han vidste det. Og hvad skulle hun også her, uden at møde Selene.

Elaina gik lettere nervøst ind til hende ”Hej Selene” – Selene nikkede blot og forsatte ”Hvad bringer dig hertil?” Elaina sank næsten en klump, hun var altid lige på og hårdt. Ela satte sig på en af de andre stole lidt væk fra hende ”Selene prøv ikke at blive for gal, men Astra har bekendtgjort mig som uægte og jeg er derfor smidt ud” Elaina pakkede det ikke ind, det ville blot trække det hele i lang drag og det ønskede hun ikke. Selene så koldt imod hende ”Dumme pigebarn, hvorfor – det passer måske?” spurgte hun. Elaina havde ikke lyst til at svare hende især fordi det netop var sandt ”Ja” svarede hun stille. Selene himlede med øjnene ”Du havde et job, et job Elaina.. Jeg er så skuffet” før Elaina nåede at forsvare eller forsætte så forsatte Selene ”Du har bragt skam over familien det er du klar over ikke? Derfor kan jeg ikke lade dig flytte hjem. Du er simpelthen så forkælet Elaina! Men du kan få vores hus i Dianthos – jeg kan jo ikke have at du skal bo på gaden trods alt” afsluttede hun lettere irritabel over hende. Elaina vidste hun var gal og sagde derfor hellere ikke noget for at forsvare sig selv. Det nyttede alligevel ikke noget ”Tak” hun holdt en kort pause og forsatte ”Selene jeg har fundet en ny mand. Han er ikke adelig, men er lysets kriger” sagde hun næsten forsigtigt. Selene ville med garanti have svært at acceptere at det ikke var en adelig. ”Elaina..” sukkede hun og forsatte ”Fint, så lad gå. Jeg kan ikke have endnu et ægteskab blive erklæret uægte! – men du tager afsted til huset i dag og gerne nu, inden jeg skifter mening. Jeg er mere end skuffet” afsluttede hun og viftede med sine hånd. Elaina skyndte sig også at gå. Selvom hun gerne ville blive hos nevø og niece bare lidt, men hun vidste også at det kunne ende i at Selene ændrede mening og hun ville forbyde et ægteskab mellem hende og Talion. Det havde hun ikke overskud til. Hun fik derefter hurtigt fat i nøglerne til huset og afsted gik turen helt ind til Dianthos, ind til Duncans familie hus der inde.