Helli 02.09.2019 11:09
"Jeg tog ikke noget, din lorte snotbanan!" Den voldsomme stemme kunne høres på tværs af markedspladsen, og selvom de fleste bare forsatte deres gang, så kiggede de nærmeste tilskuere mod ejeren af stemmen. En stor kvindelig ork, der stod og nedstirrede en bodejer."Kan du så forklare hvordan jeg så dig tage et brød! Og jeg mangler et! Hmmm? HMMM?" kom det piblende fra bodejeren, selvom han så ud til at han også var ved at ryste i bukserne af skræk. Han var blot en tyk lille mand, og han havde ingen chance, hvis orken havde tænkt sig at angribe ham. Tilgengæld var der begyndt at komme lidt et påstyr som nogle vagter prøvede at kæmpe sig igennem folkemængden.
Mak'gora, som orken hed, pustede sig bare mere op, uvidende om vagterne, eller om ikke andet ligeglad med at de kom. "Du lyver ud af din røv!" udbrød hun vredt, og tog et faretruende skridt tættere på bodejeren. "Jeg har ikke taget noget af dit lorte brød. Jeg er ikke en tyv!" Hun kom dog ikke til at komme tættere på, som hun mærkede en fast hånd på sin skulder, og da hun kiggede sig over skulderen blev hun mødt af en forholdsvis velkendt byvagt. Hun var på røven. Han plejede ikke at være glad for hende.