Anno 31.05.2019 22:25
Det var tidligt. Meget tidligt. Solen var godt nok ved, at stå op og varme sumpens overflade op så disen begyndte at stige derfra, men klokken var nok hvad er svarede til en 4 halv 5 tiden. Lyset skinnede svagt igennem træernes grene og tågens dråber der svævede igennem luften og ind igennem et af vinduerne i hytten, der var plantet midt i vandoverfladen som en dårligt bygget husbåd.
Strålerne ramte øjenlågene på krydsningen imellem dæmon og skovelver og fik hende til at knibe øjnene sammen i frustation. Det var faktisk ikke så ofte at noget så mildt som morgensol kunne vække hende, men hun var overraskende frisk da hun endelig slog blikket op i loftet. Hun kunne ikke huske hvornår hun var faldet i søvn eller hvordan hun var end i sin seng, men det måtte have noget at gøre med den sovende Caelon der lå ovenpå hendes arm ved hendes side.
Kench lå bare i et par minutter med blikket hvilene på ham hvorefter hun ubemærket trak sin arm til sig i en langsom bevægelse, der efterlod ham på hovedpuden. Ganske lydløst rejste hun sig op, stadig overrasket over hvor let hendes krop føltes, hun måtte have sovet enten meget godt eller meget længe. Kun et par små knagende lyde fra gulvbrædderne kunne høres, da hun gik hen imod døren og åbnede den.
Udenfor mødte den kolde morgenluft hendes ansigt. Farverne i sumpen var altid så monotone, mørkt vand, lange skygger og næsten altid en grålig himmel på grund af enten skydække eller dampe fra vandoverfladen. Derfor var alfen der stod på en af molens stolper meget iøjefaldende.
Uden et ord gik Kench hen og bøjede sig ned for at tage den lille figur i øjenhøjde.
"Jeg ser dine bekymringer Ireth" hørte Kench for sit indre øre. Alfen kunne tankekommunikation konkluderede halvdæmonen hurtigt. "Ja, det kan jeg. Og jeg har set det der plager dig for tiden. Du føler dig ikke som dig selv. Mange forandringer er sket i dit liv som har vendt op og ned på det liv du engang havde. Og se dig nu, du søger stadig forandring.
Men frygt ej! for jeg har svaret på dine længsler"
Kench rettede sig op med en intet sigende ansigtsudtryk til forskel fra alfen der næsten dansede rundt på pælen imens den snakkede i stilheden. Det var ikke ligefrem dette hun havde planlagt at bruge sin morgen på. "Se blot!" udbrød den da den tog en krystal frem i en kæde der ikke var større end en vanddråbe. På trods af størrelsen var den meget funklende og fin at se på, med sin gule og lillae farve der snoede sig omkring hinanden. Men imponerende var den ikke.
"Jeg tror ikk-.." startede Kench som svar, men inden hun kunne kommunikere tilbage flingede alfen krystallen ud i luften i favnen på Kench med et: "For sent, jeg har velsignet dig, ingen fortrydelsesret"
En snurren i hænderne begyndte da krystallen landede i hænderne på Kench. Den bredte sig til hele kroppen som om hver enkelt muskel var faldet i søvn. Og så stoppede det, lige så hurtigt som det var kommet."Og hvis du vil gentage effekten, som løber af om et par dage, så koster det altså.." fortsatte den lille figur triumferende.
Kench stod bare og kiggede ned på alfen, som af en eller anden grund var længere nede. Hvad for en effekt? Han kiggede på krystallen i hånden..som...ikke var hans... De ellers normale små hænder med afbidte neglebånd og beskidte negle var størrer og mere robuste..stadig beskidte, men ikke dem han normalt så for enden af sine...arme.
Han faldt pladask ned på molen og så på sit spejlbillede. Store velkendte øjne stirrede tilbage på ham men alt andet var ukendt. Eller var det. Hårfarven var den samme mosede brune farve, huden var grålig og udtrykket var stadigt så intet sigende som det kunne være...men det var maskulint frem for feminint. Hans lange filtrede hår var kort og krøllet, stod lidt ud til alle sider. Hovedformen var mere kantet og skuldrene bredere. Alfen havde skiftet kønnet på Kench.. og af en eller anden grund kunne han ikke være mere ligeglad. Kønsroller havde han, i sit 300 år lange liv, lært metoder til at undgå dem med.
Han rejste sig op og børstede sig lidt af. Den strikkede bluse han normalt havde på som var lang nok til at fungere som kjole i kvindeform, var nu alt for kort og lod intet til fantasien mere. "Wow.. du må hellere skaffe en ny garderobe hvis du regner med at bibeholde effekten"
Kench satte sig på hug for igen at være i øjenhøjde med alfen. "Venligt af dem hr. men jeg takker nej"
"HVAD?! er du ikke en tilfreds kunde, jeg gjorde hvad du ville have! Je-" alfen plabrede løs om grunde til at Kench skulle forblive en mand, ord med en fart som et maskingevær. Den fortsatte endda efter at Kench var gået imod hytten igen. Den fulgte ham til døren, ind ad døren hen over gulvet og hen til køkkenet indtil den så den sovende elver henne i sengen
"Hvem er din sambo?" spurgte den så i et nyt tonefald.
"Well.. Let me just show it to you instead?"