Atheena kunne ikke helt lade være med at smile over generalens formodning om at det kunne være gået anderledes. Problemet var, at hun kendte sin egen stand og hun kendte også til vagters måde at se på hendes type på. Enten gad de ikke, eller også ville de hente generalen. Og så skulle han til at gå hele vejen ned til paladsets port. Og han var tydeligt træt, det vidste hun jo godt. På den her måde var der mindre gåen rundt for alle. Undtagen hende selv selvfølgelig.
Hun vidste ikke hvorfor hun fik en følelse af stolthed over at han gav hende ret i at hendes egenskaber kunne benyttes, eller over hans smil. Det var der bare. Hun havde et sært ønske om at gøre ham glad, for han havde reddet hendes liv og han havde givet hende en chance. Det var ikke alle og enhver der ville det, og derfor var hun nu i et stadie hvor hun ikke helt vidste hvor hun skulle gøre af sig selv rigtigt.
Hans strenge stemme fik Atheena til at skamme sig let. Ikke meget, men han havde tydeligvis mere effekt på hende, end hun regnede med. På den ene side var det lidt skræmmende, på den anden side gjorde det hende underligt tryg. Hun så ham som en person hun kunne se op til. Det var ikke mange der kunne sige at de havde sådan en stilling i hendes sind, men sådan var det altså.
"Nej.. Nej, det burde jeg ikke," indrømmede hun med et lille, kejtet smil.
Et lille fnis kunne høres fra Atheena over at generalen var nødt til at berolige vagterne uden for. Hvad regnede de dog med? At hun ville forsøge at kvæle ham til døde? Han var tydeligvis stærkere end hun var, og hun var ikke engang bevæbnet.
Og så kom han ellers tilbage, med et spørgsmål, der ikke lød som en ordre, men nærmere bare som nysgerrighed. Selvom han sagde det i det slags toneleje, fandt Atheena, at hun ikke kunne lyve eller lade være med at svare på det. Men det var nok ikke helt noget, han i virkeligheden havde lyst til at høre, var hun i hvert fald overbevist om.
"Kiles Orden," hun kiggede lidt ned på sine hænder.
"Siden det med templet har jeg ikke haft lyst til at.. Stjæle ting.. Men Kiles Orden har været en torn i siden på alle i Dianthos og jeg kunne ikke bare se til.. Så jeg har forsøgt at gøre livet surt for dem lige siden," de skulle fandme ikke have alting serveret på et sølvfad.
"Så.. Jeg har ikke rigtig haft muligheden for hverken at tjene til føden eller at sætte mig ned et roligt sted for at spise noget. Sådan nogle typer kan vist ikke så godt lide, når man napper deres masker fra dem midt på gaden.. Eller når man får dem til at skvatte i ting, så de udstår som fjolser foran alle andre.. Men nogen skulle jo få indbyggerne til at have bare lidt at grine af," hun gjorde endnu et skuldertræk, mens et lidt skævt smil forplantede sig på hendes ansigt.
Self-proclaimed do'er of dirty tricks