Just an ordinary day at the market

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 14.05.2019 09:39
Det var efterhånden længe siden, Alicia sidst havde befundet sig i Dianthos. Hun havde nået at være eftersøgt et godt stykke tid, og det var først, da dronningen havde vist sig, hun var kommet tilbage. Hun forsøgte dog stadig ikke at tiltrække sig for meget opmærksomhed, for hun var stadig sikker på, at hun havde en dusør hængende over hovedet for uautoriseret brug af magi. Kiles Orden var mere eller mindre væltet af pinden, men der var stadig det sidste oprydningsarbejde, og Alicia var derfor ikke sikker på, at hun var helt fri for anklage endnu. Det var også grunden til, at hun havde en mørkerød kappe med hætte ude over trøjen og bukserne på en ellers forholdsvis varm og solbeskinnet dag. Der var dog kolde vindstød af og til, hvilket sagtens kunne undskylde det, så det var heller ikke helt ude af proportioner.

Det var formiddag, og Alicia havde besluttet sig for at tage en runde på markedet. Under kappen havde hun sit sværd med hvirvler af metal, der omkredsede håndtaget for at beskytte hånden, hængende lodret, så den var ude af syne. Det var ikke ualmindeligt, at folk bar våben til selvforsvar, men hun ønskede stadig ikke at gøre opmærksom på sig selv. Heldigvis var lyset så kraftigt, at hendes lettere glødende øjne ikke vækkede opmærksomhed.

Blandt de manges snakken opfangede Alicia også musik, men det var ikke som sådan noget, hun søgte lige nu.
- Vampyr, dæmon, menneske, elver. Det gør ingen forskel for mig.
- De ønsker aldeles ikke at se mit temperament i kog...
- Sååå... kan De lide brød?

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 14.05.2019 10:03
Lydende af samtaler var der nok af på marked, nok til at Rosa kunne blive væk i dem alle sammen, hvis det ikke havde været fordi hendes fokus var på at blive klar til at spille et par toner på hende lutte.
Hun havde aldrig forstillet sig, at hun ville komme indenfor hovedstadens porte. Mest af alt havde hun nok ikke forvente at rejse nord på, eller væk fra sydens varme. Hun havde stadig den gyldenbrune hud fra syden som fik hende til at skille sig ud, dertil var hun ikke helt sikker på elver overhoved var velkomne i hovedstaden. Hun havde dækket hår og øre til med det finde hvide slør som hun normalt brugte ude i ørken sandstorme, men her gik også til for vise mindre at hende elver træk.
Da hun efterhånden var færdig med stemme lutten, gik hun stille og rolig i gang med at spille et par toner fra syden. Først var de det mere rolige toner, og som hun stod for sig selv i en mindre tiliset del af marked, virkede det til at hun ikke helt kunne fange folks opmærksom hed.
Måske var musikken ikke helt i smag med folket fra byen, så hendes toner skiftede og Rosa åbnede munden for at synge ved siden af.
”Den bonde han ganger sig ude i en skov, hej-a-ho ud i en skove. Der så han en krave der sad og sov, hej-a-ho, tra-la-la-la-la-la-la” sange hun. Snart blev hun både set og hørt af forskellige person der gik forbi, en mindre gruppe begyndte af danne sig omkring hende.

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 14.05.2019 15:14
Alicias opmærksomhed blev rettet mod en gruppe mennesker, hvorfra der lød musik omme bagved. Så vidt hun kunne høre, var der ikke noget rigtig specielt ved den. Ganske vist var det ikke en dårlig sanger eller musiker. Størstedelen af forsamlingen var dog mænd, så det kunne selvfølgelig være, at hendes udseende var guder værdigt. Nysgerrigheden var vakt.

Hun pressede sig igennem mængden og fik øje øje på en krølhåret kvinde, der sad og spillede lut. Det var da absolut ikke normalt, at der samlede sig så mange mennesker om en musiker. Hun nåede dog ikke at overveje tingene ret meget mere, inden hun selv stod som tryllebundet og lyttede til musikken. Det var næsten som om, resten af verden blev lukket ude, og lige nu var det kun kvinden, der fandtes. Alicia opdagede ikke dette selv, og hvis man så det ude fra, var hun nu en del af den store forsamling, der blot stod og kiggede på kvinden, der spillede.

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 21.05.2019 13:42
”Og boden sat buen for sit knæ, hej-a-ho, tra-la-la-la-la. For sit knæ, så skød han den krage ned af det træ, hej-a-ho, tra-la-la-la-la..” efterhånden som den lille folk blev støre begyndte Rosa at kigge ud på de forskellige personer som var stoppet op for at lytte. De fleste som så på var mænd, men der var et kvindeansigt her og der.
Rosa smilede bare varmt til alle før hun igen åbnede munden, ”Og snart om der bud fra præstens gård: ”hvad gjord du med kragen, du skød i går?” hej-a-ho, tra-la-la-la-la. hej-a-ho, tra-la-la-la-la. hej-a-ho, tra-la-la-la-la” sange hun med et glad smile. ”Af hoved der gjorde jeg kirkeknap hej-a-ho, tra-la-la-la-la kirkeknap, af næbbet gjorde jeg tøndetap, hej-a-ho, tra-la-la-la-la. Af fjerene tækked jeg hele mit hus, hej-a-ho, tra-la-la-la-la hele mit hus, af hjerte der gjorde jeg drikkekrus, hej-a-ho, tra-la-la-la-la, hej-a-ho, tra-la-la-la-la” sange hun.
Rosa havde lidt lært sig ikke at kigge for meget på folk når de kiggede på hende, hun blev lidt utryk af flok ofte stirrede på hende, i sær når det var mændene der kiggede mest.
”Af skroget gjord jeg et godt skib, hej-a-ho, tra-la-la-la-la, det bedst der ud i fjorden gik, hej-a-ho, tra-la-la-la-la. Af tarmen gjorde jeg takkel og reb, hej-a-ho, tra-la-la-la-la takkel og reb, af benene gjorde jeg møgegrab hej-a-ho, tra-la-la-la-la” lidt flere toner blev spillet der efter også var sangen forbi.

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 22.05.2019 12:43
Alicia havde ingen anelse om, hvor længe hun havde stået der, og hun var ikke engang sikker på, hun havde hørt hele sangen. Hun havde følt sig tryllebundet på grund af stemmen. Var det magi? Det ville ikke undre hende. Der var så mange væsner, der havde magiske evner, og de var så varierede, så det kunne sagtens være en mulighed.

Da sangen sluttede, trådte Alicia lidt tættere på kvinden. "De synger smukt" sagde hun med et smil på læben. Hun var selv musikentusiast, men hun følte slet ikke, hun var på et niveau nær den anden kvindes. Hun kunne dog godt se, når nogen var god, og det var dette individ i al fald.

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 23.05.2019 10:05
Da sangen var slut, samlede Rosa de krystaller sammen som hun havde modtaget fra folk. Hun var ved gå i gang med tælle da en kvindestemme fik hende til at se op med smile. ”Tak” sagde Rosa med venlig smile, det var ikke så tit at kvinder kom hen og talte til hende fordi de var bange for at hun var en lille hekseunge med hendes stemme. Faktisk fik hun en del sure blikke fra de fleste kvinder der var sammen med deres mænd, når hun sang.

”Er de lokal?” sagde Rosa, mest fordi hun ikke kendte så meget til folket her i norden. Det var hendes første tur ind i storbyen, hvor der var så mange mennesker at hun slet ikke holde styr på de hele. 

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 23.05.2019 10:13
Alicia var ikke ligefrem en af de kvinder, der havde en bedre halvdel at blive fornærmet over. Hun var generelt ikke ret god til det der med at møde potentielle partnere, for hun kunne absolut ikke finde ud af at flirte eller være charmerende. Det havde nærmest den modsatte effekt, når hun prøvede, hvilket var grunden til, at hun var holdt op med det. Derfor havde hun eller ingen kvaler med at tale med kvinden, hun stod foran, lige nu.

Hun nikkede først som svar til spørgsmålet. "Det er jeg. Mit navn er Alicia. Jeg har ikke set Dem før. Der er selvfølgelig mange mennesker, men musikere plejer jeg som regel at kunne genkende. Er De ny i byen?" svarede hun med en munter og høflig tone i stemmen, hvortil hun også sendte kvinden et smil.

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 24.05.2019 11:06
Man kunne nok godt sige at Rosa var på en slags pilgrims rejse uden at hun skulle bede til guderne, for hun var rejst væk fra hjemmet for opleve verden og måske ville hun komme tilbage til hjemme igen om et år.
”Jeg er nyankommen her i byen, men jeg har ikke fast tanke om blive her i nu. Jeg rejser omkring for opleve verden væk fra hverdagen, hvor jeg kommer fra” sagde Rosa med lille lydløst suk. Hende familie var ikke helt enige med hende i at forlade hjemmet, men bort var hun nu.
”Jeg hedder Rosa forresten” sagde hun kort efter. Alicia, det skulle nok være navn som hun ville kunne huske.

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 24.05.2019 11:34
Alicia lyttede interesseret til svaret, og sendte Rosa et smil, da hun var færdig med at fortælle. "Jamen velkommen til byen, Rosa. Er De interesseret i en rundvisning?" spurgte hun, som smilet voksede en smule. Det var dog tydeligt, at hun ikke ville tage det som en fornærmelse, hvis der blev takket nej. Alicia var ikke typen, der tog sådan et afslag synderlig tungt. Det var egentlig bare et tilbud. "Hvor længe regner du med at blive, hvis jeg må være nysgerring?"

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 24.05.2019 11:43
Hun havde ikke taget helt stilling til hvor længe at hun ville blive i Dianthos, det kom helt an på om hun ville blive opdaget som elver. Rosa havde trods alt hørt historierne om at elver ikke var velkomne i byen.
Rosa smilede, ”Gerne, jeg vil god opleve byen lidt for at jeg rejser videre i den store verden,” sagde hun med interesse i stemmen. Man kunne sige at Rosa var super god til navigere omkring i byen, det gik nok bedre ude i den store ørken hvor hun kom fra.
”Jeg overvejer et par dage, bare til at jeg har penge nok til leve videre for på min rejse” sagde hun. Rosa gik i gang med pakke hendes lut væk igen, hun lagde krystallerne ned i sin pung som hun blev klar til går ud og se byen.

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 27.05.2019 09:06
Alicia sendte Rosa et smil og nikkede til svaret. Hun slog ud med hånden. ""Dette er markedspladsen" sagde hun med en drillende tone i stemmen, for hun gik ud fra, at Rosa allerede havde regnet det ud. Det var egentlig mest for at bryde isen. Hun fortsatte dog med at pege en anden retning. "Ej, spøg til side. Vi befinder os i den centrale del af byen, og i den retning ligger den nedre del af byen" sagde hun, inden hun lod armen dreje i den modsatte retning. "Den vej ligger den øvre by. Det er også den vej, paladset, hvor dronningen bor, ligger" sluttede hun, inden hun sænkede armen igen.

Alicia ventede tålmodigt på, at Rosa blev færdig med at pakke sammen og lod egentlig hende beslutte, hvor de skulle starte. "Må jeg spørge, hvor De kommer fra?" Nysgerrigheden var tydelig i hende stemme, som hun ikke kunne holde sig selv tilbage fra at spørge.

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 27.05.2019 09:18
Der kom et fnis fra Rosa, hun havde kun en lille bitte smule styr på byen fordi folk havde været flinke nok til at sende hende hen til markedspladsen.
Hun lyttede til de forskellige informationer, men hun var stadig ikke sikker på hvad for retning hun ville se først. ”Jeg kommer nede fra Rubinien, hvor min familie bor” sagde hun. Rubinien virkede så langt væk nu, særlig når det kom til vejret som var en del mere kølig heroppe.
”Jeg høre ikke til i storbyen som sådan, selv ikke nede sydpå. Min familie er meget mere isolerede så naturligvis havde de en vis bekymring for hvad der ville ske nu hvor jeg ude for se den store verden alene,” Rosa havde indtil videre været heldig nok, de fleste mennesker og væsner som hun havde set, var godt og flinke overfor hende.

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 27.05.2019 10:47
Alicia nikkede interesseret til svaret. Det var ikke ofte, hun mødte folk fra Rubinien, så hun fandt det ganske spændende at have mødt Rosa. Det kunne godt blive lidt kedeligt i længden at have med den samme kultur at gøre hele tiden.

Alicia nikkede. Hun kunne godt forstå forældrene, men hun kunne også godt forstå lysten til at se verden. "Bare rolig. Så længe De er her i byen, skal jeg nok passe på Dem" svarede hun opmuntrende med et drillende glimt i øjet. Hun troede på ingen måde på, at Rosa ikke kunne klare sig selv, så det var egentlig mest ment som en joke.

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 05.06.2019 10:48
Rosa smilede, i hendes rejse indtil videre havde Rosa talt med mange forskellige mennesker. Men hun havde ikke nok ikke mødt en som Alicia. ”Du viser vej, så ser vi hvor vi kommer hen” sagde hun.
Nu hvor hun var pakket sammen kunne hun tage lidt tid til se byen, før hun gik imod en kro eller et andet bosted i byen. ”Kende de en god kro af bo på?” spurgte Rosa, hun var ikke sikker på hvor de gode steder var henne, heller ikke de gode spise steder som hun også så frem til prøve.

Alicia

Alicia

Lysets Kriger

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 85 år

Højde / 175 cm

Karen 07.02.2020 12:58
//Undskyld, men jeg kan simpelthen ikke få et svar frem her. Hvis du har lyst, er du stadig velkommen til at tage kontakt, hvis du har lyst til andre emner ^^

Alicia har forladt tråden.

Rosa Sanz

Rosa Sanz

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 33 år

Højde / 175 cm

Raider 07.02.2020 20:20
// Det er helt fint, vi finder bare ud af det på et tidspunkt