Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 18.04.2019 08:17
Så meget var sket, siden Hyde ankom til hovedstaden, at han ikke engang var blevet overrasket, da én af hans meddelere var ankommet for at fortælle ham, at en ung kvinde var blevet set hos den kontakt, som Hyde brugte til at forsyne sig med blod. Denne unge kvinde ankom om aftenen og hendes hud og tænder havde afsløret hende som værende vampyr.

Nyheden om, at der skjulte sig endnu en vampyr i hovedstaden og at denne vampyr var blevet opdaget på ganske få dage af hans spioner, fik det til at knuge sig lidt sammen i Hyde's mave. Tydeligvis vidste denne kvinde absolut intet om at skjule sig for nysgerrige blikke og hun kunne tiltrække en masse uønsket opmærksomhed til hans blod-leverandør eller byvagterne. Alt i alt en farlig cocktail og Hyde var ikke mange øjeblikke om at bestemme sig for at sætte en stopper for det. På den ene eller anden måde....

Den følgende aften, lod han derfor sin spion vise sig vejen til det sted, hvor de havde set hende forsvinde kastede usynlighed over sig selv, inden han gav sig til at vente. Hun ville måske dukke op igen. Og hvis ikke, så var der også én af hans folk, som holdt øje med hans blod-leverandør, hvis hun skulle dukke op dér i stedet.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 18.04.2019 08:45
*klik klik klik* lød det fra Florences fødder der gik ned ad hovedgaden. Det var ikke længe siden hun havde vågnet op i sit lille værelse hun lejede for tiden for pengene hun havde fået med sig fra Medianen. Solen havde netop lagt sig i horisonten da sengen under Florence havde brast sammen. Første gang hun havde sovet i den havde hendes ukontrollerede magi på sin egen måde ædt sig igennem hendes underlag og placeret hende på gulvet under hende. I et forsøg på ikke at skulle betale for en ny seng havde hun repeteret den på bedste vis men tydeligt uden succes. 
Florence tog det dog ikke så tungt denne gang, da på trods af de milde sol forbrændinger hun fik på kinder og næsen så nød hun at se solnedgangene fra tid til anden. Så hun tog det som et tegn på at der nok skulle ske bedre ting her i nat. Hun hoppede i sit sædvanlige tøj, af skjorte, handsker og nederdel på og gik ned i kroen som værelset tilhørte. En hurtig hilsen ud i krostuen og 10-15 "hyg dig!" "pas nu på dig selv lille dame" og "hvor dælan skal hun hen" blev givet tilbage inden Florence begik sig ud på gadens brosten.

Det føltes alt sammen så vant at være tilbage i Dianthos. Som om der bare havde været et tidshop som hun ikke selv havde lagt mærke til. Florence smilte til sig selv ved tanken om at hun langt om længe bare kunne tage sig til hvad end hun havde lyst til. Hvilket fik hendes tempo til at stige drastisk på hendes vej til Elias, anden som havde været så behjælpelig i hendes yngre dage med at skaffe blod til hende.

Credit: tofuvi.tumblr.com
Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 18.04.2019 09:01
Han havde ikke ventet længe, førend hans meddeler stak ham en albue i siden og udpegede en ung kvinde, som Hyde også selv havde lagt mærke til med det samme. Fordi han kiggede efter det, stak hendes hvide hud ud som en klar indikator af, at hun var vampyr - selvom hendes udseende ellers skjulte det ret godt. Det var i det mindste noget, tænkte han for sig selv, inden han sendte meddeleren ud på sine natlige opgaver og selv fulgte efter hende. Efter nogle skridt lod han sin usynlighed falde og kastede i stedet sin illusions-besværgelse over sig, så han fremstod menneskelig.

Han nåede op på siden af hende og rømmede sig let. "Vampyr til vampyr," sagde han ganske lavmælt. "Er det så særligt smart at bo sammen med mennesker i en by, hvor de ikke kan lide vampyrer?" Hans stemme var rolig og stadig ganske lavmælt - tydeligvis ligeglad med, at han måske overrumplede hende med sin bratte samtale. "På et tidspunkt opdager de, hvad du er."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 18.04.2019 09:14
Da en stemme lød ved hendes side, var Florence lige ved at snuble over sine egne ben. Hun nåede dog lige at fange balancen inden hun vendte sig med et forfærdet udtryk imod manden der talte til hende. Ganske normalt udseende, intet der stak ud eller afslørede ham som andet end.. et menneske? hvis han havde set lige igennem hvad hun var kunne han da ikke være helt gennemsnitlig. 
Hendes udtryk blev til en lidt mere undrende mine inden hun gik videre. "Jeg er vokset op her i byen og indtil videre har jeg ikke haft nogle problemer med folk der kunne se igennem hvad jeg var. Folk er desværre ret blinde for personer med mit ydre" forklarede hun. Dog i en lavmælt tone da der stadig gik folk omkring dem som kunne have lange ører.

"Har De aldrig hørt om at hilse på folk før De taler til dem?" spurgte hun så da hun lidt forventede at han fulgte med hende ned ad gaden. Bare fordi en fremmed talte til hende gav det hende ikke mere tid. Hun havde en bestemt tid hun kunne mødes med Elias på og tiden gik i et raskt tempo. Florence kiggede igen på manden og nærstuderede ham lidt. "Og hvorfor... " så kom hun i tanke om 'vampyr til vampyr' sætningen og hun holdt sin mund igen. Han var en af hendes? 
Det var nu ikke så ofte hun stødte på en anden vampyr, eller interegerede med en for den sags skyld, så pludselig viste hun ikke hvad hun skulle sige eller hvordan hun skulle reagere.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 18.04.2019 09:23
Hyde havde været tæt på at tage ved pigens skulder og tvinge hende til at fortsætte med at gå, da hun pludselig vendte sig og stirrede på ham. Hun kunne vitterligt ikke være særligt gammel i gårde, når hun ikke havde mestret at gemme sine følelser bedre end dette endnu. Eller også var hun bare uintelligent. Det var også en distinkt mulighed. Men hun fik hold på sig selv, inden han kunne nå det, og begyndte at gå videre. Hyde fulgte med. Han havde flere ting at sige hende.

"Nej, dit udseende giver dig en vis frihed. Men hvor længe går der, før nogen bemærker, at du altid sover om dagen og er oppe om natten? Før eller senere vil nogen invitere dig med til noget, som du må takke nej til og folk vil undre sig, fordi de bor sammen med dig og ved, at du bare sov. Sker det for mange gange, vil nogen lægge to og to sammen." Han havde ignoreret hendes spørgsmål om at hilse, men vendte tilbage til det nu. "Jeg hedder Hyde."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 18.04.2019 09:51
Han havde ret. Det viste Florence nu engang godt. Men at hun havde holdt sig selv i live i 26 år inden for Dianthos' murer tog hun lidt som et tegn på at hun gjorde noget rigtigt. Undskyldninger som natte arbejde og kloster reglementer havde altid fået hende ud af sociale situationer, men det kunne godt blive et problem nu da hun ikke arbejdede for Isari templet længere.

"Florence" svarede hun hans hilsen tilbage. Dog uden at se på ham længere, hun gik bare afsted. Hun kunne dog ikke føre Hyde til Elias. Hun havde trods alt lovet ham at holde en hvis fortrolighed om at han skaffede hende blod næsten hver aften. Så hun gik en anden vej. Nærmere sagt gik hun direkte imod markedspladsen hvor der var flere folk på gaden. Flere ører og støj fra dem der pakkede deres boder og butikker sammen for dagen.
"Vil de mig noget bestemt eller er De her bare for at harassere mig?" sagde hun med et lettere stresset suk.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 18.04.2019 16:31
Florence. Han nikkede let i anerkendelse af, at han havde forstået, hvad hun sagde. Hendes næste ord fik ham dog til at skotte ned til hende med hævede bryn. "Harassere?" spurgte han med en overrasket stemme. "Jeg har skam intet ønske om at harassere dig," fortsatte han og så igen lige frem. "Om noget ønsker jeg at hjælpe dig. Du kan trække en masse uønsket opmærksomhed ned over mig, hvis nogen pludselig gætter, hvad du er." Og det var den rene og skinbarlige sandhed. Hyde kunne rent faktisk godt sige sandheden engang imellem. Og dette var ét af tilfældene. "Jeg har været i byen i fire dage og allerede har jeg opsnappet, hvad du er."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 18.04.2019 16:51
U en hurtig bevægelse lagde hun armen ind under hans og trak ham med sig. Ikke tvingende bare bestemt. Ind imellem en smal gade og rundt igennem en baggår og ned ad nogle trapper. Op igen på den anden side og ned langs med en af byens kloark afløb og der stoppede hun så op nu der ingen mennesker var omkring dem. Det var også klart for der stank som fanden i helvede. Men ingen ville høre dem selv hvis de begyndte at små råbe.

"Hjælpe mig?" gentog hun ham. "Normalt ser jeg meget gerne det gode i folk, men De kommer vitterligt ud af det blå og fortæller mig at de har holdt øje med mig de sidste 4 dage. Ville De stole på mig hvis jeg fortalte Dem det?" spurgte hun med hovedet på skår. Hendes handsker begyndte så småt at gå op i sømmen som hun talte. "De får de langt mere til at lyde som en trussel end en hjælpende hånd" sagde hun med en håndbevægelse der fik hende til at lægge mærke til hvordan hun var ved at ødelægge de er beskyttede omverdenden fra hendes hænder. Hun stak den lidt forlegendt i sin lomme på nederdelen og håbede bare han ville svare på hendes spørgsmål istedet.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 18.04.2019 19:29
Hyde så overrasket ned på sin arm, som pludselig var blevet taget gidsel, men ellers fulgte han villigt nok med. Han troede ikke rigtigt på, at den unge kvinde kunne gøre ham fortræd for alvor. Nu hvor hun havde brudt gennem hans illusion for at røre ved ham, ville hun dog kunne mærke, at han bestemt var en vampyr. Det sikrede hans kolde hud. 

Hyde anede ikke, hvor hun tog ham med hen, men han rynkede misbilligende på næsen, da hun endelig nåede sit mål. Føj for en stank! Hans opmærksomhed blev dog hevet væk fra disse tanker, da hun pludselig gav sig til at rable en hel masse af sig. Han hævede langsomt øjenbrynene og ventede til hun havde talt helt ud, inden han svarede i et ganske roligt tonefald. "Jeg sagde ikke noget om, at jeg havde holdt øje med dig i 4 dage," erklærede han bestemt. "Jeg sagde, at jeg havde været i byen i kun 4 dage og at jeg allerede havde gættet, hvad du var. Men jeg vidste ikke, at du eksisterede før igår nat. Og hvis du finder mine ord en trussel, så vil jeg gætte på, at du aldrig har hørt en virkelig trussel udtalt." Hyde vidste i hvert fald med sig selv, at dette var noget nær det blideste, han overhovedet kunne udtale sig.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 18.04.2019 19:42
"Tro mig, det har jeg" afsluttede hun med et kort suk inden hun tog hånden op af lommen igen og nærstuderede dethun havde ødelagt. Det stod ikke til at redde lige her og nu, så hun lod den være flosset og rettede opmærksomheden op imod ham igen. "Jeg... jeg forsøger ikke at være Dem til besvær eller være fjendtlig. Men De gør mig noget nervøs.. når de kommer og fortæller mig at den måde jeg har levet de sidste 20, og mere, år pludselig er forkert" forklarede hun og trak på skuldrene da hun stadig ikke rigtigt viste hvad han ville med hende.

Var det en hjælpende hånd han tilbød eller hvad? Hun kunne ikke gennemskue hans motiver på den måde han fremstod for hende.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 18.04.2019 19:57
Hendes svar fik ham til at se lidt nærmere på hende. Måske var hun slet ikke så uerfaren, som han lige havde troet? Hun endte da også med at trække lidt af sin galde i sig igen. Hyde smilede. "Har du levet på denne måde i Dianthos de sidste tyve år?" spurgte han i en tone, som måske hintede til, at han ikke rigtigt troede på det. 

Så kiggede han lidt på hendes hånd og den halvt ødelagte handske og pludselig blev hans blik endnu mere interesseret. "Magi?" spurgte han lavmælt og rakte hånden forsigtigt ud for at mærke på den ødelagte handske.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 18.04.2019 20:06
Florence trak instinktivt sin hånd til sig og gemte dem begge på ryggen da han rakte ud efter dem. " Ukontrolleret!" udbrød hun lidt i det hele hendes krop stivnede op og slappede så af igen i næsten samme bevægelse. "Det.. det er en ny ting jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved endnu og jeg vil ikke gøre nogen fortræd med det.. men ja magi" svarede hun. Hænderne holdt hun dog stadigvæk på ryggen. Bare fordi Hyde var fremmed ville hun ham intet ondt. Især nu han ikke viste sig at være fjendtlig i hvertfald.

"..og ja.. 25 for at være helt præcis. Jeg er først kommet tilbage hertil for to uger siden" forklarede hun.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 19.04.2019 09:58
Hyde stoppede midt i sin bevægelse, da hun reagerede temmeligt voldsomt på hans rolige forespørgsel. En voldsomhed, som måske fortalte lidt om, hvad hun havde oplevet med sin evne indtil nu. Mod sin vilje mærkede han, hvordan han langsomt blev reelt interesseret i hende og ikke kun interesseret i at få hende til at gemme sig bedre. Han lod dog diskussionen om hendes magi ligge. Hun brød sig vist ikke rigtigt om at tale om det. Hvilket selvfølgelig kun gjorde ham endnu mere interesseret.

I stedet dirigerede han samtalen tilbage på det gamle spor. "Jeg må indrømme, at det overrasker mig virkelig meget at vide, at du har kunnet leve sammen med uvidende mennesker så længe, uden at være blevet afsløret. Har du andre evner, som hjælper dig til at forblive uopdaget?" Der måtte være noget her, som hun ikke fortalte ham. Og han var ret opsat på at få at vide, hvad det var.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 19.04.2019 10:46
Florence kiggede en smugle op i et tydeligt tegn på at hun tænkte over hans spørgsmål. Egentlig havde hun aldrig overvejet hvad hun reelt gjorde for at holde det skjult. Da hun voksede op i Isari klosteret viste alle inden for kirkens mure alligevel hvad hun var og hjalp til med at dæmpe rygter eller mistanker som skulle dukke op fra tid til anden.

Så længe Florence opførte sig som et menneske var der ingen der betvivlede hvad hun var.
"Du vil nok blive mere overrasket over hvor lidt folk lægger mærke til hvis du ikke aktivt prøver at skjule noget for dem." svarede hun så og fangede hans blik igen. "Hvis du prøver at skjule noget for folk bliver de hurtigere mistænkelige, men hvis du næsten selv er overbevist om at der ikke rigtigt er noget at skjule så ser folk heller ikke igennem din illusion" forklarede hun og fik et mildt smil på læben. Det var egentlig sjovt nok at få ord på hvad hun egentlig havde gået og foretaget sig hele hendes liv uden hun selv havde lagt mærke til det.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 19.04.2019 11:11
Hyde lod et øjenbryn hæve sig langsomt op, mens han så på hende - tydeligvis uden at være enig med hende. Naturligvis var der en chance for, at hun havde ret. Og det gjorde en irriterende lille stemme ham opmærksom på bagerst i hans bevidsthed. Han havde ikke prøvet at leve uden at skjule noget i næsten otte århundreder. Der var en lille bitte chance for, at hun havde ret. Men det havde han nu ikke tænkt sig at agere på. Han havde levet væsentligt længere end 25 år. Han vidste bedst.

"Nå. Men eftersom du ikke mener, at der er nogen fare på færde, så må jeg jo nok tage mig mine egne sikkerhedsforanstaltninger til når du bliver opdaget. Der kommer til at være et kæmpe oprydningsarbejde." Hendes attitude irriterede ham. Det var ganske sjældent, at han forsøgte at hjælpe nogen uden at blive betalt for det og hun afviste pure hans hjælp?? Det fornærmede ham faktisk lidt. 
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 19.04.2019 11:20
Det var næsten for tydeligt hvordan lyset fra hendes øjne fra det ene øjeblik til det andet forsvandt. "O-.. Oprydning?" gentog hun ham. Hun havde desværre set en vampyr eller to i løbet af hendes liv blive opdaget inde for bygrænsen. De var enten blevet slæbt væk eller hun havde båret sig ad med at kunne overbevise dem at de bare skulle smides for porten. Men den som var blevet først bort vidste hun faktisk ikke hvad de gjorde ved før sidste år hvor hun havde været en tur nede i slottets fangekældre. Heldigvis af egen vilje, men hun havde set utallige af sine egne dernede. Nok knapt så frivilligt.

Men nu hvor Hyde bragte en ny mulighed på konsekvenser af at blive afsløret sank hendes hjerte helt ned i maven og hun fortrød allerede dit spørgsmål om uddybelse sekundet efter hun havde spurgt.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 19.04.2019 11:26
Endelig lod det til, at han var brudt igennem hendes tankeløshed og han mærkede roen sætte ind igen, som tilfredsheden skyllede over ham. "Oprydning, ja. Sikkerhedsforanstaltningerne i byen ville blive strammet til det ubærlige og andre vampyrer vil skulle passe endnu mere på. Nogle af dem vil måske endda blive opdaget, fordi menneskene pludselig husker på, at der også kan findes vampyrer inden for murerne." Han gav hende disse fakta i en rolig tone, mens han holdt øje med hende for at se, hvordan hun tog nyhederne. "Og tro mig, når jeg siger, at ingen vampyr ønsker at blive afsløret inden for murerne. Torturbødlerne her i byen er ikke uden øvelse."
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 19.04.2019 11:42
Florence stod bare i stilhed som er barn der blev skældt ud af en alt for rolig forældre. Hun bragte andre i fare med sin egen eksistens? Tortur bødler?!
Hun tog sig til hovedet og kørte fingrene op igennem hendes kridt hvide hår der hurtigt faldt på plads igen langs hende kæbe. "Det.. jeg..." hun viste ærligt talt ikke hvad hun skulle sige. Hele hendes liv hun havde håbet på at komme tilbage til efter de seneste to års strabadser væltede sammen foran hende. Hun havde ingen måde at skjule sig på på magisk vis. Hun ville ikke kunne holde ud at gå under jorden.

"Så hvad foreslår du? At jeg bare forlader mit hjem uden videre?" spurgte hun i et tonefald der desperat håbede på at han havde en anden mulighed for hende.

Hyde Oakley Morton

Hyde Oakley Morton

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 807 år

Højde / 177 cm

Laiza 19.04.2019 12:25
Hyde kunne næsten se, hvordan hans ord brændte sig ind i hende og euforien rullede gennem årerne på ham over det. Han havde været lige ved at blive gal på hende, men nu hvor hun tog hans advarsler mere seriøst, opdagede han pludselig hvor indtagende, hun kunne være.

Hendes spørgsmål affødte et smil og Hyde rystede let på hovedet. "Du behøver ikke at forlade byen," beroligede han hende og undertrykte en impuls til at stryge hende trøstende over skulderen. "Du skal bare lære at være mere forsigtigt. Hvis du har lyst, så kan jeg hjælpe dig med det?" Han havde ikke haft planer om at strække sig så vidt, men den nervøse, forsigtige pige, som hun pludselig var blevet, tiltrak ham på et dyrisk niveau.
Florence

Florence

Krystalisianer

Neutral God

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 164 cm

Anno 19.04.2019 12:39
Hjælpe?
Hun lagde hovedet lidt på skrå. "Du..?" spurgte hun. Nok ikke i tvivl om han godt kunne hjælpe hende men mere hvorfor han ville hjælpe hende?

".. med fare for at lyde for mistroisk.. men jeg har en anelse svært ved at tro De kun har andres velvære i betragtning. Hvad er Deres formål ved at hjælpe mig?" spurgte hun så.Hendes kropssprog havde næsten fuld ud transformateret sig frem hendes glade ophøjede selv da hun gik oppe på gaden til dette lille væsen der pludselig tvivlede på alt der foregik omkring hende.

"Jeg har ikke noget at give af" indskød hun refleks agtigt men så lidt forlegent ned da hun havde slynget sætningen ud.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator
Lige nu: 1 | I dag: 4