1 2
Et nyt ansigt at kende
Fnuggie 11.04.2019 21:57
Davian havde endelig forladt den Elverly og rejst syd på. Han havde faktisk aldrig været så langt væk før. Han havde sejlet til den sydlige del af Topalis og havde bevæget sig ind i de dunkle skove. Alt skulle udforskes på denne ø. Det var utroligt så lidt liv der egentlig var, og hvor stille der var. Han havde aldrig oplevet noget lignende før, han var faktisk ret glad for at udforske lidt. Landskabet virkede øde, der var ikke rigtig nogen byer, og dem der var så ikke ret store ud. Dog på hans vandring havde han kommet forbi hvad der lignede en kro et par gange. Gad vide om han havde gået i ring? Han var ikke engang sikker. Et blik bevægede sig op imod himlen hvor solen stod højt. Vinden havde lagt sig i løbet af dagen, det hele virkede faktisk meget rolig her. Med buen på ryggen åbnede han døren ind til hvad der lignede en kro. Tænk hvis det var et almindeligt hus? Egentlig kunne han bare undskylde. Da døren var helt åben bevægede han sig inden for og kiggede rundt. Her så lige så tomt ud som det gjorde udenfor. Måske de var i gang med at bygge om? Dog stod der en ved krobaren og lavede et eller andet. Med rolige skridt bevægede han sig op til baren og lænede sig lidt op af den. "Kan jeg få lidt til den tørre hals?" spurgte han kvinden der stod der. Var det øre? De var behårede, gad vide hvad de var godt for. Godt nok var der halvdyr i Elverly, men sådan nogle øre, det var vidst første gang han havde set sådan nogen.
Sasassin 11.04.2019 22:07
Lyra begyndte dagen tidligt, hun havde vækket Lynell da hun havde morgenmaden klar.De havde trænet deres evner sammen et par timer efter morgenmaden, men nu kaldte pligterne på dem. Lyra havde sendt Lynell ud og fiske, så kunne hun få ro til at klare dagens gøremål i kroen, det var endnu en stille dag med kun få kunder. I en meget stille stund uden kunder så hun sit snit til at rydde op bag ved baren og se om der var mangel på nogle af varerne. Hun hørte slet ikke den fremmede kæmpe komme ind før han stillede sit spørgsmål.
*springer let i en halvcirkel af chokket* Hun smiler til den fremmede ''Hvad skulle det være'' spurgte hun den store mand. *sender et venligt smil*
Fnuggie 11.04.2019 22:20
Den unge kvinde virkede noget nervøs, eller nervøs var måske så meget sagt, men hun sprang da op da han snakkede. Havde han virkelig været så stille? Han trak lidt på skuldrende over sine egne tanker og lage hovedet lidt på skrå. "Tja, hvis du har lidt øl ville jeg sætte pris på det. Ellers så finder du bare noget du har." han nikkede lidt af sine egne ord og vendte sig om. Der var godt nok stille, men det var også en stille ø. Det var ufatteligt at der var så stille der skulle en være en fest. Ikke at han ville arrangere en, men der manglede noget liv. Måske alle bare havde gemt sig. Var det den gamle RT-bande der havde hærget det hele? Nej han var ikke sikker, egentlig kendte han heller ikke RT banden, men han havde hørt om den, og det var ikke gode ting! Han bed sig lidt i læben og vendte blikket tilbage på den unge kvinde, eller halvdyr var hun jo.
Sasassin 11.04.2019 22:33
''Så gerne'' hun skænker smilende en øl op til den fremmede, mens hendes ene øre ufrivilligt ligger sig på skrå, da hun lægger mærke til hans undersøgende blik på kroen. Den er ikke til salg tænker hun for sig selv, men ændrer hurtigt sin tanke til om det mon er hans første besøg på øen? ''Jeg har ikke set dig før, er du lige kommet til øen?'' Spørger hun den fremmede, stadig med et lille smil på læben, mens hun tørrer lidt spildt øl op fra disken, hendes øre stritter og klar til at lytte til hans svar. Fnuggie 11.04.2019 22:40
Så hun havde øl, det var da rart, så havde de da lidt på denne ø ud over vand. Det var en skønhed lige frem! Han vendte blikket lidt rundt for at se hvordan kroen så ud. Nogle stole, nogle borde. Ikke så mange blomster eller noget på væggene. Meeeen det kunne da gå få en kro, måske hun lige var startet. Han kunne tydeligt huske hvordan hans egen kro havde set ud da han startede den. Han tog fat i øllen og satte den for munden. Det smagte hærligt, og det våde drik løb lige igennem hans halsmuskel. Da han fjernede kruset for munden havde han allerede drukket det hele, og han kom med et aaaaah da kruset ramte disken. "En til tak" kom det roligt fra ham og nikkede lidt til hendes ord. "Ja jeg kommer langvejs fra, men jeg har aldrig været så langt syd på. Jeg skulle se om der var noget jeg kunne bruge til min egen kro." ikke at der havde været det, men mun ikke han kunne finde et eller andet og kaste sin kærlighed på?
Sasassin 11.04.2019 22:53
Lyra skænkede den fremmede endnu en øl mens hun lyttede til hans svar, hørte hun rigtigt, havde han sin egen kro? ''Jamen velkommen til Topalis, jeg håber din rejse har været behagelig'' hun gav ham øllen og tørrede igen lidt spildt øl op fra disken, hun skulle altså have repareret den taphane. ''Har du så fundet noget der har vækket din interesse på vores lille ø?'' Der var ikke så meget endnu efter vulkanen, men hun var nysgerrig efter at høre hans svar, der var noget ved ham hun ikke kunne sætte sin finger på. Hvem var han? Fnuggie 11.04.2019 23:05
Davian nikkede lidt "Den har skam været ganske udmærket. Lidt lang men fin." han kiggede på den kølige væske der blev hældt ned i koppen. Selvom han lige havde drukket et helt krus tørstede halsen efter mere. Det var utroligt så tørstig han egentlig var. Var det stedet her der gjorde det? Han anede intet til stedet eller hvad der tidligere var sket, så vejret måtte vel være den bedste mulighed. Han rystede lidt på hovedet af hendes ord. "Nej desværre ikke. Det er ikke meget liv der er på øen, er der sket noget?" han kiggede på hende og så ned på øllen. Han tog kruset for munden og tog en tår. Dog drak han den ikke helt ud denne her gang, han nøjes med at tage en enkelt tår inden han satte kruset på disken igen.

Sasassin 11.04.2019 23:18
Lyra kiggede på den fremmede og forsøgte at sætte fingeren på hvad der var over ham. ''For ikke så længe siden gik vulkanen i udbrud, det har ikke efterladt meget liv. Vi prøver at genopbygge øen og landsbyerne, men den slags tager tid.'' Lyras øre lægger sig lidt ned da hun fortæller ham om øens tragedie, men rejser sig hurtigt igen da Lynell kommer ind ad døren med dagens fangst. Hun smiler og retter blikket mod Lynell ''Velkommen hjem, jeg kan se det var en god dag, du kan rense dem i køkkenet. Kom når du er færdig.'' Lynell nikkede og sendte hende et smil mens han løftede fiskene, som for at give hende et bedre overblik. Hendes blik kom igen hen på den fremmede ''Mit navn er Lyra forresten, hvad kan jeg kalde dig?'' Hendes ene øre tilter igen på skrå, som et tegn på forventningen og nysgerrigheden der igen sprudler op i hende. Fnuggie 11.04.2019 23:41
En vulkan, her.. På denne ø? What?! Okey det havde han ikke lige frem regnet med at øre. I stedet for at sige noget fløjtede han. "Det må jeg nok sige. En vulkan..." endnu engang fløjtede han og kiggede på øllen. "Så kan jeg bedre forstå der er så stille på øen, og at der ikke sker så meget." øen havde jo set død ud så det undrede ham egentlig ikke ret meget. Ting ville tage tid at komme igen. Måske Sommerens stemme skulle komme forbi for at det ville hjælpe. Nej det ville der nok aldrig blive tilladt. Som den lille dreng kom ind med favnen fuld af fisk fik det et smil frem på Davians læber. Så hun havde en søn? Nej nok ikke, han virkede lidt for gammel til det, men så igen... Hvor gammel var hun? Han satte kruset for læberne igen og tog en tår. Hun nævnte sit navn og han rakte en hånd frem imod hende. "Davian Falkeblik, kro ejer i Skovfortet i Elverly. Hyggeligt at møde dig Lyra" han kiggede på hende med et smil og afventede at hun ville trykke hånden inden han trak den til sig.

Sasassin 12.04.2019 00:10
Lyra trykkede Davians hånd med et smil. ''Hyggeligt at møde dig Davian'' Lynell, kom gående ud fra køkkenet og hen bag baren til Lyra ''Så er fiskene klar'' sagde han med et smil, før hans blik faldt på Davian og så tilbage til Lyra. ''Smukt Nell, hils på vores gæst Davian'' hun smilte og rettede blikket mod Davian ''Davian, dette er min bror Lynell.'' Hun vendte sig om og skænkede vand i en kop til Lynell. Ud gennem vinduet kunne hun se at det var ved at blive mørkt, mon han havde et sted at sove? Hun gav Lynell koppen med vand. Fnuggie 12.04.2019 00:17
"Fornøjelsen er helt på min side" kom det roligt fra ham. Hans hånd var trukket til sig og han tog sin hånd op på skulderen for at tage buen af. Da han havde taget den af var den lige så høj som til hans hofte og han satte den op af baren. Der var ingen grund til at have den på. Ikke fordi den vejede noget men han skulle ikke jage nu eller i en tvekamp. Han skulle bare huske at tage den med sig når han gik.Han kiggede lidt på drengen der kom gående tilbage, han sendte drengen et smil. Det var en effektiv dreng, hurtig for sin lille alder, men så igen han havde nok også gjort det mange gange før. Han var hurtigere end Aurelia som han havde i oplæring på kroen. Bare hun kunne præstere at klare kroen alene mens han var væk. Han havde sørget for at der var fyldt med vare og kød i køkkenet. Så hun skulle nok klare sig... Eller det håbede han at hun ville "Lynell og Lyra. Pæne navne det må jeg sige, og så flittig i begge er med at skulle bygge en hel op igen. Det må jeg sige. Jeres forældre må være stolte af jer." han smilte til dem begge og rettede blikket ned imod Lynell. Så flittig en dreng, gad vide om han nogen sinde selv ville få børn?

Sasassin 12.04.2019 00:26
Lyras øre faldt ned ved hans bemærkning om deres forældre, hun kiggede på Lynell, hans øre havde samme position. ''Nell.. Gå du ud og start på maden.'' Hun sendte ham et skævt smil, Lynell tog sin kop med ud i køkkenet. Lyra vendt blikket mod Davian. ''Jeg er sikker på at de ville have været meget stolte af os, men der er kun os to.'' hendes øre blev hængende ved tanken om de mulige spørgsmål der kunne komme. ''Det er ved at blive aften, har du indlogeret dig nogen steder endnu?'' Bare Lynell nu var okay, det var lang tid siden at de havde snakket om deres forældre, specielt efter de mistede deres mormor også. Fnuggie 12.04.2019 00:35
Ups... Så havde han vidst sagt noget han ikke skulle have sagt, men hvor skulle han have vidst det fra. Hun lød lidt alvorlig i sin stemme og alligevel stadig så sikker. Han kiggede på drengen der vendte sig om for at gå sin vej, havde han ikke også set bedrøvet ud? Han vendte blikket op imod Lyra som hun snakkede til ham. "Det er jeg virkelig ked af, jeg kunne ikke vide... Det beklager jeg...." han vendte blikket ned imod baren, der havde han vidst jokket i spinaten. Det var ikke så smart, men han ville heller ikke spørge ind til det. Det var en privat sag som hun skulle døje med resten af livet. Hvis hun ville tale om det så måtte hun gerne det, men han ville ikke presse på. Han lod blikket glide op ad noget usikkert og sendte et svagt smil. "Nej, jeg tænkte på at sove under stjernerne for en gang skyld. Nyde naturen.." Eller den natur der stadig er, men det virker til at dyrelivet er forsvundet. Avanya havde virkelig ikke været i nærheden her. Ikke at han troede på Avanya, men måske var de heller ikke troende her på øen?

Sasassin 12.04.2019 00:46
Hun så på Davian ''Det gør intet, det høre fortiden til nu, men det hviler dog tungt på vores skuldre endnu.'' Hendes øre rejste sig og et smil brød frem på hendes læber da han nævnte at sove i naturen ''det lyder som en god idé, men vejret er lunefuldt her. Det kan regne noget så voldsomt fra det ene minut til det andet, eller endda sne en gang i mellem, noget at tænke over'' hun sendte et smil og rettede derefter blikket mod døren ud til køkkenet. Hun kunne høre Lynell pusle ude i køkkenet og kunne nu mærke hendes mave vende sig af sult, hun havde ikke spist siden morgenmaden og det kunne mærkes nu. Hendes tanker vandrede lidt rundt og hun kiggede igen på Davian ''Var det noget med en opfyldning og lidt frisk fisk til maven?'' Fnuggie 12.04.2019 01:02
Han nikkede lidt. "Det kan du have ret i, jeg vil ikke vade i det, det er din sag og ikke min." han smilte til hende og tog en tår af sin øl. Der var bare noget at sove i naturen, men da hun nævnte vejret trak han lidt på skuldrende. Måske var det bedst at blive inde. Ikke at han som regel frøs meeeeen skiftende vejr var ikke lige ham. "Måske du har et værelse jeg kan bruge natten over?" han kiggede lidt rundt for at se om der var værelser eller om der måske var en ettage oven på. Han havde ikke lige lagt mærke til hvor stor kroen havde været.Lyden fra køkkenet fik ham dog til at kigge hen imod køkkenet, ja mad det kunne faktisk være en god ide. Hans mave knurrede lidt og han tog sig til den med den ene hånd. Den anden hånd lod han tage fat i kruset og tømte det. "Endelig" sagde han efter han havde sat kruset ned på baren igen.

Sasassin 12.04.2019 01:13
Lyra smilte og fyldte hans kop op. ''Jeg har et værelse ovenpå du kan bruge. Jeg tjekker lige på maden og finder lidt sengelinned frem, bare gør dig tilpas og lad som om du er hjemme imens.'' Hun vendte sig mod køkkendøren og begyndte at bevæge sig derud. Lynell havde styr på maden og smilte til hende da hun fortalte ham at Davian gerne ville have lidt mad også. Mens hun ledte efter frisk sengelinned tænkte hun på om Davian måske måtte have et værelse med dobbeltseng eller et værelse med to senge, han var en del højere end de få kunder der førhen havde indlogeret sig på hendes kro, nej en dobbeltseng måtte kunne rumme hans størrelse. da hun havde redt op på værelset og gjort det klar gik hun nedenunder, maden var færdig. ''Spisetid Davien, vil du gøre os selvskab eller foretrækker du at spise alene?'' Lyra håbede på at Davian ville spise med dem, så kunne han måske lokkes til at fortælle dem om Elverly. Fnuggie 12.04.2019 01:21
Kruset blev fyldt op for tredje gang og Davian var glad. Han blev aldrig rigtig fuld og kunne rumme en del, men nu var han jo selv kroejer og der blev tit givet en drik på en af gæsternes vegne. "Du gør som du lyster. Det er dig der er kroejer." han smilte lidt til hende og bevægede sig lidt rundt i lokalet for at se på faciliteterne. Både for at se ophænget, men også for at se lidt ud af vinduet. Han stoppede op ved et vindue og kiggede ud af det. Månen var allerede på vej op og den skinnede ned på det øde landskab. Det var nu alligevel et smukt syn også selvom der ikke var så meget at kigge på. Han måtte også huske at give hende rigeligt med drikkepenge. Det var ikke billigt at føre en kro, og slet ikke når byerne skulle opbygges her på egnen. Han havde stået lidt i sine egne tanker da hendes stemme lød bag ham. Han havde stået ansigtet mod vinduet kruset i hånden og havde slet ikke drukket noget af den. "Åh, jeg spiser da gerne med. Det er altid rart med lidt selvskab." han gik hen til bordet der var tættest på baren, han regnede da med de spiste her ude og ikke ude i køkkenet, specielt når de ikke rigtig var kommet nogen ind på kroen i alt den tid han havde været her. Han satte kruset fra sig og follede hænderne hen over bordet. "Så Lyra, hvor længe har du haft kroen?" spurgte han og kiggede på hende. Han havde ikke tænkt sig at konkurrere med hende, men han kunne da give hende et fif eller to. Han var altid glad for at lære fra sig, især til en fællesmand, eller i denne sag en kvinde.

Sasassin 12.04.2019 01:33
Lyra tog imod maden fra Lynell og gik hen mod bordet hvor Davian havde slået sig ned. ''Så er vi af samme mening i den sag'' Lynell bragte resten af maden ud og slog sig til dem, ''Jeg har haft min kro i 2 1/2 år nu, det er ikke den største eller mest ekstravagante kro i verden, men det er hjem. Vi renovere lidt ad gangen og hjælper også til i landsbyerne når der er brug for hjælp'' Hun begyndte på maden mens hun afventede svaret fra Davian. Han havde grønne øjne lagde Lyra mærke til da hun fik kigget ham direkte i øjnene, hun faldt hen i dem, hvad var der med ham? Der var noget bekendt. Fnuggie 12.04.2019 01:40
Duften af maden fik hans mave til at rumle lidt mere. Gad vide om hun kunne spise hare stuvning? Altså han ville gerne lære fra sig, så mun ikke han kunne lære hende et par tricks eller to. Han havde trods alt haft sin kro i... hvad lige omkring 1000år? Han var faktisk ikke sikker længere, dagene havde jo bare gået som de plejede at gøre også selvom hans kro var fyldt ud stort set hver dag. Han kiggede lidt på maden der blev sat foran ham og han duftede til det. Det duftede virkelig skønt. "2½ år. Det er da et meget pænt tal." startede han og kiggede ned på maden. "Det er altid godt at tage det i små etapper. Det gjorde jeg også i sin tid, for hvad der virker som en evighed siden." han vendte blikket op imod hende og sendte hende et smil. "Maden dufter dejligt" sagde han stille og tog fat i en gaffel for at stikke den i maden og føre op til munden.
Sasassin 12.04.2019 01:50
En evighed? Hvor gammel mon han var? ''Tak, det er en gammel familieopskrift.'' hun sendte et smil til Davian og det gjorde Lynell også, stolt over den ros der kom ''Jeg er også stolt over at den er her endnu, hvor længe har du haft din kro?'' Han var nem at snakke med, det føltes rart at snakke med en der ikke var fra øen, det var længe siden sidst de havde haft en rejsende på besøg. Hun kunne mærke hendes mave blev tilfreds med at blive fyldt efter dagens gøremål. Gad vide hvordan der var i Elverly? Der måtte helt sikkert være flere mennesker der besøgte hans kro der end på den lille ø.1 2
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3
Lige nu: 0 | I dag: 3