Familieanliggender

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 02.03.2019 21:21
Denne gang ville det lykkes, det var hun sikker på. Denne gang ville ingen opdage hende, og hun ville endelig kunne få lov til at se sin far. Bare et lille glimt, og nok langt væk fra, og egentlig først om et par måneder, men det ville ske!

Iksenyi gik rundt inde i magiværkstedet og ledte skuffer og skabe igennem. Det var midt om natten, så der var kun et par vagter vågne udover hende. Hun havde fri adgang til byen om natten, fordi der var vagter posteret de steder, hun ikke måtte gå hen, men magiværkstedet var der aldrig nogen, der direkte havde forbudt hende. For det meste var hun på træningspladsen, eller dansede rundt på hustagene, når alle andre slumrede, og hun stadig var frisk som en havørn. Mon hun nogensinde ville se en havørn? Billedet i hendes hoved var en skabning lavet af vand, med fire ben og en hale med fjer på. 

Idéen var rimelig simpel. Under næste tilbedelsesceremoni, ville hun have stjålet en endnu ikke magisk lænke, så det lignede, hun var under kontrol, men slet ikke fik nedsat sin chakra, som vagterne troede. Når alle så var til ceremonien, kunne hun overraske og overrumple vagterne og kravle op på et af hustagene, hvorfra hun forhåbentlig ville kunne få bare et lillebitte glimt af sin far-ild. Den perfekte plan.

Dér! På toppen af en hylde, så hun en bunke ufærdige lænker, og hun hev en stol hen, så hun kunne komme til at nå dem. Elegant stillede hun sig op på stolen... Hvis ben brast under hendes vægt med en høj knaselyd.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Aftenen havde vist trukket lidt for langt ud, hjemme hos en god veninde og Lysander havde fået lidt for meget at drikke, hvilket egentlig ikke var ham tilladt, men det ville ingen forhåbentligt lægge mærke til. Lysander var dygtig nok til at holde hovedet koldt, hvis nogen skulle støde på ham, håbede han. Hovedgangen fra den underjordiske by i templet var i hvert fald henlagt i mørke og ensomhed. Kun faklerne oplyste vejen, og ledte Lysander på vej hjem til sit eget gemak, som lå i højrefløjen af templet, og derfor var et af de finere værelser, man kunne få tildelt i templet. Han var ikke en mand helt uden betydning, i og med, at han var betroet til at oplære den lille flamme, Iksenyi, at bruge sine evner og styre sin krop, for eksempel ved dans og nærkamp, som også kunne minde lidt om en slags dans. Bare med vold. Dette var hans eneste job, og ellers havde han fri resten af tiden. 

Da Lysander drejede ned ad et hjørne, og næsten var hjemme, kunne han se at en stuepige kom ud fra hans værelse, hvilket var meget upassende for en stuepige at gøre. Hvad nu hvis han lå i sin seng?! Han skyndte sig hen og stoppede hende. “Hov, hvad er meningen?” Lød det fra ham, en smule strengere end den stemme han normalt talte med.

“Undskyld det var ikke min mening, Lysander!” Lød det panisk fra hende. På en måde virkede det som om hun ikke var bange for at han var sur, men var mere oprevet over noget helt andet. Han lyttede undrende til hendes forklaring. “Jeg ville blot høre om hun var hos dig. Hun var ikke på sit værelseskammer, da jeg tjekkede for omtrent en time siden, og jeg har ikke stødt på nogle af vagterne endnu! Jeg skal nok sige det videre til herre Onelyas!”.

“Rolig, rolig...” Lød det fra ham, og han forsøgte at få ro på hende med et sæt løftede hænder frem for sig “Du skal ikke genere ham med den slags. Jeg skal nok tage mig af det her, så gå du bare tilbage til arbejdet”. Hun nejede, som hun ikke var i position til at komme med indskydelser, og drejede om og gik ned ad gangen.

Lysander sukkede og kørte sit sorte, skulderlange hår tilbage bag det spidse øre og bevægede sig tilbage mod byen. Han var ikke sikker på hvad der havde optaget pigens interesse denne gang, men en ting var sikkert. Det var IKKE nødvendigt at indblande Onelyas i dette her. Det var sikkert bare hendes sædvanlige narrestreger, for nok havde hun vokset sig stor temmelig hurtigt, men hun havde stadig en barnlig side i sig, og det ville være synd at tage den fra hende...    

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 04.03.2019 16:19
Iksenyi lå på gulvet. Uf, et fald. Stolen lå akavet ved siden af hende med to brækkede ben, der næppe bare lige ville kunne limes sammen igen. Ups. 
Et blik rundt i rummet fortalte hende, at der ikke var noget mere fast at stå på. Alle stolene var ens, så de ville næppe holde bedre end den, hun havde prøvet. Hvem arbejdede overhovedet her? Elvere? Det var vist noget med, de ikke vejede særlig meget. 
Nå, ny plan.

Med tungen lige i munden, prøvede hun at kravle meget forsigtigt op på den ene hylde, mens hun holdt i siden af reolen, og strække sin fulde længde op mod metalstykkerne. Fingerspidserne berørte lige akkurat. Bare lidt mere...
Med et lille hop, satte hun af, så hylden kun knaste en smule under hendes fod, og hendes hånd kom op i højden. En hurtig bevægelse indad, og hun fik fat i en af lænkerne. Hendes anden hånd gled i grebet. Med et tungt thunk faldt hun til gulvet ned ovenpå den knækkede stol, hun ikke havde tænkt over at fjerne. Sædet flækkede i to, men Iksenyi noterede sig blot, at  hun havde en lænke i hånden. 
Noget raslede over hende, og hun nåede kun lige at se op, før resten af de ufærdige lænker faldt ned fra reolen i et rabalder af metalklirren. Iksenkyi skar ansigt. Forhåbentlig havde ingen hørt det. 
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

I forbifarten tjekkede Lysander op på, om Iksenyi skulle ligge i sin seng, eller gemme sig på værelset. Men han kunne bekræfte, efter kort tids søgen, at hun ikke var nogle steder at se. Det var højest besynderligt, hvis nogen skulle have kidnappet hende, men ikke utænkeligt. Der var trods alt kriminelle i dette lille samfund, selvom de fleste ikke turde andet end at adlyde... Og så var der slaver, som i nogle tilfælde fik muligheden for at slippe ud af deres celle, og derved forsøge at hævne sig. Men det var ikke ligefrem fordi Iksenyi var særligt kendt blandt nye eller slaver... De ville højest gå efter et par vagter, måske Onelyas og måske Jyoti...  

Et surt og alvorligt udtryk dannede sig i hans ansigt, som det gik op for ham, at hun nok selv var stukket af. Nu skulle han bruge sin aften på at lede efter hende... Og så få timer før han skulle op! Nå, men i det mindste galt det også hende, eftersom at det var hende han havde en aftale med!

Han drog ud i den kolde, mørke gang og fortsatte ned mod torvet, hvor han ellers kom fra. Der var ikke andet for, end at prøve at kigge rundt efter ballademageren, som måske var gået til vandspringet, måske biblioteket, eller måske for at besøge ham drengen, som nogle gange fulgte efter hende... Om det var af egen vilje eller Onelyas’ værk, det var ikke sikkert. Men et mærkeligt vennepar, det var de...

Lysander ledte rundt i byen efter hende. Han nåede aldrig til biblioteket eller til hendes kammerat Rillis hjem, for pludselig hørte han et mindre brag efterfulgt af en raslen, inde fra lageret. Han stoppede op og stirrede derhen. Han var næsten sikker i sin sag, men alligevel bevægede han sig varsomt derhen og væbnede sig sin sabel, som han gik hen til døren. Døren fløj op, så træet stødte hårdt mod muren og overraskede alt levende i nærheden med et smæk!

“Iksenyi..!” Sukkede Lysander, da han opdagede, at hun lå på gulvedet med en masse ragelse omkring sig. Han tænkte ikke yderligere over, at hun var gået herind for en grund. Hun voksede så hurtigt, både kropsligt og mentalt, at han dårligt kunne følge med i de ideer hun fik. Sommetider glemte han endda, at hun var ved at være en voksen kvinde efterhånden. “Du burde ligge i din seng” Sagde han med en autoritær ryst, som mindede lidt om Onelyas’ når han talte til hende. Dog var Lysander noget mere naturligt rar, og han ville hende inderst inde det bedste. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 11.03.2019 21:42
Iksenyi fór tilbage af det høje brag fra døren, der blev sparket ind. Med en elegance hendes læremester ville være stolt af, fløj hun på benene og holdt lænkerne ud fra sig som våben, hvorefter hun mødte blikket fra... sin læremester? Hun sænkede armene og krympede sig for hans hårde tone.
"Men det er ikke sove-dag, Lysander," klynkede hun med sænket blik. "Mit værelse er så kedeligt om natten, og onkel har sagt, jeg gerne må gå rundt herude, så længe jeg ikke går de forbudte steder hen!"
Der var stadig en barnlig tone i hendes stemme, som hun beklagede sig. Det var kedeligt på værelset, når man kun havde en stenbriks, et par hullede tæpper og ingen bøger eller andre ting til at undeholde sig. Ikke at bøger ville kunne underholde hende, men hun kunne godt lide at tænke på en dag at få bøger på sit værelse ligesom de andre værelser, hun havde set. Almindelige folk havde bøger stående. 

Hun havde brugt den forrige nat på at danse fra hustag til hustag og øve spring og landinger, der ikke fik hende til at gå igennem taget og ende i nogen tilfældige beboeres køkken. Det var kun sket én gang, men det var ikke en skideballe, hun havde tænkt sig at opleve igen, og Lysander havde givet hende nogle tips til at fordele sin vægt mere hensigtsmæssigt og bruge sin lava til at afbøde faldet, så hun ikke landede så tungt. Hun var kun lige startet på det, og i nat havde hun haft andre planer, men i morgen ville hun genoptage det. Dagen efter det var nok en sovedag. Det var ikke rigtig til at vide, hvornår de kom, men når de ramte hende, ramte de hårdt. Hun ville kunne  mærke det komme snigende og inden for en time skulle hun helst ligge i sin seng for ikke at falde om og sove som en sten midt på gaden. Vagterne havde haft store problemer med at bære hende hjem sidst det var sket.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Selvom Iksenyi med første øjekast havde stået kampklar, så vidste han, at hun ikke ville slå ud efter ham. Hun gjorde blot som hun var blevet trænet til. Som hun krympede sig beklagende, krydsede han straks armene, for at høre hvilken jammer af undskyldninger hun kunne komme med. Han løftede brynet. Hun talte sikkert sandt, men han ville ikke ende ud i ballade, ved at lade hende gøre hvad det passede hende. Hun burde ligge i sin seng uanset hvad, specielt med alt det de skulle have på skemaet i morgen. “Det er jeg ikke i tvivl om Yiyi, men mon ikke han mener, at du skal være assisteret af en vagt, og ikke om natten?”. Lysander var udmærket klar over hvad hun mente med sovedag. Han havde efterhånden kendt hende i nogle år, og der syntes efterhånden at være længere tid imellem dem.  

Han sukkede, da han blev mindet om, at han selv burde ligge i sin seng, og tog sig ørt til hovedet. Han var ikke rigtig hyggeligt beruset mere, efter at have bekymret sig for meget om hendes velbefindende, men han var en smule rundforvirret. “Kom hellere med” Svarede han, denne gang mere træt og ikke så far-agtigt. Han åbnede trædøren, og holdt den åben, så hun kunne træde først. 

Deres værelseskamre lå ikke forfærdeligt langt fra hinanden. De var begge højt oppe i systemet, så de havde fået store værelser i østgangen, hvor Onelyas også havde sit kammer, ikke så langt derfra. Dog havde han ikke været meget ude, siden den første ceremoni, og ingen, selv Lysander, anede hvad der var foregået, da en slavepige løb afsted med Jyoti lige i hælende... Så vidt han forstod, var Jyoti tilbage på sin plads, truende over for dem der turde byde ham trods, men klar til at beskytte dem, hvis de skulle blive angrebet... 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 12.03.2019 14:12
Yiyi sukkede og trissede mod døren. Hun efterlod resterne af en stol og en masse ragelse på gulvet. En enkelt lænke havde hun stadig i hånden, som hun passerede Lysander og fulgte med ham ud. Hun sørgede for at holde den på den anden side af ham, så hun måske ville kunne smugle den med ind på sit værelse.
Da de havde gået lidt i stilhed, tog hun fat i emnet igen. Iksenyi forstod virkelig ikke, hvorfor alle forventede at hun fulgte deres døgnrytmer, når hendes egen lå så langt fra.

"Jeg bliver da nødt til at lave et eller andet om natten, Lysander. Skulle jeg bare ligge og stirre op i loftet? Forestil dig at du hver anden dag skulle bruge en hel dag på ingenting overhovedet. Jeg kan træne og blive bedre, men otte timer på pladsen er altså ikke noget jeg gider hver nat. Byen er så hyggelig at gå rundt i, når der ikke er nogen," hun tøvede lidt. " Og en vagt vil sikkert bare brokke sig over at følge med eller sige, jeg skal opføre mig mere voksent. "
Det sidste blev sagt med en smertende undertone af bitter erfaring, og Iksenyi holdt blikket mod vejen, der forsvandt under hendes fødder og strakte sig langt frem mod deres destination.

Som udgangspunkt var vagterne søde ved hende, men på det sidste havde der været mange rokader, og hendes ellers faste vagter var blevet hasteoverflyttet til andre ting, og nu fik hun nye hver anden dag, føltes det som. Et par af dem havde været lidt for formanende i deres adfærd, og når hun var vant til at kunne grine lidt med sine forfølgere, havde det været rart at snige sig ud uden at sige det til nogen. Hun gik jo ikke de forbudte steder hen, så hvor slemt var det at lade hende rende rundt på egen hånd?
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Lysander holdt døren åben med en stærk, strakt arm, og hun kunne netop få lov at passere, før han slap døren og lod den lukke i af sig selv. “Altså... Hmm...” Lød det tankefuldt fra ham. Han forstod ikke helt hvorfor han begyndte at svare, uden at have noget svar på, hvorfor det var sådan. “Det er jo bare sådan det er...” Fortsatte han “Det er Onelyas ordre, og vi stiller ikke spørgsmål til dem, vi adlyder kun”. Det var langt fra første gang han havde været nødt til at svare sådan over for hende. Uanset hvor meget Lysander ville give hende lov til at rende rundt som hun ville, så var det i sidste ende ikke ham, der bestemte det. Måske havde han en hvis form for indflydelse, men han ville ikke risikere at få et møgfald, for at genere Onelyas med den slags... Denne indflydelse han havde på Yiyis opvækst, kunne ligeså hurtigt blive taget fra ham, som den var blevet tildelt ham.

Han begyndte at gå i retning af deres værelser, hvor der stadig var en del vej endnu, da dette var et stort tempel, med lange, mørke gange. På vejen derhen ville de også passere udgangen til templet, som dog var blokeret af flere meter sand netop nu, og de ville samtidigt placere de stærkt bevogtede og ret så enorme metaldøre, der skjulte ildelementalen inde i tronsalen. Det var dog sjældent de blev åbnet, og der var hverken folk, der forsøgte at bryde ind eller ud derfra. Man formodede at Jyoti heller ikke var i stand til at sove... Han havde ikke den menneskelighed som Iksenyi havde fået fra sin biologiske mor...

“Hvis du virkelig ønsker bedre levevilkår, så må du forsøge at overtale ham... Men du skal ikke fortælle ham, at jeg har foreslået det, okay? Kender jeg ham ret, ville han bare give mig ansvaret for at underholde dig hver anden nat, og det har jeg ikke fritid nok til”. De forlod byområdet, og gik op ad marmortrapperne op til den lange hovedgang mod østdelen af templet. Her blev der normalt ikke snakket højlydt, da ekko ville kunne høres i det fjerne. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 17.03.2019 12:09
Iksenyi kom med en lav, frustreret og meget barnlig lyd. Hun var så træt af at blive behandlet som om hun ikke vidste, hvad der var bedst for hende selv. Okay, hun kunne faktisk godt indrømme, at hun ofte ikke vidste netop det, men hun vidste, at det var usundt bare at ligge og stirre op i loftet hver nat. 

"Egh, jeg kan altså godt underholde mig selv!" beklagede Yiyi dæmpet for ikke at vække alle. "Hvorfor er det I tror, jeg ikke kan klare mig selv i otte timer uden opsyn?"

Som de passerede den aflukkede tronsal, sænkedes Yiyis tempo, og hun sendte længselsfulde blikke mod den enorme dør, mens hun ignorerede vagterne efter bedst evne. Da de var forbi tog hun et par hurtige skridt for at indhente Lysander. Hendes bare tær gav mindre lyd fra sig end hans sko, og stenene var behageligt kolde under hendes fødder.

"Hvad laver han overhovedet?" fortsatte hun i et helt andet spor. "Jeg har ikke set onkel i... snart en uge tror jeg? Han plejer aldrig at have så travlt..."
Yiyi havde lidt svært ved at huske præcis, hvor lang tid en dag var, fordi hendes dage var det længere. Hun var ret sikker på, at der var gået 4-5 Yiyi-dage siden hun sidst havde snakket med Onelyas, men om det så lige var en uge eller halvanden havde hun ikke helt styr på.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

“Jeg er ikke i tvivl om, at du kan underholde dig selv. Men svaret er simpelt. Du var ikke noget let barn, for du er tung som en elefant, selvom du ligner en killing. Så det er erfaringen der taler”. Uden at bemærke, at Iksenyi sænkede farten, for at skænke hendes biologiske fars hjem, kunne Lysander have sagt sig selv, at det var ømtåligt for hende, at gå forbi. Han vidste hvor meget hun ønskede at møde ham, men han kunne ikke give Yiyi nogen ordentlig forklaring på, hvorfor hun ikke måtte se ham. Han var jo deres Gud. Det var nok derfor... Men ordren var kommet fra Onelyas, og han vidste jo nok bedst, da han var den eneste, der forstod at kommunikere med ham. Først da Iksenyi løb de sidste skridt efter ham, kiggede han sig undrende tilbage. Mon hun overhoved havde hørt efter, mens han gav hende et svar? Ingen svar var gode nok til hende... Og han kunne godt forstå hende, men han måtte på ingen måde vise hende, at hun havde ret til at være utilfreds. 

Lysander måtte også lige tænke engang, som hun spurgte efter Onelyas. Han havde godt nok lukket sig meget inde for sig selv, siden den seneste og eneste ceremoni de havde afholdt her i templet. Rygterne omkring den mystiske slavetøs, der blev beskyttet af Jyoti, havde skabt en masse ballade, som Lysander ikke havde lyst til at tage del i. Han var alt for godt stillet til at kende til den snak, der foregik. Men han var stensikker på, at slavetøsen var i Onelyas’ varetægt igen... “Jo, han har altid travlt” Svarede han hastigt, og smilte til hende, og lagde forsigtigt en hånd på hendes skulder. Hun var meget varm, men ikke sådan så han brændte sig. Men der var helt bestemt noget guddommeligt i hende, som hun uden tvivl havde fra sin far... Hun skulle bare... lære at kontrollere de kræfter, før hun kunne stå på egne ben. “Savner du ham ligefrem?” Spurgte han nysgerrigt. Onelyas var ikke ligefrem den rareste eller blideste mand, men han var nok den nærmeste faderlige figur hun havde i sit liv. Det var ikke sikkert Onelyas havde det på samme måde... Alt var vist bare arbejde for ham... Og selvom Lysander var en populær brik i hans spil, så ville han uden tøven kunne blive kasseret, hvis han lavede fejl.

Med hånden på hendes skulder, fik han ført hende i retning mod hendes værelse, og åbnede døren op for hende. Hendes værelse var som et fængsel... Men det var vel nu engang hendes vante omgivelser.  

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 16.04.2019 12:42
"Selvfølgelig savner jeg ham!" udbrød Yiyi, næsten forskrækket. Var det mærkeligt for Lysander, at hun savnede en tredjedel af de folk, hun snakkede med til daglig? "Jeg har ikke set ham i lang tid, Rillis er blevet tvunget til at have travlt med... hvad var det... skole?... og vi har kun træning et par gange om ugen lige nu, fordi ... fordi du har travlt?" 
Yiyi sukkede højt og trådte ind gennem døren. "Alle har travlt, og alle har for travlt til mig! Og alligevel forventer I, at jeg bare sidder herinde hele dagen og natten og laver hvad? Ingenting! For jeg må ikke gå ud alene," hun vrængede stemmen i en dårlig immitation af Onelyas. "Og jeg må ikke forstyrre de voksne, og jeg må da kunne underholde dig selv." 

Hendes værelse var ret stort, for hun var trods alt gudebarn, men det føltes ikke sådan, for der var alt for få ting derinde. Hun havde en seng - lavet af sten, så hun ikke satte ild til den, mens hun sov - og et par hullede tæpper, der snart trængte til at blive udskiftet. Hun vågnede altid op med flere huller i tæpperne, eller et tæppe smeltet fast mellem hendes ben, hvis hun havde svedt ekstra meget. 
I hjørnet stod en skærm, hun kunne skifte tøj bag ved, men hun brugte den aldrig, for hun var alligevel altid alene herinde. Et lille bord og stol stod i den anden side af rummet, og bordet var dækket af små lavasten, Yiyi havde været igang med at forme eller lave til smykker. Et ekstra sæt tøj lå pænt foldet sammen på en kiste, der ellers indeholdt ekstra tøj, et enkelt par sko, hvis hun virkelig skulle se præsentabel ud et par timer, og en enkelt bog, hun havde nuppet, inden hun var blevet forbudt adgang til biblioteket. Hun anede stadig ikke, hvad den var om, for hun kunne ikke læse. 

Yiyi travede ind i rummet, mens hun stadig talte, og smed det rene sæt tøj ned i kisten sammen med sin stjålne lænke. Det virkede ikke til at Lysander havde opdaget den, så forhåbetlig ville hendes plan stadig virke. Ikke at det var vigtigt lige nu - lige nu var hun bare frustreret på alle voksne i hele Ildtemplet.
"Men jeg kan ikke underholde mig selv! Ikke herinde," brokkede hun videre. "Her er ingenting, og jeg må ikke få noget udover det lava, jeg selv laver. Jeg ender snart med at smelte noget i kedsomhed! Kan jeg i det mindste ikke få en slave ind og læse for mig engang imellem? Rillis snakker altid om bøger."
Yiyi lod sig dumpe tungt ned på sengen, så den gav en faretruende knasende lyd og et par småsten endte på gulvet. Hun så ud til at ignorere det, og fumlede i stedet med sine klæder, så hendes ben ikke var viklet ind i dem, så hun kunne sætte albuerne på knæene og hvile hovedet i hænderne, mens hun så fortørnet op på Lysander.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Mens Iksenyi remsede alle sine frustrationer ud, sukkede Lysander træt og lænede sig op ad dørkarmen. Hun havde virkelig meget energi, selv om natten, mens han selv blev mere og mere træt af tanken om, at han kun havde sølle tre timer at sove i, inden han skulle op og træne med hende. Hans træthed gik dog ikke ud over hende, og han smilte rart og virkede i det hele taget forstående, trods han ikke ville være behjælpelig med noget. 

“Min primære opgave er at lære dig op, så det varer ikke så længe, før vi kan træne oftere igen” Svarede han i et forsøg på at opmuntre hende. Herefter løftede han sig fra karmen og gik hen og samlede småstenene op, og hældte dem tilbage i den knap så tiltalende seng. Hans blik vendte tilbage på hende, og med stor forsigtighed lagde han hånden på hendes hoved og strøg hendes store hårpragt tilbage. “Hvis du ønsker at Rillis skal stoppe med at gå i skole, så tager vi ham ud. Det er intet problem. Men slaver får du ikke nogen af. De er utilregnelige, og ville kunne finde på at gøre dig fortræd... Desuden er det de færreste der kan læse. Selv jeg, som ikke er slave, kan ikke engang læse. Det er kun nødvendigt for mig, at vedligeholde dans og kamptræning, så jeg kan leve op til mit formål, som er at passe på dig. Jeg er sikker på at Jyoti har planer for dig også... Du er trods alt gudedatter”. Han slap hendes hår for at gabe, og slentrede tilbage mod udgangen. Han kiggede om på hende, for at se, om hun ville tage til takke med hans forsøg på at opmuntre hende.

“En tjenestepige vækker dig i morgen, og så mødes vi på træningspladsen som vi plejer”. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 20.04.2019 10:39
Hun lod ham gladeligt stryge sit viltre hår. Når meget af hendes tid gik alene, påskønnede Yiyi enhver fysisk kontakt, hun kunne få. Selv Rillis havde det taget lang tid for at blive vant til hendes varme ydre, og han skulle lære ikke at frygte at komme til at sætte hånden over et sted, hun lige havde svedt. Samtidig vidste Yiyi også godt, at han skulle passe på, for folk så altid på dem, når de var sammen, og selvom de var bedste venner, kunne vagterne godt finde på at formane Rillis fra at omgås hende på en upassende måde. Yiyi havde snakket med Rillis om, hvad de mente, og han havde givet en alt for klog forklaring til, at hun havde forstået det. Det var noget af det, hun holdt så meget af ved ham. I forhold til de slaver, hun normalt prøvede at få i tale, var der bare noget over Rillis. Den måde, han talte på, gav Yiyi en fornemmelse af, at der var enormt meget inde i hans hoved, og hun havde lyst til at høre det hele, også selvom hun kun forstod halvdelen. Lysander måtte endelig ikke tage ham ud af skolen, for Iksenyi kunne mærke, hvor glad hendes bedste ven var for alt, det han lavede der. 

Yiyi fik et helt andet udtryk i øjnene, da Lysander nævnte Jyotis planer med hende. Havde Jyoti planer med hende? Det var som om hun lige steg tre grader og fik lidt ekstra lavaskær i øjnene ved tanken.
"Tror du virkelig?" spurgte hun håbefuldt og rettede sig lidt op. "Jeg vil gerne gøre ham glad."
Ordene var svære at finde. Hun ville gøre ham glad for at få lov til at se ham. Det var sådan, det fungerede, ikke? Hvis Onelyas var sur, blev hun i hvert fald ofte smidt ind på sit værelse for at sidde alene. Pludselig fik hun dårlig samvittighed over at havde stjålet den ufærdige lænke. Måske kunne hun få lov til at se ham bare ved at være god og gøre som de voksne sagde.
Med et nik til Lysander lod hun ham gå og lod sin egen brok falde bort. 

Det resterende af natten blev brugt på at nusse om smykkeprojekterne, og tiden indtil tjenestepigen kom, gik hurtigere end forventet. Selvom solen ikke skinnede fra himlen, stod Yiyi morgenfrisk som aldrig før på træningspladsen, og havde for en gangs skyld fulgt med vagterne derud i stedet for selv at snige sig derud et par timer tidligere end aftalt.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

“Ingen tvivl om det” Svarede han, helt uden tøven. I virkeligheden havde han ingen anelse. Jyoti virkede ikke spor menneskelig, og han straffede lige så ofte som han benådede kriminelle eller udefrakommende fjender. Det vigtigste var at berolige Iksenyi, og ikke at finde frem til den rigtige sandhed. Roligt trådte han ud og lukkede døren i, hvorefter han fortsatte tilbage til sit eget kammer, i håb om at kunne få lidt søvn, inden i morgen. 

Den følgende dag blev han vækket af tjenestepigen, som stillede et fad med frisk vand frem til ham, og en bakke med brød, grød og frugt til at spise. Kød fik man sjældent her i templet, da det ikke var til at holde dyr, og derfor var det fælles for alle, at man så frem til højtiderne, hvor det var til rådighed sammen med Medansk rødvin. Han vaskede sig først og kom i sine sædvanlige gevandter, som bestod af løse klæder, som blev snøret sammen med et stofbælte i midten på maven. Hans hår satte han tilbage i en stram knold, bundet med en kort snor, og fra væggen, hvor han havde en række forskellige våben hængende, greb han to sabler, som han fæstnede til bæltet på hver side af ham. Herefter forlod han værelset og fortsatte ned mod træningspladsen, hvor han forventede at se Iksenyi. Hun plejede at være ivrig efter hans lektioner, men man vidste aldrig, om hun henover den korte nat havde kommet på nye ideer.

Træningspladsen var udendørs og privat placeret bag nogle høje bymure. Terrænet var rødt sand, og op ad murene var der træningsrekvisitter, tønder, kasser og målskiver til rådighed. Når det ikke var Iksenyi og Lysander, der brugte pladsen, var det typisk de unge drenge fra skolen, der trænede der. Det ville være forkasteligt for Iksenyi, at træne med de andre børn, så Onelyas tillod det ikke.

Så snart Lysander trådte ind ad den åbne gitterport ind til pladsen og så Iksenyi, løftede han hånden i vejret i en hilsen. “Godmorgen, Yiyi. Skal vi komme i gang?” Kaldte han, som han nærmede sig hende. Han nåede dog ikke længere end med 4 meters afstand til hende, før han kastede sablen i hendes retning til at gribe. Et farligt våben at kaste mod en pige, men Iksenyi var gjort af et særligt stof, vidste han. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 21.04.2019 15:48
Iksenyi var klar på dagen. Hun havde siddet på en tønde og flagret med benene, da Lysander dukkede op på træningspladsen, og hun hoppede ned med en sådan kraft, at det røde sand hvirvlede op omkring hende. Hendes røde kjole nåede lige akkurat jorden og havde allerede fået en tynd rystfarvet stribe hele vejen langs kanten. Den var lige så løs som Lysanders beklædning, men i stedet for et bælte til at holde den på plads, havde hun en af sine egne obsidianringe, som hun ikke bare lige ville kunne brænde igennem, skulle hun begynde at svede under træningen. Håret havde hun dog som altid løst. Det var svært at få det hele samlet i en knold med den længde det havde nu, og alle tjenestefolkene ventede utålmodigt på at det blev længere. Yiyi voksede hurtigt, men hendes hår var ikke helt med på den idé.

Hun nåede at tage et par skridt hen mod Lysander på sine bare, sandtildækkede fødder, før han kastede et våben mod hende.
"Jeg troede stadig vi øvede med stave?" spurgte hun og greb sablen i luften. Hun vejede den i hånden og holdt den frem foran sig. "Hvorfor er den så krum?"

Uden at Lysander behøvede sige noget, trak hun sin højre fod tilbage, så hun stod mere i balance. Kendte hun ham ret, ville hun få lektionen, mens han tævede løs på hende med våbnet. Hendes koncentrationsevne havde vist sig langt bedre, hvis hun samtidig lavede noget fysisk, så de havde meget tidligt droppet taktikken med lange forklaringer efterfulgt af praktisk øvelse. Yiyi var henrykt for den form for læring, og kunne slet ikke forestille sig, hvor kedeligt det måtte være at skulle sidde stille til de lange forklaringer, Rillis fortalte om fra skolen. Han nød det godt nok, men Yiyi ville med sikkerhed bare komme til at smelte hul i et eller andet for at holde sine hænder beskæftiget. 
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Årh... Det har betydning for hvordan man fælder en fjende” Svarede Lysander og demonstrerede, hvordan det skulle se ud, når man svingede den nedefra og op “Og så egner de sig udmærket, når man kommer ridende på hesteryg. Man kan bedre ramme sine modstander, som man passerer dem.... Kan du huske tegningerne af hestene?”. Han nærmede sig hende, og stod pludselig klar til at parere et modangreb fra hende. Han vidste godt, at stave var mere hende, men sablen var nu engang iltemplets signaturvåben, og dem skulle hun lære. Hvis templet skulle komme ud for at blive angrebet, ville hun måske ikke have en stav eller et spyd i nærheden, og så skulle hun kunne klare sig med et håndvåben i stedet. Ikke at Lysander nogensinde ville lade hende i stikken, men han vidste aldrig. ”Kom så. Giv mig hvad du har” beordrede han, og dansede nærmest omkring hende, klar til at skubbe hver klinge fra sig og le af hende, hvis hun gjorde fejl.  

Irritation over ham, ville hjælpe hende til at lægge styrke til slagene, og hvis hun endelig fik lov til at snitte ham... Godt. Lysander kunne klare den slags, til et hvis punkt. Når først Iksenyi vænnede sig til våbnet, ville han begynde at slå tilbage, og så var det hende, der skulle være vågen og undvige. En tæt sværdkamp, mindede mest af alt, om en farlig dans. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 06.05.2019 16:46
"Jaeh, de der med flot hår?" svarede Iksenyi og vejede sablen i hånden. Lysander havde vist hende billeder af sære firbenede dyr, der virkede alt for store til at være praktiske. Deres ben havde set lange og kejtede ud, og hun kunne slet ikke forestille sig at man skulle kunne sidde  på dem. Men de havde haft flot hår på halsen og fine haler med individuelle hårstrå ligesom hendes eget hår på hovedet, og det havde hun bidt mærke i. Hun var vant til dyr, der havde haler, de kunne vifte mere med, fordi der var væv indenunder. Sådan en kunne man ikke flette, men det kunne man med en hests hale. Hvis hun nogensinde mødte en hest, ville hun spørge den, om hun ikke måtte flette dens hale.

Da Lysanders udfordring blev sagt, var sablen midt i at skifte hånd hos Iksenyi. Med et lille smil i mundvigen, greb hun om skæftet og farede hun hen mod Lysander. Hendes slag mod ham - der blev pareret til frustrerende perfektion - var kraftige og uden hæmninger, og pigens vægt var bestemt en fordel i denne form for nærkamp. Men våbnet føltes kluntet og firkantet for hende, og slet ikke som den lange, slanke stav, hun ellers foretrak. 
Hun vidste ikke helt, hvad hun skulle gøre ad sin anden arm, når hun kun skulle bruge én til dette våben, og den endte med at blive sat stabiliserende ved hoften, som Lysander vistnok engang havde sagt kunne være praktisk. Den ældre mands bevægelser var lettere og finere end Iksenyis, men lige nu var hun også kommet ud af balance, fordi hun instinktivt bukkede sin overkrop let forover, mens hun aggressivt angreb. Tyngden i hendes krop lod hende være stabil på benene, selvom hun var ude af balance, men et velplaceret slag fra Lysander, ville kunne vælte hende nu. 

Hendes sammenbidte udtryk viste, at hun blev frustreret over hvor let hendes mindste slag blev fejet væk, men hun holdt sin mund lukket og fri for udbrud. Var der en lektion, hun havde lært, var det, at hun skulle styre sit åndedræt i kampsituationer. Med den ekstra vægt, blev hendes krop under pressede omstændigheder også det mere forpustet. Det sænkede hende ikke, og hun forstod på andre, at det passede ret meget til, hvad andre følte - hun nåede bare hurtigere dertil. Sved begyndte at piple ud af hendes porer som små lysende prikker, men de nåede kun lige at manifestere sig på hendes pande, før de størknede og blev til sorte skorper.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

“Ja, dem!” Svarede han hende hurtigt, efter hendes første forsøg med det nye våben, som hun knap nok havde erfaring med. Herefter tav han og fokuserede kun på deres træning. Selvom de trænede sammen så ofte som det gjorde, var det stadig ret farligt, at bruge rigtige våben, frem for træsværdene, som alle andre brugte. Men der var simpelthen for stor fare ved dem, da Iksenyis lavakunstskaber ville komme i vejen. Det var hans opgave, at lære hende, at kontrollere det, på trods af, at han umuligt kunne kende til hendes evner. Han kunne ikke selv lava eller ildmagi, men han vidste vel en ting eller to om chakra, som også fandtes i ham... Han bemærkede, at hans nedgørende latter og drillende undvigelser var ved at gøre hende desperat for at få ham stoppet. Han blev tvunger til at stoppe op, og kun afværge hendes angreb, som var hårde og dødbringene, selv fra en lille pige. I hans øjne, var hun stadig lille... Men andre, der ikke havde set hende vokse op, ville nok kunne se, at hun nærmede sig voksenalderen. 

“Aargh!” Stønnede han forpustet, som han fik presset sin klinge mod hendes, og pressede hende tilbage mod sig selv “Lad os holde for nu!”. I en hurtig bevægelse trådte han væk fra hende, og han lagde sablen tilbage i stofbæltet, som stadig holdt hans gevandter tætte ind til kroppen. Hans pandehår havde befriet sig selv, fra den ellers stramme knold af mørkt hår.

Pustende gik han hen til sine ting, og fandt en glasflaske og tog proppen af, for at slukke sin tørst i vand. “Mh...” Mumlede han “Du har gjort det godt. Lad os tage nogle runder med dit fortrukkende våben...”. Han så om efter hende, men kunne ikke bare se Iksenyi på banen nu, men også tre mørke skikkelser nærme sig træningspladsen. De to af dem var vagter, mens personen i midten var ingen ringere end Onelyas selv. Onelyas var i sine hverdagskåbe, sort med sort bælte, og med sig havde han den rubinrøde stav, som han af og til rendte rundt med. Han gjorde et hurtigt og diskret tegn til sine vagter, og stillede sig hen ved lågen, for at kigge på. Lysander kunne ikke lade være med at tænke, om han holdt øje med hans arbejdsindsats, eller om det reelt var Iksenyi, han ønskede at blive opdateret på. Hans blik strejfede Yiyi, for at se, om hun ukontrolleret ville glemme alt om sin træning, og springe efter Onelyas, fordi hun havde givet udtryk for, at hun savnede ham. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 07.05.2019 17:01
Små røgskyer puffede ud ad Iksenyis mund, da hun endelig kunne få lov til at stå stille igen, og hun havde et stort smil på læben, mens hun støttede sig til knæene og prøvede at få lavaen i sig til at skvulpe lidt mindre. Et par sveddråber faldt fra hendes pande og ned på det røde sand, hvor de nåede at smelte et par sandkorn, før de størknede til små sorte, porøse sten. Rundt omkring på træningspladsen kunne man finde hendes sten, og hun vidste fra Rillis, at drengene i skolen oftest konkurrerede om at samle flest af dem sammen, så de kunne tage dem med hjem og gudevelsigne deres familie. I starten havde hun foreslået, at hun bare lavede nogle til dem, så de kunne få nogle pæne sten og ikke bare hendes størknede sved, men Rillis havde talt hende fra det, som om det ville gøre Onelyas vred, hvis hun lavede pæne ting til de almene beboere i templet. Måske ville det. Men Yiyi syntes det var lidt sært, at hendes sved lå i folks huse. Altså, de fleste sten hun lavede var jo sved eller spyt, men det var noget andet, når det var kontrolleret. Den her slags sved føltes mere bare som affald.

Mens Lysander drak, tog hun et par stofstykker fra en kasse og bandt dem om hænderne. De brugte ikke trævåben, så hun behøvede ikke være bange for at ødelægge dem med det samme, men hun kunne sagtens komme til at bule skæftet, hvis hun ikke holdt lidt af sin kropsvarme inde. Svedte hun igennem stofstykkerne, ville de nok have reddet en smule af våbnet. Hun havde dog sin egen stav her på træningspladsen, som havde lavabelægninger der, hvor hun skulle holde fast. Det hjalp hende til ikke at skulle bekymre sig om den, men stoffet hjalp med ikke at lave de belægninger endnu tykkere, end de allerede var, og dermed forskyde vægten.

Lysanders blik vandrede distraheret væk fra hende, og Yiyi fulgte hans blik mod indgangen. Onelyas! Hun var næsten løbet hen til sin onkel for at give ham et kram. Næsten. Men hun stoppede sig selv, og tog i stedet imod staven, han rakte hende. Onelyas havde stillet sig et stykke væk, og med så lang tid, der var gået siden sidst, ville han sikkert vurdere hendes kunnen. 
Nervøsitet bruste op i hendes kinder, og med lava i kroppen, kom den rødmen til syne som en dyb glød i hendes kinder, der pulserede svagt med cirkulationen af væske under huden. Hun tørrede den indtørrede sved af panden og stillede sig klar med det højre ben bagude og det andet solidt plantet under sig. Lysander havde lært hende at støtte på begge ben, så hun aldrig ville være dårligere stillet, hvis hun mødte en modstander, der foretrak en anden side, end hun selv var vant til. 
Hun hævede staven med et solidt greb med begge hænder om våbnet, og ventede på, at Lysander ville tage første træk. Indeni håbede hun lidt på, at han lagde mærke til blikket i hendes øjne, og at hun virkelig gerne ville imponere Onelyas med sin træning. 
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Lysander bemærkede, at Onelyas’ lilla øjne var rettet mod Iksenyi, og ikke Lysander selv. Det var et godt tegn måske, men der var stadig pres på. Han skulle stadig imponere... og Iksenyi skulle helst imponere, så det ikke lignede, at de havde trillet tommelfingre. Godt han lige var kommet i det rette øjeblik, hvor de skulle til at træne med Iksenyis mest vandte våben. En solid stav. 

Han stillede sig op ved siden af Iksenyi, bukkede ærbødigt med hovedet mod sin leder, og rettede sig derefter mod Iksenyi med en stav mage til. “Iksenyi... Er du klar til at vise alt hvad du har lært?” Spurgte han håbefuldt og måske en smule nervøst på sine egne vegne. Så snart hun gav ham et svar i form af et blik eller en kampklar stilling, ville han angribe. “Bare giv mig alt hvad du har!” Indledte han med. Hans ellers smukke og altid milde ansigt skiftede til hårdt og alvorligt, som han hurtigt skubbede sit våben mod hendes og skubbede hende tilbage. Lysander havde meget at arbejde med, for hun for tung som en trold, men hans svulmende overarme bevidnede om, at han var vant til at overanstrenge sig. I ventetiden svingede han stålkæppen rundt, så den dannede et defensivt skjold foran ham. Han havde lært gudepigen, at hun skulle rulle udenom ham eller springe over ham og angribe ham fra luften af, når hun ikke kunne slå ham i frontalt. Så snart hun ville forsøge at angribe ham, ville han straks afværge hendes angreb, og herefter ville han angribe hende med almindelige slag med kæppen, som han forventede hun nemt ville parere. I deres tilstand lige nu, ville ingen af dem modtage et slag. For dem begge handlede det om at køre hinanden trætte, inden han eller hun blev for sløv og uheldig, og ville blive ramt. 

Han kørte hårdt på hende. Han havde tillid til at hun kunne. Og Onelyas skulle kunne se, hvor dygtig hun var til at forsvare sig selv, så hun forhåbentligt en dag ville kunne styre sit eget liv, uden at skulle være afhængig af Onelyas’ vagter. Han vidste det ville glæde Iksenyi, men han tvivlede mere på hans leder... For han var stædig og uretfærdig. Han var i kontrol og var upopulær for det, men han var ligeglad.

Onelyas’ var ikke flyttet sig på noget tidspunkt. Han betragtede hende, og viste hverken skuffelse eller begejstring i sit ansigt, så det var ikke til at sige, om den kolde mand var tilfreds med hende. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2