Men lige gyldigt hvad, så havde hun haft et arbejde her, og var på vej ind efter betaling for den succes hun havde oplevet med arbejdet.
Videre ind på en lille kro i den nedre del af Dianthos, nu hvor Det Halve Svin af underlige grunde var blevet lukket ned og lavet om til et suppekøkken? De præster var satme sære, var det ikke nemmere at lade kroen være åben og i stedet finde en mindre vigtig bygning? Hun kunne godt følge princippet i at hjælpe på denne måde, men det betød også at hendes favoritkro var blevet lukket ned. Nuvel.
Denne lille kro var sådan set heller ikke værst. Hvis man altså lige så bort fra de mange bitre ansigter i krostuen. Det var såmænd også endt i et lille kroslagsmål og selvom Roana havde betalt for et værelse vidste hun godt at kroejeren havde set hende være med til at starte det. Så hellere selv stikke af med sine ejendele end blive smidt ud uden.
Og sådan var hun endt på gaden til trods for mørkets frembrud og ulovligheden i at være her. Hun vidste udmærket godt, at det var et problem, men så slemt kunne det vel ikke være? Knap nok nåede hun halvvejs hen til den næste kro da det blev bevist at hun tog fejl. "Holdt! I lovens navn!" allermest havde hun lyst til at løbe, men hun havde så også drukket lidt og var en anelse for doven til det. I stedet vendte hun sig rundt mod to byvagter længere væk. Ikke tæt nok på til at kunne genkende. "Hvor er det godt at se jer! Jeg er helt sikker på, at jeg så en mand længere dén vej! Hvis I skynder jeg kan I godt nå ham, så venter jeg bare her," større løgne havde hun sagt før, men den her var fandme én af de dårligste i lang tid.