Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 01.08.2018 20:10
Zahir havde aldrig rigtig kunne sætte en finger på sine følelser for byen Balzera. Han syntes naturligvis at idéen at have en handelsby var ganske nydelig og nødvendig, men han brød sig ikke om bagsiden af en sådan mønt. Zahir havde måtte se det med sine egne øjne, men han kunne desværre bekræfte de uroskabende rygter: Der var særdeles mange elvere til salg på slavepladsen. Zahir havde bevæget sig ubemærket igennem mængden af købere og sælgere, og havde forsøgt at undgå de triste blikke for de stakkels elvere, der gik en dyrster fortid i møde. Nu havde Zahir slået sig ned på en kro, hvor han bestilte lidt mad og lidt vin. Han havde besluttet sig for at efterlade sin sædvanlige karavane derhjemme, og var derfor på en solo-rejse til Balzera. Han skulle ikke vække for megen opmærksomhed når han traskede rundt i byens mere dystre kvarterer, så han måtte holde lav profil. Dette var ikke noget han brød sig om - han opdagede meget hurtigt (i takt med at han spiste mere af sin middag) at han havde nogle meget dyre vaner og behov. Han savnede sin fine vin og den gode mad, men måtte se sig til tåls med det han kunne finde. Balzera var trods alt ikke et usselt sted. 

Som han sad der i kroens varme stue, studerede han ansigterne i lokalet. Der var alskens racer herinde og der blev talt mange sprog. Andet kunne man selvfølgelig ikke forvente af en handelsby. Hans snurrede endnu engang tilbage til slavemarkedet, hvor han huskede nogle store mandelformede elverøjne, der havde grædt uendelige tårer over deres skæbne. Hvis der var noget han kunne bringe med sig videre fra denne by, så måtte det være et løfte om at bringe retfærdighed og frihed til de elver-slaver han havde set. Han rørte åndsfraværende rundt i sin middag, imens han lod tankerne cirkulere omkring dagens chok.

Sayyida

Sayyida

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 664 år

Højde / 171 cm

v0idwitch 02.08.2018 02:03
Når hun ikke var ude at rejse, brugte Sayyida det meste af sin tid i Balzera. Det var ikke en lang rejse fra hendes fødeby, og det var et sted hvor meget skete. Her kunne hun bedre få en fornemmelse for resten af landets tilstand. Ørkenelvernes by havde en tildens til, ligesom skovelvernes, at holde sig for sig selv og kun gå op i sin egen tilstand.

Hun var for nylig kommet hjem fra endnu en diplomatisk rejse og hvad hun så i Balzera denne gang var ikke ligefrem betryggende. Der var flere slaver og særligt flere elver-slaver. Sayyida undgik at se på dem, da hun gik forbi dem. Hun kunne nemt købe et par af dem hvis hun ville, men hvad ville det løse? Flere slaver ville blive hentet ind i deres sted. Nej, hun var nødt til at løse problemet der overhovedet bragte elverne hertil.

Hun rullede med skuldrene, nærmest som kunne hun skubbe ubehaget af sig, og bevægede sig ind på en kro for at få et glas vin. Det plejede at hjælpe hende med at tænke klarere. Men allerede inden hun så meget som fik bestilt det, fik hun øje på et bekendt ansigt. Hun huskede godt og ham her var svær at glemme.

Hendes gulvlange kjole viftede om benene på hende, da hun gik hen mod ham, og hun hev noget bestemt en af stropperne på kjolen ned og slog sit hår løs fra den knold den havde været i, inden hun slængede sig i stolen foran ham.

"Zahir," hilste hun med et smil og lagde en albue på bordet, så hun kunne hvile sin hage imod en hånd og derved læne sig længere ind imod ham. "Hvad bringer dig til Balzera?" Hun havde allerede glemt alt om det ubehagelige syn af slaverne og var nu langt mere fokuseret på at hun skulle have genopfrisket sin læbestift inden hun kom over til ham også. 

Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 02.08.2018 12:57
Zahir var allerede i færd med at lægge en plan for, hvordan han bedst muligt ville kunne hjælpe sine artsfæller. Han overvejede, i hvilken rækkefølge han skulle forsøge at købe elverne fri; naturligvis var ørkenelverne første prioritet. Under normale omstændigheder ville bjergelverne være hans anden prioritet - han havde ikke så meget tilovers for skovelvernes selvhøjtidelige opførsel, men politisk og rent strategisk set, så ville skovelverne måske være de vigtigste aktiver.

Han så op, da en gæst besluttede sig for at slutte sig til ham. Han betragtede hendes elegante bevægelser og håret der sensuelt dansede om hendes ansigt. En af Thal'Elors skønheder, må man sige. Zahir lænede sig afslappet tilbage i sin stol og lod et indbydende smil glide henover læberne. Han betragtede hende tavst i et langt øjeblik, blot for at nyde synet en ekstra gang. 

"Sayyida," hilste han roligt og hævede hånden, for at få en ung tjener kaldt hen til bordet. Han bad om et ekstra glas og en frisk flaske kirsebærvin, og den unge knægt skyndte sig at hente hvad der blev bedt om. Zahir skubbede sin urørte tallerken væk fra sig, og satte sig atter til rette på stolen. Han havde bevidst ladet Sayyidas spørgsmål hænge mellem dem, imens han vurderede hvilket svar der ville være bedst.

"Ville du tro på mig hvis jeg sagde, at jeg kom hertil for at være nærmere dig?" svarede han endelig, med en sukkersød stemme og et drilsk smil på læben. Kort efter kom den friske flaske vin til bordet, og et ekstra glas blev placeret foran Sayyida. Den unge knægt tog tallerkenen og forlod atter bordet. Zahir skænkede straks vin til Sayyida og hans ansigt blev mere alvorligt. "Jeg er her fordi jeg havde hørt nogle... Foruroligende rygter. Det lader til at Balzera har fundet en ny 'handelsvare'. Det har fanget min interesse." Han hævede sit glas for at skåle med hende, og valgte bevidst at undlade at bruge ordene "elver" og "slave" i samme sætning. Balzera var et sted hvor alle havde en interesse i alle samtaler. Han ønskede ikke at blive overhørt. 
"Jeg håber vinen falder i din smag?" sagde han derefter mildt og sendte hende et smil, som hvis alt var i den skønneste orden.

Sayyida

Sayyida

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 664 år

Højde / 171 cm

v0idwitch 04.08.2018 15:54
Sayyida rystede smilende på hovedet, hendes lange hår slangende sig om hendes ansigt, da hun blev spurgt om hun ville tro på at han var kommet til Balzera for hendes skyld. Det ville have været en sød gestus, men de var begge to travle elvere med vigtigere ting at tage sig til, og selvom hun var sikker på at han nød hendes selskab lige så meget som hun nød hans, så lod det til at de kun stødte ind i hinanden ved tilfælde.

Hun hævede et øjenbryn, da han fortalte om den egentlig årsag til hans tilstedeværelse i handelsbyen. Hun var ikke klar over at rygterne havde spredt sig så vidt, og hun vidste heller ikke hvad hun skulle tænke om det. Folk skulle helst ikke få den idé, at elvere var en god handelsvare. Hun skålede med ham, stadig i dybe overvejelser.

"Du har som altid god smag," svarede hun, det høflige svar helt instinktivt, for hendes tanker var stadig et andet sted. Hendes blik gled undersøgende over Zahirs ansigt, for at prøve at læse hvad han havde tænkt sig at gøre ved problemet. "Hvis du køber varen, vil ordet kun sprede sig at den er nem at sælge. Det her er ikke et problem, du kan løse med krystaller." Hun havde ikke en anden løsning klar lige nu, men det følte hun heller ikke at hun burde have. Det gode ved Zahir var, at hun kunne kaste sine tanker efter ham, og så ville han kaste sine tilbage til hende, og sammen kom de som regel på den bedst mulige løsning, selv når der ikke var nogen god løsning.

Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 12.10.2018 11:06
(Undskyld at du har måtte vente! Hvis du er frisk, så er jeg klar på at samle op hvor vi slap!)

Zahir betragtede hende indgående. Det var ganske heldigt at han mødte en ligesindet nu. Der var ikke mange muligheder for dem at handle på, men om ikke andet, så var det rart at sidde ansigt til ansigt med en artsfælle - som forhåbentlig ligeledes syntes at elver-salget var et kritik problem.

“Jeg frygter at skaden allerede er sket og ordet er spredt for mange vinde.” Han så ned i sin vin og vippede glasset fra side til side imens tankerne hvirvlede omkring i hans hoved. “Der er en række sælgere. Nogle har større udbud end andre. Jeg har snuset lidt rundt og fundet navnet på en af de ‘bedre’ sælgere. Han har et særligt omdømme.” Han satte forsigtigt glasset på bordet og vendte atter sine øjne mod hende. Hans blik var dystert.

“Men du har nok ret. Det er en anden pris der skal betales for sådan en vare.” Men havde de hvad der skulle til? Der skulle en særlig styrke til for at kunne vandre ind i en slavehandlers kvarter, og bryde burene op. Trods Zahir ikke var i tvivl om, at de nemt ville kunne få følgere, så var det noget andet at bede om krigere. Han ønskede ikke at skulle udgyde for meget blod.

Måske kunne det klares med politik og trusler. “Vi har med en handelsmand at gøre, min kære. Jeg er sikker på at vi kan appellere til hans... bedre side.” Han lænede sig tilbage endnu en gang og betragtede hende. Han kunne sagtens bruge hende til sådan en opgave. Hendes skønhed og snuhed ville gøre det let at infiltrere enhver mands planer.
Sayyida

Sayyida

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 664 år

Højde / 171 cm

v0idwitch 14.10.2018 23:50
(Slef, jeg er heller ikke altid god til at få svaret hurtigt!)

Sayyida kneb øjnene sammen, imens hun fordøjede Zahirs argumenter. Han havde ret i, at ordet allerede havde spredt sig - det lod til, at elvere blev kidnappet over hele landet efterhånden, hvis hun skulle tro rygterne.
Hun var nysgerrig efter at vide præcis, hvad han mente med sælgeren med 'særligt omdømme', men udtrykte det ikke på anden vis, end ved at hæve et øjenbryn, da han sagde det.

Et ondskabsfuldt smil bredte sig på hendes læber, da han nævnte en anden pris. Mord var præcis den pris, hun selv havde lyst til at betale de sælgere, der vovede at samle sådan på elvere.

"Hvis det er hans eget omdømme eller liv, der er på spil, er jeg sikker på at han vil være mere end tilbøjelig til at forhandle," gav hun ham ret. "Men det lyder som om du allerede har en plan, min snu Zahir?" spurgte hun og lænede sig længere ind over bordet, for at gøre deres samtale endnu mere privat. "Du ved, at jeg vil gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig i den her sag."
De to havde ikke altid været enige før, men når det kom til deres eget folk var de som regel.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Aria
Lige nu: 1 | I dag: 1