Hauru forholdt sig i ro, som den høje skikkelse kom frem fra træerne. Dog havde hun ikke forventet så høj en mand, så blikket blev da lige gledet op og ned af ham. Hun fortrød næsten at hun havde ofret sin kniv tidligere på aftenen. Hvis deres møde skulle udvikle sig, kunne det have været rart med den kniv, men så måtte hun vel bare udnytte tænderne i stedet. Det var selvfølgelig heller ikke en dårlig ting, men hun var ikke vant til at slås i sin nye krop. Den var meget lettere end den havde været før, så mon ikke det kunne blive en fordel. Så var der stadig det lange hår, som havde en forfærdelig vane med at komme i vejen for alt, men enderne var klistret sammen af blod, så hun kunne muligvis undgå at få for meget af det i øjnene.
"Skulle jeg bruge til på at såre noget som helst, ville det helt klart ikke være dine følelser," lo hun, som det ikke var blevet sagt for at såre ham, mere sagt fordi hun ikke havde nogen form for filter. Alt blev sagt, uden hun tog sig tid til at tænke sig om først og den tidligere kommentar var røget ud fordi det næsten kom bag på hende hvor kraftig lugten af hund var. Hans race var ikke en hun havde stødt på ofte og skulle hun såre ham på nogen måde, ville hun gå efter hans fysiske form, ikke hans mentale.
Han kom tættere på, men hun blev stående. Egentlig var hun ikke yderligere tryg ved situationen, men ikke tale om at hun skulle vise den mindste smule svaghed over for ham. Det var ikke en tilfredshed hun var interesseret i at vise nogen og da slet ikke en som ham. Hun var nødt til at læne hovedet lidt bagover, for at kunne rette blikket ordentligt mod hans øjne. Det var irriterende, at han fra naturens side kunne få lov at se ned på hende. Det havde været mindre irriterende, havde hun stadig været sit gamle jeg og dermed tyve centimeter højere.
"Aw, hvor smigrende. En fornærmelse først, et kompliment lige efter, det skal nok få mig til at glemme fornærmelsen," sagde hun med en flabet tone og et lige så flabet smil. Hun fnøs kort og ændrede smil til lettere lusket i stedet.
"Men jeg kan vel ikke bebrejde dig. Jeg foretrækker nu også mænd, når de er dækket af blod. Måske det ville kunne dække lugten af køter," lød det roligt fra hende, som hun bevægede sig et skridt tættere på ham. Det sultne smil om hans læber havde ikke forbigået hende, men det gjorde det næsten mere indbydende at tirre ham lidt. Blikket i hendes øjne burde afspejle hendes usikkerhed, da han var en stor mand, men det gjorde det ikke. I stedet hvilede der et legelystigt glimt, som kun blev tydeligere, jo tættere hun kom på ham.