Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 17.07.2018 20:36
Det var allerede ved at være lidt over middagstid og Elaina havde haft tre forskellige kvinder inde for, at se om de kunne håndtere jobbet som personlig tjenestepige. Desværre følte Elaina ikke nogle kemi med nogle af de tidligere ansøgere. 

Elaina havde visse krav til en tjenestepige, hun skulle kunne håndtere hendes svigende humør, aldrig kommentarer eller komme med kvikke bemærkninger, medmindre hun bedte om det og blot generelt være en smule logisk i forhold til erfaring og hvad der forventes af en tjenestepige. Elaina vidste ikke noget værre end at uddybe for meget, når hun fandt den ganske logisk, eksempelvis når man varmede vand til et bad – skulle der også sæbe i. Det skulle hun da bestemt ikke påminde denne om.

Da hun vidste at dagen ville være lang, bar hun også en mørkegrå silkekjole. Der var behagelig og løs. Elaina lukkede sine øjne kort før en vagt sendte den næste ansøger ind. Hun ville se på kvinden med undersøgende øjne, dog uden den store mine.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 17.07.2018 20:51
Hvad lavede Corrine dog her? Hun syntes at havde lovet sig selv at Hun ikke ville være tjenestepige igen. Problemet var da hun så indså hun virkelig ikke duede til andet end det, så skulle det være at fortælle historier, og det tjente hun ikke nok på til at kunne være Fuego værdig på nogen måde. Så uden hunnhavde sagt det til ham var Corrine taget ud for at søge om dette arbejde for fru Elaina. Corrine vidste ikke alverdens til denne frue, andet end hun hvis de svære skulle været blevet enke, en skam for ingen fortjente dette.
Men nu stod Corrine i en brun kjole forsigtigt ude foran døren ind til hvor fruen ventede. Corrine havde gjort alt for hendes vinger fyldte så lidt som muligt og tænkte det var nok til hun ikke fik det. Hendes arme havde Corrine skåneærmer på for at dække de fjer der befandt sig på hendes arme, så fruen ville føle mindst muligt utilpashed.
Da døren blev åbnet trådte Corrine forsigtigt ind med hovedet lidt bukket. Forsigtigt stillede Corrine sig midt i rummet som hun havde lært man skulle når man skulle ses an af andre, og forsigtigt nejede hun og sagde ydmygt "Mig en ære at de ville se mig ærede frue"
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 17.07.2018 21:03
Elaina kunne hurtigt se, at dette ikke var et menneske, men for hende var det ligegyldigt hvilken race det var, nok bare ikke en dæmon. Elaina nikkede blot af hendes sætning, og spurgte roligt med en anelse blid stemme. Hun ville nødig gøre den anden så bange eller frygte hende, at hun fik svar som den anden troede hun ville høre. ”Vil De være venlig at fortælle om Deres tidligere erfaringer som tjenestepige?” startede hun med, Elaina havde planer om at starte med rolige spørgsmål, så hun ville føle sig tryg nok ved at svare hende. Trods hun kunne være led, så var vidste hun at alle en form for barriere de skulle over, før de først kunne sige mere frem og de første spørgsmål ville altid være de mest nervøse. Sådan havde det i hvert fald med de tidligere ansøger.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 17.07.2018 21:14
Mødet mindste lød fruen til at være blid i stemmen, det kunne meget hurtigt havde været en af dem med isnende stemme som blot gjorde alt for deres tjenestefolk skulle lide så det lettede Corrine lidt med hendes nervøsitet. Dog nu skulle hun til at forklare sin erfaring? Jo hun havde arbejdet for en anden frue før sin forvandling, men så var der alt det der med Corrine havde været slavebundet, det var vel en slags erfaring men det lød blot ikke så pænt at sige.
Corrine havde samlet sine hænder på sin ryg hvor de fumlede noget af nervøsitet, forhåbentligt ville fruen ikke ligge mærke til det.
"Jeg tjente min tidligere frue i 3 år, stod i køkkenet, blev sendt til marked, bandt husets blomster, gjorde rent, sørgede for gæster følte sig tilpas, og andre opgaver som fruen følte nødvendigt for mig, før det har jeg.... tjent nogle forskellige herre, mest rengøring og køkken" fortalte Corrine forsigtigt og blev stående hvor hun stod og håbede inderligt at Fru Elaina ikke ville spørger for meget ind til de herre hun havde tjent.
Corrine håbede blot inderligt hun ville komme igennem det og få arbejdet.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 18.07.2018 13:55
Elaina lyttede roligt, det lød til at hun havde prøvet lidt af hvert, hvilket var meget godt, dog var hun stadig interesseret i høre mere om hendes erfaringer og valgte at spørge mere specifik ”Okay. Skulle De få stillingen ville De ikke komme til at arbejde i køkkenet, men blive min personlig tjenestepige. Ville De mene at De ville kunne håndtere sådan en stilling ud fra Deres erfaring? Og De må meget gerne argumentere Deres grundlag” spurgte hun stadig rolig og venligt.

Elaina bekymrede sig ikke om hvem hendes tidligere arbejdsgiver havde været, det der betød noget var om hun kunne være hendes tjenestepige og opføre sig sådan, som hun forventede.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 18.07.2018 15:23
Corrine blev i et kort øjeblik tavs mens hun blot måtte finde på en måde for at formulere sig korrekt over for fruen. Corrine havde som sådan jo mest været overalt for fru Maria i den tid da Maria var yderst selvstændig med mange af hendes gøremål.
"Som deres personlige tjeneste pige skal jeg blive set og hørt mindst muligt, men altid være der når brug for, det ville være min opgave at vide fruens ønsker som de måtte opstå og lære fruens ønsker til daglige gøremål, aldrig må fruen vente mere end højst nødvendigt og slet ikke når sammen med andre da jeg nøde skulle vise fruen ikke kan styre sin tjenestefolk" begyndte Corrine at forklare hvordan man skulle opføre sig som personlig tjener. Meget af det var jo lidt hen af hendes tid som slave, men konsekvenserne af at fejle ville nok være noget mildere hos en frue. Corrine huskede også godt, så hvis fruen ville have noget på en bestem måde ville corrine altid huske dette.

Dog måtte Corrine vende sig af med at snakke med tilfældige fremmede når hun tog til markedet, det forsinkede hende altid og havde de fleste gange altid virket mere problematisk en hvad det ellers skulle være.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 18.07.2018 16:01
Elaina lyttede, det virkede til at kvinden slappede lidt mere af nu end hun havde gjort i starten. Det var rart at høre hende uddybe kravende. Det var netop lige præcis det hun ønskede at høre, Elaina håbede at dette ville forsætte ”Hvad ville De gøre, hvis De havde en information som enten kunne skade eller gavne mig?” Spurgte hun. Elaina vidste at dette spørgsmål kunne være lidt svært at besvære også afhængig af situationen. For Elaina betød spørgsmålet, at kvinden overfor følte sig tryg nok til betro oplysninger til hende, selv hvis de gjorde ondt. Elaina ville aldrig straffe hende for udlevere disse kun glad over at få dem at vide. Det kunne være information, såsom skidt på mænd. Elaina vidste en dag så, skulle hun vælge en ny ægtemand. Hun håbede dog at dette blev Talion, men i hendes verden var der aldrig noget som var sikker.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 18.07.2018 16:14
Corrine virkede en smugle lettet ved at fruen havde taget hendes svar pænt, så det havde ikke været helt dumt det hun havde sagt. Men det næste spørgsmål var jo mindst lige så svært at skulle svare på og Corrine vidste udemærket at fruen havde besluttet sig på forhånd hvad hun ville høre, så det galt kun for Corrine at sige det, men stadig ville Corrine ikke sige noget hun ikke kunne stå inde for.
Forsigtigt måtte Corrine lige rømme sig og svarede så "Min loyalitet vil først og fremmest ligge hos fruen, hvis jeg bliver gjort opmærksom på viden som bliver holdt fra fruen på godt eller ondt vil jeg lade fruen vide det, med mindre fruen skulle udtrykke ønske for andet"
Corrine mente aldrig man skulle holde hemmeligheder, og slet ikke når man arbejde for en fin frue. Desuden måtte det være svært og have en status og så blive holdt bag lyset af andre, og når tiden så kom at man blev udstillet af manglende viden om det.
Det værste Corrine havde oplevet som tjener var i sin slave tid da de andre slaver havde gjort oprør og slået hendes herre ihjel. De slaver havde bevidst holdt det fra Corrine fordi de vidste hun ville have advaret herren om dette, trods dette pinte det stadig Corrine den dag i dag hun ikke havde kunne gøre mere.
Men dog prøvede Corrine at skubbe de tænker lidt til side og virke mere opmærksom på samtalen hun var i nu.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 18.07.2018 16:35
Elaina blev rigtig glad ved hendes svar, det var også forventet af en tjenestepige, spørgsmålet var blot om de reelt ville sige det. Elaina ville aldrig kunne være sikker på dette, måske efter længere tid når de kendte hinanden bedre, men ellers ikke. ”Det gør mig meget glad, at høre at Deres loyalitet vil være hos mig og skulle situationen opstå kan De være sikker på, at jeg aldrig vil lade det påvirke Dem ” det skulle nemlig ikke være sådan, at hvis hun fortalte noget og Elaina tog handling efter det – at personen eller personerne kom efter hende.

”Må jeg tillade mig, at høre hvilken race De er?” spurgte hun roligt lidt tid efter at hun havde forsikret hende om at Elaina ville sørger for hende. 
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 18.07.2018 16:43
Selvfølgelig var Corrine glad for fruen tog hendes ord for gode ting, og var også glad for at blive forsikret for at det ikke skulle jage hende. For at være ærlig var der mange ting der havde jagtet Corrine de sidste mange år, og det var måske det der gjorde tanken om sit giftemål med Fuego så meget mere tiltalende, blot et mere roligt liv hvor der ikke skete så mange slemme ting.
Som hun fik den ros af fruen nejede Corrine forsigtigt og sagde "mange tak ærede frue" det var klart der var ydmyghed i Corrines stemme og hun vidste hun stod over for en med finere rang end hende selv.

Da fruen så valgte at spørger ind til Corrines race kom der et trist blik fra Corrine og entelig var det noget hun ikke ønskede fokus på, men nu havde fruen spurt hende om det.
"Jeg vil gå ind under halvdyr frue" svarede Corrine så pænt hun kunne og prøvede inderligt ikke at lade hendes stemme blive for trist dog kunne det godt høres Corrines stemme dirrede lidt.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 18.07.2018 17:34
Elaina smilede et lille smil, det var ikke engang falsk. Allerede nu følte hun en bedre kemi med hende end nogen af de andre hun haft hende og snakke med. Selvom Elaina så ned på sine tjenestefolk, håbede hun alligevel et sted at de kunne få et slags fortrolighedsbånd.

Det kunne ses at det næste spørgsmål ikke var behageligt for hende, men Elaina syntes også det var rart at se hvor grænserne gik ved hende. Hun trak dog roligt på smilebåndet. Heldigvis var dette ikke det halvdyr havde mødt, for han havde gået hende på nerverne, men det var pga. af hans race men hans person. ”De har intet at frygte, jeg dømmer andre ud fra deres handlinger ikke hvordan de er født. Fortæl mig endelig hvilket dyr De kan blive til?” spurgte hun interesseret, måske det faktisk kunne blive nyttigt i visse situationer.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 18.07.2018 19:44
Corrine ønskede helst at dette emne kunne blive hvor et var, men det lød til fruen var nysgeri på Corrine var anderledes. Corrine måtte bide sig selv lidt i underlæben for ikke miste fokus og begynde at få tårre op i sine øjne og sagde stille "Jeg... Jeg ved det ikke ærede frue... ser de.. Jeg er født menneske, men andre har udsat mig for blive sådan her"
Corrine vidste ikke om hun kunne forvandle sig til en fugl, og hun tvivlede måske, og hvis hun kunne vidste hun slet ikke hvordan. Det var ret pinligt at indrømme de svære, men Corrine vidste ikke hvad hun ellers skulle sige.
Nu dog var Corrines blik fuldstændigt rettet imod gulvet med bøjet hoved. Nu måtte fruen vel være bare lidt utilfreds, måske kostede det hende jobbet at hun ikke kunne blive til en fugl.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 18.07.2018 20:26
Elaina fik nærmest skyldfølelse for at få hende til at uddybe, hun troede ikke at hun ikke var klar over hvem hun var blevet til. ”Det er jeg ked af at høre. Jeg troede faktisk at De vidste det, det beklager jeg” sjældent komme disse ord ud af Elaina, dog mente hun dem.

Hun havde trods alt selv prøvet at blive overfaldet, og hun sagde endda andre var der flere som mon havde gjort hende fortræd. Elaina ville ikke tænke for meget over det, det mindede hende blot om hendes overfald. ”En sidste ting jeg vil spørger om, hvordan har De med at se mig nøgen?” spurgte hun venligt, for at lede snakken hen på noget andet end hendes race. Elaina hentyde selvfølgelig til, hvis hun skulle hjælpe hende i tøjet, gøre bad klar osv. Elaina tog sig aldrig af hvis tjenestepigerne var i nærheden af hende, derfor ville hun også vide hvordan hun ville have det med det.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 19.07.2018 05:35
Det var ret skamfuldt at fruen faktisk udskyldte foran Corrine, det havde ikke været meningen. Tænk at Corrine havde været skyld i sådan en fin dame var nød til at sige sådanne ting, det gjorde vel chancerne for at få arbejdet noget mindre. Corrine kunne da godt høre at fruen mentemsin undskyldning, men det var ikke pænt at sætte andre i sådan situationer.

Dog som fruen valgte at sætte fokus på andre ting kiggede Corrine lidt op igen. Hvordan hun havde det med at se fruen nøgen? Corrine havde aldrig tænkt over lige det men sagde så "det ville ikke gøre mit noget ærede frue". Det habde aldrig været et problem for Corrine at skulle se hud, men kun når det galt samme køn. Når det kom til det mandelige køn var hun noget mere forlegen, det var jo ikke meningen at man på tværs af køn skulle se for meget hud, med mindre det var ens mand.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 19.07.2018 15:43
Elaina smilede, det var godt for det var med stor sandsynlighed at hun ville komme til at se hende nøgen et par gange. Efter et stykke tid hvor Elaina overvejede om dette skulle være hendes nye tjeneste pige eller nogle af de der tidligere havde været inde ved hende. De havde alle givet gode svar, men hun var den eneste, som faktisk også havde vist noget sårbart om sig selv. Det kunne Elaina godt lide ”Jeg vil gerne tilbyde Dem stillingen, som min personlige tjenestepige.” sagde hun med en venlig stemme. Hun rejste sig op og tog fat i dokument ”Her er en kontrakt, samt en erklæring jeg gerne vil have De læser igennem og underskriver hvis De ønsker jobbet. Kan De ikke læse, så vil min vagt glædeligt læse det højt for Dem” Elaina vidste at ikke alle havde fået det privilege at lære at læse. I kontrakten stod der beskrevet hvilke vilkår hun arbejde under, hvor mange fridage hun havde og andre praktiske oplysninger, i erklæringen var mere en tavshedserklæring, at hun blot ville bekræfte hendes udsagn aldrig at sige noget der ville skade lennet og fortalte hun fortrolige oplysninger til dem ville hun være sikret. 
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 19.07.2018 18:02
Corrine nød bestemt ikke stilheden der lagde sig, blot det at fruen måtte tænke så godt betød vel de andre poge der habde været jnde var mindst loge så egnet til jobbet som hun selv var, hvilket blot gjorde det skræmmende. Dog da fruen endelig fortalte hunnhavde fået stillingen kunne Corrine juble af glæde, men måtte blot stå pænt med hænderne bag sig. Et smil kom da selvfølgelig frem på hendes læber.
Corrine gik forsigtigt hen til fruen for st tage imod dokumenterne og nejede og sagde så "jeg er glad for de giver mig muligheden ærede frue, jeg vil ikke skuffe dem"
Corrine havde lært st læse af hendes mor, måske ikke så fantastisk, men hendes tidligere frue havde også hjulpet hende med at lære mere om det, så Corrine ville nok kunne klare at læse tingene igennem. Desuden ville det være pinligt at lade en fremmede mand læse sådan ting op for hende. Helst ville Corrine blot skrivenunder med det samme uden at tænke men vidste det var bedst at skulle læse det omhyggeligt først. Nu ville hun blot først lige modtage dem og så måtte hun nok hellere forlade fruen når hun fikmafvide hvem dokumenterne skulle gives til.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 22.07.2018 17:33
Elaina smilede, hun håbede hellere ikke at hun ville skuffe hende. Elaina havde brug for et par ekstra øre i dette hus. Selv Astra havde nogle tjenestepiger udelukkende på hendes side, det var også okay med Elaina så længe de holdt familiens interesser.

”De må gerne tage det med hjem, De kan blot aflevere dokumentet til en af tjenestefolkene og sige det skal leveres til mig” sagde hun med et smil. Elaina ville ikke narre hende, det var nok ikke altid nemt at være tjenestepige, men nogle af de ting de fik af vide eller det var hvad Elaina kunne forestille sig. Hun var ret sikker på at den dag Corrine ville se hende nøgen, ville hun se de ar hun havde fået efter at have været overfaldet. Selvom de fleste vidste dette, vidste alle ikke de skader hun havde fået.
Corrine Vanguard

Corrine Vanguard

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 27 år

Højde / 172 cm

Koda 22.07.2018 19:59
Corrine nejede forsigtigt da hun modtog dokumenterne og svarede forsigtigt "Jeg aflevere dem i morgen ærede frue" Herfra regnede Corrine med at det var alt for nu som fruen gerne ville have hende til. Andet ville måske også være mærkeligt, Corrine var jo blot en tjenestepige, hun skulle kun være fruen nær når fruen havde brug for det. Eller nu skulle hun lige skrive under, men det var skam kun planen at skulle gøre med det samme hun kom hjem og fandt en fjerpen, igen ha ha hvor morsomt.

Roligt ventede Corrine til hun fik besked om hun måtte forlade lokalet af fruen. Hun havde en gang gået fra en frue for tidligt og hun havde ikke været tilfreds og forklarede at ens frue skulle nok bede en om at gå når der ikke var mere at lave. Og som nu kun tal når talt til, så Corrine måtte blot vente.
Det var rart med mennesker der accepterede halvdyr, da de ellers ikke havde været set godt til før i tiden. På Corrines mange rejser havde hun oplevet halvdyr blive jagtet ud af byer blot for at være anderledes.
Men fruen her havde ikke tøvet med at ansætte hende, det gjorde Corrine glad.
Elaina

Elaina

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 165 cm

Ela 24.07.2018 18:55
Elaina var vant til at tjenestefolkene blot gik når der ikke længere var behov for dem, men Corrine blev ved hende. Hun vidste egentlig godt, at hun skulle sige til når de skulle gå, men nogle gange var det så naturligt. Elaina smilede sagde ”De må gerne gå nu”

Hun åndede lettet op endelig var denne del slut. Hun håbede at se hende igen, med et underskrevet dokument. Elaina så på sig selv, hun burde vitterlig snart begynde at spise igen. Det var begyndt at gå godt, men efter Hektor var det gået skidt igen. Elaina fik taget sig sammen og gik ned i køkkenet og bestilte en tallerken mad. Resten aften forgik rolig, hun fik lidt mere ned end sædvanligt og vendte i seng.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0