Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 13.07.2018 14:32
dagen i buret var kedeligt så Hisashi valgte at gå ind i skyggen og gå på udflugt. han kom til azurien og så tilbage med de gyldne øjne. han vidste han måtte tage ud vis han fandt noget intrassant til sin herre. hans gyldne øjne vandrede rundt  omkring flodlandet. han forvandlede sig til en sort kat med hvidt ansigt, hvidt bryst og hvide sokker.
han kravlede op i et træ og lagde sig til rette. han så ned på folk der gik forbi. hans hørelse fejlede intet lige som hans syn heller intet fejlede. 
han så et par piger der lignede stuepiger gå forbi og talte om en eller andens død. men han kunne ikke opfange hvem det var. han hoppede elegant ned fra træet og fulgte lidt efter pigerne til han fik navnet. en hertug der var død hvor hans kone nu ejede det hele. måske hans herre kunne bruge det til noget. måske få lidt informationer om denne kvinde. måske var hun et godt bytte.

Hisashi stoppede op ved en flod i flodlandet... selvfølgelig og så ned på sit spejlbilled inden han valgte at ligge sig ned ved kanten og få noget at drikke. selv han kunne blive tørstig jo.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Selvom Hisashi troede at han frit kunne gå omkring, så vidste Deavás næsten altid hvor han var, medmindre at han gik for langt væk eller til en region i landet. Ofte nåede han dog ikke så langt før at Deavás fik færden af ham. Det kunne godt irritere ham fra tid til anden, men samtidig så kom han sjældent tomhændet hjem, så han kunne vel egentlig ikke beklage sig.. ret meget.

Deavás havde været undervejs mod flodlandet længe, men var flere gange blevet forstyrret, så han var lettere irriteret allerede, så det var næppe lige nu at man skulle rende på ham ved en fejl. Ikke at Deavás nogensinde rendte på folk uden at gøre det med vilje, i hvert fald ikke dem han allerede kendte og havde en forbindelse til. Hisashi var ingen undtagelse, så Deavás greb muligheden, så snart at han opdagede ham nær floden. Han fik hurtigt øje på den lille katte skikkelsen nær bredden, som han gik hen til ham og langsomt bukkede sig ned for at gribe ud efter hans nakkehår. ”Er det det her du bruger din fritid på” snerrede han irriteret. Hvis han skræmte ham ud i vandet, så ville det heller ikke gøre ham noget. Hisashi havde egentlig ikke noget fritid, så han burde vide at Deavás ikke var tilfreds med hans dovne tilgang idag.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 13.07.2018 17:23
Hisashi mærkede hånden komme mod ham og troede ikke at den ville grib fat i hans nakke hår. han hvæsede kort til han hørte stemmen og så på deavás ansigt med de gydne øjne. de to piger så forskrækket mod deavás og katten da de hørte hisashi hvæse og miave.
Hisashi kunne snakke imens han var i katte form. han så ned i jorden og sagde så roligt. "faktisk lyttede jeg efter de to stuepiger De sikkert har jaget væk nu... jeg ville bare ikke komme for nær for hurtigt." han vidste godt at man ikke ville regne en kat for at være spion men han var glad for at han var det han var. selv om han jo aldrig havde kendt til andet.
Hisashi kunne ligeså godt forvandle sig tilbage men det gad han ikke. han vidste han ville få tæsk lige meget hvad lige nu.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Deavás var kommet til sin egen konklusion og de unge piger havde ikke fanget hans interessere, som han blot rynkede let på bæsen, da Hisashi valgte at hvæse af ham. Han fik et strengt blik i øjnene, som endnu ikke slap ham med løftede ham op til sig. Han placerede ham i sin favn, før han strøg fingrene ned over hans pels. ”Jeg har ikke brug for sladder” pointerede ham roligt, som han lod blikket hvile mod Hisashi, før at han strøg ham under hovedet. ”Men jeg kan godt lide din tankegang” sagde han med et skævt smil, som de gyldne øjne gled langs med bredden og over på den anden side. Der var nok at tage af og han tvivlede på at stuepigerne ville have haft informationer til ham. De kunne umuligt få alt med i deres herres hus, så var det bedre at tage fat i en nogle lidt højere oppe.

”Men tilbage til dig” lød det atter fra ham, som han bevægede sig tættere på bredden og holdt ham over vandet uden selv at træde ud i det. ”Jeg mangler stadig de informationer jeg bad dig om for nogle dage siden.. ” han lod roligt Hisashi dale mod vandet, som han endnu ikke slap ham. ”du ved.. banken.. Agarés.. tidsplanen” han forsøgte at minde ham om opgaven for at se om han kunne huske noget, måske han endnu ikke havde fundet frem til noget brugbart?

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 13.07.2018 20:45
Hisashi slappede lidt for meget af da han blev taget i favnen. han mærkede han blev løftet op igen og holdt over vandet. han prøvede at komme fra vandet og så op på sin herres bryst. "men de talte om en død hertug... jeg tænkte bare.... at ... at... hertuginden der blev efterladt måske var et godt bytte" sagde han og da han blev mindet om banken havde han haft svært ved at komme ind i banken.
banken havde ikke lukket dyr ind og som halvdyr havde han ikke fået lov at komme ind i det tøj han havde på for det var for snavset beskidt og ødelagt.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Det var ikke svært for Deavás at forvirre den unge kat, som han tydeligvis endnu ikke havde vænnet sig til hans metoder. Han brød sig ikke om at spilde tiden, så det var godt at Hisashi hurtigt kom til sagen, som Deavás trak ham tilbage i sin favn og strøg ham let over hovedet. ”Hvorfor sagde du ikke det med det samme?” spurgte han et anelse skummelt, som han da bestemt ikke havde noget imod en kvinde i nød.. Eller hvad man nu kunne kalde det, for hvis det var nyt, så var der nok nogen der forsøgte at holde det skjult for omverdenen. Deavás slap ham efterfølgende, som han lod ham falde mod jorden. Der var ingen grund til at han skulle bære rundt på ham længere og Hisashi behøvede ikke ryge i vandet længere.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 13.07.2018 21:35
idet Deavás slap han landte han på benene og forvandlede sig lige efter tilbage til menneskeskikkelse. "det må De undskylde herre. hun skulle eje et helt palæ. hun må jo ha nogle til at hjælpe sig nu hvor hendes mand er død... og vis hun bliver gift igen bliver han jo hertug." sagde hisashi og var nu meget glad for han ikek var endt i vandet. han kunne godt drikke det men ligefremst frivilligt at hoppe i var ikke det han helst ville.
"jeg kan prøve at finde frem til hende og finde ud af nogle ting om hende?" sagde han og vidste at tjenestepigerne allerede var langt væk. det var jo ikke så underligt når en mand stod og skældte en kat ud.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Der var ingen fare ved at slippe Hisashi, da han var van til den lettere afslappet stil. Deavás brugte aldrig tid på at sætte ham ned, når han altid landede på benene. Det var spild af energi og Deavás var allerede videre til næste punkt, som han lyttede efter hans ord. Der manglede stadig en bekræftelse på historien for at han kunne bruge det til noget. Han skævede kort efter stuepigerne, men var klar over, at de var forsvundet. ”Det kunne give en del problemer for hende, hvis det blev opdaget” han snakkede egentlig med sig selv, før at han vendte sig mod Hisashi, som han gjorde et nik. ”Udmærket, du fortsætter på sporet, så tager jeg mig af banken..” sagde han med et nik, også selvom han havde forpurret Hisashi chance for at liste sig ind på stuepigerne, så måtte han jo bare være kreativ.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 14.07.2018 19:09
Hisashi nikkede forstående og ja det kunne gi kvinden problemmer. men han havde endnu ikek fundet ud af hvad hun hed. kun at hun var hertuginde. Hisashi så på vandet bag sig og så så mod sin herre. "det vil jeg gøre herre" sagde han og bukkede for sin herre. han ville gerne finde en vej ind til denne hertuginde. måske han kunne finde noget smus på hende til sin herre. eller finde ud af hvad hun eftertraktede hos en mand. måske kunne deavás så lade som om det var ham.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Roligt løftede Deavás den ene hånd, som han placerede den på hovedet af Hisashi og strøg ham let på hovedet. Der hvilede et uroligt smil over hans læber, som var svær at læse. Den lille skabning foran ham, havde vist sig nyttig flere gange, så han betvivlede ikke rigtig hans evner, men til tider kunne det godt gå lidt for langsomt. Deavás strøg ham roligt over det ene øre, før at han vendte blikket retur til floden. ”Har du andet at rapporterer, eller skal vi snakke om din lille udflugt uden min tilladelse?” spurgte han uden at se på Hisashi, selvfølgelig kunne knægten stikke af, når han ønskede, men det kunne stadig irriteret når han bare vandrede afsted på den måde.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 17.07.2018 20:20
Hisashi  vidste han ville blive skadet over at ha stukket af igen. men uden det kunne han jo ikke spionere. han fortalte alt han havde opfanget på sine ture og ventede blot på sin straf.

en uge senere

Hisashi havde nu været ude og finde ud af noget om denne hertuginde vis mand var død. han havde kvajet sig og det vidste han at han ville få straf for. men han havde på samme tid gjort som han var trænet til. ikke at fortælle hvem hans herre var. og hvad han arbejdede med. han havde som sagt sagt at hans mester var overhoved for bibliotikare. for han var jo videns vogter. selv om hisashi ikke helt vidste hvad det betød. så nu sad han og ventede på deavás.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Der var gået en uge og Deavás var overbevist om at Hisashi ikke havde fundet frem til noget, men hvad der egentlig generede ham, var at Hisashi troede at han hele tiden ville komme rendende efter ham. Det var meningen at Hisashi skulle komme til ham og ikke omvendt, men det var måske ulempen ved ikke at have et fast sted at opholde sig. Men Deavás var fortsat i et ubehageligt humør, som han bevægede sig tættere og tættere på Hisashi. På et tidspunkt ville knægten kunne lugte ham og så kunne han jo altid vælge at komme tilbage.

Deavás havde ikke længere problemer med armen, men det havde efterladt et ar på hans underarm, som han ikke var helt tilfreds med. Og eftersom at det var i gang med at heale havde han valgt at lade kappen ligge og kun bare den hvide skjorte, som hang en anelse løst på ham og de sorte bukser.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 18.07.2018 17:03
Vis bare Hisashi havde et sted han kunne søge sin herre ville han ikke side og vente. han hørte skidt. han rejste sig hurtigt op og duftede til luften. det var hans herre. han stilte sig op af træet og ventede roligt til hans herre kunne se han ikke stak af. så gik han mod ham.
"jeg har gode og dårlige nyhedder herre" sagde han og vidste de dårlige nyhedder ville skade ham mere end han ønskede. han ville jo bare gerne komme med gode nyhedder. men den kvinde.... hun var jo umuligt at finde ind på. hun var vidst stadig i sorg. måske han skulle finde en tæt på hende og udspørger dem.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Det var nemt at holde øje med Hisashi, han kunne have vandret igennem området med lukkede øjne og han ville stadig have fundet ham. Men han nød at se ham dukke op i det fjerne, som han ventede tålmodigt på ham, en af de mere lydige dyr man kunne finde. Men Hisashi vidste selvfølgelig ikke bedre. Deavás lagde dog armene over kors, som han stoppede op og lod Hisashi komme det sidste stykke mod ham. Han rynkede lettere irriteret på brynene, som han talte. Dårlige nyheder?

”Spar mig for dine forklaringer og fyr løs” lød det køligt, som han nok skulle bedømme om det var godt eller skidt. Han kunne selvfølgelig ikke vide hvad han havde fundet ud af, men det sidste han havde lyst til var at lægge for meget energi i informationer og så ikke få noget ud af det.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 18.07.2018 17:36
Hisashi så ned i jorden og skulle lige finde ud af at omformulere sig rigtigt. "hertuginden var ikke meget for mit andet jeg. hun var nærmest bange for det og skældte mig ud. da jeg så blev mit normale jeg talte hun men ikke meget. det var svært at få oplysninger ud af hende. men hver onsdag sagde hun at De var velkommen til at komme som alle andre og spørger eller snakke med hende" han trak vejret ind og sukkede lidt.
"hun var meget smuk. hun lod dog ikke til at ha problemmer med at styrre  lennet. hun blev sur da jeg sagde det var hvad en mand normalt gjorde..." han var klar på at slag lige nu så han stood med lukkede øjne. bare ventetiden var tortur i sig selv. for man vidste aldrig hvad eller hvornår det kom.
"jeg fortalte som De har sagt at de var Overhoved for Bibliotikare" det var han jo også. han var jo videns vogter. så han vidste meget, og det gjorde det jo ikke helt usandt.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Deavás havde ikke tid til at spilde for meget tid på Hisashi, men hvornår havde han overhovedet det? Yderst sjældent, medmindre der var tale om en straf, så kunne han godt tage den nødvendig tid. Han lagde armene over kors og lyttede til hans forklaring, dog så han ikke ud til at være særlig tilfreds med informationerne. Så han havde altså afsløret sig selv for hende? Deavás fnøs irriteret, som hertuginden nærmest beordrede ham til at dukke op sammen med pøblen. ”Og det kunne ikke være undgået?” spurgte han uddybende, som han helst ville undgå at befinde sig i en sådan situation. Men hvis der ikke var andet at gøre, så måtte han jo bare tage sig sammen.

Han forklarede hende som smuk, som han dog rystede let på hovedet, han var ikke interesseret i at indlede et forhold med kvinden. Men Hisashi vidste bedre, så der var nok en grund til ordene. ”Så hun vil gerne opmuntres til at kunne styre det selv” han tyggede lidt på konklusionen, men kunne fornemme at hun nok ville blive fornærmet, hvis han gik ind og påstod det selv samme som Hisashi havde haft problemer med. Deavás flyttede let på sig, som han gik hen til Hisashi og lagde en hånd på hans hoved, som var han i færd med at klappe en hund. ”Jeg havde forventet en skuffelse” indrømmede ham køligt, som han flyttede hånden under Hisashi hage. Kontakten var nødvendig for at han fortsatte kunne placere Hisashi i blandt alle de andre. ”Jeg har lidt at arbejde med, men du kunne godt have gjort det nemmere for mig” han sukkede lavt, som han slap ham. Han lignede en der tænkte over tingene.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 18.07.2018 21:23
Hisashi vidste det ikke kunne ha været undgået. kvinden var ræd for katten og havde jo nærmet fået ham smidt ud som kat. vis ikke han havde vidst sig. han rystede på hovedet. "det kunne ikke ha været undgået. med mindre jeg skulle være smidt ud" sagde han roligt,

da han kom nærmede forventede hisashi en lussing eller andet men blev nærmest klappet på hovedet. han så op da hans hage blev løftet. "jeg prøvede herre. men den kvinde var ikke nem som de andre. hun vilel ha vagt ved sig da jeg snakkede med hende. hun var ikke lige til at komme ind på" han vidste at han kunne ha sagt ting anderledes til hende men tiden havde løbet fra ham. han så på deavás og kunne se han tænkte.  han bukkede hovedet i skam og valgte at lave sin straf komme til ham som den nu ville komme.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Selvom Hisashi måske ikke så det som information, så kunne Deavás konkludere lidt ud af det. Der var ingen chance for at bringe dyr på banen, så det blev gemt til en anden god gang. Det var selvfølgelig ikke alle, som brød sig om dyr. Men Hisashi så ikke særlig skræmmende ud som kat, så enten var hun blevet virkelig overrasket eller også brød hun sig virkelig ikke om dyr.

Selvom det var sjældent, så var der intet i vejen til at indrømme, når der var tale om gode informationer, men der var nok en grund til at Hisashi ikke var klar på det. Det skete virkelig sjældent og ville nok ikke gentage sig lige foreløbig. ”Så vil jeg nok også ende i selskab med nogle vagter..” det irriterede ham en anelse, som det ikke ville gøre det nemmere, medmindre at han kunne kringle sig ud af det, hvis det blev alt for personligt, så var det sjældent at adelige ville lade andre overvære eller overhøre noget. ”Hvordan med plantegningen, nåede du at se dig lidt omkring” spurgte han atter, som han lidt følte, at han var nød til at hive informationer ud af ham, eller også havde han dem ikke.

Hisashi

Hisashi

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 175 cm

Mong 19.07.2018 09:32
Hisashi så op da han talte om vagterne. han så på Deavás tøj og rystede lidt på hovedet. "det tror jeg ikke. det var som om det var mit udseende der gjorde hun ville ha vagt." det var forståeligt. han kunne ligne en tyv.
da han blev spurgt om plantegningerne tænkte han lidt over hvordan han skulle beskrive det. han fortalte at ude på altanen lå arbejdsværelse lige inden for den dør. han fortalte hvor vagt værelset var og hvor stalden var. han havde ikke kunne se op på de øvre etager. men han mente han havde set nogle reoler over i et vindue så han regnede med de havde et bibliotekt. for der stod mange bøger.
Deavás

Deavás

Videns Vogter

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2460 år

Højde / 184 cm

Deavás lyttede roligt til hans ord, der var selvfølgelig stor forskel på hans påklædning og Hisashi, men han havde lidt på fornemmelsen af, at hertuginden ville være forsigtigt, specielt efter mødet med ham. Måske det i virkeligheden var dumt at Hisashi havde trukket ham med ind i det. Det var det.. Han rynkede let på næsen, som han lod Hisashi tale ud og noterede sit plantegningen til senere brug. Uden advarsel greb han ud efter knægtens krave for at hive ham ind til sig og løfte ham let op fra jorden. ”En anden gang, så vil jeg foretrække at du slet ikke nævner mig..” snerrede han irriteret, hertuginden var blevet advaret om hans interesse og derfor vil hun have en fordel, når han først dukkede op til dette møde.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator, Muri Læremester
Lige nu: 2 | I dag: 3