Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 08.04.2018 17:54
Der var stemmer og lyden af skridt overalt omkring ham. Han lå på noget hårdt og vådt, og stanken, der tvang sig ind i hans næsebor, gav ham kvalme. Hvor var han?

Aron blinkede med øjnene. Alt var sløret og udvisket, men da han fik blinket med øjnene et par gange igen, blev det hele mere klart omkring ham. Han lå i rendestenen. Over ham tårnede bagsiden af den kro, han havde boet på - stadig boede på? - sig op over ham. Det var ved at blive mørkt, og Aron var smudset af skidt, pis og blod. Blod? Aron huskede pludselig hvordan Jezebels kniv skar igennem hans ene vinge, og hans vinger flaksede lidt i ren reflex. 

"Ngh!" gryntede Aron i smerte, men da han ville sætte sig op, skød en endnu skarpere smerte op igennem hans ene arm, fra hånd til kraveben. Det var, som om alle muskler holdt op med at virke i den arm, og Aron tumlede tilbage ned i sølet med et ret patetisk klynk. 

Han kunne ikke flyve, og han kunne ikke engang finde ud af at rejse sig. Hvad skulle der dog blive af ham? Og hvad med hans bog? Den lå forhåbentlig stadig under gulvbrædderne på hans værelse, men hvordan skulle han få fat i den? Var Jezebel stadig på kroen?
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 10.04.2018 23:50
Turen til Balzera havde været meget længere end han og Helga havde forvente. Sandet, heden og de koldenætter under den åbne himmel havde været ganske forfærdelige! Eller stjernerne havde været virkelig smukke, og det havde lignet at der var et stjerne skud!
Men de havde langt om længe nået frem! Balzera! ørkenens juvel! Som mest af alt mindede om et smudset øl krus. Det var klart et sted hvor ens pung kunne skifte hænder mange gange inden at nogen nåede hjem med den. 
Det var dog en virkelig flot pude han havde fundet! Helt efterladt på gaden, det havde sikkert været et trick! Men de havde ikke regnet med at en gnaven hungrævling med et gult halstørklæde, ville samle puden op og gå med den.

Endnu engang drejede Helga af og Cedrik fulgte bare trop, han skulle ikke have noget klinket med hende! Der kom den underligste lyd hende fra pisrenden bag en eller anden kro. "Nej Helga du skal ikke drikke af det de- Vent hvad er det du har fundet!?!" Det ligende en alf??! Han for der hen med ørende liggenende ned langs hans hoved. "Er der sket dig noget??!" spurgte han ganske forskrækket og samlede alfen forsigtigt op og lagde den på "hans" nye pude. Han så såret ud! Med en rolig bevægelse tog han han sit vandskind frem, for vaskes skulle han.

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 11.04.2018 02:31
Der skete en hel masse på én gang, og Aron kunne ikke helt følge med i det hele. Men der var nogen, der talte til ham, og... løftede ham op? Aron blinkede forvirret og prøvede at se sig omkring, men det hele var sløret, og han kunne ikke rigtigt opfatte, hvad den fremmede sagde til ham. Hele hans krop gjorde ondt; hans even vinge var gennemhullet og blodig, og hans højre arm sad helt mærkeligt. Hans skulder... den måtte være brækket, og han var ret sikker på, at hans arm også var brækket mindst ét sted, efter faldet fra vinduet. 

"Hvem... hvem er du?" spurgte Aron svagt og klemte øjnene sammen, hvis det nu hjalp ham til at se. Det gjorde det ikke rigtigt.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 11.04.2018 23:43
Med vand og et stykke klæde var Cedriks hænder nænsomt og flittigt igang med at få det værste skidt og snavs af den lille mand. Han var på ingen måde helbreder eller noget der lignede, men han havde fået godt styr på at rense sår og afstive brækkede arme og ben. Vinger var dog noget ganske andet! De var så få der havde den slags!

"Åhhh godt at du stadig kan snakke! Men du bør nok ikke gøre det liiiiige nu. Men ja navnet er Cedrik, du må lige klare dig med min hjælp indtil at jeg kan finde nogen der er bedre!" Svarede hans mund overaskende hurtigt, der var ikke tid til at tænke over hvad der blev sagt, nu hvor der var forbindinger der skal lægges. Hans urte bandager var gode, men ikke en reel heldbreder gode.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 12.04.2018 16:14
Aron fattede ikke rigtigt, hvad der foregik. Var nogen i gang med at... vaske ham? Han missede igen med øjnene, og denne gang kom der et ansigt til syne. En... ræv? Aron løftede straks hovedet og gned sine øjne med sin gode hånd, hvorefter han blinkede op på den fremmede igen. Jo, det var en ræv. En flot ræv med en flot rød pels. Aron savnede pludselig sit gamle liv i skoven, blandt træer og dyr, hvor der bare var fred og ro og ingen levende lig eller folk, der stikker knive i hinanden. Måske var det på tide at vende næsen hjemad, bare et lille stykke tid ihvertfald.

"Cedrik," gentog Aron, og et lille, svageligt smil kom til syne på hans læber. "Cedrik. Sikke et flot navn."

Arons højre hånd spjættede lidt, som manglede den en pen at skrive med, og pludselig...

"Min bog!" Aron satte sig op med et sæt, der fik hele hans krop til at skrige. Han faldt ned og ligge igen, men panikken fjernede sig ikke. "M-min bog. Jeg skal ha' mig bog!"
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 13.04.2018 22:33
Cedrik havde efterhånden forbundet en del ting, hænder, arme, ben, sågar også en hale eller tre! Men at prøvet et ligge en forbinding på en alfs vinge var godt nok mere besværligt end noget andet han havde prøvet! I det mindste var lykkedes sådan nogenlunde, samt han havde fået smidt et urteomslag på såret ved ryggen. Folk mente at det sveg i starten indtil de mildt bedøvende planter begyndte at virke, Cedrik havde oftere svært ved at holde Helga fra at spise dem, fjollede kræ.

Et smil sneg sig frem på hans ansigt "Tak! Men du bør nok holde dig i ro!" Med så seriøs en stemme som han kunne fremtvinge. Hans lange buskede hale piskede dog fra side til side bag ham. 

Overasket nåede han ikke at stoppe den lille alf fra at rejse sig som han fablede om en bog. Efter et hurtigt kig omkring svarede han "Rolig nu! der er ikke nogen bog her! Og jeg kan ikke ligefrem flytte dig, du skal til en helbreder før du kan lede efter ting at skrive i!" Hans øre lagde sag hen af hans hoved, bare den lille fyr ikke rodede sig ud i problemer!

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 13.04.2018 22:42
"Du forstår ikke," halvt hulkede Aron, mens han prøvede at sætte sig op igen. "D-det er mit kæreste eje. Den er hele mit liv. Hvis den er tabt, så... så vil jeg hellere dø."

Urteomslagene sved mod hans sår, men det blev gradvist bedre. Der var nok noget bedøvende i urterne, som under normalt omstændigheder blot ville dulme smerten, men da Arons krop var så lille, som den var, reagerede hans krop også ved at gøre ham mere eller mindre skæv. Panikken forsvandt lige så stille, og i stedet følte han sig... halvsvimmel og lidt fjollet. Men bogen... han måtte stadig have sin bog!

"Mig bog... Bogen... det er den, som jeg skal have tilbage," snøvlede han, mens han kiggede hjælpeløst op på Cedrik. "Min... det er min bog, Cedrik. Jeg skal bruge min bog."
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 13.04.2018 23:45
Cedrik kløede sig fraværende på halsen. Han var nok bare overvældet! Så meget kunne den bog da ikke betyde! "Hvor var den sidst?" svarede han før han viste af det. Nå... det var tilsyneladende et problem han skulle hjælpe med! En lavmeldt knurren kom fra Helga. Så ikke nok med at han skulle finde en miniature bog, så skulle han få en vrissen hungrævling i bedre humør! Helga havde dog ret, han kom altid problemer fordi at han ville hjælpe andre.

"Hvordan har du tænkt at vi skulle finde den?" Han kunne jo ikke ligefrem tage alfen under armen, for at udpege bogen! Eller jo det kunne han godt, men folk ville nok reagere ret mærkeligt på det!

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 14.04.2018 08:33
"Den... Den er under gulvet," plaprede Aron og så sig forvirret omkring. "Derinde."

Han pegede mod krobygningen med sin gode arm. Hvor længe havde han været slået ud? Det kunne lige så godt være fem minutter som det kunne være fem timer. Han anede det ikke. Var Jezebel stadig derinde?

"Hende, der angreb mig... Hun er måske derinde endnu," hviskede han til Cedrik, som om hun måske ville høre ham, hvis han talte for højt.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 14.04.2018 22:58
Cedriks hale stivnede "Så du vil have mig til at kravle ind under bygningen?!!?" Det var noget at en ting bede om! Ikke at det ville være første gang, men de havde lige mødtes! Var Balzera altid så mystisk? 

Hans ører lagde sig ned endnu engang. "Hvordan ser hun da ud? Jeg har ikke lyst til at blive stukket ned, bare så du ved det" det hele lugtede som et baghold. Og lidt af pis, men det var nok på grund af pisserenden bag dem. Men ja det virkede stadig meget usikkert!

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 15.04.2018 07:40
Aron havde virkelig svært ved at fokusere på noget af det, Cedrik spurgte ham om. Urternes bedøvende komponenter var for alvor gået i gang med at påvirke ham, og øjnene rullede rundt i hovedet på ham. Billeder af Jezebel gled ind og ud af hans ellers så pålidelige hukommelse.

"Hun... hun er meget smuk," fik han endelig fremsnøvlet. "Men hendes.. hendes tjenere er døde. Min bog... hun må ikke finde den. Den er... den er under gulvbrædtet på mit værelse."
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 15.04.2018 17:00
Cedrik sukkede, måske han skulle lave bandager til alfer en dag. Da det lignede at de måske virkede liiiiiidt for godt på den sårede mand. Men i det mindste skulle han ikke kravle under en bygning i dag! Hans hale viftede fra side til side, hvilket afslørede at han nok skulle finde bogen, han var for nysgerrig til at finde ud af hvad der gjorde den så vigtig!

Han lagde hovedet på skrå, en skønhed med døde tjenere? Hvad var det han nu var ved at rode sig ud i?!? "Helga, du passer lige på ham, sørg for at han ikke flytter sig før jeg kommer tilbage" sagde han mere strengt end han havde ment, man han havde altså ikke tid til at Helga skulle brokke sig! Helga fnyste bare og lagde sig forsigtigt over alfens ben. Forhåbentlig ville han ikke gøre noget dumt mens hungrævlingen lå der.

Cedrik luntede hen til indgangen til kroen, hvor han tog en pose frem og gik ind. "Undskyld mig frøken, jeg skal aflevere denne til Alfen der bor her?" spurgte han med sit mest charmerende smil. Pigen fortalte ham hvor han skulle gå hen og han ilede videre. 
Forhåbentlig ville det døren ikke være låst, ellers måtte han "låse" den op. Cedrik håbede virkelig på at han kunne finde bogen hurtigt derinde.

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 15.04.2018 17:19
Aron gloede efter Cedrik uden rigtigt at se ham, for hans syn var stadig for sløret. Men der var pludselig en varme på Arons ben, en blød varme, og da han rakte hænderne ned for at finde ud af, hvad det var, mærkede han straks den tykke, bløde pels.

"Hej," hviskede ham snøvlet, mens han nussede igennem pelsen med sin gode hånd. "Hvad hedder du?"

Selvom han var så skæv, som han var, eller måske netop på grund af, lod Aron sin evne glide over dyret på hans ben. Han gjorde, hvad han kunne, for at lade det vide, at han ikke ønskede nogen eller noget ondt, at han aldrig ville skade dyret eller ræven. Han ville bare gerne have sin bog igen.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 15.04.2018 23:48
Helga brummede for sig selv som hun lå på den lille store vingede tings ben. Det virkede som rødpels mente at der skulle passes på den. Det virkede ikke som at den ville gøre modstand, hvilket var godt, den havde jo ondt. Hun var sikker på at den ikke ville noget ondt. For det føltes sådan. Og det var rart at blive nusset, det hjalp også på det.

Cedrik kom ind på værelset ganske lydløst, det var heldigvis ikke svært. Det var et ganske normalt værelse, men et eller andet sted skulle der være en bog, under nogle brædder. Med al hast gennemgik gulvet for det løse gulvbræt. Det var dog mere svært at finde end han havde troet! Han var glad for at have fået af vide at han skulle kigge der, ellers havde han nok ikke fundet den! Han greb tasken fra bordet og proppede den deri, hvorefter han luskede ud med begge dele, smilende til pigen der havde fortalt ham hvor værelset var.

Tilbage i gyden, viste han bogen til alfen. "Er det den her?"

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 16.04.2018 04:40
Aron kunne ikke helt tro sine egne øjne, da hans bog lige pludselig blev holdt ud foran ham, som om den aldrig havde været andre steder end lige her. Med begge arme, også den brækkede, rakte Aron ud to snuppede bogen fra Cedrik, så han kunne knuge den mod sit bryst, som var den et lille barn eller et kostbart arvestykke fra et højtelsket familiemedlem. Aron var så lettet, at han ikke engang kunne mærke smerten i sin arm.

"Tak," hviskede han, mens et par tårer trillede ned ad hans forslåede kinder. "Tak. Jeg troede, den var tabt. Jeg... jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal takke dig."
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 17.04.2018 11:30
Et lille smil bredte sig over Cedriks læber, så havde det været besværet værd. Risikoen for at møde en smuk gal dame der havde døde tjenere, havde stadig været der, det var han ganske sikker på! Egentligt var han lidt nysgerrig over hvad hun var for en, men hun lød ikke som en han havde lyst til at kende. Ikke sådan rigtigt. 
"Vi må hellere få dig til en helbreder! Den arm ser ikke alt for god ud!" Sagde han roligt, men bestemt. Lidt som når man talte til et barn.  "Du kan takke mig ved at få det bedre!" 

Cedrik gennede Helga væk og bar Alfen på puden gennem Balzeras gader. Op til flere folk tilbød at købe hans alf, men han takkede nej hver eneste gang. Hvad skulle han også bruge syv kameler til?!?! Men endelig fandt han hvad der lignede et helbreder hus. Hvor betalingen diskret kom fra alfens taske, det var jo ham der var såret. 

Cedrik sad og ventede som Alfen fik et bedre, han ville så gerne hører historien om hvad der var sket. 

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 17.04.2018 18:17
Aron holdt sin bog tæt ind til sig på hele turen. Han var dog næsten ikke ved bevidsthed; bekymringen omkring bogen havde holdt ham vågen, men nu hvor han havde den, slappede han betydeligt mere af, hvilke resulterede i, at han næsten ikke var til stede. Så han lagde heller ikke helt mærke til, da han blev løftet af puden og selvom bogen blev blidt vristet løs fra hans greb, var han for døsig til at gøre noget ved det, og en venlig stemme lovede, at han nok skulle få den tilbage. Så forsvandt alt, og Aron gled ind i en dyb søvn.

Da han vågnede igen en times tid senere, var det med et sæt. Han så sig forvirret omkring; hans arm var indbundet helt op til skulderen, hans bog lå på et lille bord ved siden af sengen, han lå i, og ved siden af sengen sad...

"Cedrik," sagde Aron og lyste op i et smil. "Du... du har reddet mig."
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 19.04.2018 09:52
Cedrik blinkede et par gange som hans navn blev sagt. Han var tilsyneladende faldet i søvn med Helga på skødet. Det var sket før når han havde siddet og ventet, da han let kom til at kede sig ved bare at sidde! Ooog det at han ikke var voldsomt tålmodig var nok heller ikke så heldigt igen. "Nårh, erhh det var så lidt!" Svarede han mens han kløede sig bag det ene øre. "Jeg fik aldrig dit navn? Men kan du overtales til at fortælle hvad der egentlig skete? det lyder som noget af en historie!" 
Det var nok ikke den mest behagelige historie for alfen, men hans nysgerrighed var for stor til ikke at spørge!

Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 19.04.2018 15:15
Aron smilede; nu hvor han ikke længere havde smerter, var skæv eller havde oplevelsen helt inde på livet, kunne han se tilbage på det hele med fascination i stedet for frygt. Han satte sig bedre op i sengen og tog sin bog fra natbordet. Hvis han skulle fortælle alt, hvad der var sket, ville han skrive det ned samtidig. 

"Jeg hedder Aron," begyndte Aron og nikkede til Cedrik. "Jeg kommer fra Alfelunden, men jeg har rejst overalt i landet i de sidste mange år. Jeg-- undskyld, vil du finde noget vand?"

Arons mund var godt tør, og hvis han skulle fortælle hele historien om hans møde med Jezebel, blev han nødt til at have lidt smørelse først.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 21.04.2018 01:29
"Aron, siger du" Cedrik smagte på navnet, det var sødt og luftigt. Det mindede ham mest om en blomsts kronblade. Alfelunden havde han dog aldrig været ved! måske han skulle stikke snuden forbi der engang. "Det er et fint navn! Men noget vand ville da være rart! Heden her er til at få knuder i pelsen af!" Cedrik hoppede op på benene og fandt hurtigt noget vand de kunne drikke. Han rakte Aron et krus.

Luften dirrede af en kommende historie, hastigt folde han sine ben og satte sig parat til lytte til Arons historie. Helga Brummede ved hans side. Insisterende på ikke at blive glemt, Cedriks hånd var prompte igang med at nusse hende bag øret, hun skulle også have det godt.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2