Jessie grinte genkendende over den andens beskrivelse af problemer og behovet for nogle gange at flygte fra den. selvom de havde valgt to forskellige måder at gøre det på.
Hun tog sit krus og skålede med Sam
Skål for problemer sagde hun med latteren lysende i øjnene hun så på den anden slag
"Findes der noget spændende ude bag den? eller er problemerne de samme ligemeget hvilken havn man ender i? " spurgte hun drillende. hun kunne godt se det spændende ved at tage ud på havet. det var bare aldrig noget Jessie havde overvejet. At være ombord på et skib betyd at man skulle stole eller i hvert fald skulle
kunne med selve besætningen, og hun havde aldrig tænkt i de tanker, og være nød til at stole på mere end et par personer af gangen.
"det går bedre for dig denne gang" sagde hun, da besætningen også faldt til Sams slag
Jessie tog imod terningerne og tog en sluk øl før hun begyndte sine slag.
1-2-3-4-6-1 en sekser i første slag, det var da altid noget,
6-6-4-2-1 "Ikke rigtig nej, jeg er for nysgerrig af natur og ville stikke min næse i alles sager, hvilket ikke ville være godt på et skib, hvor de var nød til at leve med mig til næste havn, eller smide mig over bord." Sagde hun med et grin.
2-4-4-3-1 hun ville ikke kunne lade være med at forsøge at få folk til at fortælle hende deres hemmeligheder, eller små private intriger, for ikke at snakke om deres ting. ikke nødvendigvis fordi hun ville stjæle det, men hun ville vide, hvor i deres private taske de havde deres lommelærke eller beskidte underbukser.
6-3-2-1-3
"Men jeg kan nu godt se det spændende i det. se nye steder, havne, nye kulture, måske møde en lækker havmand hun grinede, men kunne godt se på sine terninger hvor dette bar hen af og det var alt for almindeligt for hende at tabe - dog havde hun to slag endnu.
6-2-3-2-4
"er i lige kommet i havn eller blev i fanget af vejret?"
3-1-4-2-6 det sidste slag viste hende at heldet nok ikke fulgte hende alligevel. Hun sendte et grin til Sam
"åhh vell, bedre held næste gang er det ikke sårn man siger. Hun tog sig en god slurk af sin øl der næsten var tom hun nikkede mod den andens krus
"Brug for en opfyldning?"