Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 16.10.2017 17:20
det var en stormfuld dag, det blæste og regnen sillede ned. Aileen og hendes trup var holdt ind på en kro for at få noget at drikke og spise og måske få lidt ly for vejret. hun kom ind på kroen iført et silke trøje, og et par læderbukser. hendes korset var meget lille og fint. hun kom ind på kroen og rystede vandet af sig. hendes venner kom ind efter hende og de satte sig på forskellige pladser samlet og alligevel skilt fra hinanden. 
Aileen bestilte øl til alle sammen og gik over og satte sig ved pejsen. det var koldt og vådt uden for. ikke at det var sjovt. hun glædede sig sådan til at komme videre men også at blive tør igen.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Inde på kroen var stemning høj, allerede inden teater truppne trådte ind. De fleste af kroens gæster sad i nærheden af pejsen, samlet om en ung, skægløs dværg, der var i færd med at fortælle en historie. Udover hans manglende skæg, var der flere ting ved dværgen der var anderledes. Hans skjorte var af elvisk håndværk, og sad noget stramt over hans brede brystkasse. 

"..og straks som hun havde stukket sværdet i høstakken, lød der et hyl, og en mand sprang ud derfra med lynets hast. For hendes sværdarm havde ikke svigtet hende den nat, og hendes sigte havde holdt, for hun ramte røveren i røven" sluttede Dal sin historie, og gruppen omkring ham hylede af grin og hujede. Stemningen forblev god, selv som gruppen begyndte at bryde op og folk trak sig tilbage til deres border. Dal smilede selvtilfreds, og lod blikket glide rundt på de nyankomne der var dukket op under hans fortælling. Han sendte især et bredt smil til den gennemblødte unge dame ved pejsen ikke langt fra ham. "Vejret er ikke blevet bedre ser jeg!"
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 16.10.2017 20:03
Aileen holdte hænderne nær ilden. hun nøs idet en mand sendte hende et smil. hun så på ham. han var dværg kunne hun hurtigt se. men tøjet.... det var da ikke dværges normale beklædning. hun fniste lidt over hans kommentar. "nej. det er kun blevet værre i løbet af dagen." sagde hun på dværgernes eget sprog. selv om hun ikke var dværg havde hun lært sprog fra deres stykker, hun havde lært meget forskelligt af at være med i truppen. en af kroens kro piger kom hen til de forskellige fra truppen og gemte Aileen til sidst. hun tog imod det store krus øl og sukkede lidt.
"jeg hader faktisk at rejse i dette slags vejr." mumlede hun på krystaliansk. hun havde længe hadet at rejse i vognene i silene regn for hun var faktisk ikke så glad for torden som normalt kom med dette vejr. hun så på ham ordenligt og synes faktisk han så bedre ud end de dværger hun havde set, når de havde optrådt.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal løftede imponeret et øjenbryn da hun slog over i dværgenes hårde tunge. Som kropigen afleverede kruset til kvinden, gjorde Dal et nik og en gestus med sit eget tomme krus som tegn på han ønskede en opfyldning, inden han vente sin opmærksomhed tilbage mod skuespillerinden.
"Gør vi ikke alle det? Men vores ve er andres vel!" sagde han, denne gang på elvisk, og lavede en gestus mod kroen. Han måtte erkende hans elviske var ikke det kønneste, men han brystede sig ved at det trods alt var ret godt for en dværg!
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 16.10.2017 20:37
ja Aileen var meget belæst og selv om det ikke var det bedste hendes dværgske eller andet sprog så kunne hun sagens tale det. hun så på ham og sendte et smil og grinte lidt. han var god til elvisk, selv om hun ikke var den bedste kunne hun forstå det meste.
"jeg hedder Aileen Jasmin Armina hyggeligt at måde Dem" sagde hun og kunne godt mærke at hendes tøj slet ikke var beregnet til dette vejr. hun frøs og hun rystede. hendes silte trøje var gennemsigtig og korsettet fremhævede hendes former. Aileen vidste ikke helt om han var dværg eller elver når han kunne de to sprøg. men det eneste der tydede på elver var hans tøj.
Aileen selv havde menneskelavet tøj. hun havde mangle sæt og hun kunne få alt muligt forskelligt tøj på. en lille dreng kom løbene over til Aileen med en taske. "jeg har pakket vognene ud, og hestene er sat i stald. må jeg så godt få et glas mælk nu" Aileen smilte til denne lille dreng der lagde tasken ved hendes side og hun tog nogle krystaller op af sin lomme og lagde i hans små hænder. han var med i truppen. på samme måde som hun havde været. en helt nybegynder.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal var en dværg, det kunne der ikke være meget tvivl om, men hans eget hverv havde givet givet ham et flair for sprog, præcis som Aileen selv. Dal lo selv hjerteligt da hun grinede og introducerede sig. "Det er min udsøgte fornøjelse frøken, jeg er Dalán Handrinson, men kald mig blot Dal" han lænede sig en anelse frem med et glimt i øjet "Det gør alle andre" tilføjede han med et bredt smil. Hans smil blegnede dog hurtigt da han så hvor kold hun var. Hans blik hvilede et øjeblik ved hendes gennemsigtige trøje, inden han trak sit blik tilbage og mødte hendes blik med bekymring "Du er jo gennemblødt! Har du ikke noget tørt at skrifte over i?" spurgte han hurtigt, men inden han kunne få svar blev de afbrudt af den lille dreng. Pakket ud. Heste. Var hun mon leder af deres lille gruppe?
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 16.10.2017 21:14
Aileen var LANGT fra leder, men drengen var ny og skulle jo lærers op lige som hun selv havde været. hun så på drengen da han løb over og købte sig noget mælk. Aileen smilte til Dal, "jeg bliver kaldt  Ali, eller Kizzy" sagde hun lidt flovt. da han spurgte omkring tøjet så hun ned på tasken drengen havde lagt ved hendes side. hun tog tasken op og kiggede i den. et smil bredte sig.
 op af takken tog hun en kåbbe og en trøje, tørt tøj, jubi.
"nu har jeg" sagde hun og grinte varm hjertet. hun var ikke genert.... hendes tøj var jo vådt og gennemsigtigt så hun tog trøjen af og lagde over kaminens gitter, hun tog trøjen på og kåbben om sig. "hvor skønt med en nybegynder der hjælper en" sagde hun og havde faktisk ikke fortalt hvad hun var så han ville måske blive lidt forvirret over den kommentar. men hun var van til at tale med truppen jo. 
Deres leder i truppen var faktisk en kentaure og var meget venlig og stod tit for at finde steder de kunne optrade. hun selv så op til ham og ønskede hun en dag kunne lede truppen lige så godt. men hun var ny. skulle oplærer de nye når hun ikke havde nogle roller at øve på.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal fik pludseligt MEGET travlt med at kigge rundt på alle de andre der var kommet ind sammen med Aileen, mens hun skiftede tøj. "I ehem, er en skjaldegruppe? .. skuespillere?" rettede han sig selv, mens han kiggede væk. De havde ikke nok instrumenter til det første. Først da han var helt sikker på at hun igen var anstændigt, vendte han blikket tilbage til Aileen. Dal værdsatte nok det modsatte køn gevaldigt, men det var en fin linje mellem det, og så at være en klam stodder. "Var det jer der spillede Talians Sommerfugl sidste år i Rubinien?" spurgte han så med et lidt løftet øjenbryn. Han havde ikke set opsætningen selv, men han havde hørt meget godt om den.
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 17.10.2017 16:25
AIleen var ikke gernert når hun havde noget inden under. så at han kiggede væk var bare sødt. de andre skuespillere var jo mere van til hinandens kroppe. hun så mod ham med venlige øjne og nikkede. "ja vi er omrejsende teatertrup." fortalte hun og tænkte lidt over hans næste spørgsmål. "Talians sommerfugl." hun lukkede øjnene for at tænke og hendes hår farve blev bludseligt orange som en sammerfugls vinge prægt. "jeg kan ikke huske alle de stykker vi har lavet. men jeg lavede ikke skuespil meget dengang. jeg er kun en biperson. en statist" sagde hun og åbnede øjnene og hendes hår blev normalt igen. hun smilte venligt rundt og tog en tør af sin øl. hun så moden af de ældre skuespillere. måske en af dem kunne huske det.
Talians sommerfugl. noget sagde det hende men hvad kunne hun ikke sætte fingeren på. Rubinien det var hun ikke sikker på hun havde været der. men måske havde de alligevel gjort det. "Tom? var vi i Rubinien sidste år?" spurgte hun en ved bordet ved siden af. han så mod hende og tænkte sig om. "jo... det kunne meget vel ha været os" sagde han og sendte et smil til Dal og Aileen.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal smil blev bredere og han klaskede sig selv en gang på låret "Jeg gik desværre glip af jeres opførsel af stykket, men jeg så det opført i Azurien for en halv snes år tilbage.." han så tænksom ud et øjeblik og kløede sig i skægstubbene "Det var vist Arian Horisonts gruppe der satte den op dengang, hvis du kender dem. De spiller mest i Azurien, men stikker i ny og næ til hovedstaden, når de kan finde en sponser" fortsatte han den naturlige samtale, inden han med en let rømmen skiftede emne. "Jeg håber ikke at være for nærgående, men jeg må simpelthen spørger, om ikke andet så for min egen sindsro.. Skiftede dit hår lige farve frøken, eller er øllet her stærkere end jeg troede?"
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 16.12.2017 18:20
Aileen smilte til ham og grinte da han klaskede sig på låret. det var nu sjovt som nogle kunne huske dem. men de kunne jo også ha været nogle andre men de havde været i rubinen åbenbart. hun sendte ham et smil da han sagde han desværre var gået glip af det. hvor sødt ikke mange sagde desværre til et omrejsende teaterrup.
"jeg kender vidst ikke lige Azuriens teater. men det kan sagens være vi har fået lov at låne et af deres stykker til vores optraden" sagde hun tænkende og da han blivelig rømmende sig så hun undrene på ham. Dals spørgsmål fik Aileen til at tage fat i sit hår og så på det. hun skulle lige finde ud af hvad han talte om. men da hun kom i tænke om hvad han nok tænkte på satte hun sig ned ved ham og smilte. 
"jeg kan skifte farve og tilføjer dele vis jeg for brug for det. nogle gange sker det når jeg tænker på noget. som feks en sommerfugl bliver noget af mig som sommerfuglens farve" forklarede hun stille og vidste godt det lød lidt underligt. men hun øvede sig jo også for at gøre det perfekt så dette ikke skete-
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal rykkede sig så der var bedre plads til Aileen, og fulgte interesseret med mens hun forklarede. "Hvor fascinerende! Er det så kun dit hår du kan ændre, eller også for eksempel din hud?" spurgte han med synlig begejstring. Hans egne evner var ikke synderlig imponerende, men de var meget praktiske for en der stak sin næse hen for den ikke nødvendigvis var velkommen, som Dal havde for vane at gøre.
Han indså dog at det måske var et lidt personligt spørgsmål "Du må undskyld min nærgåenhed Ali, men jeg er et nysgerrig væsen. Det kommer med jobbet" tilføjede han til forsinket, men stadig med et smil på læben og et glimt i øjet.
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 27.12.2017 20:55
hendes hud? det havde hun faktisk aldrig prøvet. så hun var lidt usikker på hvor godt resultatet ville blive vis hun prøvede. hun så på ham og kunne se nysgerigheden og begejstringen lyse ud af ham.  "det er helt okey at spørger når man er nysgerig. som min mor altid sagde, du for kun svar ved at spørger" hendes hår der nu var brunt igen fik pludselig et par katte øre frem hvor efter hendes ejen ører forsvandt. hun prøvede  at finde ud af om hendes hud kunne forandres men efter som hun aldrig havde prøvet det kunne der godt gå lidt tid.
men undskyld jeg spørger, men hvad er Deres job. siden De skal være nærgående?" hun satte sig ned og så ned på sin hånd og prøvede at se om hun kunne gøre den brun. bare en tand brunere end hun var nu det ville være fedt. hun bed sig i læben og man kunne se hun koncentrerede sig. men uden hun kunne se det blev hendes ansigt brunere med røde kinder, men mest fordi hun næsten holdte vejret.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dals smil fik en gådefuld trækning "Ja, det er et fremragende spørgsmål! Hvilket job kan kræve sådan en lang næse, at den skal stikkes i andre folks sager? Jeg kan love dig for jeg ikke er skatteinkræver! Nej tværtimod. Jeg er historiefortæller, krønniker, verdensmand og, når behovet melder sig, skjald" introducerede han sig, og gjorde et høfligt nik med hoved. Han betragtede hende mildt mens hun tydeligvis forsøgte hårdt på.. et eller andet? "Deres moder lyder som en klog kvinde! Jeg selv- hov" han lænede sig en anelse nærmere hende og kneb øjnene en anelse sammen "Forsøger De at mørke deres hud? For jeg sværger ved Guderne, de unge som de gamle, at Deres ansigt ser mørkere ud!"
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 28.12.2017 15:22
en historie fortæller. intrassant måske han kunne tjene en skilling ved at lave en historie til dem når de skulle optrade. hun smilte til ham og så igen på sin hånd da han talte om hendes mor. ja hun var en klog dame. men hende og hendes mand, Aileens far havde haft andre planer med Aileens fremtid iforhold til hendes valg. nok derfor hun ikke talte med sin far, da hendes mor var død.
da han pludselig nævnte at hendes ansigt var blevet mørkere grinte hun let og fint. "ja der kan man se. jeg prøvede at få hånden til at skifte farve og så skifter ansigtet farve" sagde hun med et varmt smil og stoppede med at koncentrere sig og hendes ansigt blev sig selv igen. hun havde aldrig forsøgt at ændre huden kun hår øjne og øre. så det var jo en sjov detalje at prøve. "men hvad var De ved at sige før et eller andet med De selv  et eller andet?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal lo varmt og nikkede lidt "Ja, de evner har dælme deres eget liv til tider!" medgav han godmodigt "Jeg husker da jeg forsøgte at få styr på mine egne"han lo igen, denne gang af sig selv "Det var noget af et cirkus kan jeg sige dig!". Et cirkus han stadig hørte for. Der var en grund til han ikke tog hjemover så tit. Faktisk var der flere, men det var bestemt blandt dem.
Dal så tænksom ud et øjeblik som han lige skulle samle sin egen samtale tråd fra før op igen.

"Ah, ja! Det var blot en anekdote om en af min egen moders ordsprog, som egentligt ikke er hende, men et oldgammelt ordsprog fra dværgende, som hun yndede at modificere så det passede til hvad end hun lige skulle bruge det til" fortalte han med latter i stemmen.
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 21.01.2018 19:20
Aileen nikkede til hvad han sagde. hun gav ham ret. evner havde deres eget liv. hun smilte varmt og lyttede da han fortalte om hans mors ordsprog. ens moder var altid så klog kom hun til at tænke. men ikke sådan at man kunne se det på hende. hun smilte venligt til Dal, "hun lyder også klog. men mor og far ser jeg ikke mere.... længere historie" sagde hun og slå blikket ned. men stadig smilene. hun talte ikke med sin mor. da hun var død, og hun talte ikke med sin far da han ville bestemme over hende og hendes liv. noget hun ikke gad finde sig i mere. hun ville leve sit eget liv. hun ville gøre det hun følte gjorde hende lykkelig. 
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Dal sukkede en anelse, og nikkede forstående. "Jeg kender fornemmelsen.." sagde han med medfølelse i blikket. Han var selv ikke alt for velkommen hjemme, grundet hans noget alternative udseende for en dværg. "og ikke alle historier er værd at genfortælle" tilføjede han så med et lille opmuntrende wink. Han skulle nok lade være med at snage, hvis det ikke var noget hun ønskede at tale om.
Aileen

Aileen

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 168 cm

Mong 19.02.2018 19:10
Aileen lænede sig tilbage og så op i loftet og smilte da han talte. han var da noget af det sødeste hun længe havde mødt. en der forstod en. en der ikke snagede. han var da sød. "man kan sige den korte version er at jeg valgte en anden sti" sagde hun og var ikke lige sådan at hun ikke ville fortælle historien men hvorfor kede ham med at hun havde stukket af med en trup fordi hun ikke ville være kriger som sine forældre. og hendes fars nye familie ikke accepterede hende. ja det var lidt længere forklaring.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 53 år

Højde / 155 cm

Hendes ord fik Dal til at nikke genkendende med et lille, melankolsk smil. Han lænede sig en smule frem i stolen og samlede hænderne i sit skød. "Ahh, en fortælling så gammel som forældres forventning, hvis jeg ikke tager helt fejl.. Mine egne forventede også jeg trådte i deres spor, som mine brødre og søstre havde gjort før mig" han gnuppede stubbene på sin hage lidt "De vil da stadig se mig i øjnene og lade mig sidde til bords når jeg en gang imellem tager hjem forbi Dragon, men det er vist også kun fordi jeg er familie" fortalte han selv med et lille grin. Det var en fortælling i sympati. Han forventede ikke hun delte ligeså, men han synes alligevel hun skulle vide hun ikke var alene.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 9