
Rheia The’kla Nhaéslal
Overhoved for Azuriens bjergelvere | Drømme vandre
Status: Inaktiv
Godkendt: 09.01.2021
Antal posts: 23
Grundlæggende Oplysninger
Fulde navn: Rheia The’kla NhaéslalKaldet: Drømmevandren i folkemunde ellers bruges Eia af de tætteste
Køn: Kvinde
Alder: 1864
Fødselsdag: 13.12 år 160
Tilhørsforhold: Neutral God
Tro: Aladrios | Nak’lar
Erhverv: Overhoved for Azuriens bjergelvere | Drømme vandre
Civilstatus: Enlig
Seksualitet: Homoseksuel
Nuværende levested: Azurien: Flodlandet - Bjergkæden Ered Mithrin, hvor hovedklanen for bjergelvere er placeret
Race: Bjergelver
Udseende
Højde: 184 cmVægt: 65 kg

┼ Ansigt ┼
Under det havskumgrønne blik pryder et stjernetæppe af fregner kindben og næseryg, mens bløde og fyldige læber bryder de ellers skarpe træk en smule op. Det lange platinblonde hår holdes typisk kort i den ene side og med mindre dekorative fletninger.
┼ Kropsbrygning ┼
Rheia er modsat mange andre bjergelvere ikke bygget nært så bastant, men derimod slank og atletisk som en skovelverene. Hendes muskler er let markerede, men ses mest når de opspændes i forbindelse med fx bueskydning. Den smalle timeglasfigur fremhæves indimellem med mere tætsiddende klæder, hvor de kvindelige former kommer mere til sin ret.
┼ Særlige kendetegn ┼
∘ Rheia maler hver dag sit ansigt med symbolske elviske tegn. Faconen og farven varierer alt efter hvad humøret er til.
∘ I forbindelse med sin udpegelse som overhoved for Azuriens bjergelvere har hun fået lavet en sort blæk tatovering, af to sorte horisontale bånd på venstre overarm, hvoraf det nederste og bredeste af båndenes underkant fader mens det øverste og smallere bånds har skarpe kanter.
∘ Rheia bærer uden undtagelse altid et stykke af underkæben fra en Galra i en lædersnor om halsen. I forbindelse med vigtige rådsmøder eller kamp, har hun et mindre hjortekranie fæstnet i håret, så det hviler mod panden.
┼ Ar, permanente skader el.lign ┼
Det mest karakteristiske er et lodret ar, der løber hen over under- og overlæbe i venstre side. Enkelte mindre ar er at finde rundt på hendes krop, men de fleste er efterhånden falmet så meget at de ikke er meget mere end rejste ujævnheder i den i forvejen lyse hud.

Magi
Magisk evne (1):༓ Forfædrenes guide ༓
Rheia er som en et bindeled mellem de levendes verden og Kiles rige. Hun har siden hun var helt lille barn kunne både se, føle og snakke med afdøde væsner.
Det er meget forskelligt om de afdøde enten kun kan ses, mærkes, høres eller om de er i kombination med hinanden. Det afhænger fuldkommen af den afdøde, og hvor meget de har "lyst" til at vise af dem selv og deres tilstedeværelse.
Det er muligt for Rheia at blive kontaktet af personer, der står halvt med en fod inde i Kile's rige. Disse ånder kan til tider være svære at skelne fra de rigtige afdøde, men ikke umuligt.
De afdøde behøves ikke havde en direkte tilknytning til hende for at kunne tage kontakt.
Begrænsninger
∘ Hun er ikke i stand til selv at “tænde og slukke” for evnen, denne altid er passivt aktiv.
∘ Træthed både fysisk som psykisk eller alkoholpåvirkning gør det svært for Rheia, at lukke de afdøde ude.
∘ I forlængelse af fysisk eller mental udmattelse har hun svært ved at skelne om det er levende, næsten døde og døde der snakker til hende.
∘ Afdøde dyr kan også tage kontakt til hende, men da Rheia ikke er i stand til at snakke med dyr, vil denne kontakt være mere begrænset.
∘ Hun kan ikke tvinge en kontakt til afdøde igennem, hvis denne ikke ønsker kontakten.

Dygtighed til at kontrollere evne: Passiv evne
Magisk evne (2):
༓ Drømme vandring ༓
Rheia har siden hun var ganske ung elver været i stand til at manipulere, skabe og fremkalde drømme. Dette indebærer at hun er i stand til følgende:
• Vandre mellem egne og andres drømme.
• Ændre drømmens format og detaljer efter eget ønske.
• Genfinde forrige drømme.
• Agerer bindeled mellem egne og andres drømme.
Hun er i stand til at ændre almindelige drømme til mareridt og vice versa, samt detaljer i dem efter eget ønske, så længe hun kan visualisere ændringerne. Rheia kan desuden vælge at gå tilbage i tidligere drømme, både hos sig selv og andre.
Dertil kan hun trække andre med ind i en fælles drøm og på den måde skabe møder mellem levende, men også mellem de levende og de døde. Hun behøver ikke selv være til stede i drømmen, når først mødet er sat op.
Rheia kan komme tråde ind i andres drømme på tre måder:
• Fysisk kontakt, skal være hud mod hud.
• Personlige genstande, skal have en betydning eller været i berøring med personen.
• Invitation, personen skal lukke hende ind i drømmen ved at røre den fjer der dukker op. Fjeren vil blive ved med at dukke op gennem drømmen, hvis den afvises.
Begrænsninger
∘ Det er umuligt for Rheia at infiltrere drømme hos folk, som hun ikke kender eller på anden vis har mødt, medmindre hun holder en personlig genstand fra denne eller er i fysisk kontakt med en, som kender personen og på denne måde bruges som ”bindeled”.
∘ Modsat almindelige drømme er Rheia ude af stand til at forlade et mareridt på egen hånd. Kun hvis den drømmende person vågner og på den måde afbryder drømmen eller hvis hendes ”drømme jeg” slås ihjel vil hun være i stand til at forlade mareridtet.
∘ Går hun går tilbage i tidligere drømme, er hun ikke i stand til at manipulere handlingen i dem, da hun er mere som et ”genfærd” i disse.
∘ Forrige drømme er svære for hende at tilgå, hvis det er glemte drømme forstået på den måde, at det er drømme en person ikke længere erindre at de har haft dem.

(Denne evne kræver tilladelse fra andre spillere, at benytte på deres karakterer)
Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol
Personlighed
Styrker
┼ I. Ubestikkelig ┼ II. Loyal ┼ III. Bevare overblikket ┼ IIII. Diplomatisk ┼ V. Forsonlig ┼

THE LESS YOU OPEN YOUR HEART TO OTHERS,
THE MORE YOUR HEART SUFFERS.

┼ I. Stivsindet ┼ II. "Hjemsøgt" ┼ III. Kvindfolk ┼ IIII. Bjergelvernes ve og vel ┼ V. Apatiske tendenser ┼
Svagheder
┼ I. Ubestikkelig ┼ II. Loyal ┼ III. Bevare overblikket ┼ IIII. Diplomatisk ┼ V. Forsonlig ┼

THE LESS YOU OPEN YOUR HEART TO OTHERS,
THE MORE YOUR HEART SUFFERS.

┼ I. Stivsindet ┼ II. "Hjemsøgt" ┼ III. Kvindfolk ┼ IIII. Bjergelvernes ve og vel ┼ V. Apatiske tendenser ┼
Svagheder
Generel beskrivelse af personlighed:
Rheia er født med et med et naturlig lederinstinkt og har sjældent svært ved at træffe selv de tungeste valg eller tage imod velmente råd og hjælpende hænder når det er krævet. Det er derfor heller ikke så overraskende at noget at hun har sværest ved er at følge andre blindt.
Hun stoler kun på en håndfuld, når det kommer til at dele sine inderste følelser og tanker. Det er vigtigt for hende at andre ser hende som værende en stærk og ikke mindst modig kvinde, der tør gå at forrest selv når de første skridt må tages alene.
Hun er bund loyal overfor sit folk. Alle beslutninger tages, uden undtagelse, med et mål for øje; at sikre bjergelverne bedst muligt, også selv hvis det betyder at hun må bryde eller bøje reglerne. Hun bilder af samme grund samtidigt sig selv ind at hun ikke har plads til dybere romantiske relationer, af frygt for en dag at være tvunget til at vælge mellem kærligheden og sit folk.
Rheia har perioder hvor hun fremstår uimodtagelig og "ligeglad" med alt, som om intet i verden er i stand til at påvirke hende hverken positivt eller negativt. I disse perioder virker hun til både at mangle initiativ og motivation for de fleste ting. Det har ikke altid forholdt sig sådan, men er kommet snigende over de sidste par århundreder år. Perioderne med apatien er sjældent særlig lange, da hendes position ikke tillader hende at dvæle alt for meget i den. Dertil har hun gennem sin lange leve alder efterhånden opbygget en ganske stærk mentalitet, som ikke bare uden videre byder hende at knækkes så let.
Baggrundshistorie

Før År 160
Uenigheder med skovelverne for omkring 3000 år siden, fik bjergelverne til at vandre ud af Elverly. Lang de fleste slår sig ned i Azuriens bjerge, hvor hoved klanen for Bjergelverne sætter sig. De første konflikter med de omkringliggende ork klaner opstår ikke længe efter, at bjergelverne har fået etableret sig i den østlige del Krystallandet. De vedvarende kampe om territorier mellem de to racer, ender med at koste flere bjergelvere livet op gennem hele deres historie.
År 160
Et hvidt snedække lå tykt hen over den højtliggende bjergkam, da barnegråd flængede den kolde luft den tidlige vintermorgen. Endnu bjergelver er blevet Født i Bjergelveres land, Azurien.
Opvæksten var der ikke noget synderligt bemærkelsesværdigt ved. Som så mange andre bjergelvere, så har Rheia nærmest klatret rundt på de stejle bjergrygge inden hun kunne gå. Ligesom hun er oplært i at spore og jage til og for klanen i alskens vejr. Syv døgn inden Rheia ville fylde 150 år sendes hun afsted i det barske landskab for selvstændigt at nedlægge det bytte, som ville få hende ind i de voksnes rækker. Efter fem døgn vender hun tilbage med en nedlagt Galra, som tilberedes og spises under den følgende cermoni.
Livet i bjerglandskabet er med til at særligt hendes fysiske udholdenhed over årene er blevet højnet.
År 937-940
Ligesom så mange andre familier går Rheias familie ikke fri da pest rammer landet. Mod slutningen af plagen i år 939 bliver Rheias egen far Aredhel Nhaéslal isoleret fra resten af klanen, sammen med andre smittede i forsøget på at hindre smittespredning, dette sker uden at familien får mulighed til at tage afsked med ham. Faren vender aldrig tilbage.
År 1203-1304
Krig opstår da krystalisianere forsøger at generobre Nordkrystallandet, der løsrev sig og blev et selvstændigt styre i år 768. Rheia overtager pladsen som overhoved for bjergelverne i år 1213.
Selvom at bjergelvere er notoriske for ikke at blande sig i menneskernes anliggende tages valget om at de nordfolk, der i flugten fra krigen har søger op i Azuriens bjerge kan få ophold i klanen, for at komme til hægterne inden de igen drager videre eller til der igen er ro i Nordlandet så de kan vende hjem. Enkelte mennesker vælger at blive bosiddende i flodlandet. Dette bliver starten på en konflikt mellem de to racer, da bjergelverne ser dette som et aftale brud.
År 1304-1993
Rheia er med til at der bliver oprettet en freds- og handelsaftale mellem menneskerne og bjergelverklanerne. Under disse aftaler bliver der enighed om, at menneskerne så vidt muligt holder sig til Azursøens kant og de flade områder omkring, mens bjergelverne holder sig i højderne.
År 1993-1996
Hungersnød rammer landet og ligesom med pesten i år 267-69 og år 937-40 går bjergelverne heller ikke fri for tab. Heldigvis er de vant til i forvejen at leve under ikke særlig gunstlige forhold, og er hurtige til at tilpasse sig, så tabstallet ikke er nært så stort som rundt om i resten af landet.
År 2010
Lysets dronning falder og elemantalerne rejser sig i vrede. En jordelemental hærger i Azuriens bjerge og dens vrede leder til et stensked ,der ender med at koste en støre del af klanmedlemmernes liv, da klippestykker falder over klanen.
År 2013
Oprydningen og genopbyggelsen af klanen efter stenskredet i år 2010 er stadig i gang, da krystaldragerne vågner og begynder at plage landet. En opaldrage raser landets østkyst, tvinger bjergelverne til at flygte længere ned mod bjergryggen og nærmere menneskerne. Tabet af bjergelvere er minimalt sammenlignet med de andre plager der har ramt igennem tiden, så snart det er muligt vender bjergelverne tilbage til klanen og forsætter med oprydning og genopbyggelsen.
År 2016
Det gamle Dæmonrige Kzar Mora åbnes i år 2016. Ikke alene sendes gammel dæmonisk magi i form af fire plager, ud over landet, som endnu en gang påvirker bjergelverne, men de står samtidigt også over for truslen af de dæmoner som har været spæret inde og kun slippes fri.
Under den anden plage, kaos, hvor magien går amok omkommer Rheias mor Reinys Nhaésla, da hendes sjæl ikke vender tilbage til hendes krop efter en astralrejse ind i Kiles rige.
År 2017-2019
En ny præsteorden får magt i landet: Kiles Orden i år 2017. Orden indfører adskillige forbud og jagten på elverfolket sat ind, inklusiv på Azuriens bjergelvere. Flere gange lykkes det borgere i flodlandet at holde stand mod de bevæbnede Ordensmedlemmer, der er sendt til Lazura i et forsøg på at rense byen for elverfolk. Mennesker, elvere og halvelvere stod side om side, som et beskyttende værn, styrket af alliancen indgået mellem elverfolket og mennesker i øst. Under et af de første optøjer mod Kiles Orden mister Rheias svoger Ivósaar Euchoé livet.
Skovelverne forsøger at genetablere kontakten i 2018 til Bjergelverne. Selvom Rheia ikke blankt afviser de grønneelvere, så opnår ikke de ikke kontakt som de havde håbet på med de gråelvere. Skeptismen er for stor blandt bjergelverne overfor hvad de ser som deres svagere artsfæller.
Mistillid mod Kiletroende opstår i 2019, da dronningen befries af loyale støtter og vender tilbage til Dianthos.

Familie:
༓ Navngivne familiemedlemmer ༓


✞ Aredhel Nhaéslal, forhenværende klanleder for bjergelverne, afgået ved døden under pestudbruddet i År 939.
✞ Reinys Nhaéslal, afgået ved døden i år 2016 under de 4 plager, hvor kaos fik magi til at løbe løbsk.
༓ Navngivne familiemedlemmer, svigerfamilie ༓


✞ Rhaac'var Nhaéslal, afgået ved døden i år 2021 i forbindelse med et vædemål.

✞ Ivósaar Euchoé, afgået ved døden i år 2017 under optøjerne mod Kiles orden.

(Fang min discord, hvis man føler sig fristet til at oprette et familiemedlem eller klanmedlem til Rheia, så finder vi ud af noget.)
Andet

༓ Våbenfærdigheder ༓
Rheia's foretrukkende våben er buen og er i gennem årene en yderst dygtig bueskytte. Det er sjældent hun ikke rammer hvad hun tager sigte mod, om det er fra ryggen af hendes kæmpe ørn Kainda eller til fods. Hun har i de yngre år forsøgt sig med håndteringen af spyd, men erfarede hurtigt det ikke var et våben der fandt hende naturligt.
Foruden hendes bue og dertilhørende pile, der er special lavet efter hendes mål, trækstyrke og øvrige præferencer, så bærer hun altid på en mellemstor kniv, nogle gange skjult men for det meste synligt.

༓ Race fordele ༓
∘ Evigt liv - Rheia er som resten af hendes race dømt til at leve evigt, med mindre hun rammes af en dødelig sygdom eller slåes ihjel. Hun ældres derfor heller ikke længere, da hun er nået sine voksne leveår.
∘ Søvn - Som bjergelver har Rheia et mindre søvnbehov end andre racer.
∘ Skærpede sanser - Hendes syn, høre- og lugtesans er markant forbedret.
∘ Nattesyn - Bjergelverne har bedre nattesyn end de andre elverracer, som gør det muligt for dem at orientere sig i tæt mørke.

༓ Talte sprog ༓
Rheia har levet næsten 2000 år og som bjergelvernes klanleder i en god håndfuld af dem har hun naturligvis tillært sig en del af landets talte sprog.
∘ Bjergelvisk, modersmål - Taler, skriver og læser flydende.
∘ Orkisk - Taler begrænset, skriver og læser intet.
∘ Azurkrystalisiansk - Taler, skriver og læser flydende.
∘ Nordkrystalisiansk - Taler flydende, skriver og læser øvet.
∘ Dæmonisk - Taler og læser nogenlunde, skriver intet.
∘ Mørkelvisk - Taler rutineret, skriver og læser intet.
∘ Elvisk - Taler flydende, skriver og læser rutineret.
∘ Krystalisiansk - Taler flydende, skriver og læser rutineret.

Færdighedspoints
Fysisk styrke: MiddelSmidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Over middel
Kløgt: Over middel
Kreativitet: Under middel
Mental Udholdenhed: Over middel
Chakra: Fantastisk

Chatboks
IC-chat▽