Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Status: Inaktiv

Godkendt: 01.05.2020

Antal posts: 51

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Emori Mal'rilen
Kaldet: Emori | Mo af ganske få, primært hendes bror
Køn: Kvinde
Alder: 683
Fødselsdag: 13.8 år 1341
Tilhørsforhold: Neutral God
Tro: Isari | Thatos
Erhverv: Kriger for Thal'Elor
Civilstatus: Enlig
Seksualitet: Demiseksuel
Nuværende levested: Rubinien - Fast bolig i Thal'Elor & Sarghos, men rejser frit i landet
Race: Ørkenelver

Udseende

Højde: 178 cm
Vægt: 57 kg


Illustrator: Eleonor Piteira

Hud:

Lys gyldenbrun, lysere end man normalt vil opleve hos ørkenelvere. Hendes hud bliver en mørkere gylden farve ved længere tids ophold under solens stråler.

Kropsbygning:

Atletisk og slank, ikke særlig muskulær at se på ved første øjekast. Ved bevægelse kan man ane de spillende muskler under den brune hud, som afsløre hun ikke er så svagelig som hun kunne fremstå.
Kvindelige former er ikke det der gemmer sig mest af under beklædningen. Hendes barm og bagdel er til den mindre side, om end hun ikke er fuldkommen flad.

Øjne:

Lange tætte øjenvipper indrammer de gyldne øjne, farven får det til at ligne det er flydende guld, som ligger gemt i hendes blik.

Hår:

Tæt, men fint, mørkebrunt hår, som syner sort alt efter belysningen, bløde løse krøller. Håret er langt, stopper kun få centimeter over lænden.
Altid redt tilbage bag hendes spidse øre så ansigtet er frit. Oftest er det flettet tilbage i flere små fletninger, til det samles i en hestehale. Fletningerne pynter hun med sølv eller guld ringe/"perler".

Ar, permanente skader, el.lign.:

Det mest prominente af hendes ar er; et langt tyndt ar der løber en anelse skråt over højre hofte og videre om på ryggen.
Enkelte mindre ar er at finde på resten af hendes krop, men de er ganske få og det største er 9 cm.

Særlige kendetegn:

Ved krig/kamp har hun tegnet sorte markeringer i sit ansigt og på ørerne. Den sorte "krigsmaling" er malet fra tinding til tinding henover øjne og næseryg, samt spidsen af begge øre.
Bevæger sig altid selvsikkert, yndefuldt og stilfuldt.

Tøj:

Link til eksemplar på hendes beklædning
Oftest iklædt beklædning med mere lag stof og med mørkebrun eller sort læder. Farverne er gerne holdt jordtoner, hvid, sort eller dybe juvel toner som blommelilla marineblå, skov-/olivengrøn, bordeaux, sennepsgul, og cølinblå.
Materialerne er gerne lette og luftige, selvom de mange lag og draperinger kan få det til at syne tungt. Stofferne har gerne diskrete detaljer af elegante broderimønstre i en matchende tråd farve til stoffet. Enkelte gange prydes stoffet med guld og sølv detaljer enten syet ind i stoffet er uden på.

Ved krig bære hun modsat mange andre kriger ikke en tung metal rustning, andet end på den ene skulder (ses på billedet ovenover). Denne bruges i kombination med dele af forstærket læder rustning. Dette skyldes hun føler sig begrænset i sine bevægelser, og ikke kan bruge hendes smidighed til sin fordel.

Smykker:

Bære altid 2 guld eller sølv øreringe i hver øreflip, hvorfra der hænger en tynd kæde. Et tyndt sølv eller guld pandesmykke, som fæstnes i det bølgede hår, hvor der i hver tinding hænger en lang tynd kæde, som indrammer hendes ansigt.
Det er sjældent hun bære på andre smykker.

Magi

Magisk evne (1): Manipulation af luftmolekyler:
Kan få luftmolekyler til at fortsætte eller bevæge sig efter hendes ønske. Det betyder at hun blandt andet kan få vind til at opstå og lægge sig, uanset kraften på vinden. Tvinge luften ud af lunger eller væk fra munden og derved kvæle uden berøring, samt tvinge mere luft ind i lungerne og derved skabe dykkersyge/trykskade.
Hun kan ved at tætne luftmolekylerne nok skabe en usynlig afsats/platform, som kan bruges efter hendes ønske fx en usynlig trappe. De fortættede luftmolekyler kan også bruges til at flytte/skubbe ting op til max 150 kg.

Begrænsning:
Eksempler på restitutionstider:
Let brise kort som lang varig, restitutionstid: 0 min.
Platform af fortættet luftmolekyler, restitutionstid: 30 sek.
Længerevarende vind med tæt på orkan/storm styrke, restitutionstid: 5-10 min.
Kvælning og/eller dykkersyge/trykskade, restitutionstid: 25-30 min
Alle restitutionstider kan forkortes betydeligt ved indtagelse af mad og drikke.
Det er ikke muligt for hende at f.eks kvæle mere end én person af gangen og "afsatserne" har en max belastning på 150 kg.
Kan ikke betvinge luftmolekyler i vand, så hun kan trække vejret under vand.
Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol

Magisk evne (2): Lys manipulation:
Emori har evnen til at manipulere og bøje lys fuldkommen efter sin vilje.
Hun kan øge og sænke styrken af lys, hvis hun kender kilden, og har muligheden for at manifesterer lys og forme det til faste ting, hvis der er nok lys til stede.
Oftest vil hun bruge fortættet lys formet til et skjold, da hun sjældent render rundt med sådan et på sig. Til nød kan hun også lave et skarpt sværd af lys.

Begrænsninger:
Kan ikke selv skabe lys ud af ingenting, hun er dybt afhængig af der i forvejen er en lyskilde, som hun kan manipulere. Dette betyder at særligt om natten kan hun være udfordret i at bruge denne evne, da det her typisk er begrænset med lyskilder.

Eksempler på restitutionstider:
Dæmning af lys, restitutionstid: 0 min.
Forstærkning af ikke blændende lys, restitutionstid: 2-3 min.
Kraftigt blændende lys, restitutionstid: 5-8 min.
Manifestation af lys til fast objekt, restitutionstid: 30-40 min
Alle restitutionstider kan forkortes betydeligt ved indtagelse af mad og drikke.
Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Personlighed


Styrker:
Målfast: Hun forhaster sig ikke i at nå sine mål, uanset hvor langt ude i horisonten målet måtte være. Når man lever evigt har man alt tid og tålmodighed i verden.
Selvbevist: Hun er utroligt bevidst om egne evner og kunnen, hvilket gør hun sjældent lader sig lede ud på dybere vand end hun stadig kan bunde.
Samvittighedsfuld: Yderst omhyggelig med at holde de løfter hun har afgivet og opfylde de pligter der er blevet hende givet.
Våbenbrug/kamptræning: Hendes tidlige træning i våbenbrug og nærkamp.
Modig: Er ikke bange for at gå forest og løbe en, vel kalkuleret, risiko.

Svagheder:
Kreativitet: Alt som indebære kunstnerisk kreativitet om det er musik, kunst osv. Hun har omkring ligeså meget kreativitet i sin krop, som hendes lillefinger er lang.
Perfektionistisk: Hun er perfektionist til fingerspidserne omkring sig selv. Kun det bedste er godt nok og ingen pris er for høj at betale for at opnå perfektion.
Flirt: Hun har relativt svært ved at opfange ikke åbenlys flirt, hvilket også gør hende ualmindelig dårlig til at registrere sin egen flirten.
Destruktivt tankemønster: Har perioder hvor tanken om det evige liv lægger sig over hende som et tungt tæppe.
Selvbevidst: Hun er utroligt bevidst om egne evner og kunnen, hvilket kan føre til en usikkerhed omkring hende selv, hvis hun tvinges ud i situationer hun ikke er komfortabel i.
Snæversynet: Hun kan komme til at fremstå meget sort/hvid i hendes syn på både omverden og personer, men i virkeligheden bunder det i hun er vant til at følge regler og love punktligt.


Generel beskrivelse af personlighed:

Hun ved hvad hun vil og hvad hun ikke vil have. Denne lektion er kommet til hende, fordi nogen engang i fortiden svigtede hende, gjorde hende desillusioneret, eller forrådte hende. Hun er ikke let at kue, svær at knække og stædig som et æsel.
Undskyldninger og falske grunde, er noget, hun finder meget ubehageligt, da hun er er den overbevisningen at handling viser langt mere end ord. Bryder man først hendes tillid er den svær at genvinde, den skal man gøre sig fortjent til.

Hun kan godt lide selskab og det at tale med andre falder hende da også relativt naturligt, men hun holder oftest en distance, da hun frygter at blive for glad for andre der ikke måtte leve lige så længe som hende selv, så hun vil skulle opleve dem ældres og visne væk. Det kan til tider give hende en vis kølig statur.
Skulle man lykkes i at komme hende nært, vil man opleve en mere vittig side af hende og den hjertevarme hun bære dybt inde i sig.

Emori har et godt taktisk overblik og er en formidabel kriger.

Baggrundshistorie

Et barn af Thal'Elor

Som født i Thal'Elor, vokse Emori som mange andre ørkenelvere op under den smukke kunstige sol og blinkende nattehimmel.
Hun blev født ind i en familie allerede bestående af 3. Et forældrepar med vigtige positioner i det ørkenelviske samfund og en storebror hvor til farens forventninger allerede var høje.
En kernefamilie med alt hvad det indebar på godt og ondt.

Som så mange andre ørkenelver blev Emori fra en tidlig alder forsøgt oplært inden for kunstens verden, men uden nogen stor succes. Musik og sang lød aldrig helt rent, tegning og malerier blev et stort klatværk, og utallige forsøg på at skabe en bare nogenlunde symmetrisk lervase endte i stedet med en sammenstyrtet klump våd ler. Hun ejede ikke skyggen af en kunstnerisk sjæl, modsat hendes bror Rakaa.
Fra ganske tidligt udviklede hun en sund søskende jalousi, overfor Rakaas evne til at skabe de smukkeste malerier.

Fars nye øjesten

I flere år havde hendes bror Rakaa været deres fars favorit som han så sig selv i sin søn, men tingene vendte da Rakaa endnu ikke havde vist tegn på en udvikling af magi og Emori sneg sig overhalede indenom.
Hun var omkring de 85 år, da førte tegn på evnen til at manipulere vind viste sig, under en middag. En ukontrollerbar frisk vind havde suset gennem rummet omkring bordet.
Herefter gik det stærkt med at hun skulle lære sin nyfunden evne at kende. Træningen var hård, men bar tydeligt frugt. Kontrollen over vind voksede dag for dag og blev stærkere som årene løb forbi.
Modsat kunsten, fandt Emori sig godt til rette ved den struktur som træningen af hendes evne førte med sig.

En kriger bliver til

Så snart hun kunne meldte hun sig frivilligt til at blive oplært i krigens kunst.
Hun var stadig en relativ ung ørkenelver, men hendes gå på mod og naturlige talent for kamp, gjorde hende til en dygtig krigerinde forholdsvis hurtigt. For det talent hun ikke havde for kunsten, var i stedet at finde indenfor våbenhåndtering, særligt håndteringen af sværd.

Mens hendes bror levede et mere letsindigt liv, levede Emori op til de forventninger som først havde hvilet hans skuldre.
Da hendes bror blev sat i træning efter at have opdaget sin evne, var det ikke unormalt for deres far at tvinge dem til at træne samme, trods den store ulighed mellem dem i starten. For mens hendes bror var fuldkommen grøn, var hun blevet udlært som kriger for ørkenelverne.

I de senere år, efter hun havde lært at mestre sin første evne blev det opdaget hun kunne manipulere lyset omkring sig. Med samme fokus begyndte hun at lære sin nyopdagede evne at kende, hvad var muligt og hvilke begrænsninger der var.

Et mørke æder sig ind

Trods naturlige søskende jalousier og skænderier, var båndet mellem søskende parret tæt. Emori så Rakaa som sin tætteste ven og derfor tog det også hårdt på hende, da han blev sendt afsted på ordren var at rekognoscere, indsamle viden og generelt bare "stikke en finger i jorden", og være øjne og ører på overfladen.
Sjældent var han hjemme i Thal'Elor længe nok til hun kunne få nys om det, før han igen var væk.
Det efterlod hende med tægerne følelse at være forladt alene tilbage.

Mørket i hendes brystkasse voksede sig større og mere fast, til den lagde sig som et tungt tæppe over hendes sind.
Pludseligt føltes et evigt liv længere end en uendelighed. Det var ikke før hun stod på kanten til et bundløst og altomsluttende mørke, at hun valgte at tage kampen op.
Leve et liv hvor der både var plads til lys og mørke.

Tiden til nu

Hun har de sidste nogen og 50+ år brugt tiden på at rejse rundt i landet i søgen efter hendes bror Rakaa, nyde de varme solstråler mod hendes hud, se hvordan himlen skifter over til et mørkt tæppe med blinkende stjerner og månen omfavner verden med sit kølige skær, og hvordan vejret påvirker sine omgivelser.
Men også at finde en mere løs sindig side af hende selv, noget der er ikke lykkes hende helt at finde, endnu.

Familie:

Navngivne familiemedlemmer:

Mor: Silva Mal'rilen | Levende | Rådgiver for ørkenelvernes ældsteråd. (NPC)
Far: Herle Mal'rilen| Levende | Velset kriger hos ørkenelverne. (NPC)
Storebror: Rakaa Mal'rilen | Levende.


Andet

Våben & våben færdigheder:

Trænet i våbenbrug i Thal'Elor, hvor hun har lært at håndtere og bruge bue & pil, stav/spyd og sværd i kamp som alle andre krigere, før hun valgte sværdet da dette faldt hende mest naturligt i brug.
Har ved siden af sværdet lært at mestre specialfremstillet letmetal vifter, som hun bruger i forlængelse af sig selv, under nærkamp. Viftens kanter er skarpe nok til ubesværet at skære gennem kødet på andre levende væsner.



Race fordele:

Evigt liv; Emori er som resten af hendes race dømt til at leve evigt, med mindre hun rammes af en dødelig sygdom eller falder for en andens eller egen hånd. Hun ældres derfor heller ikke længere, da hun er nået sine voksne leveår.
Nattesyn; Et bedre nattesyn end de andre elverracer, gør det muligt for at orientere sig i tæt mørke.
Skarpe sanser; Ligesom andre af sin art er også Emori's syn, høre- og lugtesans er markant forbedret.
Varmeresistens; Ørkenelvere har en markant større tolerance over for varme end andre racer.

Sprog:

Ørkenelvisk, modersmål; Tale flydende | Skrive flydende | Læse flydende.
Elvisk; Tale flydende | Skriver flydende | Læse flydende.
Rubinsk; Tale flydende | Skriver flydende | Læse flydende.
Krystalisiansk; Tale flydende | Skrive godt kendskab | Læse rutineret.
(Hendes sprog kunstskaber er udviklet efter hendes mange års undervisning og leveår)

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Over middel
Smidighed: Over middel
Fysisk udholdenhed: Over middel
Kløgt: Middel
Kreativitet: Under middel
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Over middel

If I needed you and you weren't there,
I'll never need you again.

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 3