Rakaa Mal'rilenRakaa Mal'rilen
Iagttager

Sand Neutral
Race: Ørkenelver
Alder: 869

Status: Aktiv
Godkendt: 24.03.2020
Antal posts: 94
Skaber: Lux

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Rakaa Mal'rilen
Kaldet: Rakaa
Køn: Mand
Alder: 869
Fødselsdag: 5. april.
Tilhørsforhold: Sand Neutral
Tro: Haldis | Aladrios
Erhverv: Kriger | Kunstner.
Race: Ørkenelver

Udseende

Højde: 182 cm
Vægt: 65 kg
Høj, slank, skarp og kantet - Rakaa er ifølge mange standarder smuk, og bevæger sig med en utrolig ynde og nænsomhed. Ved første øjekast synes det næsten unaturligt at han bærer rundt på våben og rustning, da han ikke ligefrem ligner en kriger. Men tag ikke fejl, fordi omend han er elegant bygget, er det en farlig elegance han bærer sig med.

Hans hud er gyldenbrun, håret mørkt og øjnene gennemtrængende blå. Håret er altid samlet i en form for hestehale, men det kan ske at han fletter eller på anden måde prøver nye ting af. Siderne er klippet kort, og i ørerne bærer Rakaa gerne forskellige former for smykker. Udover ørerne, er Rakaa ikke bleg for generelt at dekorer sin krop, og han har også adskillige former for piercinger og tatoveringer - dem viser han dog sjældent frem og de er som regel dækket til af hans hverdagstøj.

På toppen af hans hoved og hvilende ned over panden har han et kranie. Det kommer fra et ukendt rovdyr, og det er sjældent Rakaa bevæger sig nogen steder foruden.


Magi

Magisk evne (1): Teleportation | Rakaa er i stand til at teleportere levende såvel som døde genstande over længere distancer.

Skal andet/andre end ham selv teleporteres, skal dette ritual forberedes førhen og tager ca. 20 min. at gennemfører.
Stedet skal være besøgt af Rakaa førhen, og han skal kunne visualisere det tydeligt mentalt. Er området fx. omgivet af mørke, kan det være svært at teleporte til det rigtige mørke område, og han kan ende et helt andet sted end ønsket.
Dette kan kun gøres 1 gang i træk, med en cooldown imellem 3 - 20 time, alt efter distancen. Længere distance = længere cooldown.

Teleportation | Rakaa er i stand til at teleportere levende såvel som døde genstande over kortere distancer.

Dette kan gøres med det samme og skal ikke forberedes via et ritual.
Rakaa kan uden forberedelse max. transportere 2 levende væsner. (menneske, elver, dværg etc.)
Stedet skal være besøgt af Rakaa førhen, og han skal kunne visualisere det tydeligt mentalt. Er området fx. omgivet af mørke, kan det være svært at teleporte til det rigtige mørke område, og han kan ende et helt andet sted end ønsket.
Dette kan gøres flere gange i træk, og kan bruges offensivt såvel som defensivt.


Dygtighed til at kontrollere evne: 8

Magisk evne (2):
Dygtighed til at kontrollere evne: 0 (passiv)

Personlighed

Styrker:
| Taktisk | Charmerende og flirtende | Tålmodig | Skamløs | Ublufærdig | Sadomasochistisk | Selvsikker |

Svagheder:
| Autoritær tro | Ubeslutsom | Kontrollerende | Hadefuld | Doven | Selvisk |

Generel beskrivelse af personlighed:
Rakaa er en charmerende, nydelig og intelligent ung elver, udadtil. Ved første indtryk er det ikke sjældent man faktisk bryder sig ganske godt om ham, og det er heller ikke uden grund at Rakaa med indbydende smil og høflig latter byder op til lange samtaler i månelys, eller rolige gåture igennem den stille ørken. Han bærer sig selv med en utrolig selvsikkerhed, og har en tålmodighed på størrelse med bjerge, når det handler om andre væsner.
Hans skamløs natur er her på godt og ondt en styrke også, og du ser sjældent den mørklødede elver tabe ansigt eller stolthed - fordi hvad er der overhovedet at tabe til at starte med?
Han bekymrer sig ikke om en vinder eller taber, og finder ligesåmeget sjov i at vinde en konfrontation, som at tabe den - så længe den har været der til at starte med. De samme regler gælder generelt for alle interaktioner med Rakaa, der grundet sin ublufærdige natur ikke er bange for at bryde grænser når de kan. Tværtimod er det et kick for ham, og noget han finder stor morskab i.

Der er en vis magt, i at give andre magt. Der en vis kraft i selv at tage den magt. Om det er i en kampsituation, om det er ved sex, om det er ved venskaber... Rakaa er bøjelig som et siv i vind, og skammer sig ikke over det.

Derfor kan det også udledes at Rakaa næppe er nogen ledertype. Han er utrolig autoritær tro og loyal overfor sine overordnede, og stiller sjældent spørgsmål når en kommando først er givet. Han tager næsten aldrig selv en beslutning, og stiller du et dilemma foran ham, kan du se ham svede lidt over at være i spotlight på den måde. Han har svært ved at efterlade ting fuldstændig til tilfældighederne - det må gerne være lidt som han har planlagt, og han kan bærer nag i flere år, hvis man først formår at krydse hans ellers ret så løse grænse.

Selvisk kan han heller ikke løbe fra, og man skal ikke tage fejl af det bløde smil. Rakaa arbejder for sig selv og sine overordnede... men primært sig selv og hvad der nu engang kan underholde ham.


Baggrundshistorie

I og med at Rakaa er elver, er hans begyndelse utrolig langt tilbage, og han har levet igennem mange regenters tidslinjer efterhånden. Dog har meget af det været i deres egen hjemby, og det var ikke førhen at Mørket og Lyset åbenlyst gik i krig imod hinanden, at Rakaa tog nogle interesse i verdenen omkring ham. Indtil da, havde livet under jorden været alt hvad han kunne ønske sig.

I en alder af 852 (2003) år bevægede Rakaa sig for første gang op på overfladen rigtig, og det var på ordrer af hans overordnede. Ordren var at rekognoscere, indsamle viden og generelt bare "stikke en finger i jorden", og være øjne og ører på overfladen. Den mission var i sig selv utrolig u-specifik, og ledte Rakaa ud til mange forskellige dele af Krystallandet. Fra Medanien til Amazonitskovene, og senere hen den gyldne hovedstad med de andre byer omkring sig - Rakaa rejse længe igennem et krigshærget land, men bøjede sig smidigt efter hvorhen han kom hen. Bekendte dem i nærheden sig til lyset, gjorde han det samme. Da det blev forbudt, bekendte han sig til mørket.

Under sin rejse, stiftede han dog bekendtskaber han stadig huskede og skattede da han kom tilbage. Ved Amazonitskoven stiftede Rakaa bekendtskab - og senere venskab, med en elementskabning kaldet Terkel. De vandrede i en årerække sammen og lod tiden og naturen gå forbi dem.
Ved byen Dianthos - et sted han også blev i et par år i ren fascination, blev han faktisk ganske gode venner med en vampyr, der gik under navnet Loke. Hans pudsige væsen fascinerede Rakaa, og begge fandt det morsomt at drille, irriterer og på anden vis, holde by-vagterne oppe på tæerne. Det sket dog at en af deres "missioner" slog fejl, og i panik efterlod Rakaa Loke tilbage, og teleporterede ham selv - ikke dem begge, udenfor bymuren. Skyldfølelsen gjorde sit på Rakaa, men da han ikke selv ønskede at ende i fængsel derinde, valgte han at vende ryggen til Dianthos - og Loke, og forsætte. Noget der stadig nager på hans ellers skamløse samvittighed.

Da elementerne rejse sig i vrede, søgte Rakaa tilflugt i den korrupte piratby ved havet. Og da Lyset atter genvandt magten, måtte tiden til at vende hjem være over dem.

Nu, i år 2020 er Rakaa endnu engang sendt op på overfladen. De seneste års tumult i Dianthos har vagt Ældserådets opmærksomhed, og da Rakaa kan melde tilbage med aftalte dages mellemrum uden problemer, blev han valgt til opgaven endnu engang.


Familie: Silva Mal'rilen | Mor | Levende.
Herle Mal'rilen | Far | Levende.

Radha Mal'rilen | Søster | Levende.

Rakaa har en større familie, men dette er den nærer familie.
Nuværende levested: Omrejsende | På vej imod Amazonitskovene.

Andet

Rakaa i 'hverdagstøj' aka. uden rustning, men stadig hjemme eller omkring andre elver samfund.
Han er for det meste dækket til af en brun kappe hvis han skal rejse mere anonymt.


Forbedrede sanser | Som følge af et være elver, har Rakaa forbedret hører, lugte og synssans - også i mørke.
Evigt liv | Elvere kan ikke dø af alderdom og ældes ikke efter at have nået voksenalderen.
Varmeresistens | Ørkenelvere klarer sig langt bedre end andre racer under ørkenens nådesløse sol og varme.
Våbenbrug | Rakaa er trænet i våbenbrug, men foretrækker ikke at kæmpe. Skulle det ske, er hans våben en vandrestav forstærket med magi.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: 4
Kampteknik: 3
Smidighed: 5
Fysisk udholdenhed: 2
Kløgt: 5
Intelligens: 6
Kreativitet: 6
Mental Udholdenhed: 6
Chakra: 8

Chatboks

Gæst
[smilies]

IC-Chat