Grundlæggende Oplysninger
Fulde navn: MerihemKaldet: Merihem, Mørkets Herre
Køn: Mand
Alder: 8791
Fødselsdag: Ukendt
Tilhørsforhold: Retmæssig Ond
Tro: Tilbeder af dæmonkongen Zaladin.
Erhverv: Leder af Mørkets Hær
Nuværende levested: Omrejsende - Obisidianøerne
Race: Dæmon
Udseende
Højde: 190 cmVægt: 80 kg
Merihems krop er tydeligt dæmonisk: Et par store, buede horn skyder ud fra panden over det blege, markerede ansigt. Hans ører er spidse i en karikatur på noget, der kunne minde om en elvers udseende. De dybtliggende øjne har en orangegul glød og det lange, kridhvide hår falder ned langs hans ryg.
Oftest ses han bærende rustning. På hans finger glimter en enkelt ring, som indeholder sjælen af den tidligere Mørkets Herre.
Magi
Magisk evne (1): Sjælemanipulation: Merihems magi kan trække en sjæl ud af den fysiske krop, men i modsætning til en sjælehyrde, sender han ikke sjælen på vej til Dødsriget. I stedet binder han den til et andet legeme eller en genstand, som den er fanget i, ind til den befries ved hans eller andres magi.Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol
Magisk evne (2): Teleportering: Merihem er i stand til at teleportere sig selv, så længe han kan forme et klart billede af målet i sit hoved. Hvis han ønsker at tage flere med sig, kan han i stedet åbne en midlertidig portal, der holdes åben, så længe han har chakra til det.
Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol
Personlighed
Merihem er en ambitiøs dæmon. Han ved, at de andre af hans race ikke ville acceptere ham som hersker over dæmonriget, og derfor er han gået efter et andet mål: Mørkets Hær, som han ønsker at bruge til langsomt at indvinde landområder.Når man har levet så længe som Merihem har, besidder man også en vis tålmodighed. Han var tålmodig nok til at vente to årtusinder på dæmonrigets åbning, og hvis han kan opnå sine mål ved at vente, gør han det.
Hans magi har givet ham en naturlig interesse for sjæle, og han ynder at samle dem og studere deres minder. Særligt ønsker han at få fingrene i sjælene på alle de tidligere herskere af Mørket.
Sjælene er dog ikke den eneste form for viden, der fascinerer dæmonen: tværtimod, alt hvad han kan samle, skal nøje studeres og gemmes. Desværre blev de fleste af Mørkets skrifter ødelagt - dels da Midnatsborgen faldt, dels da de måtte flygte fra Kzar Mora. Merihem håber på at kunne bruge sin nyerhvervede hær til at genopbygge samlingen.
De andre racers levevis og normer fascinerer ham, men han forstår dem ikke. Hvor mange dæmoner ser ned på de såkaldte laverestående racer, er Merihem dog mere fokuseret på, hvordan de kan bruges og udnyttes i det større spil.
Baggrundshistorie
Merihem er den yngste af de tre ærkedæmoner, der efter rigets lukning regerede over Kzar Mora. De tre er beslægtede, men kommer ikke fra nogen af Dødssyndsslægterne, som ellers har domineret dæmonracen. Han kom til mens mange af de andre racer stadig var på et primitivt stadie.De første mange krige var mellem dæmoner og elvere - de to evigtlevende racer. Merihem deltog i disse på dæmonernes side, og som han blev ældre, voksede hans magt langsomt, selv om han altid måtte stå i skyggen af sine to søskende. Abraxas og Eisheth var hurtige til at vinde ære på slagmarken, ofte langt mere frembrusende og vovemodige end Merihem.
Da dæmonriget var bygget, havde Merihem vundet tilstrækkeligt med magt til at stå i spidsen for hærstyrkerne ledt af Dødsynden Misundelse. De syv dødssynder havde på dette tidspunkt tilranet sig så meget magt, at de andre dæmonklaner måtte bøje sig for dem eller forgå.
De næste to årtusinder fulgte han Misundelses bud i spidsen for hæren frem til Dæmonkrigene, hvor dæmonernes styrker for alvor blev testet mod de andre racers.
Men de fejlede.
Merihem var i Kzar Mora sammen med Abraxas og Eisheth, da portene lukkedes. De tre ærkedæmoner lavede hastigt en alliance, for de så at Dødssynderne var splittet på denne og den anden side af porten, og så nu muligheden for at overtage magten.
Mens hans søskende brugte de næste mange århundreder på at underkue de andre dæmoner i riget og forberede de frygtelige plager, de ville kaste over resten af landet, når portene endelig blev åbnet igen, forskede Merihem intenst i, hvordan portene rent faktisk kunne åbnes.
Det skulle tage to årtusinder, før det lykkedes ham. På dette tidspunkt var magien tilstrækkeligt svækket, og Merihem fandt uden for riget en sjæl: en grådig sjæl i spidsen for en hær. Lord Sabbatin. Han fortalte lovende sjælen om et land - svækket og nemt at overtage og gav villigt navnene på to af dets herskere. Det tredje navn, hans eget, var en løgn.
Han spillede for en stund spillet med på Sabbatins planer, manipulerende Mørkets Herre i det skjulte. Han havde sørget for, at det var ham selv, der blev sendt af sted for at overtage Dronningens skikkelse - Ikke for et gøre et dumdristigt forsøg på at levere tronen i Mørkets hænder, men for at observere og lære af det rige, han ikke havde set i to årtusinder.
Hans søskende viste sig at være sværere at manipulere. Deres utålmodighed med hans løfter var vokset, og uden hans råd slap de hæren af dragefødte fri. En komplikation, der tvang Merihem til at handle: han samlede hæren, tog Sabbatins sjæl og gav krigerne muligheden for at følge ham til et nyt sted.
Familie: Ærkedæmonerne Abraxas og Eisheth.
Andet
Som NPC-profil styres Merihem af sidens adminstab og bruges primært i plotsammenhænge. Karakterprofilen følger derfor ikke de normale regler, og har heller ikke angivet færdighedspoints.Færdighedspoints
Fysisk styrke: MiddelSmidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Middel
Kløgt: Middel
Kreativitet: Middel
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Middel
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 11
Lige nu: 0 | I dag: 11