Log ind Opret bruger


Antal posts: 232
Oprettet: 27.09.2018
Status: Aktiv
Skaber: Signehn

Posting-statistik: [Se karakterens posts] [Se karakterens emner]
Mest aktive forum: Sydvejen
Mest aktive emne: Bogstaveligt og Figurativt Rodløs
Fulde navn: Asith
Kaldet: Profaniteter for det meste. Han er ikke just populær.
Alder: 76 år
Fødselsdag: 19 dage dybt i November
Køn: Mand
Tilhørsforhold: Sand Neutral
Tro: Forhenværende Nalish’ra tilhænger. Nu, forholdsvist, troløs.
Erhverv: Alkymist står der på skiltet, men Asiths clientele er ofte mere interesseret i smuglergodset han distribuerer.
Race: Mørkelver
Højde: 192 cm
Vægt: 72 kg

Asith er en tynd og småakavet silhuet. Overfladisk er han meget androgyn og velskabt, men han har det med at forvrænge et ellers pænt ansigt til en maske af kronisk utilfredshed og sarkasme. Hans hud er mørk med en violet tone og præget af tynde ar her og der.
Hans øjne er dybt røde og ubehagelige og hans bindehinder (sclera) er sorte, hvilket giver ham et meget sært og ondskabsfuldt udtryk om han ønsker det eller ej. I stedet for øjenbryn har Asith tynde sorte tattoveringer, som samles ved hans pande hvor en lille rød diamantformet ædelsten sidder som var den et tredje øje.
Hans hår er langt, hvidt og fint - et helvede på stormene dage - og er oftest set hængende eller flettet til sin fulde længde midt på ryggen.

Magisk evne (1): Illusionist: Asith er ikke blevet velsignet med overlegen styrke eller kampfærdighed. I stedet er han en dygtig illusionist og i de fleste tilfælde hjælper det ham ud af uheldige situationer.
Asith kan projektere vedvarende og overbevisende illusioner og lyd. Det er et krav at han har et stærkt mentalt billede af hvad han ønsker at projektere. Hvis han vil have sig selv til at ligne en anden, eller projektere en kopi af personen, skal han have haft et langt og grundigt kig på vedkommende i forvejen. Det samme gælder for stemmer, hvis han ønsker at kopiere dem.
Svagheder:
Han har ikke fotografisk hukommelse, så for at holde mindet om hans illusioners ansigter friske, tegner han dem og opbevarer dem i en skitsebog.
Hans evne til at projektere illusioner afhænger af hvor klar i hovedet han er. Hvis han f.eks. har en høj promille eller en hovedskade vil det påvirke hans illusioner kraftigt.
Han kan ikke opretholde en illusion som han ikke kan se i længere tid. Han er Ikke i stand til at projektere stemmer, hvis han ikke har illusionen i sigte. En visuel illusion kan han opretholde i op til et kvarter når han ikke har øje på den og det er kun hvis den er statisk. Dvs. at han ikke kan opretholde illusionen af en person, som bevæger sig naturligt f.eks.
Dygtighed til at kontrollere evne: 7
Magisk evne (2): Cupbearer: Asith er i stand til at opfange hvilke ingredienser, som udgør et produkt, som et måltid, en eliksir, rusmidler eller olier. Dette gør ham i stand til at opfange forgiftede substanser eller gennemskue deres opskrifter. Dette er selvfølgeligt begrænset til hans viden om forskellige materialer. Hvis der er en substans vedlagt, som han ikke kender til, kan han selvfølgelig ikke identificere det.
Dette kan godt tage op til flere minutter til en time, hvis opskriften er meget indviklet.

Denne evne er passiv
Dygtighed til at kontrollere evne: 0 (passiv)
Asith er ikke en selskabelig eller venlig mørkelver, hvilket ikke er et under. Hvad der ER atypisk er at han er mere apatisk end onskabsfuld og selv det er mest af alt et attitude problem. Han har ikke en grundforagt for nogen racer, men har et nærende had for det samfund han kom fra. Det gør ham tilbøjelig til at være kold og afvisende for sine artfæller, hvis de giver udtryk for at dyrke de traditionelle sortelver værdier. Han er ligeglad med krig, konflikt, ære og hieraki - alt han ønsker er at leve i fred, så han kan fokusere på sin egen overlevelse.

Til trods for at Asith har vendt ryggen til sin race og samfundet han voksede op i, har han ikke stoppet med at bruge talenterne han tog med derfra. Han er trænet alkymist, som heldigvis er et erhverv der kan bruges i de fleste byer. Han har en bred vifte af viden om ingredienser, syntese og brug af de eliksirer han producerer.

En atypisk kunnen, som han har været nødt til at finpudse er illustration. Siden han opdagede sine talenter som illusionist har han været nødt til at finde et system til at skærpe hans hukommelse og at være i stand til at tegne akkurate portrætter har været det mest effektive. Han er ikke en specielt kreativ sjæl, så det har været et langt og svært talent at mestre. Efterhånden kommer det lettere til ham og han er fra tid til anden i stand til at nyde at skabe sine små kunstværker.

Asith er temmelig patetisk når det kommer til kunsten at kæmpe, men det betyder ikke at han er helt uden talenter. Han er hurtig som bare pokker og kan heldigvis undvige mange slag, som ellers ville sende ham i jorden. Han kæmper fejt og kujonagtigt for at redde sit eget skind og minder ofte mere om et såret rovdyr end en velovervejet modstander.


Asith var en typisk mørkelver bastard, opdraget af en bitter mor, hvis største fejltagelse var at få et barn. Hans opvækst var normal for hans slags, og med normal menes der at den var benhård, dystopisk og resultatorienteret. Asith var ikke en søn, som en mørkelver mor kunne være stolt af. Han var en kujon, han var konfliktsky og han duede ikke i et samfund så konkurrencepræget som deres. Han kunne ikke blomstre med våben i hånden og i meget lang tid virkede han som et nytteløst spild af ressourcer. Han kunne tage sine pryl, men sjældent give gengæld. Han foragtede krigsmageri og blodtørsten, som mange af hans artfæller delte. På den lyse side havde han talenter, som ofte kom ham til undsætning når 'survival of the fittest' konceptet næsten indhentede ham: I en ung alder fandt han sig udstyret med evnen til at projektere illusioner, som med tiden blev ganske kompetente. Det gjorde ham upålidelig og farlig, altid gemt bag falske ansigter eller med en daggert i ryggen på sin modstander, som indtil da havde været overbevist om at de havde været oppe imod den rigtige Asith. For en stund var det nok til at afvige blodig konflikt mellem ham og hans artfæller og Asith var i stand til at bevæge sig frit i samfundet uden at være et betændt ben som resten af familien ville gnave af. Det var dog aldrig nok til at lukke den afstand han havde taget fra de andre. Deres foragt havde blot stoppet med at snitte nye ar i hans hud.

Eventuelt tilbagetrak han sig fra det offentlige skue. Han fandt kammerateri hos en af sin egen slags, en outsider. Dog var han en nyttig en af slagsen: En alkymist, som da tog Asith under sin vinge og underviste ham i læren om eliksirer, urter og trolddomskunst i flydende form.
Det tog mange år, men eventuelt opbyggede han et udmærket ry til trods for at hans navn stadig blev sagt med vanære, bitterhed og spyt i jorden. Han blev nyttig og tolereret nu da han kunne hele de syge og give dem gifte, som ville brænde kødet om deres klinger.

Det tog ham yderligere flere år før han forlod Kzar Mora og drog mod hovedstaden. Bevæbnet med en sketchbook fuld af nyttige ansigter at maskere sig i, sine ingredienser og en enkelt dolk skulle han nok formå at skabe sig et liv der. Efter alt han havde efterladt, hvor svært kunne det være?
Familie: Åh han har familie. Om de er levende eller døde ved han ganske lidt om og mange af deres navne og ansigter er så småt gået i glemsel. Alle de slægtninge han kender til har han lagt bag sig da han efterlod Kzar Mora. Kun hans mor, Aedar, står stadig klart i hans hukommelse. Han er ret sikker på at han havde et par halvsøskende engang, men deres og hans fars skæbne er ham uklar.
Nuværende levested: I sin alkymi shop i et mindre luksuriøst kvarter i hovedstaden.
Alkymi shoppen
Asiths alkymi shop "Damasque" ligger i skumringskvarteret i en gyde, som ikke alene er svært lokaliseret, men også beliggende mægtigt uheldigt for enhver butiksejer, som holder af profit. Kundeservicen er ikke fantastisk da Asith allerhelst undgår påtrængende gæster og der er muligvis rotter på lageret (Selvfølgelig er der rotter) men på trods af det går en kunde sjældent utilfreds derfra. Hans hylder bugner med eliksirer, olier, gifte og tørrede ingredienser med ophav fra både lokal området og det berygtede Kzar Mora. Han kan sit kram og havde det blot været nok, havde han levet udelukkende af det. Desværre er det ikke, så Asith har ofte måtte ty til småkriminelle jobs og hans butik agerer derfor også som en smugler bule. Han hjælper lokale kriminelle med salg og opbevaring af deres illegale stash mod en procentdel af overskuddet. Han bryder sig ikke om det, men alternativet er ikke attraktivt.

Hans evne til at gennemskue opskrifter og ingredienser i forskellige produkter er også attraktiv og tiltrækker mange dystre personligheder, som skal have noget tjekket for gift eller se om deres rusmidler er rene. Rusmiddel producenter holder meget af hans service.

Kom ind til hans shop! Kig på hvad der er på hans hylder... Eller indvig ham i en dyster handel ved at spørge ham "Hvor rotterne er hengemt?"

-

Asith er en flygtning fra Kzar Mora og prøver ihærdigt at holde sig væk fra sin egen slags i frygten for at blive konfronteret med sit forræderi og blive straffet for det.
Fysisk styrke: 3
Våbenfærdigheder: 5
Smidighed: 5
Fysisk udholdenhed: 3
Taktik: 8
Intelligens: 7
Kreativitet: 6
Mental udholdenhed: 7
Chakra: 6