Altair Deforest

Krystalisianer

Status: Inaktiv

Godkendt: 07.07.2017

Antal posts: 15

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Altair Deforest
Kaldet: Al, Altair, Detair
Køn: Mand
Alder: 21
Fødselsdag: 11. Januar - Vandbærer
Tilhørsforhold: Kaotisk God
Tro: Zerafina, Avanya, Valeria
Erhverv: Studerende opdagelsesrejsende
Nuværende levested: Topalis - Vestlige krystallandet - på vej mod topalis
Race: Menneske

Udseende

Højde: 178 cm
Vægt: 73 kg
Øjenfarve: Blå
Hårfarve: Naturligt brunt, dog blevet lysere fra solens stråler.
Hårlændge: Kort
Hårtype: Tykt let bølget
Hårstil: Luftigt kort hår med sideskilning mod venstre, semi-langt pandehår der går til øjnene.
Hudfarve: Lys kaukasisk
Kropsbygning: Slank og lettere muskuløs. En smule markeret.

Altair er født med et kønt ansigt, som afspejler hans alder. Han har klare blå øjne der specielt bemærkelsesværdige og naturligt brunt hår. Dog med tiden er det blevet lysere på grund af solen og er næsten på grænsen til at være honey blond. Hans hår er let bølget, luftigt og stylet til at ligge til den ene side. Hans pandehåret ligger flat i en sideskilning mod venstre og er lige akkurat ikke langt nok til at kunne dække hans venstre øje. Hans hudfarve er lys, som sjældent tager farve. Han er glatbarberet og bærer ikke skæg.
Han er slank, men har stadig let synlige markerede muskler. Han har brede skuldre og hans fingre er lange og elegante. Hans hænder er på trods af dette stadig ret mandlige med synlige knoer og blodårer.


Magi

Magisk evne (1): Vand manipulation
Altairs mest udviklede evne er manipulation af vand. Selv om han har et højt chakra niveau, er han stadig blot et menneske. Han kan derfor ikke som de fleste vand manipulations mestre af andre racer kontrollere større vandressourcer. Hans evne begrænser sig til mindre mængder vand, men til gengæld også mere præcist. Måden hans evne fungerer på, er ved isolering af vandpartikler og manipulere disse. Ved at manipulere disse kan han kontrollere, forme og løfte vand. Han kan derudover samle vandpartikler, fra ting og objekter med høj vandprocent og derved samle sig en vandressource. Mængden af vand han kan kontrollere bestemmes af vægt. Det er derfor kun muligt at for ham at samle så mange vandpartikler som han kan bære og jo tungere det er, desto mere anstrengende er det for ham. Dog er vægten blot et tal og bestemmes ikke ud fra hvilken form vandet formes i, men mængden. Selv om han kan manipulere vandet er vand stadig vand og selv om det kan stoppe lette objekter eller forsinke et objekt vil de fysiske love stadig gælde, når det gælder densiteten af vand. Så bliver der kastet et metalsværd efter ham kan han ikke lave et vandskjold til at stoppe sværdet. Ligeledes kan han ikke lave en bro af vand og gå på den da det ville kræve at han kan løfte hvad der svarer til en bro. En anden begrænsning er at selv om det er vand manipulation er det ikke alle væsker der er lige nemme at manipulere. Jo renere vandet er jo nemmere er det for ham at manipulere det. Væsker der indeholder andre partikler lægger til vægten og han kan derfor heller ikke manipulere lige så meget af det i sammenligning med rent vand. Dette kunne være vin, slim, blod osv. Han kan dog ikke manipulere blod overhovedet, da han hverken har erfaring eller lyst til at prøve dette.
Evnen gør ham desuden i stand til at ånde under vand.

Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol

Magisk evne (2): Vand sammensætning
Dette er en udvidelse til hans første evne. Ligesom den første tager den udgangspunkt i vand partikler. Denne evne gør han i stand til at sammensætte strukturen af partiklerne. Han kan ved at sammensætte partikelerne i forskellige gittre bestemme vandets struktur. Der findes 5 hovedstrukturer.


• tæt & solidt - is
• mellem tæt & flydende - vand
• distance & svævende - gas
• mellem tæt & fleksibelt solidt - Gele
• lidt tæt & flydende - slim

Alle strukturerne er påvirket af temperatur. Som regel er solide strukture kolde og svævende varme. Med denne evne kan han ikke manipulere alle faserne lige så kontrolleret som vand og slim strukturen. Når vandet er blevet til damp, kan han dog stadig samle vand partiklerne igen og få vand, men ikke kontrollere gassen på nogen måde, da den vil være tilknyttet vind elementet. Næsten det samme gælder for is, han kan trække vandet ud af isen, og til dels kontrollere den, men ligesom i hans første evne vil dette være vægt begrænset og mere anstrengende, da det han skal fokusere på er at manipulere vandet inde i isen og ikke isen i sig selv.

Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Personlighed

Altair er ikke typen der lader sig påvirke af ting omkring sig, men er derimod nysgerrig og stræber efter viden. Han er ekstrovert og imødekommende over for det nye og anderledes. Han er frisindet og mener at samfundet er skabt for den generelle, hvilket han ikke nødvendigvis altid føler han er en del af. Han gør derfor ofte hvad der passer ham og lader hans nysgerrighed og stræben for viden føre an, dette fører nogle gange til at han bliver hæmningsløs på trods af hans logiske og fattet karakter. Han mener at den eneste måde at bevise noget på er ved empirisk erfaring. Han er en handler, men en med hovedet det rette sted.

Han har en pacifistisk holdning til verden og lader sig sjældent indeblande i andres konflikter og diskussioner. Dog har han ingen problemer med at observere andres konflikter og det hænder også at han selv er grund til en konflikt opstår. En diskussion er kun vundet hvis man er klar til at indrømme nederlag, hvilket han også er hurtig til selvom han inderst inde måske ikke mener han tager fejl. Han er en meget logisk tænkende og direkte person, og det hænder at sandheden bliver prioriteret højere end andres følelser. Han har derfor også til tider svært ved at se det smukke ved det abstrakte og forstå det super emotionelle. Dette betyder dog ikke at han ikke har nogen situationsfornemmelse, men blot at ting, som mindre vigtige, let kan gå over hovedet på ham, hvis det ikke er givet til ham direkte.


Styrker:
• Improvisering og kreative løsninger. Altair er ikke den mest organiseret person, og det samme gælder hans planlægningsevner. Dette har tvunget ham til at blive bedre til at improvisere, hvilket han eftersom også er blevet virkelig god til. Han er især god til at komme med både kreative nødløsninger og genveje.
• Altair har hovedet på det rette sted. Han har altid elsker at studere og han har altid været god til det. Han er flittig og grundig i sit arbejde Den intelligente og kløgtige side er også hovedgrunden til at han er blevet så dygtig en magikere selv om han blot er et menneske.
• Med en opvoksning ude i naturen har Altair udviklet en hurtig opfattelsesevne og reaktionsevne, når det gælder fare og andre ubehagelige situationer omkring ham. Han er hurtig til at læse om en situation er værd at blive i eller eller kloggere at bakke ud af. Dog selv om han kan læse situationen er det ikke altid han vælger det der er det mest sikreste. Selv om det er en styrke er den bundet til hans instinkt for at overleve og forsvare sig selv. Det vil sige at denne styrke stort set ikke er udviklet, når det kommer til søde, hjælpsomme og eventuelt flirtende hints skudt efter ham.

Svagheder:
• På trods af hans affinitet for vandmagi, er Altair elendig til at svømme. Han ved hvordan han skal bevæge sin krop og han ville sikkert også sagtens kunne lære andre at svømme, men så snart han selv befinder sig på dybt vand bevæger han sig næsten lige så langsomt som en skildpadde på land. Måden han bevæger sig i vand er ved hjælp af magi.
• Generelt siger man at vand slår ild, men i Altairs tilfælde er dette stik modsat. For i Altairs verden er alt han holder kært, vand (fordamper), naturen og hans nærmeste svage overfor ild, hvilket også har skabt en frygt i ham. Han har ikke nogen problemer med stearinlys og mindre flammer. Hvis han camper udendørs kan han godt være i nærheden af et bål så han ikke fryser ihjel.
• Han har ikke et eneste kreativt hår på hovedet. Han kan ikke synge eller tegne med undtagelse af geometriske former. Den lille procentdel der stadig binder ham til kreativiteten er måden han udtænker kreative løsninger med ting han allerede har ved hånden. Dette kunne være at drikke vand af et blad, hvis han ikke har en kop eller binde to pinde sammen til et eller andet brugbart.

Baggrundshistorie

Altair er vokset op uden at have kendt sine biologiske forældre. Som lille blev han fundet af et ungt elverpar, uden at vide hvem han var, hvor han kom fra og hvor gammel han var, tog de ham til sig og behandlede ham som deres egen. Den eneste givne information var hans navn og fødselsdag, og der vides derfor ikke præcis, hvor gammel Altair er, hans alder er estimeret fra da han blev fundet. Han ser ikke sin barndom som speciel tragisk eller trist, da hans elverforældre har været både kærlige, omsorgsfulde og fantastiske forældre for ham. Hans modersmål er derfor også elvisk og han taler det mere flydende end Krystalisiansk.

Aerith og Nieven (Altairs elver forældre) flyttede fra forholdsvis Elverly og Azurien til en ø ude omkring krystalhavet med bjerg- og skovareal for at få at starte et nyt sted, men stadig holde ved nogle af de værdier og traditioner der knyttes til elverfolk. Fra en tidlig alder blev Altair sat ind i både en skovelvers og bjergelvers opdragelse. Fra Nieven lærte han at jage, udvikle sine naturlige instinkter, strategisk at gå efter et bytte og forsvare sig selv i kamp. Han fik kendskab til armbrøsten og blev trænet i styrke og mental udholdenhed. Han var dog altid mere betaget af det magiske end det fysiske. Så for at løse Nieven’s opgaver og pligter hurtigere begyndte han at udvikle mere effektive, taktiske og kreative løsninger, med konsekvens af, at hans træning i fysisk udholdenhed blev svækket. Han ville derfor ofte være udmattet efter kun en halv dags jagt. Nieven ville ofte sige at det eneste han ville være god til var skarpskytte eller snigskytte netop fordi disse ikke behøver meget udholdenhed.
Han elskede dog alt han lærte fra sin mor. Det var Aerith der lærte ham blandt andet at læse og skrive. Hun ville fortælle ham om Krystallandet og de forskellige steder og racer. Aerith introducerede ham også til guderne, og hvordan de kunne beskytte, guide og hjælpe ham til at komme tættere på det naturlige. Altair er dog ikke super troende, men viser stadig sin respekt over for de tre guder Zerafina for visdom, Avanya for skovene og Valeria for havet. Han har også våben færdigheder med bueskydning, som er en kunst han har mesteret fra Aerith. Han følte det var mere naturligt for ham end armbrøsten og dette er også blevet hans hovedvåben.
Dog er de fleste ting han lærte fra både Aerith og Nieven primært for selvforsvar og overlevelse. Han har derfor ingen erfaring med at skyde efter andre levende racer end dyr og har heller ingen aktuel kamperfaring. Alt han ved er fra bøger, træning med Nieven eller Aerith og få interaktioner med andre lokale i området.

Altair har altid haft affinitet for magi og han havde derfor let ved at tage magien til sig. Han brugte ofte sin fritid på at studere, læse bøger og få følelsen af naturen, hvilket har gjort at han er så vidende og god til at bruge sin evne som han er nu.
På grund af hans nysgerrighed og fascination af vand magi har det altid været hans drøm at tage til Topalis, hvor det er rygtet at der befinder sig elementaler, og lære om vandet fra dem. Da Altair blev 18 gav hans forældre ham en magisk genstand, med evnen til at oversætte elemental. Genstanden har form som en ørepiercing og når han bærer den bliver naturens lyde forstærkede. Dette kan give både en lille forstærkning til høresansen, men hovedsageligt er dets formål at oversætte elemental til elvisk. Eftersom Nieven og Aerith hverken kunne fortælle ham hvor han skulle lede eller hjælpe ham på vejen, håbede de at piercingen kunne beskytte ham på vejen og hjælpe ham til at kommunikere med en elemental, hvis han en dag skulle møde en. De bad ham drage ud i Krystallandet for at få sine egne erfaringer, udvikle sine evner og få nye bekendtskaber. Det sidste løfte de lavede inden Altair drog ud i Krystallandet var, at de altid ville vente på at han en dag ville komme hjem og fortælle om hans livs eventyr.


Familie: .

Biologiske forældre: Ingen data.
Lyra Deforest: Lillesøster, han aldrig har mødt. Han ved ikke engang hun eksisterer.

Aerith Aramenor: Altair’s mor. En skovelver trænet i healing og bueskydning. Altair’s magiske og viden tørstige side kommer fra Aerith. Hun var af højere social klasse, men forlod Elverly efter hun forelskede sig i Nieven, på grund af hendes med skovelvere ikke kunne acceptere dem. Hendes familie var skuffet over hendes valg, og selv om de stadig holder af hende undgår de at tale om hende, da det var en ydmygelse at deres datter valgte en bjergelver at tilbringe evigheden med.
Nieven Caivalur: Altair’s far. En bjergelver, vokset op i Azurien. Aerith og Nieven mødtes i Azurien, hvor de blev forelskede og lovede hinanden at tilbringe deres evighed sammen. Hans våben er en armbrøst. Han besidder stort set ingen magiske evner, men har et dybt forhold til naturen og har dermed udviklet sine jæger instinkter.
.
Barndoms levested: Krystalhavet og dets mindre øer

Andet

Sprog: Elvisk og Krystalisiansk
Talenter: Bueskyning og observation.
Stjernetegn: Vandbærer
Elsker: vand, naturen.
Hader: forurening, disrespekt for naturen
Sexualitet: Biseksuel

+ Bærer rundt på en notesbog, blæk og fjerpen så han altid kan skrive noget ned, skulle der dukke noget vigtigt op
+ Løber rigtig ofte for pile, fordi han glemmer at genopfylde dem efter en jagt
+ Ender ofte med at snitte sine pile, fordi han ikke altid har penge til rigtige pile

REJSE TIDSLINJE
Amazonitskovene - Runila
Sølvfloden - Galan
AmetystStranden - Zidiac

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Over middel
Smidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Middel
Kløgt: Middel
Kreativitet: Middel
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Over middel
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli
Lige nu: 1 | I dag: 9