Asakura Horohoro

Krystalisianer

Status: Inaktiv

Godkendt: 26.11.2016

Antal posts: 19

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Asakura Horohoro
Kaldet: Asaku, Asakura, Shamanen, Åndemaneren
Køn: Mand
Alder: 19
Fødselsdag: 2. April
Tilhørsforhold: Neutral God
Tro: Har fokus på afdøde forfædre og ånder, men har også indsigt i de andre guder grundet ånder han har mødt
Erhverv: Shaman / Åndemaner: Taler med ånder og afdøde familiemedlemmer.
Nuværende levested: Sumplandet - Sumplandet
Race: Menneske

Udseende

Højde: 180 cm
Vægt: 57 kg
Lysebrun hud.
Mørkeblå hårfave.
Lyseblå øjne.

Kropsbygningen er tynd, men alligevel med lidt muskelmasse.

Særlige kendetegn: Han er iført ansigtsmaling der typisk omfatter hvide streger i ansigtet.


Magi

Magisk evne (1): Åndesyn:
Asakura er i stand til at se og kommunikere med ånder.
Han kan typisk se og kommunikere med dem over samme afstande som han ville kunne med et normalt menneske, så hvis de er langt væk skal han råbe for at få deres opmærksomhed og det samme skal de.
Dog kan ånder godt blive svære at se over lange afstande grundet deres gennemsigtighed.
I mørket er nogle ånder dog nemme for ham at se da de til tider har det med at afgive et hvidt eller blåligt skær. (det er dog kun ånder der lyser op, så en fjende der står gemt i mørket samme sted som spøgelset vil ikke blive oplyst af spøgelset. Dog er det muligt at spøgelset kan opdage fjenden, men det er dog ingen garanti).

Asakura har haft denne evne lige så længe han kan huske
(evnen er bare noget der sker)
Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol

Magisk evne (2): Åndemaning:
Det er muligt for Asakura at lade sig besætte af ånder der kan hjælpe ham i forskellige situationer.
Når dette sker kan han i en enkelt kategori maksimalt hæve sine færdighedspoints med 3
(dog ikke mere end 10)

Hvilken kategori der øges med færdighedspoints skal stå markeret i hver post hvor effekten er aktiv

Åndemaningen brydes dog hvis han bliver skadet, kommer i konflikt med ånden eller mister koncentrationen.

Derudover kan Asakura maksimalt holde til at være besat i 30 min. og vil efterfølgende besvime af udmattelse. Brydes besættelsen dog efter 10-20 min. vil Asakura enten være svagt eller stærkt afkræftet alt efter mængden af tid.
Dygtighed til at kontrollere evne: Middel

Personlighed

Personlighed:
Asakura holder sig for det meste til sig selv, sin stamme og naturen. Han snakker ikke rigtig så meget med folk, men det har nok også noget at gøre med at det meste af sit liv har haft et bedre forhold til spøgelser og ånder end de levende. Det sker dog at spøgelser opfordre ham til at snakke med de levende og giver ham gode råd omkring havde han skal sige for at starte en god samtal. Da han var ung var han nervøs for at snakke med de levende såvel som de døde, men med tiden åbnede han op for de døde og er nu også blevet bedre til at snakke med de levende.

Svagheder:
- Han har det med at føle sig ensom hvis han ikke har kontakt med sine afdøde forfædre
og ånderne omkring ham.
- Efter at være blevet besat af en ånd har han det med at blive svagelig.
- Han er stadig ung, hvilket kan få ham til at handle overilet.
- Han snakker for det meste mere med de døde end de levende.
- Han lægger tit alt for meget ansvar på sine skuldre.
- Han får størstedelen af sine kræfter og hjælp fra åndeverdenen.

Styrker:
- Han kan modtage en god mænge hjælp fra ånderne omkring ham.
- Fordi han har levet det meste af sit liv i naturen er han god til at jage og overleve.
- Ånderne han har mødt igennem hans liv har lært ham mange forskellige ting.
- På grund af aggressive ånder er han blevet stærk både på det mentale og fysiske plan.

Baggrundshistorie

Asakura har levet størstedelen af sit liv iblandt sin stamme der lever godt skjult i sumplandende hvor de har bygget huse i træerne, men samtidig også enkelte bygninger på sumpens overflade. Disse bliver dog bygget så de er kamufleret og nærmest falder i et med omgivelserne for at sikre dem så meget imod fjender som muligt.

Lige siden Asakura var helt lille har han altid været i stand til at se spøgelser og blive besat af dem. Som barn blev han f.eks. besat af nogle onde ånder der fik ham til at vride og vende sig i barnesengen imens at han vendte de hvide ud af øjnene. Da hans forældre for første gang så dette ske gik de i panik, men Asakuras bedstefar der dengang var stammens shaman forstod omgående hvad der skete med barnet hvorefter han begyndte at lave en særlig dans og synge nogle ældgamle ord rundt om barnesenge der med tiden fik Asakura til at falde til ro igen. Hans bedstefar tilbød fra den da at flytte ind hos hans forældrr og beskytte deres barn mod de onde ånder der ville have fat i Asakura.

Som Asakura voksede blev han oplært af sin bedstefar i hvordan hun skulle klarer sig imod onde ånder. Dette gjorde til dels at han udviklede nogle stærke barrierer på det mentale plan samtidig med at hans fysiske udholdenhed også blev bedre grundet at det tærrede på ham når en ond ånd besatte ham og han efterfølgende skulle drive den ud af sig, men også hans far lærte ham at jage med stenslynge, pusterør og spyd han blev dog aldrig ligeså god som sin far på grund af at hans oplæring som shaman tog mere af hans tid end oplæringen i jagt som hans far gav ham, men til tider var Asakura smart til at få en ånd til hjælpe ham med at jage. Dette gjorde han dog ikke alt for ofte da klanens store og afdøde jagere nu hellere brugte deres tid på at holde øje med klanen og advare dem om farer igennem shamanen, men enkelte gange ville de alligevel hjælpe ham for at gøre sin far stolt.

Det sidste stadie i Asakuras oplæring som shaman var at rejse rundt i Krystallandet, møde ånder, såvel som levende og lærer shamanens vej. Dette stadie indtraf da hans bedstefar døde og Asakura nu skulle overtage hans plads. Det sidste stadie var også det mest vanskelige og farlige eftersom at klanen ville stå tilbage uden en shaman i den tid hvor han var ude at rejse. Og hvis det skete at han blev slået ihjel så ville hans stamme højest sandsynligt også bukke under før eller senere.

Familie: Mor: levende
Far: levende
Bedstefar: død

Andet

Ejendele:
- Kniv.
- Spyd.
- Stenslynge.
- Pusterør.
- Pose med flintesten.
- Pose med knogler.
- Pose med små pile til pusterøret.

Asakura har desuden en frø ved navn Kvæk som kæledyr. Kvæk sidder for det meste på hans skulder eller befinder sig i en lille taske han har lavet der sørger for at holde den fugtig.

Kvæk er desuden i stand til at producere en larmende nervegift der holder i 15 min. Giften er ikke dødelig, men den kan smørres på pilene til pusterøret og lamme dyr eller en legemsdel der hvor pilen rammer.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Middel
Smidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Over middel
Kløgt: Middel
Kreativitet: Middel
Mental Udholdenhed: Over middel
Chakra: Fantastisk

Avatar hentet HER
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Krystal Administrator
Lige nu: 2 | I dag: 7