Yzgarth

Krystalisianer

Status: Inaktiv

Godkendt: 08.12.2015

Antal posts: 54

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Yzgarth, søn af Hragnarth.
Kaldet: Yzgarth.
Køn: Mand
Alder: 88
Fødselsdag: 12 August.
Tilhørsforhold: Retmæssig Neutral
Tro: Thathos
Erhverv: Jæger/Kriger (Se baggrunds historie for mere information).
Nuværende levested: Tusmørkedalen - Klan landsby i Tusmørkedalen.
Race: Ork

Udseende

Højde: 200 cm
Vægt: 120 kg
Hudfarve:
Hans hudfarve er en dyb mørke grøn som forekommer slidt og ru.

Hårstil:
Yzgarth har ingen hår i siderne. Men der er i stedet tatoveret snirklerede mønstre der fortsætter ned fra siderne af hans hoved til hans nakke og breder sig ud over hans ryg som en vifte af rødder i nordiske snoninger og hak. Issen har en tyk hårvækst der er flettet sammen i en samling af forskellige fletninger som fortsætter ned til midten af hans ryg, hvor den samlede tykke fletning stopper ved lænden. Hans hår er utroligt mørkebrunt og virker sort når han ikke står i direkte lys.

Øjenfarve:
Gyldenbrune. Der er en særlig dyrisk primitivitet i det gyldne i hans øjne, der bliver balanceret imod den jordnære brune farve.

Kropsbygning:
Da det er almindeligt at orker er store og robuste rent genetisk, er Yzgarth ikke nogen undtagelse. Han er muskuløs og veltrænet, da han er kriger frem for samler eller jæger. Overkroppen går i en velproportioneret V form der skaber en god talje linje og fører videre til de stærke lår og læg muskler. Hans overarme er ligeledes store og tilpassede hans form. Alt i alt en typisk fysisk karakter der bruger sin krop til daglig.

Hverdagstøj:
På grund af sin nuværende status i spillet (lige startet) er han iført de typiske stamme klæder: hans underkrop er dækket af bukser lavet af dyre skind, primitive støvler der mere eller mindre bare er skind viklet om fødderne og sat sammen med lædersnører, og en piercet dyre tand som ”knap” i siden. Om hans liv er et bredt læder bælte der stopper lidt under hans bryst. Det er prydet med trofæer i form af dyre kranier og tænder i forskellige størrelser, og fra forskellige racer. På venstre skulder er der en skulderplade i mørk læder med et symbol af Thathos i midten. Hans overarme har to metal ringe på hver arm som et symbol for stamme rang(kriger).

Ar, skader, mm:
Yzgarth har mange ar af forskellig art delt ud over kroppen, hvilket blandt andet er grunden til at huden virker slidt og ru at se på. Der er dog ikke nogle større ar der har efterladt permanent synligt væv på ham endnu.

Særlige kendetegn:
I forhold til andre orker er Yzgarth egentlig ikke så særpræget eller ualmindelig. Han har ikke noget ud over de unikker tatoveringer (se beskrivelse under hår), der for ham til at skille sig ud og selv det er ret almindeligt.

Magi

Magisk evne (1): -
Dygtighed til at kontrollere evne: Passiv evne

Magisk evne (2): -
Dygtighed til at kontrollere evne: Passiv evne

Personlighed

Talenter:
Da Thathos er hans gud og hans stamme tilbeder guden, er Yzgarth meget inde i strategi og kamp. Eksempel: Hvordan planlægger vi et angreb på den næste karavane; hvor skal hvem stå og hvordan er vi bedst skjult.
Derudover er han ualmindeligt kløgtig og indsigtsrig, ikke at han er boglig eller på nogen måde lærd. Men i modsætningen til hans artsfælder er han hverken tungnem eller langsom, men hurtig til at opfange detaljer og løse problemer.


Svagheder:


Til trods for sin ualmindelige kløgt kan Yzgarth ikke læse og har meget svært ved at få ordrene til at hænge sammen uden en lærer (typisk fordi han ikke forstår sproget bøgerne er skrevet i). Det er derfor svært for ham at færdes i byer eller navigere ved hjælp af kort eller vejskilte. Han bruger i stedet stjerner (når de er fremme) til at navigere og husker særpræg ved stier/veje der fører vigtige steder hen, samt tegner symboler på træer og diverse for at markere længde afstand imellem nævnte vigtige steder (søer osv.).

Han er ikke integreret i et civiliseret samfund, kender ikke deres skikke eller hvordan man omgås hinanden. Pga. ork racens sociale isolation er han ikke bekendt med andre levemåder end hans egen og det gør ham handicappet rent socialt. Han mangler en global forståelse for hvordan verden uden for det barbariske hænger sammen.

Interesser:
En af Yzgarth’s unikke træk er at han er nysgerrig; videbegærlig og eventyrlysten. Derfor har han en interesse for bøger selvom han ikke kan læse dem, men nyder at bladre i dem og se på eventuelle illustrationer. Det er som regel også den slags han samler når de rasere karavaner, til de andre krigeres misbilligelse. Ingen kommentere på det, da det tidligt førte til slagsmål og da der efter noget tid blev etableret en magtbalance, kom der også en fællesforståelse for at Yzgarth bare var mærkelig på den måde, og at han nok var blevet tabt af Gnorken (klanens shaman) da han var spæd.

Det er ikke kun bøger han samler. Også tegninger, malerier, klæder, nips og tingel-tangel fra alverdens hjørner. Alt der er anderledes og ikke ser ”normalt” ud efter ork standarder, ransager han og bringer med tilbage.

Drømme/ønsker: Yzgath har en drøm og et ønske om at samle ork klanerne i norden og genskabe dem som et helt folk.

Elsker: Alt der er unikt og anderledes.

Hader: Elverer, det normale og hverdags drevne.

Helhedsindtryk: Et første håndsindtryk ville være at han var en ganske normal brutal og primitiv ork, der ikke skiller sig synderligt ud fra resten af mængden. Taler man/for man mulighed for at tale med ham vil man dog hurtigt erfarer at skindet bedrager.

Baggrundshistorie

Yzgarth’s barndom har været triviel, han er vokset op med begge forældre og en lang liste af onkler, tanter, fætre, kusiner, bedste forældre osv. Begge forældre lever i bedste velgående og er en del af hans nuværende stamme. Han har fjorten søskende hvoraf han er den fjerde fødte og syvende dreng i den enorme søskende flok. I begyndelsen blev han trænet op til at være jæger, indtil han udviste et talent for at tænke taktisk og var dygtig med et spyd. I teenage-årene blev han forflyttet til at skulle blive kriger og klarede sig på lige fod med de andre. Han lærte at bruge en økse, skikkende og den traditionelle kamp stil. Han fik sin tatovering da han havde bestået klanens manddoms prøve og blev en del af de krigere der tog ud for at plyndrer karavaner.

Værste minde:
Yzgarth’s har ikke indtil videre dårlige minder, som ork er han blevet hærdet og vokset op i et samfund med nådesløse regler, skikke og traditioner. De traumer han har fået har ikke sat sig nogle psykiske mén, da grusomheden er accepteret på baggrund af stammens kollektive accept af at sådan er tingene. Det er de stærkeste der overlever og de svage var ikke værdige til livet. Han er hårdhudet og har ingenting han fortryder eller føler sig uretfærdiggjort af.

Bedste minde:

At bestå manddoms prøven og blive accepteret som kriger af stammen. På samme tid også blevet anset som voksen, og dermed fået større frihed. Blandt andet fået lov til at bygge sit eget hjem i stammens ’landsby’.

Barndomshjem:
Hans klan ’landsby’ hvor han altid har boet, som ligger i Tusmørkedalen.

Familie: Et hav af slægtninge, fjorten søskende og alle lever. Moderen er shaman og igennem hendes blod har han arvet en god en naturlig mental udholdenhed overfor magi og magiske effekter.

Andet

Efter et usandsynligt venskab med en lyst dæmon, har Yzgarth lært at tasle gebrokken krystalliansk og kan aflæse kort.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Over middel
Smidighed: Elendig
Fysisk udholdenhed: Fantastisk
Kløgt: Fantastisk
Kreativitet: Under middel
Mental Udholdenhed: Over middel
Chakra: Elendig
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3