Corazón Delmaziel

Krystalisianer

Status: Arkiveret

Godkendt: 05.06.2008

Antal posts: 20

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Corazón Liena Delmaziel.
Kaldet: Liena, Cora.
Køn: Kvinde
Alder: 25
Fødselsdag: hun blev født D. 23/4
Tilhørsforhold: Kaotisk Neutral
Tro: På Pagten.
Erhverv:
Nuværende levested: Omrejsende - På et gods nær landsbyen – Medianien.
Race: Speciel race

Udseende

Højde: 170 cm
Vægt: 56 kg
Hudfarve: Delmaziels hudfarve er normal, det samme som et hvert andet menneskets, selvom hun ikke er som et menneske. Den er bleg om vinteren, og brun om sommeren.
Hårfarve: I Delmaziels familie er alle født med eget mørkt brunt hår, de fleste vil betegne det som sort.
Hårstil: Delmaziels normale frisure er langt krøllet hår, hvor af de to yderste lokker, (Det der er pandehåret) er flettet ind i guld og sølv tråde. Hendes hår er fyldigt og går hende til midt på ryggen, normalt er det sat op i en hestehale, - Undtagen pandehåret, som altid er flettet ind i trådene.
Øjenfarve: Hendes øjne er langt fra normale, så snart en kvinde eller mand afgiver sit løfte overfor deres konge eller dronning i Det Gamle Rige, giver Pagten dem helt blå øjne. – Uden pupiller. – Dette løfte, er løftet om at tjene riget som Åndemaner, kun meget få kan gøre det, og som regel kun en i hvert slægtled.
Kropsbygning: Delmaziel er spinkelt bygget, for selvom hun altid bærer et sværd på sig, har hendes færdigheder med det aldrig været den bedste. Hun bruger det sjældent, og når hun endelig gør, er hun taknemmelig for pagttegnene der er indprentede i det.
Hverdagstøj: Hun går normalt i en lang lædder brun kjole, med hvidt snore system foran, men sommetider befinder hun sig bedst i sin rustning, som er en ringbrynje (trøje), og et par stramme lædder bukser.
Ar, permanente skader, el.lign.: Hun har ingen skader, da de i Det Gamle Rige har læger der kan deres magi, så det går ud over det para normale.
Særlige kendetegn: Hun har mange kendetegn, men det der er det kendetegn som virkelig beskriver åndemaner, er klokke bæltet.

Magi

Magisk evne (1): Abhorsen: Abhorsen er en ældgammel titel, som går i arv gennem familier. Ingen født udenfor den slægtslinie har nogensinde været Abhorsen. Abhorsen er en åndemaner, i Det Gamle Rige hjalp de kongeriget mod De Døde. Alle Abhorsen’er har haft et klokke bælte rundt om maven, hvor i, de holder 7 klokker bevaret, klokkerne som hjælper Abhorsen gennem døden, og med at binde andre i døden.

Klokkerne: Syv klokker bliver brugt af Abhorsen, til at tilkalde og kontrollere døden. Hver af de syv klokker er sat fast i et læder bælte, og hver af den i en pose, holdt så de ikke kan komme til at sige noget når Abhorsen flytter sig. Abhorsens klokker har en mat sølvfarve, og et blankt poleret mahogni skæfte. Klokkerne har taget navn efter De Syv, der var med til at skabe Pagten. Det er umuligt at undgå at høre dem hvis man er tæt på ringeren, vedmindre man er døv, derfor er det også umuligt at undgå at blive fanget af dem.

De syv klokker i orden efter størrelse er:

Ranna: Den første, og den mindste klokke. Søvnbringeren. Vil tage alle der hører den med ind i søvnen.

Mosrael: Den anden. Vækkeren. En af de farligste klokker uanset dens form. Dens lyd er en vippe, der vil kaste ringeren længere ind i Døden, samtidig med at med at den bringer den lyttende ind i Livet.

Kibeth: Vandreren. Kibeth giver bevægelses frihed til de Døde, eller tvinder de Døde til at følge fløjtespillerens vilje. Men Kibeth er vrangvillig, og kan få ringeren til at gå steder hen, hvor hun ikke selv ville vælge at gå.


Dyrim:
Taleren, med den melodiøse tone, Dyrim kan give den stumme talens brug, eller give mening til glemte ord. Dyrim kan også stilne en tunge der bevæger sig for frit.

Belgaer: Tænkeren, som kan genskabe den frie tanke og hukommelse og alle mønstrene af det, der engang var i livet, den kan give viden man troede var glemt til ringeren. Eller, i en uforsigtigt hånd, viske dem ud. Belgaer er også besværlig og forsøger altid at give lyd fra sig af egen vilje.

Saraneth: Binderen, den dybeste og laveste klokke. Saraneth taler med kraftens dybe stemme og lænker de lyttende til ringerens vilje.

Astarael: Den syvende. Den Sorgfulde. Spilles den rigtigt, vil Astarael kaste alle, der hører den dybt ind i Døden, deriblandt også ringeren. Kald ikke på Astarael ved mindre alt andet er tabt.

De Døde: De Døde er var der mange af i Det Gamle Rige, De Døde, var grunden til at der fandtes en Abhorsen, De Døde er viljeløse sjæle, styret af en Fri-magi troldmand. De Døde kan ikke bevæge sig ud i solen, og derfor skal man kun frygte dem om aftenen. De Døde kan ikke blive skadet af almindelig våben, der skal Pagt magi til, og en Abhorsen, til at sende sjælende tilbage bag den 7. port.

Døden: Døden, stedet hvor Abhorsen sender sine fjender hen. Døden består af 7 porte, kun en Abhorsen, eller en fri magi troldmand kan bevæge sig i døden: – dvs. kommer ind i døden, og ud igen i levende tilstand. Alt der bliver låst fast bag den 7. port, kommer aldrig ud igen, ved mindre en meget stærk Abhorsen kalder det tilbage. Abhorsen kan godt få sjæle ud af døden, men ønsker man at møde en som er gået bort, skal man anskaffe en nyligt forladt krop ( et ligt ). Hvori Abhorsen kan anbringe sjælene. Eller også skal man følge med Abhorsen ned i døden, man skal bare passe på, for gennem portene går en stærk strøm. Døden er en flod, som trækker ofre med længere ind i sig, hvis man ikke er vandt til at færdes i døden, bliver man meget let trukket videre gennem 1. port, 2. port, 3. port. Og jo længere man bliver trukket ind, jo svære bliver det at komme ud igen, efter 7. port, er det fuldkommen umuligt. Kun en Abhorsen kan få andre ud af døden hvis man først er kommet ind i den. Nede i døden, kan Abhorsen hente de afdødes sjæle, men kun for en tid, for strømmen vil stille og roligt suge dem gennem portene igen, til der hvor de hører til.

Pagtens Magi: Pagten er skabt af De Syv. Abhorsen kan tage Pagt-tegn ud af Pagten, og bruge dem til magi kamp, der er tegn for nærmest alt i pagten, og det tager mange år at studere tegnene, for man skal kende dem før man kan bruge dem, hver tegn har en lyd som fløjtes for at virke. Det kræver et helt liv at studere tegnene, og selv der kan man umuligt lærer alle tegnene der er. Abhorsen er stadig i gang med sit magi-studie, selvom hun har gået i skole i 18 år, hun har lært mange tegn, men har endnu flere tegn at lære endnu.

Andet: Klokkerne og pagtmagien virker på alle væsner, både døde og levende. Netop da de er lavet til at fjerne døde, virker de også på andre væsner uden sjæl, hvor anden form for magi egentlig ikke ville røre dem.

Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol

Magisk evne (2): Pagten
Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Personlighed

Talenter: Hun har ikke ligefrem det man vil kalde mange normale talenter, en Abhorsens talenter skal ligge i Pagt-magi viden, og klokke spil. Samtidig er alle Abhorsensener – både denne og tidligere – blevet trænet i sværd kamp siden de var små, dog er dette ikke ligefrem blevet et talent for hun har aldrig været specielt god til det..
Svagheder: Hendes svaghed er faktisk hendes måde at bruge et sværd på, for uden pagt tegnene i sværdet, ville hun havde været død mange gange, når hun ikke længere har energi til at række ind i pagten for at hente magi.
Interesser: Delmaziels interesser går for det meste ud på at hun skal studere, hun bruger det meste af sin tid med at læse i de bøger hun har med fra Det Gamle Rige.
Drømme/ønsker: Hendes drømme er altid at prøve at genoprettet godheden og freden i Det Gamle Rige, efter at De Døde mere og mere har overtaget det.
Elsker: Hun har ingen ting som man direkte kan sige at hun elsker.
Hader: Hun har lært ikke at nedværdige sig til at bruge ordet hader.
Andet omkring personlighed: Man skal passe meget på med denne kvinde, for selvom hun umiddelbart virker som en fornuftig kvinde som ikke kunne finde på at snyde nogen, så gør hun kun ting der er for sit eget bedste, hun gør intet gratis, og hun har ingen grund til at være trofast overfor nogen. Hun bryder sig bestemt ikke om når nogen tror hun er dum, bare fordi hun er ung, som Abhorsen har hun mere viden end mange af klogeste nogensinde får skaffet sig. Hun deler sjældent sin viden med udenforstående. Hun er vandt til at havde meget magt, da hun som Abhorsen kan binde andres viljer til sin egen.

Baggrundshistorie

Barndom: Hun har ikke haft nogen forfærdelig barndom, hvad man ellers måske godt kunne havde ventet, men hun har faktisk har en rimelig lykkelig barndom, hendes har ikke været riget, men heller ikke fattige, og hun brugte det meste af sin ungdom på at læse på de kongelige biblioteker i det gamle rige. Ligesiden hun har været helt lille, har hendes yndlings beskæftigelse været læsning, og hun har ikke rigtig haft øjnene for så meget andet.
Fortid frem til nu: Der er ikke rigtig sket så meget hun ved ikke hvordan hun er kommet til krystallandet, og hun agter at finde ud af hvordan hun kommer tilbage inden det er forsent at redde det gamle rige fra mørkets skygger, som langsomt trækker sig ind over det.
Værste minde: Første møde med døden.
Bedste minde: Hendes bedste minder har der været mange af, men de er alle sammen, mens hun har været sammen med sin farbror.
Barndomshjem: Hun er vokset op på et stort gods, hvor både hendes forældre, og hendes farbror boede.

Familie: Farbror: Abhorsen – Død
Far: Navn ukendt.
Mor: Ukendt. - Død

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Middel
Smidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Middel
Kløgt: Middel
Kreativitet: Middel
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Middel


Doll af Venus - Tak (:

"You might see the dead as an enemy,
but it's a river you all need to follow.

- Citat Corazón
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal
Lige nu: 1 | I dag: 9