Krystal 16.07.2016 20:16
Introduktion til det nye forumsystemVelkommen til Krystallandets nye forumsystem. Jeg har bestræbt mig på, at systemet skal indeholde det meste af den funtionalitet I allerede kender og gør brug af. Denne tråd highlighter de vigtigste, nye ting i systemet.
Superbrugere:
Det er nu slut med at logge ind og ud, hver gang man ønsker at skrive med en ny karakter. I stedet er alle karakterer samlet under en såkaldt superbruger. Jeres superbruger indeholder information om jer selv, og det er muligt at se en liste over alle karakterer tilknyttet brugeren.
Superbrugeren har sin egen avatar og signatur, men der kan også oprettes individuelle signaturer og avatars for hver karakter. Superbrugeren og også kædet sammen med chatten nederst på siden. Under "Kontrolpanel", har I mulighed for at rette oplysningerne om jeres nye superbruger.
Alle trofæer, I har optjent i det gamle system, er også nu tilknyttet jeres superbruger.

Ingame/offgame:
Systemets forums er opdelt i ingame og offgame. Ingame forums er alle steder i Krystallandet. Når man skriver i et ingame forum, vil man blive præsenteret med en liste af sine karakterer, hvoraf man kan vælge, hvilken man ønsker at skrive med.
Svarer man i en tråd, hvor man allerede har en karakter, vil den karakter være øverst på listen.

Skriver man i stedet i et offgame forum, vil man bare skrive med sin superbruger, og skal derfor ikke vælge en karakter.
Tagging:
Når man skriver i en tråd, har man mulighed for at tagge den næste karakter, der skal svare i tråden. De tråde, man er tagget i, vil ligge under "Mine tråde" i brugermenuen øverst på siden. Tagget forsvinder først, når man besvarer tråden med den taggede karakter - man kan dog manuelt fjerne tagget, i tilfælde af at man aftaler at stoppe tråden.

Jeg opfordrer kraftigt til, at man gør brug af dette system, da det gør det meget nemmere for folk at finde ud af, hvor de mangler at svare :)
Hvis I opdager fejl eller har forslag til tilføjelser eller forbedringer til det nye system, opfordres I til at oprette et emne under "Fejl og mangler".
Mange tak til jer, der har været med til at teste systemet. Jeg håber at det er nogenlunde let at vende sig til det nye - jeg er naturligvis klar til at besvare spørgsmål, hvis I har brug for hjælp med noget.
Krys<3
~ Krys ~