Plotmaster 30.05.2016 14:07

Den anden plage: Kaos
billede

Pesten havde efterhånden fået lov til at rase ud i landet. Efter at sygdommen have krævet hundredevis af ofre, var brugen af dæmonblod til helbredelse blevet så udbredt, at situationen langsomt kom under kontrol.
Dæmonriget havde imidlertid opnået, hvad de ville: et omfattende dødstal og en række friske sjæle, der desperat havde solgt sig til dæmoner for overlevelse.
Det betød dog ikke, at Kzar Moras hævn var forbi.

Der var gået nogle uger uden nye udbrud af pest, og folk var efterhånden begyndt at få håbet tilbage, da en katastrofe udspillede sig i en af Hovedstadens mindre velhavende kroer. En ung kvinde havde ladet sin ild-magi gå fuldstændig amok og flere bygninger var brændt ned.
Til at starte med regnede man det for at være et hændeligt uheld, men den følgende dag begyndte rapporterne om magiens stigende ustabilitet at strømme ind: over hele landet var magikere begyndt at miste kontrollen over deres evner, og kaos udbrød, hvor magien svigtede.


Praktisk information

  • Denne plage rammer alle - inklusive dæmoner - der ikke befinder sig inden for Kzar Moras grænser, hvor magi fungerer normalt.

  • Alle, der er berørt af plagen, har hvad der svarer til dygtighed 1 i at kontrollere deres evner.

  • Din karakters evner vil tilfældigt blive aktiveret, uden karakteren forsøger at bruge dem. Når karakteren med vilje forsøger at bruge evnerne, vil de nogle gange slet ikke fungere - andre gange vil de fungere langt kraftigere, end normalt.

  • Lyset forsøger at bekæmpe plagen ved at indespærre folk, med evner, der er meget farlige for deres omgivelser. Arresten i Hovedstaden har - som de fleste fænglser i Krystallandet - magineutraliserende celler.

  • Det er op til jer selv, hvordan i praktisk vil spille med plagen, men medmindre jeres karakter befinder sig i Kzar Mora eller ikke har magiske evner, SKAL i være påvirket af den. Se evt. nedenstående forslag.

  • Tråde der foregår i fortiden eller under den sidste plage, kan frit spilles uden at være påvirket af den nye. 

    Hvis du ønsker at tilføje mere tilfældighed til din karakters oplevelse af plagen, anbefales det, at du benytter dig af terningkast, når du skriver. Tilføj gerne resultaterne af dine terningkast nederst i dit trådsvar.

    Hver gang du skriver et svar med din karakter, slår du med en terning for hver af karakterens magiske evner, såfremt det giver mening med evnen. Slår du en 6'er, bliver magien aktiveret uafhængigt at din karakters ønske - også selvom din karakter har opbrugt alle sine chakraressourcer.
    Hvis sidstnævnte er tilfældet, tærer magien i stedet på din karakters livsenergi, hvilket er meget udmattende og kan være farligt.

    Herudover, hver gang din karakter med vilje forsøger at bruge en evne, slår du igen med en terning. Alt efter magiens natur, sker følgende resultater:

    Generelt:
    1: Magien fungerer slet ikke, og der sker ingenting.
    2: Magien har en negativ effekt for din karakter
    3: Magien har en mindre/anderledes effekt, end den plejer
    4: Magien virker, som den plejer
    5: Magien virker, som den plejer
    6: Magien virker langt kraftigere, end den normalt ville gøre og har en kæmpe effekt, samtidig med at den sluger al din karakters chakra, og din karakter er ikke selv i stand til at fremtvinge magi det næste døgn.

    Magi, der har til formål at gøre skade på andre:
    1: Magien fungerer slet ikke, og der sker ingenting.
    2: Magien rettes mod og gør skade på dig selv i stedet for din modstander
    3: Magien virker, men rettes mod et andet mål, end det, din karakter havde tænkt sig.
    4: Magien virker, som den plejer
    5: Magien virker, som den plejer
    6: Magien virker langt kraftigere, end den normalt ville gøre og har en kæmpe effekt, samtidig med at den sluger al din karakters chakra, og din karakter er ikke selv i stand til at fremtvinge magi det næste døgn.

    Forvandlings/udseendesændring/usynligheds-evner:
    1: Magien fungerer slet ikke, og der sker ingenting
    2: Magien stopper med at virke undervejs i ændringen af din karakter, som opnår et halvt resultat.
    3: Magien virker, men kun i omkring 20 sekunder.
    4: Magien virker, som den plejer
    5: Magien virker, som den plejer
    6: Magien virker - lidt for godt. Din karakter er nu ude af stand til at komme ud af sin forvandling/ændrede tilstand det næste døgn.

    Healing:
    1: Magien fungerer slet ikke, og der sker ingenting.
    2: Magien gør skade i stedet for at heale.
    3: Magien healer, men i et meget mindre omfang, end din karakter havde håbet på. Desuden giver den personen, du healer, en kraftig hovedpine.
    4: Magien virker, som den plejer
    5: Magien virker, som den plejer
    6: Magien virker meget kraftigere end normalt, healer samtlige sår og skader (dog uden gendannelse af mistede lemmer) på den person, din karakter healer. Samtidig sluger den al din karakters chakra, og din karakter er ikke selv i stand til at fremtvinge magi det næste døgn.

    Tankelæsning/telepati:
    1: Magien fungerer slet ikke, og der sker ingenting.
    2: Magien mislykkes og i stedet giver du personen, du forsøgte at læse eller sende tanker til, adgang til dine egne tanker.
    3: Din karakter læser eller sender tanker til en anden person, end det var meningen. Hvis der ikke er andre i tråden, er personen en NPC - det gør ikke noget, at vedkommende befinder sig langt borte.
    4: Magien virker, som den plejer
    5: Magien virker, som den plejer
    6: Du læser eller sender tanker til samtlige personer inden for 100 meters afstand. Anstrengelsen sluger den al din karakters chakra, og din karakter er ikke selv i stand til at fremtvinge magi det næste døgn.

    (Brug f.eks. https://www.random.org/dice/?num=1, hvis du ikke har en terning)
    Ovenstående dækker kun de mest almindelige evner. Vi anbefaler, at du tilpasser terningkastene til din egen karakters evne - eller spørger om råd, hvis du er i tvivl.