Krystal 06.06.2015 11:57
Hej alle KL'ereI dag er det nu 10 år siden, at Krystallandet (dengang beliggende på Hyperboards) blev oprettet. Det føles helt utroligt, at siden har levet så længe - og jeg er så taknemmelig for, at I alle har været med til at holde siden i live.
De første medlemmer på KL kom primært fra en side, der hed Mødestedet, og derfor havde vi ikke en eneste af hankøn på siden - det har heldigvis ændret sig nu, og selvom tekstrollespilsmiljøet stadig er meget pigedomineret, synes jeg efterhånden vi har fået en fin balance her på KL.
Den oprindelige idé med KL med landets magter samlet omkring 'Lysets Dronning' og 'Mørkets Lord' var måske lidt barnlig, og jeg havde nok gjort det anderledes, hvis det var i dag, jeg lavede siden. Alligevel synes jeg, at vi har gjort det godt, og at rigtig, rigtig mange episke eventyr er blevet fortalt gennem årene.
Derfor synes jeg naturligvis også, at vi skal fortsætte - for hvem ved, måske tager vi 10 år mere? Jeg vil i hvert fald gøre mit yderste for at holde liv i siden.
En ting, jeg er rigtig glad for her på KL er også, at vi ikke sletter gamle brugere, og at deres profiler får lov til at stå - for her på siden har vi en vision om, at man på et hvert tidspunkt er velkommen til at komme tilbage igen, også selvom man til at starte med bare hænger ud i chatten.
Jeg har selv haft en lang pause fra KL i perioden 2008-2011, og jeg tror allesammen, at vi er klar over, at IRL-livet nogle gange presser på, eller man man simpelthen mister lysten til tekstrollespil for en tid.
Derfor er jeg også utrolig taknemmelig for min medadmin Nova, og min tidligere medadmin Alwyn, der har været med til at holde siden i live og forny den, mens jeg ikke selv har været her. Uden dem, ville vi ikke kunne holde 10-års-fødselsdag i år, og de har gjort et fantastisk arbejde.
Vores første KL-tur blev afholdt allerede i 2006, så det kan vi også snart fejre 10-års-jubilæum for. Dengang mødtes vi under uret på Københavns Hovedbanegård og vandrede ned ad strøget. Siden da har vi holdt rigtig mange arrangementer forskellige steder i landet, og jeg synes selv, at disse hyggelige events er blevet helt uundværlige.
Forhåbentlig ser jeg en hel masse af jer, når vi fejrer 10-års-fødselsdagen den 10.-12. juli.
Mest af alt vil jeg bare gerne takke jer alle sammen for at have lyst til at være med på siden - Jeg holder virkelig meget af jer alle sammen. <3
Til sidst får I lige det allerførste kort over Krystallandet:

I er forresten meget velkomne til selv at skrive nogle ord om jeres tid her på KL i tråden (:
~ Krys ~