Min

2
karakter

Min 04.03.2015 19:44
Grundlæggende information:

Fulde navn: Eleorosa Aquinas
Kaldet: Eleo
Alder: 24
Fødselsdag: 12. December
Køn: Hunkøn
Tilhørsforhold:”true” neutral
Tro:
Hun er opvokset med troen på de gamle guder, og har en form for et æresfrygt forhold til dem. Religion spiller ikke nogen stor rolle i hendes liv, men hun gør en ære ud af at respektere den og ikke skænde helligdomme.

Erhverv:Alkymist, omvandrende researcher og delvist alt-muligt-kvinde, hvis hun er i mangel på penge.
Skaber: Min

Info omkring udseende:

[img]http://i60.tinypic.com/w6t4id.png[/img]

Højde: 168 cm
Vægt: 60 kg
Hudfarve: mørk gylden
Hårfarve: slidt hvid med striber af lys grå her og der
Hårstil: altid filtret og hensynsløst sat sammen i en fletning eller hestehale.
Øjenfarve: et grønt øje og hvidlig blåt blindt øje
Kropsbygning: middelmådig og uden den helt store muskulatur eller former.
Hverdagstøj:
løst tøj, der ofte er lavet af læder eller bomuld eller andet materiale der kan holde til lidt af hvert. Hun har råd til at gå i ordenligt tøj og sko, og holder sig til bukser og støvler og tøj der kan holde varmen i kolde klimaer og skærme for solen i de varme.
Ar, permanente skader, el.lign.:
Eftersom hun ofte har eksperimenteret på sig selv med sit arbejde og har haft uheld med sine magiske kræfter, er der ar og sår over hele hendes krop og ansigt. Hendes arme er dækket af mørke rug områder fra hvor der en gang har været forrådne sår, og hun er blind på sit venstre øje.
Særlige kendetegn:
hendes mørke hud, blinde øje og lyse hårfarve i forhold til hendes alder. Kan genkendes som en forpjusket og sjasket lille skabning der render rundt med en bog under armen og ligner lidt en alt for velklædt vagabond.
Race:
Menneske/ krystalianer

Magi:
Magisk evne (1):
I et forsøg på at finde ud af om hun på nogen måde kunne gøre en naturlig magisk kraft inde i sig til nytte på en måde der passede hende bedst, har Eleo over årene trænet, forsøgt sig med og lært at tappe af den livskraft og energi, man for eksempel også tærer af når man udsættes for fysisk pres eller skal bruge sin hjerne på teoretiske løsninger, blandet med den magi hun er født med. Der er en grænse for hvor længe hun kan tappe energi af gangen eftersom hendes krop på et tidspunkt vil begynde at sige fra og have brug for en pause.

Hun er i stand til at omforme biologisk krops energi (enten sin egen eller via andre) til fysisk kraft, der via et magisk medium som stav eller lignende object kan sendes afsted som skadelig projectil eller som et mindre men stadig skadende lyslør hvis den er sendt afsted på den rigtige måde og med det rigtige medium.
Hun er i stand til at sende samme kraft ud igennem sin hud, men kan kun gøre skade med dette på kort afstand og flår i hendes muskler og hud og bliver nemt alt for ustabil. For det meste er denne løsning kun brugt som absolut nødløsning.

Magisk evne (2):
Hun kan tappe af samme form for energi fra sig selv eller andre med en biologisk nedbrydelig krop og fører den videre over i et dødt objekt og animere det på denne måde. Efter noget tid opbruger dette objekt dog den givne mængder kropsenergi og stopper med at være animeret. Varighed på denne evne varierer efter hvor stor mængden af energi er. Kun et objekt kan holdes animeret af gange.

Dygtighed til at kontrollere sin første evne:9
Dygtighed til at kontrollere sin anden evne:7

Info omkring personlighed:
Talenter:
Hun er intelligent på mange områder og er god til at finde på kreative løsninger til de problemer som hun så ofte støder på. Hun kan holde fokus i lang tid af gangen og holde hovedet koldt under stressende omstændigheder, og er lærenem.
Svagheder:
Hun er ikke særlig adræt eller på nogen måder stærk, selv om hun vandre omkring en del. Hun har ikke meget kendskab til almindelige hverdagsting som husholdning, madlavning at vaske sit tøj og lignende. Hendes sociale egenskaber er ikke eksisterende, selv om hun trods alt holder af selskab, og hun kan nemt fremstilles som godtroende eller naiv i forhold til nogle sociale situationer.
Interesserer:Videnskab, Fysik, Biologi, sin research på magiske egenskaber og væsner, Alkymi, bøger, musik, forskellige former for geologiske objekter som fossiler og krystaller, nogen former for mode, strikning og at skrive.
Drømme/ønsker:
Hun håber at hun en dag kan finde kernen for magisk kraft og bruge viden til at gøre verden et bedre sted at være i for alle og mere effektivt. Hun kunne også godt tænke sig at kunne bringe de døde tilbage og lære at give objekter og lignende som træer og planter en rigtig sjæl.
Elsker: At finde nye uudforskede områder, at komme omkring og opleve fantastiske ting hun kan skrive ned i sine journaler og at arbejde på opfindelser og alkymi uden at komme til skade. Elsker dog også at tage pauser og være doven. Hun holder af selskab men har svært ved at kommunikere med andre.
Hader: Konflikter der ikke kan løses med logik, mødetider og pligt, at stå tidligt op, At have folk værende sur på hende med en god grund. Bitter, dårlig eller fordærvet mad.
Helhedsindtryk af personlighed:
En nogenlunde venlig videnskabskvinde, der har været så fordybet i sine interesser, at hun har glemt at udvikle de evner der før folk i stand til at forholde sig til hinanden. Hun kan virke pjusket og forvirret ved førstehåndsindtryk og måske endda lettere mentalt forstyrret given situationen man møder hende i, men for det meste har hun de bedste hensigter. Hun er en person der enten er virkelig i fokus eller helt mentalt væk i sin egen lille drømmeverden. Har det med at undervudere fare nu og da.

Fortid/baggrund:
Du sidder på en støvet trækasse, da Alkymisten ikke er vant til at få besøg og ikke har en ekstra stol til dig, som du kan sidde på. Du ser rundt i det støvede og svagt oplyste værelse der er fyldt med alverdens mærkelige dimsedutter og apparater og hvad ellers, og du undrer dig over hvordan kroejeren overhovedet kan tillade et rod som dette, måske han bare har givet op og lade det stå til, så længe lejen bliver betalt til tiden.
”Ups, undskyld ventetiden, jeg måtte lave te fra min egen beholdning eftersom kromutters lager ikke er det mest… indbydende” mumler Eleo med en grimasse, imens hun sætter to kopper ved det lille bord, hvor bøger og parpir og flasker med mystisk indhold er skubbet til side for at gøre plads til te og noget der ligner tørre maltkiks. ”Ah, hvor kom vi fra, oh.. min barndom” lyder det fra alkymisten, imens hun fraværende rører rundt i sin egen te.
”Jeg har egentligt være meget heldigt stillet hele mit liv, i forhold til så mange andre altså, Jeg mener.. min familie var ikke rig, men jeg blev født i et hjem hvor vi havde det vi skulle bruge og en smule mere til.” siger hun med et træt smil, inden hun for første gang i flere timer endelig kigger på dig. ”Min far forlod min mor og byen inden jeg blev født, så jeg aner ikke hvem han er eller om han stadig er i live, for min mor snakkede aldrig om ham. Jeg voksede op med min mor og onkel og hans børn og kone i deres hus i stedet for, og vi havde det nu meget godt. Min mor og onkel kommer fra en linje af belærte og alkymister, men der var ingen af os i huset der var tvunget til at føre familie arbejdet videre, det var mere vigtigt for min mor at vi lavede noget vi holdte af og brændte for. Jeg endte dog alligevel med at blive opslugt af alkymiens hemmeligheder og at lære mere og mere om alt stort det…”
Eleo holder en kort pause og ler for sig selv før hun tager en slurk af sin te. ”På en måde skuffede jeg vel min mor, men hun lod mig gøre som jeg ville og hjalp mig videre og undervidste mig efter jeg havde opslugt og gennemlæst enhver bog der var at finde i vores hus.” Alkymistens smil forsvinder og hun ser væk igen og over imod det støvede vindue, der knapt kommer lys ind ad.
”Hun døde af sygdom, min mor… Og både jeg og min onkel og hende selv forsøgte at gøre hvad vi kunne, men hendes ejet arbejde og evner havde med tiden skadet hendes krop for meget, og der var intet vi kunne gøre i sidste ende… Ud over at hjælpe hende med at få fred.” Du skal til at drikke af din te men stopper midtvejs og ser på hende, hun kigger tilbage på dig med et træt smil. ”Min mor bad min onkel i lang tid om at gøre en ende på hendes lidelser, men han nægtede, så til sidst gjorde jeg det.” der bliver stille i værelset for en stund, imens Eleo ser fraværende ned på sin te.
”Mit forhold til min onkel blev påvirket af dette, men jeg blev ikke smidt ud eller beskyldt for noget, og for en tid fortsatte jeg med at studere og udøve alkymi, gemt væk i mit eget lille mørke hjørne af huset. På et tidspunkt havde jeg fortæret hvad end af viden der var i huset og i byen, og i en længsel og tro på at der var meget mere end bare det jeg allerede vidste, begyndte jeg at forlade huset og bevæge mig ud på lange vandringer. Jeg stødte på mennesker af forksellige karaktere og sluttede mig for en tid til ørkennormaderne og på disse rejser begyndte jeg at udvikle min magi og gøre den ikke bare til et brugbart forsvars-redskab mod kriminelle og rovdyr, men også et redskab der gjorde en hel ny form for research mulig og indtjening, så jeg kunne vedholde mine interesser og selv betale mine udgifter.”
Du ser ned og opdager at din te er blevet kold, og alkymisten smiler og rejser sig op. ”Jeg tog på en af disse vandringer, og da jeg kom hjem en dag var min by nedbrændt, hele min familie er sikkert død og her er jeg så nu” siger hun med et smil, unaturlig optimistisk. Du vil gerne spørge indtil hvordan hun har det med den nedbrændte by og hendes families død, men på tonelejet at dømme, er det et følsomt emne, Eleo helst vil lade som om ikke eksisterer. ”Jeg har ikke mere at fortælle om, her ser ikke sådan ud, men jeg er næsten lige flyttet til byen… tænkte at jeg lige så godt kunne følge masserne og starte forfra et nyt frisk sted… Ingen grund til at blive hængende et sted der ikke eksistere mere og alt det.” Der er stadig meget du gerne vil vide, men det virker stadig til at være et emne, Eleo ikke har lyst til at komme ind på, og i stedet for rejser du dig og ser rundt, overasket over hvor rodet det her værelse er i forhold til alkymisten åbenbart er flyttet ind for nyligt. Du takker for snakken og te, inden du tager hatten på og lader dig blive vist ud af værelset og videre ud af kroen.

Værste minde: At slå sin mor ihjel og at komme hjem til en nedbrændt hjemby.
Bedste minde: At få sin mors krystal øreringe ved sin 10-års navnedag
Barndomshjem: Medanien
Levested i øjeblikket:b Vidt omkring, leder efter et nyt fast hjem.
Familie:
Far; Simon Black
Mor; Iriette Aquinas (død)
Onkel; Nathan Aquinas (død)
Kusiner; Lillith og Annebeth Aquinas (døde)
Fætter; Oliver Aquinas /død)

Færdigheder:
Fysisk styrke: 3
Våbenfærdigheder: 2
Smidighed:5
Fysisk udholdenhed: 3
Taktik: 5
Intelligens: 10
Kreativitet: 7
Mental udholdenhed: 8
Chakra: 7
Nova

Nova

Bright Star of Justice

2890
karakterer

Nova 04.03.2015 20:15
Profilen er[url]næsten[/url]godkendt. Kan se at du har kogt baggrundshistorien ned til 'et punkt, hvilket også er fint nok. Du er vidst bare kommet til at stryge de efterfølgende felter.

[b]Værste minde:[/b] Hvad er det værste nogensinde, som din karakter kan huske?
[b]Bedste minde:[/b] Hvad er den bedste ting, din karakter kan huske?
[b]Barndomshjem:[/b] Hvor er din karakter vokset op. - Bemærk det SKAL være et sted i Krystallandet. (medmindre du har tilladelse til andet.)
[b]Levested i øjeblikket:b[/b] Hvor bor din karakter i øjeblikket.. Det skal også være et sted i Krystallandet!
[b]Familie:[/b] Hvad har din karakter af familie? - Både dem dem lever, og dem der er døde!

Så hvis du tilføjer disse punkter efter baggrundshistorien, så burde den være der. :)
Nova

Nova

Bright Star of Justice

2890
karakterer

Nova 04.03.2015 20:35
Profilen er godkendt!
Velkommen tilbage til KL og god skrivelyst. :)

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, jack, Lux , Echo
Lige nu: 4 | I dag: 12