Samson fulgte med i forvandlingen meget intenst. Han måtte have det hele med for dette var ikke noget der skete hver dag.
Overrasket tog Ompries flasken til sig, umiddelbart lige efter Samson havde sagt et par ord om væsken. Se det var hvad han kaldte omgående virkning! Hvis så bare det holdt ved når drengen om et kort øjeblik kom til at virke meget ældre end han egentlig var, men ville komme til at bilde alle folk ind. Det skulle ikke bare holde ved for en tid, men helst altid, så længe Samson var på denne jord!
Samson skulle lige til at vænne sig, for at følge nøje efter udviklingen, men tog sig selv i det, så han ikke skulle kigge på en nøgen søn. Han vidste ikke om det var for sin egen, eller hans skyld at han lod være. Måske bare kejtet i det hele taget?
Uanset hvad, så trådte han et par skridt til siden, og vendte sig en anelse om, da Ompries begyndte at tale.
Samson fik et lille smil på læben, et lille veltilfredst af slagsen. Han nikkede et kort og let nik en enkelt gang, som en slags godtagelse på undskyldningen, selvom Ompries egentlig ikke kunne gøre for det, da det jo var sådan små børn var, og sådan de reagerede.
Ompries virkede hård. Hårdere end Samson var som 14-årig. Men okay, der stod åbenbart også tydeligt lømmel i øjnene på Ompries. Det kunne man da se på den måde som han håndterede Zidiac på. Samson skulede til Zidiac for at iagttage hendes reaktion. Først havde han set halvstrengt på Ompries, men det var som om at hans blik ændredes med tankerne:
*Lad os se hvordan han agerer, og hvordan han påvirker sine omgivelser*.
Samson så efter Zidiac da hun gik ud af døren. Han flyttede ikke blikket et øjeblik, men begyndte at tale et par sekunder efter.
"Ompries.. Velkommen til, som en mere ansvarlig krystalisianer. Du vil nok mærke træthed om et par timer, kan jeg forestille mig, eftersom din krop har været igennem en del. Det er, hvad jeg har hørt. I så fald, kommer dit liv til at indeholde en hel del. Du skal regne med at der inde for nogen dage vil komme nogen fordomme, om hvad du må, og hvad du absolut ikke må. Der bliver en snor at følge. En bølget snor dog. Der er jo variationer, i det liv som jeg, og som du kommer til at leve. Du kommer til at blive trænet i dine evner, om at blive præcis og om hvordan man håndterer de diverse handlinger..." Brummede Samson og så tilbage på Ompries efter at have ''kigget nok på døren''.
Samsons udtryk var meget bestemt, men veltilfredst.
"Krystaldæmonen Zidiac, er en meget vigtig slave.." Samson sagde ikke mere. Ompries måtte selv fortolke. Samson havde jo ikke givet nogen ordrer til at han skulle lade være med at hunse rundt med Zidiac, men han måtte bare lige forklare om hendes vigtighed, som et slags tegn på, at der var grænser for, hvad der var ''tilladt'' at gøre ved hende.
Samson så hen på døren igen, da den åbnedes og Zidiac atter trådte ind over dørtærskelen, for herefter at gøre rent efter hele scenariet.
"Det må blive hendes job at vise dig rundt her på Borgen, da du jo kun har set en meget begrænset del af den, og så har det været fra et helt andet perspektiv." Samson betragtede Zidiac med et lille smil og et par hævede overlegne øjenbryn, som kunne fortolkes på så mange måder. Han så nu tilbage på Ompries og lagde sin hånd på hans ene skulder, og den anden hånd gav han Ompries et lille ryg-klap med.
"Desuden, så kan hun også fortælle dig lidt om forholdene her, som hvem der egentlig holder til her på Borgen og hvad her foregår." ((Her er det bare at fortælle at det er en bande som er neutral i forhold til resten af landets regenter)) Brummede Samson roligt med et køligt, og dog med et lille gnist af ild i det ene øje. Han anede dog ikke selv at der befandt en gnist i det øjeblik. Han blinkede en enkelt gang, og så var den væk.
"Du kan godt se frem til en hel del ting som du skal lære. Derfor, må jeg hellere give lidt til Zidiac, sådan så jeg også kan passe lidt af det andet, som jeg har at passe. Hun kan helt sikkert fortælle dig en hel del ting mere, når nu hun har været her et godt stykke tid efterhånden.." Samson nikkede let, som et tegn på, at hans ord var lov, og sådan skulle det være. Zidiac kom til at stå for noget "opdragelse" i den grad, så det stadig var Samson der havde ordet, at han fortalte hvordan og hvorledes.
"Udmærket.. Nu, synes jeg at vi skal gå til bords og få noget mad. Der er omkring 10 minutter til et kvarter før der er mad, og efter alt dette må du være gruelig sulten, Ompries. Zidiac, du er velkommen til at sidde med til bords. Der vil blive serveret din yndlingsglas i så fald. Hvis jeg ikke tager helt fejl af, hvilket slags glas der faldt til stengulvet i dag, nede i køkkenet.." Samson vendte sig om. Den gamle var ved at blive blød på nogen punkter, men det var nok hans udvikling på disse punkter, der gjorde ham mere blød. Et glas, ville have fået ham til at flippe for at par år tilbage, hvis det var blevet knust. Nu, gjorde det ikke så meget. Var det på grund af rigdommen at det var forandret??
Samson så sig over skulderen og sendte et lille vink til dem begge om, at de kunne komme med nu.
//out ((I er velkommen til at skrive videre herinde, men jeg lader Samson gå, da det er et godt tidspunkt nu :3))
//Nova \\
† A dead man isn't dead when he's still alive †