Que 30.04.2023 18:16

`` Efter at Krystallandet havde overlevet det destruerende jordskælv og var kommet på benene igen, havde Dronning Opalia en vision om at bringe håb og lykke tilbage til sit folk. Med omhu og opfindsomhed samlede hun en samling af de mest dyrebare, sjældne og fortryllende genstande i et hemmeligt sted, åben for enhver, der viste sig værdig. En uforlignelig skat, der glitrer af mystik og magi og overgår selv den vildeste fantasi. ́ ́

Sådan lyder en gammel myte om Dronning Opalia. I mange år er myten blevet brugt som godnathistorie for børn, men for nylig er der begyndt at gå rygter om, at der er noget sandhed over myten. Der blevet fundet nogle pergamenter fra lige før Dronning Opalias død, som efter sigende skulle være en ledetråd til at finde denne uforlignelige skat, der skulle have været Dronning Opalias mest dyrebare eje.

Pergamenterne er gemt godt væk i Krystalpaladsets arkiv, og hvad der præicst står på det er usikkert, men mund til mund fortællinger siger at pergamentet har følgende stående:
`` Indkredset hellighed i hovedstaden.
Hvid og gylden sol.
Vand vil vise vej.  
Solen giver dig målet.
´´

Ingen ved om skatten endnu er der, om den nogensinde har været der, og ingen ved om stedet, Dronning Opalia snakker om, stadig eksisterer.
~~~~~~

Velkommen til denne .. knap så lille skattejagt!

En skattejagt for karaktererne, der tør vove sig ud i eventyrlig jagt. Ingen ved, hvor jagten tager hen, hvor lang den er, eller hvad man får ud af den. Alt, der kan loves, er et eventyr - hvis man tør og er villig.

Skattejagten er skabt af mig, og kan ses som et lidt styret plot. Alt man skal gøre er at sætte sin karakter i gang på jagten, og når man tænker karakteren har gennemskuet gåden, eller hvad man skal/kan gøre, skriver man til mig på privat besked eller på Discord, og så får man at vide om det er korrekt eller forkert. Er det korrekt, får man det næste skridt, som ens karakter så kan gå videre med. Nogle gåder kræver flere handlinger fra karakteren(e), andre kræver bare en. 

Hvordan man vælger at gøre dette bestemmer man selv - bruger man det til et ordnet plot mellem karakterer, som følges af i jagten, plot til en enkelt karakter der møder forskellige karakterer som hjælper dem under jagten, eller noget helt tredje er op til en selv. Målet er bare, at man har det sjovt med det!

Første ledetråd er givet, giv det et skud, send mig en besked når du tænker du har gennemskuet gåden, og se hvor det ender!

Overfladisk eksempel:
 - Man har en tråd der spiller på at karakterene forsøger at løse gåden, leder efter steder man skal hen/tingen man skal gøre.
 - Man sender besked til mig om stedet er det korrekte sted/handlingen er korrekt.
 - Jeg giver besked om det er korrekt eller forkert.
 - Er det forkert, spiller man videre på det i tråden og karakterene leder videre.
 - Er det korrekt, får man noget nyt at forholde sig til, som man så kan tage op og spille på i tråden. 
 - Karakterene leder videre, og undervejs, når man tror man har løst gåden, skriver man til mig igen og får at vide om det er korrekt eller forkert.
 - Og sådan fortsætter det så indtil man giver op, eller man har fundet skatten.

* Det er tilladt at have skattejagt tråd med sig selv.
Shhh, tænk hvis mor så med!