Forslag: Større overordnede plots på siden

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 13.12.2021 21:18
Hej alle!

I forbindelse med vores lille spørgeundersøgelse i sidste måned, lod det til, at der generelt er stor interesse fra folk, når det kommer til at deltage i større, overordnede plots her på siden. Det vil vi selvfølgelig meget gerne efterkomme.

Denne tråd er oprettet for, at I som brugere har mulighed for at lufte jeres plotidéer til siden, så vi kan få en fornemmelse for, hvad for nogle slags plots I er interesserede i. Det kan både omhandle Lyset og Mørket – men også helt andre ting, racer eller grupperinger.
Håbet er, at vi løbende kan bruge den som inspiration til at finde på plots her på siden – og give jer mulighed for at komme med input og idéer! Ens forslag kan også bygge videre på andre forslag, der er givet her i tråden.

Som udgangspunkt er det fedest, hvis plots har mulighed for at inddrage så mange spillere, som muligt, men også med muligheden for at ”opte out”, hvis det ikke lige falder i ens smag.

Vi ser gerne, at tråden så vidt som muligt holdes til en ”brainstormtråd” frem for en diskussionstråd. Brug meget gerne ”like”-funktionen, hvis I ser nogle forslag, som I gerne vil bakke op om!
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.12.2021 14:31
Tilføjelse: Tråden er især også for at vi kan få en fornemmelse af, hvad for en slags plots folk så er intereserede i.. :)

Det kan også sagtens være overordnede temaer som "noget med krig" eller "noget med mørkelvere" :P
~ Krys ~

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 14.12.2021 14:35
Jeg syntes det kunne være spændende at have noget plot, der omhandler reaktioner på mørkelvernes tilbagekomst i hovedstadet og inde for lysets grænser.

Så kunne jeg også godt tænke mig et rekrutterings plot fra mørket, noget som aggressive, soldat rekrutioner, soldater vandre ind i landsby for at finde unge friske folk.
   -- dette vil naturligt kunne få en reaktion ud af lyset, hvor de efterfølgende kan hjælpe befolkningen af dem der er tilbage i byen.

Altså frem for aktiv krig, så noget om de ting som foregår på grund af krigen og måske viser at mørket er bagud, i hvert fald sådan det måske kan se ud for lysets side af.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 14.12.2021 16:38
Jeg ville elske noget mere plot med dæmonerne. Vi har trods alt et kæmpe dæmonrige, som kunne være super fedt, hvis bliver genopbygget (jeg forstiller mig det ville være meget luksuriøst, med mange uanstændige ting). Vi har trods alt allerede de forskellige dødssynder som modparter, og efter alle de her år, er der sikkert også andre mægtfulde dæmoner der også gerne vil have en ting eller to der kunne siges.
Jeg ved der er nogle der allerede arbejder for det ingame, men noget mere belysning på det af en art.

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 14.12.2021 21:55
Det kunne være fedt med noget med den der meget gemte ørkenelver by. Pt er den meget gemt, og ingen andre end ørkenelverne har mulighed for at lege i den, medmindre man vil have "du skal smides ud"-plot. Det kunne være fedt med en delvis åbning, eller måske en form for visitor-day, så man har mulighed for at lade sine ikke-ørkenelver-karakterer se sig om i kunstens hovedsæde.
Dette ville self. kræve, at dæmonerne ikke er på klapjagt efter lokationen, men det kunne så måske komme af et dæmonplot, hvor de får lov til at føle, at de kan opbygge deres eget rige. Hvem ved, måske laver de en alliance, fordi de gerne vil hyre et par ørkenelviske landskabsarkitekter til at omforme det rimeligt smadrede Kzar Dûn?
Lux

Lux

De-luxe

4077
karakterer

Lux 15.12.2021 12:29
Mega fedt opslag. 

- Dæmonplots - jeg ville personligt elske dette. Hvorvidt det så er intriger i dæmonernes egne rækker - de er joh en fantastisk broget flok af spøjse typer, de dragefødte, eller dæmonerne i forhold til resten af landet, det har jeg ikke noget bestemt ønske om. 
     - Dragefødte mangler lowkey noget kærlighed, tho. De er fine 'slaver', meeen der burde være mere. 

Elviske reaktioner/Lyset - jeg har en stærk forestilling om at nogle har meninger om hvorvidt mørkelverne tilbage, og som Hope også nævnte, er det en (potentiel) eksplosiv gryde at røre rundt i. Det elviske råd eller den elviske adel( findes de?) er oplagte aktører, men der er nok også helt almindelige borgere, som har et standpunkt i det. 
     - Konflikten behøver ikke nødvendigvis at være krigerisk-oprørs-dræb dem. Men folkelig revolution, eller noget i den stil, kunne gå imod mere end bare mørkelvere - det plejer at samle en broget flok under sig. Her kan man brokke sig over hvor liberal brugen af magi i hovedstaden er, hvor meget adelen fylder, hvorvidt 

Drugz - lad os lave et byvagtsplot, som vil prøve at optrevle "det sorte marked" i hovedstaden, eller *gisp*... Fristavn. Jeg ved ikke om det/de findes etableret endnu, men der er nok nogle crime-baddies et eller andet sted i landet, som lige nu tjener godt på afpresning, illegal handel og le drugz. Jeg ved ikke hvor stort et plot det til gengæld er? 
     - når jeg tænker sort marked, tænker jeg også på de lidt mere nasty ting. Enhjørningehorn til din potion? Køb det her. Blod fra en jomfru? Jah selvfølgelig. Kropsdele, en levende alf i et glas eller havfolkfinner? Helt sikkert. 

Skovens pagt - jeg synes selv det er et fedt plot, som bygger på noget korruption. Det er jeg invisteret i at fortsætte eller udvide på. Der må vel være nogle som enten er efter resterne af hans fragmenterede sjæl, eller korruptionen for spredt sig godt igennem skoven, eller noget helt tredje! Og hvad sker det egentlig, hvis Skovens væsner begynder at vende sig væk fra deres skov-agtige-indre-væsen? Er det ligesom den mørkelviske korroption - kan det overhovedet ske så hurtigt, eller noget helt nyt? 
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 15.12.2021 16:51
Helli skrev:
Jeg ville elske noget mere plot med dæmonerne. Vi har trods alt et kæmpe dæmonrige, som kunne være super fedt, hvis bliver genopbygget (jeg forstiller mig det ville være meget luksuriøst, med mange uanstændige ting). Vi har trods alt allerede de forskellige dødssynder som modparter, og efter alle de her år, er der sikkert også andre mægtfulde dæmoner der også gerne vil have en ting eller to der kunne siges.
Jeg ved der er nogle der allerede arbejder for det ingame, men noget mere belysning på det af en art.

Jeg ville - som en tilføjelse - være virkelig fan af, hvis der også kom lidt lys over, hvad det havde af indflydelse på de dæmoner, der stadig er en del af Mørket. Er de forvist fra Kzar Mora? Hvad er dæmonernes forhold til Merihem? Siden han er en ærkedæmon, hvad har så gjort, at andre dæmoner er holdt op med at frygte/respektere ham? Det er muligt, der allerede har været plot omkring det, men så har jeg i så fald misset det. Det sidste, jeg husker er, at Merihem mere eller mindre overtog Mørket ved magt og derefter transporterede dem alle til Obsidianøerne, men hvad sker der efterfølgende? Når nu det er en ærkedæmon, der er blevet Mørkets Lord, hvorfor er de så ikke blevet inviteret tilbage til Kzar Mora? Og selv hvis de ikke er blevet inviteret, hvorfor er han så ikke stærk nok til at tage det med magt?
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 23.12.2021 11:19
Karen skrev:
Helli skrev:

Jeg ville - som en tilføjelse - være virkelig fan af, hvis der også kom lidt lys over, hvad det havde af indflydelse på de dæmoner, der stadig er en del af Mørket. Er de forvist fra Kzar Mora? Hvad er dæmonernes forhold til Merihem? Siden han er en ærkedæmon, hvad har så gjort, at andre dæmoner er holdt op med at frygte/respektere ham? Det er muligt, der allerede har været plot omkring det, men så har jeg i så fald misset det. Det sidste, jeg husker er, at Merihem mere eller mindre overtog Mørket ved magt og derefter transporterede dem alle til Obsidianøerne, men hvad sker der efterfølgende? Når nu det er en ærkedæmon, der er blevet Mørkets Lord, hvorfor er de så ikke blevet inviteret tilbage til Kzar Mora? Og selv hvis de ikke er blevet inviteret, hvorfor er han så ikke stærk nok til at tage det med magt?

Jeg svarer lige på et par af spørgsmålene her..

Der er ikke nogen, som er "forvist" fra Kzar Mora - landet er i øjeblikket i kaos uden reelle ledere, selvom de to tilbageværende ærkedæmonerne forsøger at holde styr på tropperne. Det er åbent for spillerkarakterer at forsøge at sætte sig på magten.
Merihems plan bestod primært i at åbne riget og slippe bort derfra, så han ikke skulle dele magten med sine søskende. Da der er fjendskab mellem ham og de to andre, blandt andet fordi han gav deres navne til Sabbatin, er han naturligvis ikke inviteret tilbage, men har heller ikke interesse i at forsøge at tage riget med magt.

I øvrigt, en ærkedæmon er bare en dæmon på mere end 4000 år .. :)

Men jeg synes umiddelbart vi skal holde tråden til emnet, som er fremtidige plotidéer - der er kommet nogle lækre forslag i tråden allerede, som vi vil arbejde på at få sat nogle ting i gang med.
Kom meget gerne fortsat med jeres input, de er meget værdsat! <3
~ Krys ~

Lux

Lux

De-luxe

4077
karakterer

Lux 26.12.2021 11:37
Jeg ved ikke om siden har haft et "tiden er gået i stå", "tiden er gået i stykker" eller "tiden er stjålet" plot, men sådan noget kunne også være lidt interessant >:]
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 28.12.2021 14:22
Krystal skrev:
Jeg svarer lige på et par af spørgsmålene her..

Der er ikke nogen, som er "forvist" fra Kzar Mora - landet er i øjeblikket i kaos uden reelle ledere, selvom de to tilbageværende ærkedæmonerne forsøger at holde styr på tropperne. Det er åbent for spillerkarakterer at forsøge at sætte sig på magten.
Merihems plan bestod primært i at åbne riget og slippe bort derfra, så han ikke skulle dele magten med sine søskende. Da der er fjendskab mellem ham og de to andre, blandt andet fordi han gav deres navne til Sabbatin, er han naturligvis ikke inviteret tilbage, men har heller ikke interesse i at forsøge at tage riget med magt.

I øvrigt, en ærkedæmon er bare en dæmon på mere end 4000 år .. :)

Men jeg synes umiddelbart vi skal holde tråden til emnet, som er fremtidige plotidéer - der er kommet nogle lækre forslag i tråden allerede, som vi vil arbejde på at få sat nogle ting i gang med.
Kom meget gerne fortsat med jeres input, de er meget værdsat! <3

Det hjalp mig virkelig! Det var også med hensigten at få skabt fremtidige plots mellem Mørket og Kzar Mora, så jeg sætter virkelig pris på svaret <3
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.04.2022 20:12
Jeg separerer lige nogle idéer ud i flere svar, så folk selv kan vælge, hvad de vil "stemme på" <3

Politisk spil i og omkring Krystalpaladset: Da vi fik tilføjet et adelshierarki og folk tog roller til sig, kom der virkeligt gang i plottelotte ude i de forskellige del af Krystallandet, som hører under Lyset. Jeg synes, det kunne være fedt, hvis der opstod generel splid inden for Dianthos' murer efter alle de uroligheder, der er rundt omkring: Mørkelverne accepteres tilbage i samfundet, hvilket nok ikke alle og slet ikke den spinkle alliance med elverne har så godt af; Nordens folk vil rive sig løs; Rubinien er grænsende til selvstyret, og det samme gælder Tusmørkely og dele af Azurien; og så var der alt det med Kiles orden. Og så kunne folk frit sprede adelsdramaet og politisk plottelotte i Dianthos.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.04.2022 20:16
Noget på Topalis: Det er længe siden, øen rigtigt har været involveret i noget (udover vulkanudbruddet, der skabte mørkeplagen). For mig kunne det være hvad som helst. Jeg ved nogle spillere havde påbegyndt lidt plot med, at der eksisterer mindst to stammer på øren: en der ønsker at holde sig til traditioner, og en der ikke gør. Det kunne alternativt bare være generationsoptøjer. Øen er også et oplagt sted at gå på skattejagt! Måske der gør rygter om store rigdomme skjult i oldgamle templer.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.04.2022 20:56
Religiøs sekt for Zaladin eller en gud tilknyttet ham: Der er mange tilbedre af Zaladin i Mørket, men mørket er hovedsageligt en små-anarkistisk militant gruppe af en anseelig størrelsesorder. Hvad hvis en kult omkring guden snarere end Mørket boblede op (Vi har en gruppe, Mørkets Kapel, der ville passe godt, eller noget bygget op omkring Zaladins tempel og præstinde i Kzar Mora).  Jeg tænker Mørket egenligt ikke ser så pænt på fanatisme ud over deres egen, og Lyset ville være lige så meget mod en sådan gruppe tænker jeg. I gamle dage havde vi Rutilus Taurus-gruppen, som både Lyset og Mørket var mod (mere eller mindre... afhængigt af tidspunkt x3). De ville tilføje lidt dimensioner til den konflikt :p
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.04.2022 21:00
Vampyrer i Tusmørkedalen: Der er eller var på et tidspunkt nogle gamle borgruiner i Tusmørkedalen. De kunne været et fedt sted for en vapyrkult eller lignende at dukke op. Der kunne være stående konflikt mellem dem og dalens varulve. Det er mest, at jeg bare godt vil have dracula-estitik et sted i landet og der ville passe skidegodt <3
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.04.2022 21:07
Generelt synes jeg selv, det virker bedst når der bliver slået op at nu er situationen i et stort område andeledes end sædvanlig og så kan man spille frit efter det. Og hvis det er en specifik begivenhed, der for ting til at ændre sig, så er reaktionstrådene også ret awesome.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 07.10.2023 12:13
Sygdom/forbandelse over planter
Der er en sygdom eller forbandelse der rammer alt plantelivet, som er startet et eller andet sted i Krystallandet, og som langsomt breder sig til hele Krystallandet. Der lægger sig et lag mos/pest/noget på planterne, starter i bunden og breder sig lige så stille op af planterne, får blade, blomster og frugter til at visne og falde af. 
Slut resultatet, hvis det får bredt sig til hele Krystallandet, alle planter og alt grøn visner og dør, og jorden bliver forpestet så intet kan gro på det.
"Målet" ville være at finde ud af hvad det kommer af, er det sygdom - hvordan skal det fikses/hvad er kuren, er det en forbandelse - hvordan bliver den hævet, er det noget helt tredje - hvad er det og hvordan reddes Krystallandet fra at sulte. 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Charmander

Charmander

Den lille Charizard

2879
karakterer

Himmelsk mørklæggelse
Kosmisk vejrændring der enten efterlader himlen skydækket og i regn, slud og sne i måneder eller noget form af solformørkelses. Så høst og produktion bliver ramt på den måde - måske i en form af kombination af det som sker med Ques forslag. Måske som et efterslag, så regnskyllet er med til at sprede sygdommen eller få udrenset det fra afgrøderne. 
Citrus

Citrus

Optimistisk søvnparalyse dæmon

222
karakterer

Citrus 08.10.2023 18:37
Anarkistisk gruppe, der forsøger at overtage hvor Mørkets Hær slap

Da Mørkets Hær blev destrueret efterlod det mange personer i et limbo. Både dem der direkte havde været en hånd for Mørkets Hær og dem der havde været ofre for dem. Det har givet frihed til de bundne og mulighed for at mørkets krigere kan lægge deres liv om. Men kan de håndtere friheden? Eller er de bundet til altid at falde tilbage til nogen der reagerer og kontrollerer over dem?

I forlængelse af tråden om lukningen af Mørkets Hær som faktion, foreslår jeg at der skabes en eller flere grupper, der prøver at opsnappe alle de vildfarne får. Det kan være den religiøse kult. Det kan være bander, der i de ødelagte områder så småt begynder at komme frem og vil vinde ind på de mere frugtbare områder. De tager æren og påstår at det er dem, der har formået at pille mørkets Mørkets Hær fra hinanden, for at vinde beundrere. Eller er de det varme giftige kram, der igen skal give mening til de fortabte sjæle, men med en skjult dagsorden? For når alle tror at der er fred og fordragelighed, er det der det begynder at røre på sig i skyggerne, når man vender ryggen til.
5 5

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 6