Når farmand har andre ting at tage sig af

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 15.11.2021 21:57
 Det var ikke så tit igen at Frederik fandt sig selv i Den Øvre Bydel i Dianthos. Han havde da forskellige kunder der boede i denne del af byen, men ofte var de ikke helt så interesseret i at andre skulle kende til deres handel med Frederik, ellers fik han lov til at vælge lokationen for mødet, og priserne var måske lidt over hvad Frederik var komfortable med på kroerne. 
 Til dette møde havde Frederik faktisk haft muligheden for at vælge hvor mødet skulle tage sted, og med fuld overlæg, havde han valgt den lidt dyrer del af Dianthos. Et forsøg på at undgå én meget bestemt skøge. Winchell kunne da umuligt være velkommen i det øvre lag

Dagens møde var med Dr. Salem Keifer, omkring naturlige olier der skulle bruges i forbindelse med et helbredelses hus. Det var ikke deres første møde, men det var første gang at mødet skulle dreje sig om noget mere fast handel, frem for blot lidt olier i ny og næ. 
 Som sædvaneligt var Frederik klædt i en hvid skjorte med en vest uden over. I dag var skjorten af en mørkeblå farve ligesom jakken der lå hen over stolen, for indendør var den ikke nødvendig. Det var et par timer siden at den unge oliesælger havde sat sig ned i kroen, for at sidde og ordne nogle papirer mens han ventede på Dr. Keifer. Han havde forventet at tiden nok ville løbe fra ham, hvilket var derfor han havde valgt kroen frem for kroværelset som arbejdsplads. Og som forventet, var han blevet opslugt i arbejdet. En albue var placeret mod bordet, mens hånden var forsvundet op i det brune hår, for at holde hovedet lidt, mens det mørkeblå blik gled ned over pergamentet foran ham. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 16.11.2021 16:23

Selmy mindedes ikke nogensinde at have sagt ja til noget som helst, og alligevel var han på vej mod den nærmest kro, der dog lå nogle gader væk. Han løb ikke på gaden, for det var ikke velset at have travlt, men Selmy havde taget det lange ben foran for han var beklageligvis blevet forsinket! Eller det ville sige, at hans far ikke kunne overholde sin aftale med en vigtig forretningspartner. Det var ikke just fordi Selmy kunne sige nej, for ellers var alternativet at hjælpe til med en meget væmmelig operation i healerhuset – og alle der kendte til Selmy, ville vide at han ikke kunne tåle at se på sådan noget. Det var pinligt, når man var søn af en healer. Hans søster Ceelia var langt mere mavestærk, så hun tog tjansen med stiv arm. Selmy havde først foreslået sin far, at Ceelia kunne tage hen for at tale med denne Frederik Ludvik, men som hans far havde sagt; ”Jeg kan jo ikke sende en kvinde til et forretningsmøde.” På den måde var doktoren meget gammeldags. Men han mente ikke noget ondt med det. Han ville bare gerne skåne sin datter for turen, og han havde en lille drøm om at Selmy snart ville tage mere ansvar for forretningen. Han var jo så godt som færdig med sin skolegang, blot 20 år og ugift.

Han formåede at indhente en del tid ved at have hastet sig igennem eftermiddagens travle mylder. Det var tid for byens fine folk at samles i Isaritemplet. De skulle mod nord og Selmy skulle mod syd, så det havde været lidt af en kamp, men nu var han nået til den pæne kro, som han kendte fra tidligere besøg med sin far. Han gik ind ad døren og mærkede nervøsiteten stige ham til halsen. Han var ikke særlig trænet i at hilse på nye mennesker. Han håbede sådan at Frederik havde en dagsorden, for hans far havde i hvert fald ikke haft tid til at sætte ham ind i mødets formål – Altså han havde sagt en hel masse, som Selmy nok burde have noteret ned, men før han vidste af det var doktoren ude af huset, og hans hastige skridt kunne høres løbe ind i nærmeste karet.

”Jeg vil gerne have te,” Sagde Selmy mildt til krofatterens voksne datter der hjalp til med at servicere. Hun besvarede hans ordre med et nik, hvorefter hun vendte sig med ryggen til for at arbejde på den. Imellemtiden scannede Selmy rummet og forsøgte at se efter en forretningsmand. Han kiggede et øjeblik på Frederik, der sad med papirarbejde, men han virkede for ung i forhold til hvad Selmy havde forestillet sig, og desuden var det ikke ligefrem fordi denne mand kiggede efter nogen.

”Ludvik?” Forsøgte Selmy at kalde ud i rummet i retning mod manden og et par andre ældre herre der talte intenst sammen på nabobordet, men han kaldte nu kun på et lavt lydniveau, så kun en mand af dette navn ville registrere det, men han fik ingen respons fra nogle af dem. ”Hm…” Måske var Ludvik lige på trapperne. Selmy kunne se at kropigen var på vej i hans retning for at aflevere hans te, så han tog plads på et lille, ledigt bord, så hun kunne dække bordet pænt for ham. Selmy var faktisk ikke placeret langt fra den mand han faktisk søgte. Han sad lige for Fredriks synsfelt. Men nu hvor Selmy havde antaget af den unge mand ikke var Fredrik, var han for forlegen til at kigge mere på de forskellige mænd. Han hånd tog i hanken af tekanden og hældte op i en lille kop. Det var meget fint at drikke sin te med sukkerknalder i, så sådan en tog han også i og betragtede sukkeret fordele sig, som han rørte rundt i teen med den lille sølvske.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 16.11.2021 17:42
 Måske hvis Frederik ikke havde været optaget af sit arbejde, havde han faktisk reageret en smule på den lavmælte kalden ud i rummet. Men med tankerne opslugt af andre sager, og med en hørelse der generelt ikke var optimal, kom der ingen reaktion på mellemnavnet. 
 Faktisk var det først da noget bevægede sig i hans periferi at han blev hevet lidt ud af koncentrationen. Frederik løftede hovedet lidt, og med det mørkeblå blik stirrende en smule tænkende frem for sig og brynene rynket prøvede han at fornemme hvor længe han havde sat der. Det måtte da være ved at være tid? Hånden der holdt hovedet, viklede sig fri af det mørkebrune hår der nud stod lidt ud til alle sider, og en gang mens han havde arbejde, havde Frederik trukket ærmerne på den hvide skjorte lidt op. Blikket løftede sig helt, og Frederik scannede kort kroen, men fandt ikke manden han søgte. I stedet landede det på den unge, lyshårede mand der havde sat sig ikke langt fra ham. 

" Undskyld mig, " spurgte han høfligt i et toneleje der meget gerne skulle være højt nok for at den anden kunne høre ham, og måske fange hans opmærksomhed. Frederik lod blikket glide over den unge mand. Han så ganske nydelig ud, et eller andet over ham virkede bekendt, men han kunne ikke helt sætte fingeren på hvad det var. Han havde vel nok set ham omkring når han havde været i Dianthos. 
 " De skulle vel ikke kunne fortælle mig hvad tid det er? " Frederik kunne jo tage helt fejl, og i virkeligheden ikke have sat der så længe som han følte. Det var aldrig helt til at fornemme når arbejdet tog over. Lidt af håret faldt lidt ned fra dens strittende position og kom ind i Frederik synsfelt. Noget der gjorde ham opmærksom på håret måske ikke sad helt så ordenligt som det burde, og han kørte kort hånden gennem det for at sætte det lidt på plads. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 17.11.2021 17:32

Bare han nu ikke havde taget fejl af mødestedet. Selmy kastede et bekymret blik hen mod kroens hoveddør alt imens han sippede til sin beroligende te. Olieforhandleren kunne være her når som helst, og da skulle han helst rejse sig op og præsentere sig. Mon han skulle præsentere sig som Selmy Kiefer? Eller måske som Doktor Kiefer, for at få mødet til at virke mere meningsfuldt? Han var ikke doktoruddannet, men han havde en storartet viden og erfaring indenfor feltet, men det ville være usandt.

Ligesom hans tanker kredsede sig om døren, som ikke ville gå op ved Selmys tankers kraft, gibbede det i hans krop, da nogen talte til ham fra sin ene side. Han fik øjenkontakt med den unge mand han havde bemærket før. ”Åh… Det er eftermiddag!” Svarede han og lød overrasket over at blive talt til ”Jeg tror den er omkring kvart i fire.” Gad vide om herren havde været så fordybet i sit arbejde, at han havde mistet tidsfornemmelsen? Det oplevede Selmy også tit, når han gravede sig dybt ned i sine studier. Han forsøgte at skimte til det skrivearbejde manden sad med, men løftede sit blik hurtigt igen, uden at finde ud af hvad det var. Han turde ikke være uhøflig.

Manden virkede lidt pjusket i det, ikke så stilfuld som de gæster der ellers kom her, tænkte han for sig selv. Han var ikke god til at se fremmede i øjnene for længe, men han bemærkede den lille flænge under mandens ene øje. Men han vurderede det til at være et gammelt ar. Havde det ikke været for papirarbejdet, havde Selmy nok antaget at han sad tæt på en skidt knægt.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 17.11.2021 22:19
 Frederiks blik blev på manden, mens han ventede på om han kunne svare på det simple spørgsmål. Brynene rynkede sig på den mørkhårede mand ved svaret han fik, og afslørede at det ikke helt passede ham. Frederik så hen på døren, inden det gled rundt i kroen igen. Havde han bare ikke opdaget Dr. Kiefer faktisk var i kroen? Manden var dog ikke til at se nogle steder, og Frederik så hurtigt tilbage på den unge mand med et venligt smil, inden han gav han et høfligt nik.
 " Mange tak skal De have. " Det mørkeblå blik flyttede sig hen på en af kropigerne, og vinkede hende hen til sig.

Mens Frederik ventede, gik han i gang med at samle pergamenterne i en bunke. Det var en god blanding af forskellige forretnings aftaler og noter omkring planter og olieblandinger. Pergamenterne blev skubbet lidt til siden, og Frederik så på kropigen da hun kom hen til ham.
 " Der skulle vel ikke være kommen beskeder fra Dr. Kiefer?" spurgte han en smule lavmælt, selvom han tvivlede. Mon ikke han ville have fået beskeden så? Var doktoren bare optaget, eller havde han glemt mødet? Pigen rystede blidt på hovedet.
 " Nej det har vi ikke, hr.  " Frederik brummede lidt til det, men nikkede og sendte hende et kort smil.
 " Javel.. Vil De lade mig vide hvis der kommer noget? " Med et nik forsvandt hun ud i kroen igen. Frederik sukkede kort og strakte nakken lidt fra side til side, så det sagde knæk. Han håbede virkelig ikke han havde spildt sin tid. En smule stiv i kroppen efter at have siddet foroverbøjet guderne ved hvor længe, rejste Frederik sig fra stolen og strakte armene over hovedet for at strække kroppen ud. I samme bevægelse fik han trukket ærmerne ned på plads. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 18.11.2021 19:15
Det lod til at det var alt hvad den fremmede ønskede at vide, og da han henvendte sig mod kropigen i stedet, fjernede Selmy sit blik og kiggede ned på din lille tekop som han havde tømt for længst. Måske man skulle drikke en kop mere, bare for at give hans fars forretningspartner en lille chance for at dukke op. Men Selmy kunne jo ikke sidde her og håbefuldt vente på nogen der muligvis havde glemt aftalen…

Det var ikke fordi Selmy smuglyttede, men ret hurtigt hørte han sit navn blive nævnt og han gik lidt i panik indeni. Var det ham han skulle mødes med!? Åh for pokker da også! ”Undskyld mig!” Hurtigt rejste han sig også fra sit bord – sådan set samtidigt med den anden mand - og vendte sig mod manden der også havde rejst sig op nu. Det var tydeligt at han havde forventet at tale med en lidt lavere person. Hans blik gik langsomt fra hans bryst og op til hans øjne ”Det er mig der er Dr. Kiefer. Eller rettere hans søn.” Han lagde hånden på sit bryst og bøjede hovedet beklagende. Som regel behøvede han slet ikke fortælle folk at han var beslægtet med sin far. Han slægtede sin far på, men havde blot et vildere hår og ingen skygger af hårvækst i ansigtet. ”Jeg blev sendt i stedet for, eftersom at vi har flere tilskadekomne i healerhuset der kræver akut behandling, jeg håber på at du kan leve med at afholde møde med mig i stedet.” Selmy håbede ikke at personen ville blive sur over den lille misforståelse. Han var så høj, så han var sikkert også meget stærk. Ingen ville da bebrejde en healer for at passe sit arbejde vel? Og ingen ville vel forhåbentligt slå på en tjener af Isaris lys?

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 19.11.2021 23:54
 Havde det ikke være fordi Frederik forventede at det var Dr. Salem Kiefer havde han måske kunne se at den unge mand ved det andet bord lignede doktoren overraskende meget. Frederik var bare ikke på udkig efter en lille knægt, men en fuldvoksen mand. Derfor var det også med et lidt forvirret blik, at han så hen på den lyshårede fyr ved hans opmærksomhedskrævende ord. Frederik stoppede midt i at strække sig og løftede det ene bryn. 
 " Ja?  " De næste ord der mødt ham fik begge bryn til at løfte sig, og armene kom end at hænge langs siden, efter at have trukket vesten ned på plads. Blikket gled en smule overvejende ned over den unge mand, måske en smule skeptisk. Han så så ung ud. Men nu hvor han vidste at det var Dr. Kiefers søn, kunne han godt se ligheden. Nu forstod han hvorfor han følte han virkede bekendt

" Javel..  " Frederik rakte hånden frem så de kunne hilsen ordenligt på hinanden. Et eller andet sted var Frederik ligeglad med hvem han gjorde handlen med, målet var det samme om det var far eller søn han handlede med. Han håbede bare knægten vidste hvad det gik ud på. 
 " Frederik Ludvik Hanson, " præsenterede han sig.
 " Jeg er sikker på vi kan komme frem til noget fornuftigt. Jeg antager De er med på hvad vi skal komme til enighed om? " Efter en høfligt klem af den unge Dr. Kiefers hånd, tog Frederik hånden til sig, og rakte den ud mod den ene stol ved bordet, som en invitation til at han gerne måtte sætte sig, inden han selv satte sig på selvsamme stol han havde siddet på før. 
 " Kan jeg byde Dem noget at drikke?" Frederik viftede en kropige over til sig. Han trængte i hvert fald selv til noget at drikke.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.01.2022 16:57
Man måtte jo synke flovheden i sig og se at komme videre. Da herren Frederik, rakte sin hånd frem, gav Selmy sit håndtryk. Det var ikke noget erfarent håndtryk, kunne man sikkert bemærke, for han var blot en knægt. En nylig dimittend fra overklassens finere skoler. Omend hvor fint og anerkendt det var blandt hans egne, var det sikkert ikke så positivt for en forretningsmand som oliedistributøren, at skulle forhandle som ligesindede. For Selmy var det ikke nemt at gennemskue hvad manden tænkte. Han virkede ikke spor imødekommende, på trods af at han var den der havde åbnet samtalen. Det var nok fordi han ikke var særlig smilende? Men når det kom til stykket var Selmy det vist heller ikke, men det skyldtes modviljen for overhoved at være her.
"Ja" Svarede han forholdsvist sikkert, indtil han pludselig kom i tvivl og måtte svare med et yderligere; "Det tror jeg da nok."
Han kunne ikke vide sig sikker på, om han havde forstået hans fars forhastede ord korrekt, inden han var forduftet. Men hans far måtte vel have tiltro til, at dette var en opgave Selmy sagtens kunne klare...
Han skævede efter kropigen, som kom mod dem med hurtige lette skridt, og hurtigt kom han hende i forkøbet for at tage sin egen kop og kande og flytte det over til deres bord. "Jo tak, måske når jeg har drukket min kande te færdig," Takkede han høfligt. Han måtte huske at byde Frederik på te senere også. Det var almindelig pli. Men et eller andet sted håbede han ikke, at de skulle flere kander te igennem, for at komme til enighed. Det kom helt an på hvor medgørlig han var, vel.
Selmy var den første til at tage plads på Frederiks opfordring, hvorefter Frederik også tog plads. Selmy skimtede lige arbejdsbordet og kunne bedre se, hvor åbenlyst det havde været, at det var Frederik der var forretningsmanden. 
"Er De oprindeligt her fra byen, hr. Ludvik?" Spurgte han af almen høflighed, og ikke så meget på grund af nysgerrighed for den fremmedes liv. De to kunne jo aldrig blive venner alligevel, så forskellige de måtte leve.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 29.01.2022 11:10
 Så snart der blev gjort klart, at den unge mand vidste hvad de skulle snakke om, nikkede Frederik. Det var altid noget. Svaret ændrede sig dog ganske kort efter, og Frederik rynkede brynene lidt med et kort brum. 
 " Vi skal se på en mere fast handel af olier til jeres healerhus." Gjorde han  klart, så de begge var på samme side. Så håbede han at den unge Dr. Kiefer i det mindste vidste hvilke olier de ville have, ellers måtte de vel gå med hvad de plejede at få. 

Kropigen kom hen til bordet igen, mens Frederik nikkede til hans konklusion på Frederiks tilbud, og bestilte selv en kop te. Så kunne de tage en øl når de var færdige. Som kropigen forlod bordet igen for at lave en kop te til Frederik, gav olieforhandleren sig til at bladre lidt i papirerne på bordet. Da han fandt hvad han ledte efter lagde han det foran sig.
 " Nej, " Frederik rystede let på hovedet, og så hen på Dr. Kiefer.
 " Jeg kommer oprigtigt fra Azurien, men holder til i Safirien nu. " Kropigen kom hen med teen, og Frederik tog imod den, med et lille smil.
 " Tak. " Koppen blev sat på bordet og det mørkeblå blik fandt den andens grålige.
 " Deres familie har været i Dianthos i et par generationer, korrekt, Dr. Kiefer? " spurgte han, selvom det ikke var specielt relevant for deres møde. Den unge mand virkede uvant til situationen, og at lette stemningen en smule var nok i deres begge interesse. Han havde endnu ikke præsenteret sig, ud over at erklære sig søn af manden han skulle have mødt, men hvis Frederik blot skulle tiltale ham Dr. Kiefer, var der vel heller ikke brug for mere.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 01.02.2022 17:24
"Selmy... Jeg hedder Selmy," Rettede han manden straks "Jeg har ikke fået min doktorgrad endnu, jeg er kun under oplæring." Hr. Ludvik behøvede ikke at kendte til hans personlige kvaler med oplæringen. Der var noget der tydede på, at Selmy aldrig ville blive doktor, så længe han ikke kunne operere. Men sagen var den, at han virkelig ikke kunne klare at se blod og forskruede lemmer. Det var for morbidt til ham. Men biologien og medicinen kendte han godt! Hvis ikke han skulle blive læge som sin far og mor og bedsteforældre, hvad så? "Men ja. Det er korrekt. Siden mine oldeforældre. Min mors familie sendte hende til healerhuset for at arbejde for en nordisk og religiøs mand. De endte med at forelske sig og fik min søster og mig." Svarede han derefter. Hans far måtte have fortalt Frederik Ludvik om det, for hvordan skulle han ellers vide at de kun havde boet her i nogle generationer? Så vidt Selmy vidste af, kunne man ikke gætte sig til at han havde nordfolkets barske blod i sig. Og han talte vist med øvrebydelsdialekt, der fik ham til at virke snobbet. Men det var han ikke! Ehm... Troede han nu nok...

"Jeg har været i Safirien et par gange, men aldrig Azurien. Men jeg kunne forstille mig, at der er god forretning i at bo tættere på Medanien." Selmy var bare høflig. Når han tænkte på områderne uden for Dianthos, huskede han dem mere for dets flora og fauna. Han var ligeglad med forretningen og historien. Men han regnede ikke med at Frederik skulle være interesseret i hans studier, så han nævnte dem ikke. Han undgik lidt manden blik på sig, mens han i stedet dykkede ned i sin grønne te. Han var ikke god til at se fremmede i øjnene på den måde. Især fordi Frederik var ung og til den kønne side.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 21.02.2022 14:58
 De mørkebrune bryn løftede sig lidt, da den unge knægt endelig lod et navn falde, og Frederik nikkede lidt til det. Det var ikke noget Frederik selv tænkte over eller lagde mærke til, men hans holdning blev en smule mere afslappet nu han havde et reelt navn på ham, og ikke bare sad og antog. Frederik hadede ikke at kunne referer til folk ordenligt. I stedet lod han et overvejende blik glide ned over den lyshårede mand. Han håbede ikke at den manglende doktorgrad ville komme til at påvirke handlen for meget. 
 Frederik løftede koppen op til munden og pustede let på teen, mens han lyttede til Selmys fortælling. Det var ikke specielt interessant for ham, men på den anden side var det altid godt at kende sine kunder, og vise interesse i dem. Efter at have taget en slurk af teen og sat koppen fra sig igen, nikkede Frederik igen med et lavt, anerkendende brum. 

" Det er godt for afgrøderne, i hvert fald. " kommenterede Frederik og trak lidt på skuldrene.
 " Jeg rejser meget, så forretningen er spredt. Tror jeg er oftere i Dianthos end i Medianien, " Det var en ligegyldig samtale for deres møde, og derfor skubbede Frederik papiret han havde lagt foran sig over til Selmy. De behøvede vel ikke mere høfligheds-snak.
 " De sidste par gange har I fået argan olie. Det har været lidt forskelligt om det har været med duft og hvilke dufte det har været. " Frederik lænede sig ind over bordet for nemmere at pege på papiret, de steder helbrederhusets tidligere bestillinger stod. Frederik løftede blikket fra papiret for at se på den lyshårede knægt foran ham.
 " Argan er god til tør og sprækket hud, og sige at kunne forebygge enkelte hudsygdomme, " forklarede han. Han havde ingen fornemmelse om hvor meget Semly vidste. Blikket vendte tilbage til papiret, hvor hånden flyttede sig lidt, så han pegede hvor duftene stod.
 " Sidste gang var olien med rosenduft, og før det lavendel. " Frederik trak hånden til sig, og satte sig lidt mere tilbage i stolen, så Selmy kunne få lov til selv at studeret papiret, der nøjsomt var noteret med hvilke ting Dr. Kiefer have haft bestilt af den unge oliesælger. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 21.02.2022 19:20

Nå ja. Afgrøderne… Det burde Selmy have vidst, men tanken havde bare ikke strejfet ham. ”Ah…” Svarede han småfraværende, alt imens hans tanker fokuserede på nogle helt andre ting. Den drejning på samtalen, lod til at kede den lidt ældre mand, eller manden var i hvert fald bare svær at begejstre, og det gjorde Selmy svært utilpas i situationen. Ludvik var sikkert utilfreds over at skulle nøjes med sønnen af healerhuset, og måske var det som et slag i ansigtet, at mødet sagtens kunne blive afholdt af en anden, som i øvrigt slet ikke var blevet sat ind i tingene.

Heldigvis for det blev papirerne skænket til ham. Ved et hurtigt blik kunne Selmy se at det var familiens tidligere faktureringer. Han kunne dog ikke nå at nærlæse det, eftersom at Ludvik begyndte at forklare. Han vidste på en måde bedre end Selmy allerede. Men Selmy syntes at kunne huske at der havde været en tung aroma i huset på grund af lavendelolierne. Det var en lettere tid for Selmy at hjælpe til dengang, for det overdøvede stanken af blod, afføring og opkast. Lugteindtryk som hans far, mor og søster syntes at kunne ignorere i den alvorlige position, men hvor Selmy virkede skabagtig og sart, fordi han ikke kunne blive i lokalet. Det skal vi have igen. Lavendel,” Besluttede Selmy abrupt, og denne beslutning var for hans egen skyld alene. Hans far havde faktisk ikke givet ham nogle instrukser overhoved ”Men vi har også brug for olier, der ikke er parfumerede, men måske er ti-femten flasker vist mere end rigeligt. Jeg kan se på papirerne her… at vi får en stor levering hvert kvartal…” Han undersøgte tallene nærmere, og overvejede om han kunne tillade sig at ændre på sin fars aftaler. Det virkede bare så fjollet at have så meget stående på lager, når man i stedet kunne spare pladsen til en ekstra sygeseng eller mere smertestillende medicin. ”Hvad hvis vi bestilte af Dem hyppigere, men fik mindre leverancer? Vil det blive meget dyrere?” Han så op fra papiret. Den mængde selvtillid han havde haft, da han blot kunne fokusere på papirerne, havde været væsentligt større, lige indtil han skulle se på den stadig meget fremmede og arrede mand. Socialangsten forsvandt ikke bare fordi de drak te sammen… og Selmys hænder rystede en anelse, også selvom han forsøgte at spille ansvarlig og voksen. Opgaver som disse ville der komme flere og flere af, nu hvor han var fyldt tyve… ”Nu hvor De alligevel er i Dianthos så ofte, mener jeg…” Tilføjede han efter et sekunds stilhed. Denne forretning skulle helst ikke gå hen og blive et flop. Hans fars vrede var ikke til at spøge med, når han først blev vred, for den måde han agerede på var ved at være… stille… og skuffet.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 21.02.2022 21:38
 Frederik studsede lidt over Selmy hurtige reaktion på lavendel duften. Det virkede mere som en personlig præference, end et valg taget med forretning i tankerne. Han sagde dog ikke noget til det, for i dag var Selmy kunden, og hvis Dr. Kiefer ikke var enig i sønnens valg, var det egentlig ikke Frederiks problem.
 " Javel, lavendel. " Med en hurtigt note, blev ønsket skrevet ned på et andet stykke papir. Hovedet tippede sig lidt, så Frederik kunne se hen på Selmy som han talte videre. Han nikkede let, inden han vendte tilbage til papiret og skrev ned. 
 " Skal det hele være argan olie? Eller er I interesseret at noget af det er mandelolie? " Frederik lagde pennen fra sig og rettede sig op i stolen. Hånden blev ført gennem det mørke hår mens han lyttede. Det var interessant så meget mere tilpas knægten virkede, nu hvor de snakkede forretning. Det mindede ham lidt om Frederik selv.

Usikkerheden kom dog frem igen, ganske kort efter Frederik havde tænkt tanken, og han kunne ikke holde mundvigene fra at trække sig lidt op i et smil. 
 " Meningen med mødet i dag, er jo at sætte gang i noget mere fast, frem for at I sender bud når i løber tør. Hvordan det bliver gjort er op til jer. Jeg kan sende store forsendelser, så det ikke er noget der skal tænkte så på tit. Vi kan også gå med små forsendelser, så kan I variere jeres udvalg. " Frederik trak en smule på skuldrene, inden han lænede sig lidt frem, med albuerne støttende mod bordet, og hænderne foldet, så armene omringede tekoppen. 
 " I og med det er dig der er her, må det være op til dig, hvilke olier i vil have, og hvordan vi præcist skal gøre det. I forhold til prisen, så afhænger det hovedsageligt af olierne, men bliver møderne ofte, vil det nok også påvirke prisen lidt. " Det mørkeblå blik betragtede Selmy lidt, inden Frederik vendte blikket mod tekoppen, og tog endnu en slurk af teen.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 21.02.2022 22:11

”Nej, jeg tror min far er vældig tilfreds med den oliesort vi bruger, og jeg skal nu ikke ændre for meget, bare fordi jeg er substitut i dag,” Selmy lo lidt i generthed. ”De kan spørge doktoren næste gang i ses, hvilket så vil være om en måneds tid fra første forsendelse af.”

Ludvik ville komme forbi oftere, eller også havde han folk til den slags. Men det ville nok ikke gøre nogen forskel for Selmy. Dette var første gang han havde set healerhusets oliedistributør, og formentligt ville han ikke se ham igen. Det føltes fjollet at sidde her over en kop te og diskutere mulighederne yderligere. Men hans far havde nok forventninger til, at han gjorde sig gode venner med ham. Og hvem vidste, måske når Selmy overtog Kieferhusets ansvar, så var Hr. Ludvik nok stadig førende på markedet?

”Men nu bliver leveringen mere fast, kan man sige, så der er en økonomisk sikkerhed for Deres vedkommende…” Fortsatte den lyshårede mand, i et forsøg på at få en bedre pris. Han forsøgte ikke at træde nogen over tæerne. Dette handlede udelukket om at imponere farmand derhjemme. Og så alligevel ikke helt. Selmy havde skam også en holdning om hvad ting skulle koste. Han skulle trods alt overtage det hele en dag. Han blev dog afbrudt i at sige mere, da han forsøgte at hælde mere te op i sin kop, men alt der kom ud var en beskeden sjat og lidt tegrums. Ikke mere te, huh... Men mon ikke mødet var ved at ophøre? Det behøvede jo ikke tage alverdens tid. Selmy var på ingen måder komfortabel, trods alt. Han havde bare lyst til at isolere sig i dag, for at være helt ærlig.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 22.02.2022 10:06
 " Hmm.. " Frederik spidsede læberne lidt tænkende, inden han trak på skuldrene.
 " Det ville vel være prisen for ikke selv at dukke op. " Det var jo ikke fordi det gjorde Frederik noget, at det var sønnen der var blevet sendt afsted i stedet, men hvis man ikke selv mødte op, og ikke gav tydelig besked på hvad der skulle laves af aftaler, måtte man vel også forvente at det ikke blev helt som man forventede. 
 " Men jeg sørger for det hele er argan. " Frederik noterede det ned. En lille del af ham, havde lidt lyst til at prikke til den unge mand, der virkede så usikker på hele situationen. Gør det hele lidt værre, måske med håb om at løsne op lidt op. Det kunne dog også gøre det hele mere besværligt for Frederik selv. 

Det næste der blev sagt, fik Frederik til at løfte brynene en smule imponeret. Han havde ikke forventet han ville være så vovet, men det var egentlig meget rart. Mundvigene der trak sig lidt op, viste også at det ikke var fordi kommentaren generede Frederik. Det var jo en del af jobbet og forhandle
 " Jovist, men der er stadig overnatning, og omkostninger til transport, for ikke at tale om at jeg ikke rigtig kan arbejde, når jeg er på farten. " Hovedet tippede sig lidt på skrå. Frederik vidste ikke om Selmy kendte til Frederiks måde at komme rundt på. Turen til Dianthos påvirkede ham sjældent særlig meget, og han kunne ofte arbejde videre med det samme, hvis hans ting var ankommet til kroen. 
 Frederik flyttede blikket ned på tekanden der ikke havde mere i sig. Der var stadig ting Frederik havde brug for de skulle få på plads og, han havde trods alt tilbudt den anden en kop te.
 " Er det nu jeg kan byde på noget at drikke? En ny kop te, eller vil De heller have noget andet at drikke? " Det ene bryn løftede sig lidt. Måske lidt alkohol kunne løsne knægten lidt op?
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 22.02.2022 16:08

Det med at forhandle prisen ned var ikke helt så let som han havde håbet på, men det var vel værd at give det et enkelt forsøg mere, før han måtte give op. Sejren ville nok glæde Selmy mere, end det ville glæde hans far. Det ville give ham et lille selvtillidsboost, om ikke andet. Og det var sikkert småbeløb for hans forretningspartner, så han kunne godt tage at lade sig knække. Holde op med at være så stædig…

”Ehm…” Selmy måtte lige overveje om han orkede mere te for nu. Han havde jo nær sagt tak for den gode samtale, hvis ikke det var fordi Ludvik ikke var samarbejdsvillig med rabatterne ”Jo måske. Hvad skal De selv have? Grøn te igen?”

Selmy overleverede papirerne til manden igen, eftersom at de havde gennemgået dem ret hurtigt, men nu var der ingen papirer som blikket kunne søge i skjul ved længere. Manden havde nu Selmys fulde opmærksomhed, og selvom han stadig var uvant i situationen, havde han formået at mande sig lidt op. Der skulle bare ikke ske noget uventet. ”Så der er altså ingen gevinst at hente, ved at vælge Dem som vores faste distributør?” Selmy spurgte på en lidt anden måde. En måde, som hans far måske ville kalde ikke så lidt fræk. Men hans far var her ikke, og Selmy var fra generationen under, hvor knægte prøvede grænser af. Hans far var yderst medgørlig, når han gjorde forretning, og det fandt Selmy en anelse kedsommeligt. Selmy kendte ikke mulighederne på markedet hvad medicinske olier angik, så han ville ikke træde Ludvik alt for meget. Han skulle nødig ende med at komme hjem til sin far, og fortælle ham at de måtte undvære olie de næste måneder, fordi han var sådan en kvajpande. Men han måtte jo forsøge at læse mandens udtryk og finde ud af, om han overskred nogle grænser. Han kunne have svoret på at han havde set ham smile lige før, men han vidste ikke om det var fordi han havde fundet ham morsom, eller fordi han syntes han var en tåbe.

Passende som de var blevet færdige med deres drikkevarer kom kropigen hen for at samle deres kopper og kander sammen. ”Hvad skulle det være?” Spurgte hun smilende og kiggede skiftesvis imellem de to herrer. Det var ikke til at vide hvem der lagde ud eller ej. De virkede begge som pæne og ordentlige mennesker. Hendes blik endte dog hos Frederik, nok fordi han var lidt ældre og så høj og tiltrækkende ud i hendes øjne. Det var i hvert fald Selmys gæt.

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 23.02.2022 10:23
 "  Jeg tror jeg har fået nok te for i dag, " Frederiks ord var en smule overvejende, mens han betragtede den anden skubbe papirerne over bordet. Han virkede til at have fået lidt mere samling på sig selv, det virkede i hvert fald til der var sket et skift i den unge, lyshårede knægt. Det blev yderligere understreget ved de næste ord der lød.

Frederiks bryn løftede sig igen, denne gang i et lidt mere ulæsbart udtryk. Stilheden lagde sig lidt mellem, bare for Selmy kunne få lov at svede lidt. Det var uden tvivl en lidt vovet kommentar, men Frederik havde egentlig ikke noget imod det. Om det var fordi Selmy var så ung og virkede så usikker, eller om det var noget andet vidste han ikke. 
 En mild og kort latter forlod Frederiks læber, som han kløede sig lidt i nakken, da han endelig brød stilheden. Han overvejede hvad han skulle svare, inden han foldede hænderne på bordet igen og rettede sig lidt det.
 " Det vil jeg ikke mene, " Udtrykket var bildt, men der var et seriøst glimt i Frederiks øjne. Han tog sit arbejde meget seriøst. 
 " De ville være sikker på at kvaliteten altid er i orden, og vil ikke komme til at stå i en situation hvor i er løbet tør. Skulle det ske, at I uventet løber tør, kan I få hurtigt nødlevering. " Frederik flyttede blikket op på kropigen da hun kom hen til deres bord. Venligt løftede han den tomme kop op til hende.
 " Et krus sød vin, og.. " Frederik så hen på Selmy med et spørgende udtryk. 
 " Bare sæt det på regningen til værelse 3, " sagde Frederik da begge bestillinger var givet. 

Det mørkeblå blik fandt vej til Selmys igen, og forsat fra hvor han var stoppet da kropigen kom hen til dem.
 " Yderligere er jeg meget.. fleksible med mine blandinger, og skulle I have lyst til at undersøge bestemte blandinger er det ikke et problem. " Et skævt, lettere hemmelighedsfuldt smil bredte sig over de spinkle læber.
 " Jeg har haft bestillinger på lidt af hvert. " 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 23.02.2022 18:59

Nå ja, det var vel sent nok på eftermiddagen, så vin ville være mere passende. Vin var dog langt fra noget Selmy drak på en helt almindelig hverdag, og beruselse var udelukket, hvis man havde viet sine vågne timer til Lysets gudinde. Men Selmy kunne nu godt lide vin, og tiden til at svare virkede så knap, så han nåede ikke rigtig at tænke det igennem, før han vendte blikket fra Ludvik og hen til kropigen og sagde ”Samme her, tak.” Hun godkendte det og tog bakken med sig mod baren, hvor hun straks hentede vin og to krus. Det var ikke så slemt, når nu det ikke var ham selv der havde arrangeret vinen. Og et enkelt glas kunne vel heller ikke skade.

Lidt mere afslappet sank han tilbage i stolen og kiggede på Ludvik igen, som fortsatte sine argumenter for hvor healerhusets gevinster var at hente. Det lød jo alt sammen meget godt, men han var lidt overrasket over at Ludvik ikke havde tænkt at give sig, overhoved. Selmy kunne sikkert godt have stukket til ham med en kommentar om, at den slags sikkerhed var forventet til den pris, men han kunne godt mærke på sig selv, at han havde for mange manerer.

Denne gang var det Selmy der var lidt stille. Ikke fordi han ønskede at skabe en dramatisk effekt, men fordi det var svært at sluge sit nederlag. ”Hm… De er virkelig god Hr. Ludvik.” Selmy smilte også nu, skønt smilet var et besejret smil. Hvordan kunne han også konkurrere imod en mand, der levede af at snakke handel? Han måtte have overvurderet sine egne evner… eller måske undervurderet Ludvik muligvis på baggrund af hans unge alder? ”Jeg er glad for at det lykkedes at komme frem til en ny aftale, som vil gavne begge vores forretninger.”

Det krus der blev stillet foran ham af kropigen ankom rettidigt, og han løftede det lidt højt i en venlig gestus, inden han smagte på indholdet. Og sikke en velsmagende sødme vinen havde. Det kunne ikke have været en helt billig vin. Det var nok en skøn baseret på lokationen, frem for Selmys erfaringer, for vin drak han trods alt ikke særlig meget af. ”Mm-!”  

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 26.02.2022 14:49
 Mens Frederik fortalte hvilede blikket på Selmy. Betragtede hans reaktioner. Han virkede ikke tilfreds med hvad der blev sagt, men det kom heller ikke bag på Frederik. Selvom han endnu ikke direkte havde afvist at der kunne forhandles pris, var det ikke ligefrem fordi han havde givet udtryk for at det var en mulighed. Frederik nikkede lidt til Selmy komplementerende rod.
 " Det er mit mål, " smilet på Frederiks læber var skævt. Han vidste godt han gjorde et godt arbejde. Den ene hånd blev ført gennem håret. Skulle han lave Selmy så den lille sejr det ville være at komme hjem til farmand, med handlen i hus til en ekstra god pris. 
 " Jeg er sikker på vi kan finde noget der kan gavne os begge endnu mere, for en bedre pris, " Det ene bryn løftede sig opfordrende, Frederik spændt på om den unge mand turde tage chancen, oliesælgeren om et øjeblik ville give ham. 

Ligesom Selmy, løftede Frederik også kruset med vin, og tog en tår. Øjnene lukkede sig i, som lod smagen af den søde vin brede sig i munden. Den var ikke lige så godt som dem man kunne få direkte fra Medanien, men den var bestemt ikke dårlig. Kruset blev sat på bordet igen.
 "  Hvis I er villige til at hjælpe mig med at teste nye olier, kan vi måske godt se på at ændre prisen lidt. " Roligt lænede Frederik sig tilbage i stolen, med blikket vendt ned på vesten, han begyndte at spænde op. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 26.02.2022 18:46

”Teste?” Selmy lyttede interesseret med på Ludviks bud, men ikke helt uden en kritisk tilgang til det ”Det kommer så sandelig an på mange ting. Jeg bryder mig ikke om at bruge produkter, der ikke er blevet testet på forhånd. Vores patienter har ikke behov for at blive dårligere end de er, og det har min familie i det hele taget ikke.” Ikke at Selmy regnede med at der var så meget andet end lugten at teste, for olie var vel olie? Men uanset hvad, var det ikke meningen at Selmy skulle udsætte sin familie for mere pres end de i forvejen havde, og særligt skulle han også passe på med, ikke at ende med opgaven selv. Han ville meget gerne snart ud af Dianthos og fuldføre sin bedstefars værk…

”Men jeg vil nævne for min far, at De har tilbudt et lille prisafslag. Men jeg tror De må finde nogle andre ehm… forsøgspersoner,” Afsluttede han med. Hans blik søgte hen på noget andet, vinen i hans krus, når han gav afslag. Det var simpelthen for ikke at komme til at virke nervøs eller komme til at sige ja til noget han ikke ønskede at deltage i. Han drak lidt af vinen, som smagte umådeligt skønt. Det var svært at spare på det. Han måtte huske på at det ikke var meningen at man skulle skylle det ned på samme måde som med vand. Og på samme måde som den ydre ring i Dianthos gjorde det, sikkert for at dulme den ene synd med den næste…

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Helli , CassondraLillith123
Lige nu: 3 | I dag: 13