Idétråd: Religiøse traditioner i Krystallandet

Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 03.07.2021 14:44
Hej alle

Under Guder og Gudinder har vi en lille liste af religiøse traditioner i Krystallandet.
Men måske I har gjort jer andre tanker og idéer - eller endda brugt noget i en tråd, som ikke er med på listen.

Derfor denne idétråd, så vi kan brainstorme lidt mere på, hvordan troen på de forskellige guder kommer til udtryk rundt om i landet.
Det kan også hjælpe til at udpensle de yngre guders domæner lidt mere .. :)

Kom frisk med input!
~ Krys ~

Tatti

Tatti

Lummer prinsessen

2959
karakterer

Tatti 03.07.2021 23:20
Ville det ikke være godt at få etableret nogle religiøse talemåder? 
F.eks. "Isaris lys." Når man hilser på folk (ligesom at sige "guds fred")

Og måske sådan noget "Ved Isaris lys!!" hvis man er forbløffet eller chokeret. Det kan også være en positiv forbløffelse. Men jeg tænkte bare det kunne være godt at vide hvad man siger til hinanden som religiøse. 

Måske også sådan noget som velsignet dag. Hvad synes I? 

Har katedralen gudstjenester? og i såfald hvad ville disse blive kaldt i krystallandet? Isarisråd? Isaristjeneste? :)
Tænker det også kunne være fedt hvis der var nogle former for begivenheder kirkerne lavede. F.eks. til jul. Er det mere Yule der bliver holdt? Eller har Jul et andet navn i krystallandet? 

Bare lidt idéguf haha!
🦢Tati🦢

Elvira

Elvira

840
karakterer

Elvira 04.07.2021 02:23
Lidt i forlængelse af Tattis indlæg ville jeg lige forelå ordet 'messe' - det er sådan relativt neutralt :) selvom 'gudstjeneste' i min optik heller ikke er et dårligt ord, når vi nu stadig kalder det 'guder og gudinder'.

Jeg er personligt kæmpe fan af at man kan skrifte til sin Gud! Det giver mulighed for nogle sjove tråde, og alt efter hvilken gud, man går til, forestiller jeg mig, at man - dels skal gøre bod på forskellige måder, dels kan få meget divergerende råd fra sin præst... ;)

Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 04.07.2021 08:22
Ligt I sJegamme spor, så har selv brugt ordet 'forkynder' i stedet for præst/præstinde meget af tiden ????
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 05.07.2021 12:53
Jeg har taget inspiration i Lux's Dorian, der vågner hver morgen og dekorere hans ansigt med røde tegn i en hyldest til Shara.

Ide til frugtbarheds ritual:
I en hyldest til livets gudinde, Isari og begærets gudinde, Shara vaskes kroppen i lavendel og rose mælk, hvorefter der i skæret fra en åben flamme males røde og gyldne symboler på den nøgne hud. Ben, arme, mave, ansigt, bryst - For størst effekt går ingen kropsdel går fri. 
Det er særligt brugt af nygifte i tiden efter deres bryllup, men ligeså udbredt blandt de par der måtte finde problemer i at blive gravid eller holde på barnet. Parrene maler på hindens kroppe inden intimt samvær. Trolovede/forlovede kvinder kan også udføre rituallet alene op til brylluppet, for at højne chancen for et frugtbart ægteskab allerede ved indvielsen.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2269
karakterer

Grace 08.07.2021 17:41
Hilsner:

"Kiles fred" eller den længere "Kiles fred i dette liv som det næste" har jeg brugt

Forbandelse:

"Må Chance se dig og finde dig underholdende!"
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 11.07.2021 16:09
"Må Zaladin slikke dig i øret med sin mørke tunge!" - synes jeg personlig er god xD

Eller når man bliver forskrækket "Ved Isaris lys!"
6 6

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Krystal
Lige nu: 2 | I dag: 8