Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 23.02.2021 21:23
Den kølige luft ville normalvis have sørget for at Arya ikke bevægede sig meget ud fra sit hjem, til hendes store ærgrelse, men når der var fest på Krystalpaladset, så var hun ikke til at holde indenfor. Det var ikke så meget festen, som at komme ud og snakke med et hav af folk, og måske kigge lidt på dem hun ikke snakkede med. Hun havde brugt formiddagen med hendes kammerpige, som havde hjulpet hende med at finde den perfekte kjole frem, og hendes hår havde et af de store hårspænder som Meena havde givet hende.

Hun vidste at Aldamar i hvert fald havde været en del af rådet, og dermed var hun taget hen til festen alene, i hvert fald så alene man kunne være som prinsesse.
Hun fandt sig hurtig til rette i den store sal, hvor hun tog for sig for lidt af maden, inden at hun faldt i snak med sine venner og veninder, både fra de lavt stående adelshuse, men ligeledes fra de højt stående. Der var dog en af hendes venner hun endnu ikke havde fået fornøjelsen af at se herude, men det var først da hun så Alexander komme ud med en del af de andre rådsmedlemmer, at det slog klik i hendes hoved. Verona havde sendt ham afsted?
Nysgerrigheden brændte i hende, men som hun mærkede endnu et blik fra en af de andre komtesser, et mere surt blik, så stoppede Arya sig fra at gå over til ham med det samme. Hun havde hørt rygterne, og hun vidste godt at der var mere end en komtesse der havde deres øjne på den flotte Isenwald prins. Skulle hun fange hans opmærksomhed ville hun dog ikke være bleg for at give ham et lille vink. Han var stadig hendes ven, men hun kunne alligevel kun tage en brøkdel af hans tid her til festen.
When worry's never helping, tell me why worry at all?
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Lysets Kriger, Prins af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 11.03.2021 09:57
Alexander så ikke Arya som han kom ud fra rådsmødet, trods hans blik søgte omkring. I stedet faldt det i retning af hans yngre søster, og som han fandt hende, sank hans skuldre en anelse, og han trak over mod forfriskningerne.

Det var først noget senere på aftenen, at en efterhånden tydeligt beruset Alexander, fandt vej til Aryas selvskab. Han havde cirkuleret meget den aften, noget mere end han plejede, havde danset med et utal af unge frøkener, og havde ikke været uden et glas i hånden ret længe af gangen.

"Prinsesse Arya! En fornøjelse at se Dem igen" trods alkohollen havde sat sit spor og farvet hans næse og kinder med let rødme, var hans ord stadig jævne, men om det var et tegn på hans tilstand ikke var så gal igen, eller ren vilje, var svært at afgøre.

Han liste høfligt og varmt på de andre i selskabet, udvekslede høfligheder og des lige, inden han igen kunne skænke Arya sin udelte opmærksomhed.
"Jeg håber aftenen har været vel for dem indtil nu?" spurgte han så, med et varmt smil på læberne.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 14.03.2021 22:49
Det var først meget senere da de to af dem endte med at krydse veje, hvor Arya i hvert fald endelig følte ikke alle øjne var på hende. Det var underligt som tingene kunne ændre sig, som man blev ældre og begyndte at snakke med en der var en eftertragtet person, men selv Arya var ikke immun overfor snakken der hang rundt omkring.

”Prins Alexander,” sagde hun selv smilende, med et lidt undrende blik i øjnene, selvom hun næppe kunne beklage sig over hvor glad Alexander virkede. De fleste gange de havde mødt hinanden, der havde Alexander ikke ligefrem været i alt for godt humør, men tingene var tydeligvis bedre nu. Måske rådsmødet var gået godt?.

”Den har været pragtfuld, jeg håber det samme gælder for Dem?” spurgte hun, selvom hun allerede havde rejst sig, for at gå nærmere ham. Hun vidste godt at øjnene var på dem. Der var to muligheder lige nu, enten at de kunne tage snakken på dansegulvet eller de tog lidt væk fra selskabet Arya ellers var omgivet af. ”Det er efterhånden et stykke tid siden at vi sidst har haft fornøjelsen af hinandens selskab.” 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 31.03.2021 09:37
Hvis Alexander bemærkede undringen i Aryas blik, så lod han sig ikke mærke med det, men ud fra hans let svømmende blik, så var det nok en sikker antagelse, at han var for fuld til at bemærke den slags finere detaljer.

"Fremragende! Hendes kongelige højhed har i sandhed overgået sig selv med festligheder i år. Men baren er også blevet hævet over de sidste år, med jeres maskebal, og så Astrids bryllup" svarede han med lattermild stemme, og en smule større armbevægelser end normalt.
Alexander var glad for at have fundet Arya, skønt han måske ikke havde været så flittig eller opmærksom i sin søgen på hende, som ellers. Han var dog glad for ikke at misse hende, som han uheldigvis havde gjort til sin søsters bryllup.
Hans smil blev også undskyldende da Aryas ord ramte netop det. "For længe. Jeg beklager jeg ikke har kunne gøre godt at mit løfte om at besøge Dem endnu, men jeg har haft rejst meget siden vi sås sidst" undskyldte han, og det var ikke løgn. Han havde lovet sin søster Thalia at besøge Isenborg mindst en gang hver sæson, og det var et løfte han havde holdt. Flere af turene var blevet taget med hjælp fra en teleportør, men flere gange havde han også måtte sadle op, og tage den lange tur.

Alexander bukkede igen, med blikket stadig på Arya, som han rakte en hånd frem mod hende "Hvis De kan tilgive min travlhed, vil De måske tillade mig at byde Dem den næste dans? Eller lade mig eskortere dem, hvis de ønsker at strække benene?" spurgte han så ganske direkte, og tjente sig et par skarpe sideblikke fra de omkringværende. Ikke at Alexander lod til at bemærke andet end Arya.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 07.04.2021 15:32
Var han fuld? Arya omgik ikke meget med de af adelen der tog lidt for godt af sagerne, når det kom alkohol, men hun havde trods alt set sin del af fulde folk, nu når hun stadig havde rundet det andet år af at bo i Dianthos. Det var svært for hendes mor at skærme hende, når hun ikke var der i hendes hverdag trods alt.

For nu fokuserede hun dog på hans store armbevægelser og hans ord. ”Hvis vi ikke skal forsøge at overgå hinanden, hvem skulle vi ellers gøre det med?” spurte hun leende. Hun vidste også at det kommende bryllup sikkert ville blive endnu mere storslået. Nogle gange føltes det lidt som om at det blot var deres mødre imellem der havde en evig kamp om lige at gøre det lidt bedre.

Hun kunne dog ikke ligefrem bebrejde ham for ikke at kunne have lavet tid til hende. Hun vidste at som prins og kriger i Lyset, så var det ikke helt nemt at finde plads til det hele. Hun ville trods alt heller ikke forstyrre ham, selvom hun vidste at hun godt kunne opsøge ham på paladset, skulle hun virkelig trænge til at de sås.
Modsat Alexander, så lagde Arya dog mærke til som blikkene begyndte at finde dem midt i det hele, men hun rankede ryggen lidt og tog den indbudte hånd i sin. ”En dans ville være hyggeligt,” sagde hun med et smil. Det var et stykke siden hun sidst havde danset, og dermed rejste hun sig også op, så Alexander kunne lede hende ud på dansegulvet. ”Og mon ikke at os to alene, blot ville smide mere brænde på bålet omkring et muligt ægteskab?” Der var en leen i hendes stemme, men hun forventede nu også at Alexander i hvert burde bare være lidt opmærksom på rygterne der gik i adelen. Arya var i hvert fald. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 20.04.2021 18:09
Alexander havde aldrig drukket andet end moderat, de gange han og Arya havde mødtes, men som hun fornemmede, var det ganske rigtig anderledes denne gang. Alexander var så temmelig fuld.
Isenwald prinsen gengældt hendes latter med sin egen "Så sandt! Og det bliver uden tvivl kun værre når Astrid og Prins Aldamar tager over" tilføjede han. De to ældre søskende til Alexander og Arya var begge umådelig stolte personer, og han tvivlede på nogen af dem ville lade den anden få overhånden. Ikke på vilkår!

Som Arya takkede ja til en dans og tog hans hånd, lyste Alexander op i et oprigtigt smil. Hvor nærgående og insisterende hun end kunne være, så kunne Alexander ikke nægte at han nød hendes selvskab, og de gode intentioner der lå bag.

Alexander ledte Arya ud mod gulvet, men hendes ord fik ham til at stoppe brat op halvvejs. "Om et HVAD?!" udbrød han højts nok til at trække flere blikke og få adskellige af dem der allerede havde holdt øje, til at se væk sympatisk pinlighed.
Alexander havde dog ikke tanke for nogen af dem. I stedet stirrede han blot lamslået på Arya. Det var ikke at der som sådan var noget i vejen med det. Arya var et godt parti, og hun havde en mere end tålelig personlighed i forhold til mange af de komtesser der higede efter hans opmærksomhed. Alexander havde bare aldrig rigtig set på Arya i det lys. Deres familier var venner, de var venner. Men som tanken blev vendt, kunne man se forbløffelsen langsomt fortage sig fra hans blik, til en langsom realisation. Selvfølgelig var deres møder blevet tolket sådan. Han var en tåbe for ikke at have set, eller hørt, det noget før.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 20.04.2021 20:28
Arya kunne ikke lade være med at grine lidt af den udtalelse, for det var nu ganske sandt. Havde det været nogen som helst, så havde Arya nok fundet det lidt upassende, men så tætte som familierne var, så kunne de godt pointere lidt stolthedskomplekset der lå hos begge af arvingerne. Det var nok noget de aldrig ville lægge fra sig. Så lang tid at de sloges om det i at holde fester, så var Arya dog ikke så bekymret.

Arya var rimelig målrettet som de begyndte at gå, og derfor havde hun ikke forventet at hendes ord ville forsinke hvor de var på vej hen, og i stedet for måtte hun kigge lidt chokeret på Alexander, som han nu trak alles opmærksomhed.
Selvom Arya ønskede at hun var immun overfor de mange blikke, så kunne hun ikke helt stoppe hvordan hendes kinder blussede lidt op, og hun kiggede lidt mere nervøst på ham. Det her var ikke reaktionen hun havde forventet. ”Et ægtemål,” supplerede hun og sendte et hurtigt blik rundt på dem der kiggede, inden hun prøvede lidt diskret at hive i ham, så de kunne forsætte ud på dansegulvet, hvor de om ikke andet kunne snakke videre hvis det var. ”Har De ikke hørt rygterne?” For Arya havde de været umulige at undgå, men Alexander var selvfølgelig i hæren, så det kunne være han var skærmet for adelens nysgerrighed. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 20.04.2021 22:05
Det var et pinefuldt, pinligt langt øjeblik der strakte sig, før Alexander synes at genvinde fatning nok til at fortsætte ud på dansegulvet med blikket fast vendt mod gulvet foran sig.
"Dem har jeg været forskånet tilsyneladende" mumlede han. Men det gav mening. Deres familier stod godt med hinanden, de var af tilsvarende aldre og havde ved mere end en lejlighed nydt hinandens selvskab. "Ved guderne jeg har været et fjols... Jeg håber inderligt at jeg ikke har bragt Dem i forlegenhed" sukkede han overraskende åbenhjertet som han atter løftede blikket mod hende, med sympatisk bekymring i blikket.
Alexander var nok ikke lydhør til mange af de rygter der gik omkring ham, men han var til gengæld bevidst om den mængde af komtesser der synes at sværme om prinsetitlen. Han kunne levende forestille sig hvad de kunne finde på at sige om potentiel konkurrence.

Som de nåde det sidste stykke på ud på dansegulvet, og de indtog første position, var det svært ikke at bemærke hvor tungt alkohollen lå på Isenwald prinsens ånde. Havde selv det ikke været bevis nok for hans fuldskab, så var hans dans langt fra så flydende som ellers. Han var ikke helt ude af takt, men han synes ikke at kunne ramme den helt heller.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 20.04.2021 22:31
Tydeligvis. Arya sagde dog det ikke højt, som hun prøvede at finde noget ro i sig igen. Hun havde bare ikke forventet det udbrød fra Alexander af, og måske det var alkohollen der talte. Som de kom op og tog fat i hinanden, så kunne hun også tydeligt lugte alkohollen på ham. Hun rynkede lidt næsen, men kommenterede det ikke, i hvert fald ikke endnu.
Hun havde hørt historierne om hvordan soldaterne på paladset nogle gange kunne drikke som svin, og Alexander virkede næsten stadig som om at han kunne holde styr på sig selv, men hun havde ønsket at deres møde havde været inden de sidste par glas han havde taget.

Hun smilede dog venligt til ham, og skubbede de tanker væk. ”En smule forlegenhed hjælper vel på ydmygheden,” tilbød hun, selvom hun ikke ville benægte det efter det sidste optrin. ”Jeg er ked af at jeg overraskede Dem med kommentaren, det er bare ikke umuligt at hverken se eller kunne mærke, når man er så meget hos hoffet, som jeg.” Heldigvis havde hun ikke mærket det så meget på egen krop
Hun lod Alexander lede hende i dansen, selvom hun også kunne mærke at denne del var påvirket af alkohollen han havde indtaget i løbet af aftenen. ”Jeg håber dog ikke det genere Dem.” Stemmen blev lidt blidere. Det måtte jo næsten have virket absurd for ham, med det seneste opråb han havde lavet. Det virkede dog som om at det ville være mere rart at være gift med en ven frem for en fremmede i Aryas optik. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 10.05.2021 17:18
Alexander kæmpede en smule for både at danse og føre samtalen, mens hans ansigt blussede rødt af forlegenhed, og hans blik kort flakkede mod hans fødder. Alexanders position i hæren, gjorde at han ofte blev forskånet meget af hoffets sladder - eller i hvert fald at høre om det! Trods hans forhåbninger, holdt han ingen illusion om at han ikke var emne for den til gengæld. Det naive håb var længe brast.

"Min uvidenhed er næppe en undskyldning. Jeg beklager den forlegenhed det har bagt dig, og.. andet" hans blik flakkede kort mod en gruppe af komtesser, der lod til pludseligt at få travlt med at kigge en anden vej. Han viste hans titel gjorde ham eftertragtet, og at nogle af komtesserne havde været en kende... stride. Men Arya var af samme status, og han havde da ikke oplevet noget negativt fra de andre prinser og junkere? Måske var det en kvinde-ting...

"Genere mig? På ingen måde. Hvis jeg er heldig kan det få nogle af de andre frøkner til at søge andetsteds hen" sagde han med humor. Alexander havde, siden han blev prins, troligt underholdt og danset med alle de unge frøkner, som det hørte sig at han burde, men han sjældent gjort mere i deres selvskab end høfligheden dikterede. Arya kendte hans hemmelighed, at hans hjerte allerede lå hos en anden, udenfor hoffet. Det ville nok være et tiltrængt pusterum for Isenwald prinsen.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 26.05.2021 17:50
Det varmede Aryas hjerte med undskyldningerne om optrinnet, selvom hun også godt vidste at det var en del af den almen høflighed man udviste overfor hinanden i situationer som disse. Dog, modsat så mange andre af adelen, så virkede Alexander altid oprigtig i sine undskyldninger, også til trods for at han havde fået lidt for meget indenbords. Det skete vel for de fleste, og hun havde også set en del af komtesserne være fnisende og voldsomt beruset i mindre selskaber.
Hvor store forskelle der kunne være mellem deres køn, kunne Arya dog ikke engang begynde at forstille sig, men til trods for Aryas opvækst som en stærk kvinde, så var ikke alle ligeså heldige, og forventningerne til kvinderne var nu stadig ofte lidt anderledes.

”Det kan man vel håbe for Deres vedkommende,” sagde hun smilende. ”Hvis De en dag ønsker at finde en udkåren, mon ikke at de så kan flokkes til Dem igen.” Et lille grin undslap hende ved tanken og bare forstillingen om hvordan de næsten virkede som gribbe når det kom til Isenwald prinsen. Han var både behageligt selskab og yndig på øjnene, så hun kunne nu ikke bebrejde dem spor, for at ønske ham i et ægteskab. Hvis de ledte efter ægte kærlighed, så skulle de dog nok kigge lidt længere. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 22.06.2021 16:59
Et tyndt smil trak over Alexanders læber. "Jeg er sikker på min moder nok skal finde et passende parti, når den tid kommer" svarede han lidt undvigende. Han kendte sin mor godt nok til at vide det næppe blev tilfældet. Det var en af de ting ved høj-adelen hun næppe ville adoptere, men alligevel håbede Alexander på det. Det ville gøre så mange ting, så meget nemmere for ham...

Isenwald prinsen rømmede sig en smule. "Men hvad med Dem selv prinsesse? Har rygterne fået nogle af hoffets herre til at lægge sig i selen for deres gunst?" spurgte han. Hvem der gik og higede efter hvem, var ikke noget der nogensinde havde interesseret Alexander, men alligevel kom spørgsmålet ud med en snert af nysgerrighed.

Der var ingen tvivl for Alexander om, at han nød Aryas selskab, men det var ikke hans intention at sprede rygter der kunne skade hendes omdømme, eller risikere andre adelinge kom væltende for at udfordre ham for hendes hånd og ære
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 28.06.2021 21:22
Arya var ganske sikker på at hendes mor nu nok skullef inde et passende parti til hende, selvom hun sikkert ville lytte, skulle Arya komme med en idé af sin egen. Det var dog begrænset hvor mange af junkerne og prinserne der kunne se hende som så meget andet end en lille pige, og sågar en lille søster. Der var selvfølgelig altid dem der higede efter positionen de ville få for at gifte sig med en prinsesse, men Arya håbede nu alligevel på noget mere... idealistisk end det. En hun kunne være venner med, og som behandlede hende godt.

Hun lagde hovedet på skrå, som han spurgte ind til hendes egne udsigter. ”Jeg synes ikke jeg har oplevet det mere siden sidst vi sås,” indrømmede hun. Der var selvfølgelig en del mænd der stadig spurgte om hun ville danse og som kom over for at snakke med hende. ”Hvis de var seriøse, så ville de nok gøre noget mere ud af det, ville de ikke?” Hun grinede blidt, for i sidste ende, så skulle hun jo nok blive gift væk. Desuden havde hun ikke travlt. Desuden var rygterne om hendes tilstand sikkert også nogen der svømmede rundt, og der var uden tvivl nogen der ville være i tvivl om hvorvidt hun overhoved kunne bære børn. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 05.09.2021 19:28
Aleksander nikkede kort til Aryas ord. Han var lettet, på hendes vegne naturligvis, over at hun ikke havde skulle bebyrdes med uanede mængder af uønsket opmærksomhed i tiden der var gået. Tilføjelse fik ham dog til at give et lille fnis fra sig.
"Eller også søger de blot at være diskrete? Din gunst er noget enhver herre ville være heldig at have" lød det fra ham i en faktuel tone, tydeligt uopmærksom på ironien af de ord kommende fra ham.

Deres dans fortsatte, og selvom Aleksander følte han kunne svæve elegant hvis han bare gav slip og lod alting flyde, modstod hans alkohollens kald og forsøgte at holde fokus og kontrol over sine bevægelser. Han var på ingen måde van til at være så fuld, og han var stadig nød til at være forsigtig for Arays skyld. Resultatet var en simple, lidt kluntet dans der bestemt ikke imponerede nogen, men som heller ikke var så forfærdelig at det ville starte nogle vilde rygter. Dog var det stadig sandsynligt Aleksander kom til at høre for sin fordrukkenhed - især fordi det kun var sket denne ene gang.

Aleksanders smil fik en drillende karakter "Er der så nogen De håber ville gøre lidt mere ud af det?" spurgte han så lavmælt og mere direkte. Han kunne ikke nægte at være en anelse nysgerrig, og så barmfri Arya havde været om at stikke næsen i hans liv, så var der vel intet forgjort i at gengælde tjenesten?
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 15.11.2021 18:54
Arya kunne ikke helt holde et lille grin tilbage, for selvom Aleksander trods alt havde ret, hendes stand var noget de fleste junkere søgte, så var det alligevel ikke ligefrem det der oftest gik igennem hendes hoved. Måske var det også bare fordi det altid var en lidt underlig tanke at skulle giftes. Arya havde accepteret sin position som en der skulle giftes med en mand på et tidspunkt, og hun havde også længe accepteret at hun bare ikke havde samme interesse for modsatte køn, som hendes veninder, hvilket gjorde det svært for hende at tænke på hvordan hun ville være i et ægteskab, især når bøgerne fortalte en anden sandhed end virkeligheden.

Hun nåede dog aldrig at svare, som de svang rundt på dansegulvet, men der i stedet for kom spørgsmålet om hvorvidt der var nogen hun håbede på. ”Jeg gør mig ikke så frygtelig meget i politik,” indrømmede hun, for i hendes ører var det mere hvem der ville være en god udkåren, frem for hvem hun ville have et øje på. Alligevel kiggede hun lidt til siden, som hun tænkte. ”Men jeg tror det ville være fornuftigt hvis det i det mindste var en af hertug stand.” Nu når Aldamar havde fået en komtesse af en stor Baron familie. Arya kunne vel gøre lidt op for det ved at gifte sig i nogen højere stående. ”Jeg tror også jeg ville foretrække en jeg ved har et godt hjerte, så det ville snævre det ind til mine egne venner,” dem havde hun trods alt nogle af, selvom det ikke var alle junkere der brød sig om at en prinsesse kom og ville være med i snakkene, ”eller en af Aldamars venner, siden det er dem jeg kender bedst til.” Det gjorde dog allerede at rigtig mange ikke ligefrem var hvad Arya selv havde i tankerne for en mand. Ikke at Aldamars venner ikke var rare, men der var bare nogle af dem hvor hun ikke altid tænkte at det var hjertet af guld der trykkede.

Hendes blik gled endelig tilbage mod Aleksander, blå øjne mod brune. Hun kunne virkelig kun tænke på en håndfuld, og en af dem var ham hun dansede med. Var Aleksander overhoved klar over det? Det føltes dog alligevel også lidt for bramfrit at pointere det nu her. 
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 17.11.2021 11:38
En lille rynke formede mellem Aleksanders øjenbryn ved Aryas svar. Det var ikke helt hvad han havde forventet, især siden han ikke direkte havde spurgt med en politisk vinkel. Som hun selv bekræftede, havde han aldrig tænkt hende som værende særligt politisk anlagt, men som han selv også erkendte, så var det en unægtelig del af deres liv og især deres ægteskaber.

Aryas opfølgende ord fik dog alligevel et vidende smil til at brede sig over den unge prinses læber, og han opfulgte det med et lille nik. "Med Prins Aldemars situation, er det nok en fornuftigt ja" sukkede han med et lille skævt smil. Han forventede det samme nok ville gøre sig gældende for ham, for trods hans storesøster Astrid havde ægtet en Erneyll, stod Aleksanders gren af Isenwald stadig mindre stærkt end deres fyrstelige modparter i andre dele af landet. De havde brug for alle de alliancer de kunne få.

"Et godt hjerte..." ekkoede han let hendes ord med et lidt drømmende udtryk. Dinah havde et godt hjerte... Men hun var udenfor hans rækkevidde. Det havde han så kompetent sørget for selv. "Det er vel ikke det værste kriterie at ønske sig" svarede han så meget til hende som sig selv, som hans tanker stadig var fraværende.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 25.12.2021 11:19
Når man i forvejen ikke søgte det store ægteskab baseret på kærlighed, så var det trods alt bedre at kigge på det som noget politisk. Måske Arya nu alligevel havde lyttet lidt for meget til sin mor, selvom hun aldrig havde følt sig presset til at tage det vel, hverken før eller nu. Det var noget hun selv tænkte gav mest mening. Man var åbenbart bare en Arys.

Det var altid lidt en fornøjelse når folk forstod hvad man mente, selvom man ikke havde udtrykt det. For selvfølgelig fulgte Aldamar’s ægteskab også meget i de følgende der skulle sættes op.
”Men måske en af de ting der kan være sværere at garantere at få,” indrømmede hun. Det var et godt håb, men måske for meget at forlange. Hvis de bare behandlede hende godt, så ville hendes ægteskab vel ikke være forfærdeligt. ”Men måske jeg alligevel er heldig.” Hun håbede inderligt på det.
Hun skulle til at åbne munden for at spørge Aleksander hvad han selv ønskede fra en viv, men kom så i tanke om deres snak til sidste bal. Han havde ønsket kærlighed, havde han ikke? Det havde vel ikke ændret sig siden?
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 28.01.2022 23:00
Aleksander vaklede en smule i dansen. Det var ikke nemt at fokusere både på at flytte fødderne og lytte til Aryas dybtfølte ord samtidig. De sidste hurtige glas han havde indtaget før dansen var begyndt at ramme. Overilede beslutninger var ikke Aleksander uvandte, men det var sjældent han begyndte at fortryde dem hurtigt.

"Jeg håber det for Dem" bød han ærligt, som dansen nåde sin slutning. Han bukkede en smule tøvende, inden han tilbød Arya sin arm. "Måske det er bedst vi trækker lidt luft?" foreslog han, ignorerende de blikke det unægteligt ville tiltrække. Men Aleksander stolede ikke nok på sine ben til endnu en dans, og det synes Arya ønskede at sige noget, men holdt sig tilbage, noget der føltes temmelig atypisk for hende.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 29.01.2022 14:55
Arya kiggede op på ham. Havde han fanget hende i hvad hun havde overvejet at sige eller var det bare fordi han selv trængte til luft? Til tider var det svært at bedømme hvad de andre i adelen tænkte, selvom Aleksander altid havde virket til at værelidt nemmere at læse. Ikke fordi at Arya havde forsøgt at grave så dybt.

“Lad os,” lød ordene nu alligevel, som hun lod ham føre sig ud mod haverne igen. Det var dog væsentlig koldere end sidst de havde været her, hvor solen havde stået højt, og hun fandt sig selv skutte lidt mod den køligere luft, som de forlod den noget varme balsal.
Hendes øjne fandt vej op mod Aleksanders højere skikkelse. Han havde virket lidt gal på den hele aftenen, måske pga. mængden af alkohol, men hun havde hørt at det ikke var unormalt med den mængde mellem drengene. En samtale hun måske ikke burde have overhørt. “Er De okay?” Hun gestikulerede lidt i hendes eget hovedets retning, hvilket nok mere var en hentydning mod at Aleksander var en smule rød efter alkoholen han havde drukket, men hun var heller ikke helt sikker på at der i det hele taget var noget at snakke om, selvom spørgsmålet om en hustru selvfølgelig nok heller ikke var et emne han ønskede at bevæge sig ind på.
Aleksander af Isenwald

Aleksander af Isenwald

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 194 cm

Dragonflower 03.04.2022 19:17
Aleksander trak den kølige luft dybt ned i lungerne, men mærkede ikke dens let bidende kulde. Herenes påklædning var mere bevendt til de udendørs temperaturer end kvindernes. Til gengæld måtte de ofte svede i kraven indendørs, når den festlige stemning havde fået temperaturen godt op.

Aryas ord fik den unge prins til at se perpleks ud. "Okay?! Ja da, naturligvis er jeg det. Hvorfor skulle jeg ikke være det?" vrøvlede han så hurtigt ordrene næsten faldt over hinanden på vejen over hans tungebånd. Hans blik blev fjernt. "Alt er som det skal være, så jeg kan næppe være andet end okay" tilføjede han, men ordrene bar ingen glæde i sig. De var faste og bestemte, som gav han sig selv en ordre.

Trods den store beslutning der hvilede på hans skuldre derhjemmefra, så havde tingene vel næppe været nemmer for ham længe! Ingen fjollede distraktioner til at holde ham fra hans pligt, eller hensyn der skulle tages for hans søsters skrædder. Det var slut nu, og han havde det fint.
2 2 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, KraveKage, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 12