Ah jah, nu skal i da lige se vores to basser derhjemme.
Vi har altid været en hundefamilie, og har haft.... mange i løbet af min barndom og frem. De her to - Flux junior og Heike, er faktisk børnebørn af vores første par, Flux og Benja - så det er meget sjovt. Meeen, nu til introduktionerne!
Flux (junior) er omkring 6 - 7 år gammel, og er vores model-hund, så at sige. Han er absurd fotogen, det her var bare random billeder jeg fiskede frem, og udover det, så er han lidt af en reserveret/sippet doggo, udadtil. Han er min mors hjertebarn (og bliver behandlet sådan), og kan være lidt svær at komme ind på, men vinder du først hans kærlighed, er han... virkelig en cuddle hund. Han giver endda kram, og eeelsker at sidde i solskinstriber eller i sofaen når vi ser film og sådan.
Ps. den videnskabeligt beviste måde at bestikke sig til hans kærlighed, er via leverpostej. Vi foretrækker dog at folk prøver den almindelige metode med at lade ham varme op til dig, først.
Og så har vi.... vores kaosbarn. Heike er 1.5 år gammel nu, og er... en basse. Han er meget modsat Flux - han er super hvalpet, og vil hele tiden lege, putte eller prutte. Han samler utrolig mange ting op - gerne 3 bolde på en gang, plus en bamse, og så snorker han som en voksen mand.
Han har en fantastisk vane med at prikke til dig med snuden, hvis han vil have din opmærksomhed, jeg tror ikke han har nogen følelse tilbage der, fordi nogle gange prikker han altså hårdt.
Men vi elsker ham, og han er en fantastisk ven.
Flux synes det var en kæmpe fejl at vi tilføjede en hvalp til husholdningen - han blander sig altid i alt hvad han laver, og møver sig op i kurven til ham, når han vil putte. Men i sidste ende, elsker de sku hinanden.
De er begge af racen stabyhound, i henholdsvis sort og brun farve.