I forhold til sortelverne blev de vist gjort 'ulovlige' som del af en politisk aftale med Elverly for et par plots tilbage, så vidt jeg husker? Vi skal nok lige have det bekræftet af admin eller Grace.
I det forlænge er dette vel et plot der skal tages? Om Lyset og elverly bliver ved med at have alliances som det er nu? Hvis elverrådet nu, i dont know, skal til møde om alliance (YES please? Plot Elvere? go go?). Så de kan tænke om de vil forsætte den, måske starte nogle tråde med diplomater? folk fra lyset? Adelige? For at se om de vil forsætte alliancen?
Samt, kan lyset gøre det samme? Tænke om dette skal forsættes? Mistænker ikke alle er helt glade for holdningen imod mørkelvere, i Dianthos? I lyset, eller andre stedet.
Lets do awesome diplomay plot? go yes please? Mom? Please?
------------
Varulve og Vampyre
Dusør, syntes jeg endelig er passende. Da jeg lidt tolker det som en dusør for at fortælle byvagten, eller lyset, om vampyren, eller varulven. Tænker ikke folk ligefrem kommer gående ind med en varulv i kæde for at kræve en dusør? Så, den har i mit hoved være en "Har er bevist, og infomation" omkring: fx
Bertram (Sorry for name dropping<3) og så ville de få krystallerne, og ikke have mere med det at gøre? I det tilfælde syntes jeg dusøren passer utrolig godt.
------------
Fra et samfunds synspunkt, kan man ikke have vampyrer, og varulve i en by. Det fungere bare ikke, da de er væsner med behov, for at skade, en vampyr vil være farlig. Fuldmånen kom bag på en varulv? Nu er alle i fare. Samfundsmæssigt, er de utrolig farlige. Men er enig i, livslang fængsle måske er for meget? Men, hvad er alternativet? Død? Ville være billigt for samfundet, en nem løsning, men også morlask forkert, hvis vi igen tager Bertram som et fx. Han er en skøn mand, der faktisk intet har gjort, at han er tvunget til at disse tanker og lyster? Denne tvang? et godt sindet væsen vil ofte have ondt af ham. Så tilbyde døde og gøre det når det ønskes? Men ellers hvad? At holde dem fanget, væk fra alle andre..Virker bare moralsk korrekt.
Det er ikke hemmeligt de er forbandet, og det give alligevel noget melfølelse fra et lov system.
Det er samme problem med ting som Changelings fra DND. En race, der ikke kan stoles på, en race, man skal holde øje med. Men det er også forkert at dræbe dem? Hvis de intet forkert har gjort.
Den type fange som vil give mest mening, i mit hoved, er faktisk noget som en KZ lejr...dog uden mord, en indemuret beboelse sted for vampyrer..men, vil anbefale at se understående. Da det er mit forslag.
varulve? ..igen..se under, svært at argumentere
for disse stakkels forbandet væsner.
Løsnings forslag:(Vampyr)
Så jeg vil endelig forslå det følgende, og IC vil Akurra forslår følgende med et smil, IC, hvis det kommer op.
Et chance system.
Først: Skal de afhøres:
Hvis de aldrig har tvunget sig til blod (Uden at have været i livsfare, eller så sulten de var dødende - der kan være undtagelse til disse - fx "jeg var sulten, kunne intet og dette barn kom nær mig, og kunne ikke styre mig.. Den går nok ikke") Men de lyttes til, deres motivation, hvad der skete, alt samme lyttes til, og enten byvagten eller lyset tager sig stilling til om de har været en trussel eller ej til samfundet og befolkningen.
------------------
Hvis det endelige svar er nej, de er ikke en trussel.
Så får de en amulet som vampyren skal altid have denne på sig, som viser de ikke er en trussel. Eller, i det mindste vurderet til ikke at være en trussel.
Hvis vampyren så udgør en trussel imod andre, et overfald, eller noget, vil loven -altid- vurdere at det er vampyrens skyld, og vil man hakke amuletten i halv.
Anden gang sådanne noget sker, vil vampyren blive vurderet som en trussel, og straffet som en -farlig- vampyr, altså, med døden.
Alle vampyrer som bære en amulet, er selvfølgelig dokumenteret i et arkiv, som byvagter og lyset har adgang til.
------------------
Hvis det endelig svar er ja, de er en trussel.
Så må døden være løsningen.
Løsnings forslag: Varulve
..Der er ikke meget at gøre her, de kan ikke ordenligt kan holde dem fanget, det er noget af en fangekælder til dem hvis det er? og selv hvis man byggede en, som de frivilligt kunne gå i, ved en fuldmåne vil det koste utrolig meget, være besværligt at holde, og varulve er bare utrolig farlige for alle almindelige folk. Fra et lovmæssigt system, et samfund, eller en Lawfull good, godhjertet byvagt..Er der desværre ikke meget at gøre ved denne forbandelse til man finder en kur, eller noget der kan holde dem væk.
Mørket!
Helt enig med Karen, i at der skal også være noget for mørket her! Måske et lov system for hver gruppering? Tror ikke helt på, at mørket er en 100% lovløs enhed.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.