Farver på karakterer

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 05.10.2020 15:30
Noget jeg har undret mig over længe nu, er hvordan systemet med farver på karakterer er. Ikke fordi jeg har brug for en forklaring, men fordi det for mig virker underligt at der fx er grupper med 2, 4 eller 7 "medlemmer", som har farve, men fyrste/adels familierne ikke har farve? Nu følger jeg ikke rigtig helt med i fyrste/adelshalløjet, men ud fra snak i chatten virker det i mit hoved i hvert fald til at der begynder at være en del karakterer der render rundt og er en del af adelen. 

Jeg ville et eller andet sted tænke at det ville give mere at fyrste/adelsfamilierne have en farve, frem for små grupper? Jeg kan selvfølgelig godt se det kan blive lidt problematisk hvis karakterer skal have mere end en farve, men måske man kunne gøre så de selv skulle vælge hvilken der skal være på deres karakter, hvis det ville ende med det?

Jeg ved ikke om det som sådan er et forslag, til at fyrste/adelsfamilierne skal have farve, eller om det blot er mig der har undre mig over noget længe, og synes ville dele min undren. Jeg har som sagt ikke noget som helst at gøre med alt det fancy halløj xD 
Hvis der er andre end mig der har tænkt over det, er der måske noget om det?
Shhh, tænk hvis mor så med!
Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 05.10.2020 16:08
Jeg har undredet mig om det samme, men jeg ved ikke om det bliver for voldsomt at adelige/fyrstefamilier får farve?
Og i så fald skal det så være pr fyrste og kongefamilie? Eller skal det bare være generelt for adelige?

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.
IsolynHunter

IsolynHunter

170
karakter

Angående manglen på farver til adlen, er det så for at undgå problemer, hvis de adelige feks er med i Lysets Hær eller andre grupper?

For det ville måske kun blive mere forvirrende, hvis nogen valgte at have to farver, mens andre kun valgte at nøjes med én farve, selvom de havde mulighed for to.

Måske er det også for lettere at vise, hvilke grupper folks karakterer kan blive en del af? Det er trods alt lettere at melde sig ind i feks byvagten med sin nylavede karakter end pludselig at få ens karakter til at joine en adelig familie (for så skal man jo være heldig at blive gift ind i familien)
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Jeg tror også det ville være problematisk at give adlen farve. Det ville i min optik lidt være som at give en race farve, hvilket bare bliver maks forvirrende, i forhold til, som IsolynHunter nævner, hvis man er med af en gruppe samtidig.

Så vidt jeg ved er der ikke nogle 'offentlige formelle' krav til hvad der kræves for at få en gruppe med farve. Mit gæt er det er gjort for at undgå at folk får en tjekliste de kan gå igennem, og vi så drukner i grupper fordi alle vil have deres egen farve.

Så vidt jeg ved, er det på nuværende tidspunkt et spørgsmål om at være nok folk, eller at spamme admin.

Personligt ville jeg gerne se at grupper, for at få farve, skal have X medlemmer, men også være 'åbne for alle'. Med det mener jeg, at gruppen IKKE må have et begrænset antal roller (din karakter skal selvfølgelig stadig passe ind til gruppen, og der skal selvfølgelig stadig være dialog mellem spilleren og gruppens 'ejer').

Dette vil være et problem for 3 nuværende grupper, Dødssynderne, Elverrådet og De 4 ryttere, så der ville skulle findes en løsning der. Evt. skal eksisterende grupper være undtaget? Eller også skal der ryddes op, og de skal miste deres farve, men beholde deres titler?

Skal der også være en hvis aktivitet i en gruppe, før den kan bi-beholde sin status som gruppe?
Skal en gruppe være relevant på 'landsplan' (for hele siden) for at få farve?

Evt. kan der laves en særlig gruppe med farve, til 'vigtige folk' hvor dødsynder, rådsmedlemmer og andre ledere for større grupperinger kan få en farve der markere dem som vigtige, og så skal man tjekke deres titel/profil for at se HVORFOR de er vigtige, men uden at de skal have 3 forskellige grupper med 3 forskellige farve?
Dette ville ikke ændre ret meget i min optik, da alle folks titler i forvejen står der, og man skal være meget inde i grupperne for at kunne genkende dem kun på farven alligevel.
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 06.10.2020 21:44
Okay, jeg kan lige prøve at skabe lidt lys på de retningslinjer jeg kender omkring farverne. Som det er lige nu, kan man ansøge om at en gruppe kan få farve, hvis der et stort nok antal medlemmer i gruppen. Andre grupper er blevet oprettet i forbindelse med at de var vigtige plotmæssigt (såsom de syv dødssynder), og de er måske... ikke i ligeså høj kurs og ligeså plotrelevante mere.

Jeg synes dog at Flows pointe, med at opsætte klarere retningslinjer, og især med at være åbne for alle, er rigtig god, hvilket også ville gøre det nemmere.
For min skyld måtte vi derfor også gerne rydde op i tingene, og dermed fjerne de grupper, selvom de så måske skulle synliggøres på en anden måde. Jeg synes ikke lederroller nødvendigvis behøver at have farve, for der er både titler(som man også kan skrive under erhverv og dermed vælge), men man kan også se dem under Medlemmer → Roller.

Så oprydning i grupper og klarere retningslinjer er vidst min mening.

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 9