Venus 16.09.2020 20:25
Jeg har et forslag til et nyt underforum under karakterhjørnet, som man kunne kalde 'nye karakterer' eller 'karakterudvikling' eller lignende.På det sidste har jeg snakket med Eli og Fia om nye karakterer, de ville lave, men var lidt i tvivl om, så vi prøvede os med, at jeg stillede dem spørgsmål om deres karakter, og det viste sige at hjælpe meget + der gav masser af plotinspiration!
Nogle af os gamle rotter kan sikkert huske, at der før i tiden var et underforum, der hed noget med "Spørg min karakter". Formålet var, at man bare havde en tråd til en af sine eksisterende karakterer, og så kunne folk stille alle mulige spørgsmål til den karakter.
Så det, jeg tænkte på, var noget ligesom det gamle underforum, men for karakterer, der ikke er færdige og kun er på tegnebrættet. Karakterer man gerne vil have lidt inspiration til. Fia foreslog, at der også kunne være en pinnet post med en liste af spørgsmål, som man kunne lade sig inspirere af uden at oprette en ny tråd.
Eksempler på spørgsmål:
Hvad er deres yndlingsfarve?
Kan de lide børn?
Hvis de levede i vores tid, hvad ville så være deres yndlingsmusikgenre?
Hund eller kat?
Kan de lide havearbejde?
Er der noget, de gerne vil have hævn for?
Nogle sjove quirks?
(flere af ovenstående er tyvstjålet fra Eli og Fia)
Man kunne selvfølgelig godt nøjes med en pinnet tråd bare med spørgsmål. At have en tråd for en bestemt karakter, ville give spørgsmål specifikt rettet mod den. Jeg stillede i hvert fald flere spørgsmål, der også var for at finde ud af plotpunkter.
Is this a thing people want? *selv strække hånden i vejret* <3
Krystallandet