Opdatering til profiltekster

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 13.09.2020 09:14
Hej alle

Så er der kommet en opdatering til profilskemaet med nogle af de ønsker, der har været her på siden.

Følgende er opdateret:

Færdighedspoints beskrivelse med en tekst-skala:
Dette er det første resultat af de afstemninger, vi har haft i løbet af foråret og sommeren, hvor flertallet var for, at vi ændrede 0-10-skalaen til en 1-5 tekstrepræsentation i stedet.
Jeres eksisterende færdighedspoint er nogenlunde oversat og der er stadig en begrænsning på, hvor mange man kan have i alt. 
Bemærk at ændringerne til færdighedspoint er en process, som vi samler op på løbende, og at dette derfor ikke nødvendigvis er det endelige resultat.

Karakters alder kan opdateres automatisk:
I kan nu gå ind og redigere jeres profiler for de karakter, I ønsker siden selv skal holde styr på alderen for ved at indtaste deres fødselsdag. Dette er et "tilvalgs"-system, for nogle vil jo gerne ælde karakterer lidt hurtigere eller langsommere, og vil derfor ikke have at siden gør det.

Faceclaims håndteres automatisk:
Nu skal jeg og mine moderatorer ikke længere selv sidde og opdatere faceclaim-listen! :) Der er tilføjet et felt på jeres profil under "udseende" hvor faceclaim kan angives. Listen bliver dannet automatisk ud fra disse og indeholder kun aktive karakterer.
Alle dem på den eksisterende faceclaim-liste vil blive opdateret løbende, så I behøver ikke selv gøre det i profilen.

Hjælp til evner:
Lige som ved færdigheder, er der tilføjet en hjælpe-boks til evnebeskrivelser, da det oftest er dem, som folk får afslag på ved profilgodkendelse.

Ændring til "låste" felter:
Der har været nogle felter i profilen, som var "låst" uden at det nødvendigvis gav mening. Disse er derfor begrænset, og vi har valgt også at låse op for redigering af personlighedsfeltet, uden at det kræver gengodkendelse.
Vi regner naturligvis med, at I selv kan styre det og ikke går ind og fjerner alle jeres svagheder efter godkendelse ;) (Ellers skal vi nok finde ud af det!)
Ændringer til beskrivelse af magiske evner kræver stadig gengodkendelse.

Krav om kommentarfelt:
Ved gengodkendelse af profiler skal kommentarfeltet nu udfyldes. 

Håber at I vil tage godt imod opdateringen!
~ Krys ~

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 13.09.2020 13:15
Jeg håber det er okay, at jeg bare smider en lille fejl ind herinde.

Jeg opdagede inde på Agarwaenel, at den ikke helt kan finde ud af om hun er 15 eller 16 (muligvis fordi hun burde have haft fødselsdag for 4 dage siden?). Der står ude i sidebaren at hun er 15 (og inde hvor man retter det), men der står 16 i profilteksten :3

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 13.09.2020 13:36
Jeg tillader mig også lidt at oplyse om en lille bug, som jeg har opdaget - håber det er okay 8)

Under flere af mine karakterer (alle karakterer på nær Meena) ser evnen lidt skør ud, med ekstrem mellemrum mellem linjeskift.
Jeg har ikke tjekket op på om samme fejl er at finde hos andre brugers karakterer.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 13.09.2020 14:13
Helli skrev:
Jeg håber det er okay, at jeg bare smider en lille fejl ind herinde.

Jeg opdagede inde på Agarwaenel, at den ikke helt kan finde ud af om hun er 15 eller 16 (muligvis fordi hun burde have haft fødselsdag for 4 dage siden?). Der står ude i sidebaren at hun er 15 (og inde hvor man retter det), men der står 16 i profilteksten :3

Godt spottet! Mange tak :)
Det skulle være fikset nu!
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 13.09.2020 16:41
Xenwia skrev:
Jeg tillader mig også lidt at oplyse om en lille bug, som jeg har opdaget - håber det er okay 8)

Under flere af mine karakterer (alle karakterer på nær Meena) ser evnen lidt skør ud, med ekstrem mellemrum mellem linjeskift.
Jeg har ikke tjekket op på om samme fejl er at finde hos andre brugers karakterer.

Så skulle det gerne være løst, så det ikke sker frem over, og jeg har rettet jeres evner tilbage!
Tak for at gøre opmærksom på det :D 

Jer, hvis evner så mærkelige ud (det er sket, hvis I har redigeret jeres profiler i dag) kan risikere, at I har mistet jeres bb-koder. Hvis det er tilfældet og I gerne vil sætte evnerne pænt op igen, så smid endelig karakteren til gengodkendelse med teksten "Krys ødelagde mine bb-koder" i kommentar-feltet, så skal jeg nok fluks gengodkende! xD
~ Krys ~

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 14.09.2020 08:38
Enten er det mig der ikke kan finde ud af det, eller også have systemet virkelig svært ved når ens karakter er født i "et års tal". Jeg har Mushu, som er født i år 8, og når jeg skriver det ind, så står der at han er 12 år

EDIT: Den vil heller ikke lade mig gå ned i minus med Orpheus, men har ikke haft problemer med dem jeg rettede i går med det. Kan dog se at Gabes alder også er forsvundet, når man går ind og retter i hans profil.

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.09.2020 09:48
Helli skrev:
Enten er det mig der ikke kan finde ud af det, eller også have systemet virkelig svært ved når ens karakter er født i "et års tal". Jeg har Mushu, som er født i år 8, og når jeg skriver det ind, så står der at han er 12 år

EDIT: Den vil heller ikke lade mig gå ned i minus med Orpheus, men har ikke haft problemer med dem jeg rettede i går med det. Kan dog se at Gabes alder også er forsvundet, når man går ind og retter i hans profil.

Så skulle det også være fikset :)
~ Krys ~

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 17.09.2020 11:13
Feedback til færdighedspoint:

Med færdighedspointenes ændring er det dyrere at have høje færdigheder end lave. Jeg kunne godt tænke mig, at det skal koste ens at have lave og høje færdifheder ligesom i det gamle system.
Matemakuddybning: Bagved har vi stadig de gamle point, hvor at hæve fra elendig til under middel eller fra under middel til middel koster 2 point, men at hæve til over middel eller fra over middel til fantastisk koster 3 point. Fordi de ikke koster det samme, er der også utydeligt, hvad man skal for at få lov at hæve en færdighed.

Jeg synes at pointsystemet er perfekt oversat, særligt da vi jo gik fra 11 til 5 trin (yay, at dividere primtal). Det er bare lidt synd, når man vil lave en ny karakter eller rette en gammel til.

Det idelle ville være bare at oversætte færdigheder permanent, men det ved jeg godt, vi skal vente med, til vi er sikre på systemet <3
1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3