Svulmende frugter under efterårets løv

Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 12.09.2020 11:25
Isaris have var en smuk park for overklassen af Krystallandet. Mænd, kvinder og børn slentrede rundt i frugttræernes alléer eller studerede de mange buske og farverige blomster, mens de konverserede. Luften var tung og varm, eftersom solen stod højt på himlen, og efteråret endnu ikke var kommet til Dianthos.
Amelia havde det behageligt i sin hvide musselinkjole, selvom ærmerne var lange og blondestoffet vævede sig tæt om hendes hals, som det sømmede sig for en nygift kvinde. Paraplyen i hendes hånd skyggede for den ubarmhjertige sol for at holde hendes lyse hud hvid og ren. Med de lyse opsatte krøller lignede hun en ung, uskyldig engel, selvom de blå mærker under kjolen afslørede en anden sandhed.

Det var en lettelse at slippe væk fra hjemmet, hvor Athelstans tilstedeværelse altid hang som en tung, kvælende skygge. Herude iblandt normale mennesker kunne hun lade, som om hun var normal. Som om hun aldrig havde giftet sig med ham. Ikke desto mindre fik synet af de mange, forelskede par hende til at føle sig ensom. Det var mange uger siden, hun havde snakket med et venligt menneske.

Amelia samlede en blomme op fra græsset og rakte den til anstandsdamen, der gik et par meter bag hende. Hun trak et lommetørklæde frem, pudsede blommen ren, og rakte den tilbage til sin frue. Amelia skulle til at tage en bid, da lyden af et instrument tiltrak hendes opmærksomhed. De smukkeste toner, hun nogensinde havde hørt, flød ind i hendes øregang og smeltede noget indvendigt. Med blommen i sin hånd fulgte hun lyden.
Flynn Morris

Flynn Morris

Svindler | Instrumentmager

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 12.09.2020 15:33
Varmen var kærkommen efter adskillelige dage med regn. Under Flynns støvlebeklædte fødder var jorden stadig fugtig, men på bænken, hvorpå han sad, havde solens stråler tørret træet for længst. Lyden af musik kom fra den rødhårede instrumentmager; eller måske nærmere fra den violin, han havde placeret vant under hagen og hvis bue, han kørte rytmisk henover dens strenge.
Det var, og måtte være selv for det utrænede øje, en ældre sag af en stryger. Dens mørke træ var glat men afslørede også tidens tand – ligesom Flynn foretrak den. Det betød nemlig, den var blevet brugt og brugt flittigt, skulle man tro på de historier, der fulgte med den. Han havde købt den flere år tilbage, af en gammel spillemand, hvis gæld var vokset ham over hovedet og selvom Flynn havde været tøvende i sine bud, havde han beholdt den. Og elsket den.

Flynn var så optaget af sin musik, at han ikke bed mærke i den lyshårede kvinde, der kom nærmere. Ej heller anstandsdamen bag hende. De isblå øjne lå nemlig fæstnet et sted i horisonten, men de så ikke noget, og også det var tydeligt.
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 13.09.2020 09:07
Amelia var øjeblikkeligt tryllebundet af den unge musiker. Ikke fordi hans udseende var noget ekstraordinært. Nej, manden var jo ganske ranglet og bar en påfaldende lighed med en gulerod. Men måden, han spillede instrumentet på, vidnede om én, hvis sjæl var bundet til musik. Han registrerede intet omkring sig udover det lettere forhutlede instrument. Amelia lagde hovedet en anelse på skrå, og lyttede til tonerne. Hendes far Louis havde sørget for at bringe dygtige musikere op til deres hjem nordpå, men ærlig talt kedede musikken hende. Denne var anderledes. Hun kendte ikke melodien og havde ikke nok forstand på musik til at forstå, hvilken historie, den prøvede at fortælle hende, men den var smuk. Rørende. Og hun opdagede, at hun havde en klump i halsen.

Ganske forsigtigt for ikke at forstyrre ham, trådte hun hen til bænken og satte sig ned. Det var upassende for en gift kvinde af hendes stand at være så tæt på en fremmede mand, men eftersom han tydeligvis var musiker, kunne reglerne til nøds bøjes.
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 13.09.2020 21:07
Det var anstandsdamen, der først tilkæmpede sig gulerodens opmærksomhed. Der gik dog et langt øjeblik før, at han forstod hendes flyvende øjeæbler, der hele tiden gled tilbage til ham selv. Under hele – den pinagtige – seance havde han smilet bredt og venligt, eftersom det jo trods var det, man gjorde, når ældre kvinder søgte ens opmærksomhed. Da det dog omsider gik op for Flynn, at det var meningen, at han skulle kigge til den ene side, opdagede han hurtigt hvorfor.

Violinen skreg klagende i det, at Flynn hev buestrengen til sig og med store øjne af forfærdelse straks rejste sig fra bænken.
Det må De virkelig undskylde, Deres Højhed?” Det lød som et spørgsmål, og Flynn søgte hurtigt hjælp i anstandsdamens faste blik, der dog, selv for Flynn, rullede øjne af ham i sit indre. ”Er det – altså, det er det, man kalder dig, ikke? Jeg mener Dem!
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 14.09.2020 11:10
Da manden fløj op med et overrasket udtryk, tiltede Amelia hovedet en smule, hvorved de lyse krøller raslede let i vinden. Hans reaktion gjorde hende godt tilpas. Enten var han intimideret af hendes rang eller hendes yndige udseende, og lige meget hvad, var det en rar forveksling fra Athelstans arrogante fjæs. 

"Du har æren af at tale med selveste Amelia af Erneyll," afbrød anstandsdamen med et fordømmende blik mod musikeren. "Amelia de Pompadour," rettede Amelia, hvilket førte til at anstandsdamen trippede utålmodig efter at få Amelia væk fra manden, før det endte galt. 
Amelia viftede med hånden, som for at få en flue væk. "Du kan gå en runde i parken, Alma." Uden så meget som at se på den surmulende anstandsdame, der forlod dem med et advarende blik på manden, smilede Amelia let til ham. "Du spiller smukt, hr...?"
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 14.09.2020 15:23
Flynn nåede med nød og næppe ikke at måbe. Hvad han dog i stedet undslap hans mund, var en serie af skingre lyde, tæt efterfulgt af et: ”Nåh!

Hele den miserable affære og alt forvirringen var næsten for meget af det gode, og først da anstandsdamen omsider gik, kunne den høje mand med det orangerøde hår, forsøge at smile til den kønne pige. Det blev et fjoget et af slagsen, der også var tøvende, som kunne denne Amelia springe på ham hvert øjeblik det skulle være. Hendes kompliment var derfor en gave sendt fra Isari selv.

Morris. Mit navn er Flynn Morris, Deres Højhed, øh –” Flynn forsøgte dernæst at bukke, men måtte i forbifarten også gribe instrumentet, forinden at det stødte mod det våde græs. Da han rejste sig op, var hans fregnede kinder ligeså ildrøde som hans hår. ”Og mange tak! Det er vældig pænt af dig – jeg mener Dem! Dem naturligvis!
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 14.09.2020 16:39
Amelia havde aldrig oplevet nogen så akavet og klodset som den unge mand. Det var nærmest grinagtigt, og hvis Adena havde været der, ville de have drillet ham nådesløst. Alligevel var der også noget kært over ham, ikke mindst da han rødmede og nu lignede en tomat snarere end en gulerod.

Hvorfor opfører du dig, som om du har ild i bukserne?” spurgte Amelia med et alvorligt udtryk, ligeglad med at hun ikke fastholdt den høflige tiltale selvom han selvfølgelig gjorde det. ”Skræmmer jeg dig, hr. Morris? Har du aldrig talt med en kvinde før?” Det var blufærdig snak, når de lige havde mødt hinanden, men Amelia nød at drille ham og genvinde noget af den selvsikkerhed, hun havde mistet. Den slags kunne man tillade sig med pøbelen, ikke adelen.
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 17.09.2020 20:17
Ild i bukserne? Flynn skævede hastigt ned og kunne ånde lettet op, da det dog ikke viste sig at være tilfældet.
Dernæst måtte han dog atter se sig slået, selvom han da havde talt med en masse kvinder – Morris-kvinder skulle det ikke være løgn!

Joh da!”, udbrød han, hvorefter et tilfredst smil spredte sig henover hans hjerteformede mund; ikke et selvtilfredst smil men dén slags smil, man smilede, når man havde det godt med det svar, man netop havde afgivet. ”Jeg har ret mange kusiner, tanter og fastre! Dem snakker jeg tit med”, skyndte Flynn sig at uddybe. ”Vi har faktisk også lige fået fire nye piger, men altså – tæller de, hvis de stadig er spædbørn?

Flynn vaklede på klodsede ben tilbage til bænken, hvorpå han satte sig. Med oprigtig nysgerrighed, et stort smil og funklende isblå øjne spurgte han: ”Skræmmer jeg dig? Snakker du med mange mænd?” 
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 19.09.2020 09:37
Ligesom et smil bredte sig på den usikre mands læber, smilede Amelia ligeledes: det var som at betragte et nuttet gedekid udføre cirkuskunstner – man kunne ikke lade være med at smile. ”Det lyder, som om du kommer fra en stor familie,” pointerede hun. Familien de Pompadour var da også omfattende, men modsat underklassens hæmningsløse formering var hvert et barn her velvalgt.

Amelia kunne have valgt at blive vred over hans manglende tiltale, men hun var i et storsindet humør og valgte at tilgive ham. Imidlertid blev hun temmelig fornærmet over hans indikation. ”Selvfølgelig gør jeg ikke det,” snappede hun. ”Jeg snubler bare ikke over ordene eller mine egne ben ligesom dig!” Hun løftede forarget hagen og så væk fra Flynn.
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 19.09.2020 23:14
Flynn nikkede, stadig smilende – som hørte han ikke rigtig, hvad den kønne kvinde sagde. Jovist, han kom fra en stor familie og fordi, at det var alment for ham selv, så var det også det for resten af verden. Morris-klanen var trods alt… alle steder og nogle gange på samme tid.

Da Amelia dog blev fornærmet over hans spørgsmål, tabte Flynn smilet på jorden og fik store øjne. ”Nåh, det vidste jeg ikke”, forsøgte han hastigt at undskylde, hvorefter han rejste sig og ivrigt skridtede om på den anden side af bænken. Der satte han sig ned igen og forsøgte, at sende et smil i den blonde kvindes retning, men det var svært, når hagen var sådan i vejret.

Men jeg kan se, at du er en meget elegant kvinde. Din ryg er ligeså rank som et bræt!
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 22.09.2020 15:04
Amelias blik flakkede mod rødtoppen, da han komplimenterede hende, og det var nok til, at hun opgav at forblive fornærmet. ”Ork, jeg har da også gået rundt med et bræt mange gange,” fortalte hun stolt. Det var sjældent hun var så snaksaglig, og så især med én fra underklassen – hun måtte i sandhed være desperat for positiv menneskelig kontakt.

Min guvernante fik os til at bære en rygretter. Den sidder selvfølgelig på ryggen og har to spidser, der placeres under hver arm. Engang medbragte hun én fra Rubinien, der havde en violinstreng spændt på, som skar ind i ryggen hvis vi faldt sammen,” pludrede Amelia. ”Det er det tætteste, jeg nogensinde har været på en violin.” Hun nikkede mod hans instrument."Ikke fordi vi ikke havde råd til det! Min far ville have købt ti, hvis jeg bad om det!"
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 23.09.2020 12:39
Flynn så lige dele forskræmt og imponeret ud, og det var med en mærkværdig blanding af dét og fascination, at han betragtede Amelia.
Det kunne jeg slet ikke finde ud af!”, svarede han hastigt, hvorefter det kæmpe tandsmil atter vendte tilbage. ”Men så er det jo godt, at jeg bare er en simpel instrumentmager!

I det at Amelia dernæst nikkede mod violinen, sneg der sig et festfyrværkeri af funklende gnister ind i Flynns isblå blik. ”Hele ti violiner? Det kan man jo slet ikke spille på!”, lo han, som var hele idéen umådelig fjollet.

Men vil du så ikke holde den her?” Flynn rakte ivrigt violinen og buestrengen frem mod den blonde kvinde. ”Du må også godt spille på den!
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 12.10.2020 19:27
Der var noget ganske befriende ved Flynns selskab. Han var så ligetil, så ganske uskyldig og ukompliceret, at Amelia følte sig som et barn igen, hensat til en tid, hvor det værste, der kunne forekomme, var at hun ikke måtte få dessert til aftensmad.

Amelia smilede skævt af hans smittende latter. ”Det mente jeg da heller ikke,” lo hun, hvorefter hendes blik sænkede sig mod instrumentet. Først overvejede hun at afvise opfordringen - hun ville jo nødig afsløre, at der var noget, hun ikke kunne finde ud af! Men alligevel pirkede violinen hendes nysgerrighed. Hun undersøgte instrumentet for at spore, om hans fattige fingre havde gjort det beskidt, men det så ganske rent ud.
Forsigtigt tog hun imod violinen og buestrengen. ”Vil du vise mig, hvordan man gør?” spurgte hun, og følte sig i det øjeblik mere vovet og i live end hun havde gjort i månedsvis.
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 13.10.2020 21:21
Flynn bed aldrig mærke i Amelias skæven. Han sad stadig og betragtede hende storsmilende, ivrig efter at dele det, der for ham var hans hjerteblod.
Ja, det kan jeg da sagtens!”, udbrød Flynn begejstret og drejede sig, så han i stedet sad med fronten mod hende. Bænken var ikke stor, men for Flynn var skikke og pli en ting, han ikke havde den store kendskab til, hvormed han slet ikke registrerede deres knæs møde.

Den skal op under hagen og så gør du bare sådan her –”, lød det dernæst, hvorefter Flynn lod som om, at også han sad med en violin og buestreng. Hans fregnede hånd kørte frem og tilbage i luften, og da den atter landede på hans lår, så han lige dele opfordrende og opmuntrende på hende. ”Du skal bare kaste dig ud i det! Musik er for alle! Det har jeg altid sagt!
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 15.10.2020 16:43
Amelia blev en smule skuffet over sit fejlede forsøg på at flirte. Hun havde håbet, at han ville sætte sig tættere på hende og guide hendes arme, så de sammen kunne producere sød musik, men det var tydeligvis ikke tilfældet. I stedet satte Flynn sig over for hende og bevægede hænderne i en meget uhjælpelig demonstration. Det var altid noget, at deres knæ mødtes og sendte gnister op gennem Amelias ben.

Sådan her?” spurgte hun, idet hun satte violinen ind under hagen. Instrumentet føltes koldt og klodset i hendes hånd, og da hun kørte buen henover strengen, lød det i høj grad, som om nogen hev en kat i halen. ”Det lyder forfærdeligt!” udbrød hun skuffet, og havde glemt alt om sit forsøg på at forføre ham.

Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 16.10.2020 19:59
Skrigeriet, der pludselig tordnede fra violinens strenge, havde nær sendt Flynn flyvende bagover. At han formåede at blive siddende og blot stirre med store øjne af forfærdelse var et… mirakel. De sad trods alt også i Tempelhaverne og skulle et mirakel finde vej frem til deres verden, så var det vel næppe ikke et bedre sted at befinde sig. Kun Isari måtte vide, at Flynn behøvede et.

Det er jo fordi, at du ikke er god til det!”, udbrød Flynn, hans ansigt fordrejet i en undskyldende grimasse og hans tone fuld af opmuntring. ”Men det – altså, det kan du blive! Du skal bare blive ved og ved og ved og ved med at øve dig!

Flynn genfandt sit optimistiske jeg og slog hænderne sammen. Dernæst rykkede han sig endnu tættere på, så det ikke længere kun var deres knæ der led under sammenstødet.
De fregnede hænder fandt vej rundt og begge af Amelias, hvorefter han langsomt begyndte at dirigere hendes bevægelser, hele hans væsen opslugt i koncentration.
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 19.10.2020 16:21
Flynns ord gjorde ikke sagen bedre, faktisk blev Amelias ansigt højrødt af indignation. Hvor vovede han! Aldrig havde nogen sagt, at Amelia var dårlig til noget! Hvis de havde gjort det, havde hun sørget for at få dem smidt ud af slottet, hurtigere end de kunne undskylde! Hun var en dannet kvinde – hun kunne spille klaver, synge, danse og konversere – og at han hentydede til mangel af dannelse, fik hende til at puffe sig op som en påfugl.

Førend hun nåede at sige noget, rykkede han pludselig tæt på hende. Det var fuldstændig upassende, at de sad så tæt sammen, og alligevel flyttede Amelia sig ikke. Hun mærkede, hvordan Flynn lagde den ene arm om hendes skulder for at lægge tryk på de rigtige strenge, mens den anden hjalp hende med at bevæge buen. Det var mere intimt og sensuelt, end Amelia nogensinde havde prøvet, og hun sad i en nærmest fastfrosset, tryllebundet tilstand og lyttede til den smukke musik, de sammen skabte.

I næste øjeblik kom anstandsdamen løbende hen til dem, pustende og rød i ansigtet. "Kan De så fjerne Dem!" hvæsede hun og viftede sit lommetørklæde mod Flynn, som var det en pisk. "Hvad tænker De på? Har De ingen anelse om, hvor upassende, De opfører Dem?" Hun stirrede rasende på Flynn, og dernæst på Amelia. "Frue, De ved bedre end jeg, hvad Deres ægtemand vil gøre, hvis han hører om dette!"
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 20.10.2020 19:53
Flynn kunne ikke benægte, at en indre stemme havde hvisket – dens tone skinger og tøvende – om musik nu virkelig også var for alle. Måske musikken ikke var for den finere stand. Måske musikken ikke var for kvinder fra den finere stand…

Måske musikken slet ikke var for Amelia. Ja. Jo, det var sådan, at det hang sammen. Amelia. Musikken var ikke for hende.

Anstandsdamens vilde udbrud fik Flynn til at se op med store øjne. Han anede tydeligvis ikke, hvad der foregik og en smule perpleks betragtede han det ivrigt flyvende lommetørklæde; som var det… netop det, at det var – og som var den storbarmede og tætpakkede kvinde noget af en original.

Hvad vil han da gøre?”, spurgte Flynn, oprigtig i sin nysgerrighed. ”Vil han også lære at spille violin? Altså, det kan godt blive lidt svært, for jeg har jo kun to arme, men jeg er sgu sikker på, at det fint kan lykkes alligevel!” Flynn forsøgte sig med et opmuntrende smil.
Amelia af Erneyll

Amelia af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 168 cm

Juicy 28.10.2020 19:19
Amelia betragtede med slet munterhed anstandsdamen hidsige udbrud og Flynns humørfyldige svar, der tydeligvis tirrede damens humør yderligere. Ikke desto mindre rykkede hun lidt væk fra Flynn og overgav instrumentet til ham. 

Han ville nok fange dig og finde på nye måde at torturere dig på,” sagde Amelia bundærligt og spidsede tænksomt munden. ”Måske vil han binde dig fast til sin hest, og trække dig gennem Dianthos’ gader. Eller skære din hånd af og fodre den til grisene. Ser du, han er ganske kreativ.
Anstandsdamen gloede nu ganske chokeret på komtessen, tilsyneladende tabt for ord.
Flynn Morris

Flynn Morris

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 185 cm

Granny 28.10.2020 21:08
Flynns smil svandt ikke ind men blev mere tænksomt, des mere Amelia fortalte. Det lød ikke som noget for ham, hvormed han begyndte at ryste på hovedet.
Ej, så bliver det altså et nej tak herfra!”, svarede Flynn dog prompte, hvorefter han lo muntert og daskede – hårdt – til prinsessen. ”Jeg skal jo også bruge mine hænder, hvis jeg skal lære ham at spille violin”, lød det dernæst alvorligt, hvortil Flynn hævede begge sine orangerøde øjenbryn og sendte begge kvinder et sigende blik; det må I jo forstå!

Anstandsdamen stirrede lamslået på den tynde gulerod, tydeligvis perpleks over graden af – stupiditet? Uforbeholdenhed? Ja, hun vidste ikke, hvordan hun skulle beskrive ham, hvormed alt hun endte med at gøre, var at fnyse højlydt.
Frue, lad os komme afsted! Det her –” Anstandsdamen viftede tørklædet mod Flynn, som var hun ikke sikker på, om han var menneske eller grøntsag, men så absolut heller ikke ville spilde mere tid på at tænke over det. ”Det er så typisk pøblen! Ingen finesse!
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack
Lige nu: 2 | I dag: 12