Jessie sendte pigen en grimasse,
”Meeh, hun trak lidt på skulderne
”Det bliver nok hverken første eller sidste gang jeg ender der. endte hun med at sige, med et skævt smil. Den fremmede pige var tydelig mere bevendt med sin katteskikkelse end Jessie selv. Næsten som det var et andet skin til hende, og ikke en form for tvunget kræft, hun havde lært at styre.
Jessie smilede skævt til pigen, som hun kom ned fra muren en smule mere elegant end hende selv.
”Jeah, Katte er nogle luskede skarn. ” der var latter i hendes stemme. Hun havde holdt øje med Pax i dagevis nu. Og der var flere steder han holdt til, men dette hus var der hun havde set ham mest. Hun glædende sig til at løbe på ham igen i et håb om hun havde taget fusen på ham.
Hun tog en dyb indåndingen som den anden sagde hun lugtede.
”Også det ja..” hun så ned af sig selv igen, uden at være alt for kritisk. Men hun var næppe anstændig til mad og drikke sådan her.
”Når du nu tilbyder, siger jeg bestemt ikke nej. hun trak fraværende noget ud af håret, og kastede det på jorden igen.
Jessie studerede pigen et sekund, fra top til tå og et endnu et smil bryd frem på hendes læber. Så kastede hun let med hovedet uden at for meget møg fløj rundt.
”Kom med jeg har en plan. Let på tå vendte Jessie sig om og førte vejen i let løb, det førte dem igennem slumkvarteret uden problemer. Hun var ikke et sekund i tvivl om at pigen kunne følge med hvis hun ville. Da de kom forbi det største hun kunne finde af et heste trug hoppede hun ubesværet i det, uden at bekymre sig om det kolde vand. Her vaskende hun sig så godt man nu kunne. Skjorten blev taget af og skyllet godt op, og det samme blev bukserne. Jessie havde aldrig haft et problem med blufærdighed. Men helt nøgen var hun nu ikke, hun havde sit lindeklæde. Så sendte hun pigen et muntert smil over kanten på truget.
”nu mangler vi bare tørt tøj.” noget i hendes stemme sagde at dette ikke var første gang hun gjorde dette.
”Jeg kender et vaskehus, der tit har en lidt hængende på tørresnoren.” Med de ord, hoppede hun næsten nøgen ud af truget slyngede det nu plask våde tøj over skulderen og begav sig videre i programmet for at bytte sine bukser og skjorte ud på en tørresnor med et par tørre og rene.