Oprydning på opslagstavlen

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 13.06.2020 13:46
Hej folkens

Jeg har i dag gennemgået opslagstavlen, låst en masse tråde og bumpet en del gamle gruppe-søgninger, der stadig havde relevans.

Vi vil gerne have at I ikke fremover bruger opslagstavlen til at lave plotsøgning for hver af jeres karakterer. Alle på siden får en notifikation hver gang der oprettes en tråd på opslagstavlen, og det bliver simpelthen for meget spam med den aktivitet folk har på siden :)

De individuelle plotsøgninger har også gjort, at vores tråde til grupper, klaner og organisationer drukner helt i mægden - og dem vil vi rigtig gerne have synliggjort igen.

Har du en gruppe, klan, bande el.lign som søger medlemmer, og som ikke har en informationstråd på opslagstavlen, så må I meget gerne gå ind og oprette en. Det hjælper os til at holde et overblik over hvilke klaner der findes og gør det nemmere for andre brugere at blive en del af plottet.

Siden der var forvirring omkring dette: Man må STADIG gerne oprette en generel søgetråd til alle sine karakterer, som man opdaterer løbende.

Hvis du gerne vil søge plot til din karakter, så sæt den som trådsøgende i indstillinger og benyt karakterpræsentationen til at give et overblik over karakteren. 

Mere information om hvad vi vil og ikke vil have på opslagstavlen her: https://krystallandet.dk/viewtopic.php?t=10998

Tak for jeres tid og forståelse :)
~ Krys ~

Moonyai

Moonyai

88
karakterer

Moonyai 13.06.2020 18:50
Jeg forstår godt, hvorfor i vælger at gøre det, men altså jeg synes ikke det er nemt at finde bekendte til ens karakter, selvom de står som trådsøgende. 
Det synes jeg er virkelig ærligt! 
Der synes jeg netop at det at folk søger har hjulpet mig til at støde på nye folk!
Så hvad med at overveje et sted, hvor den slags forgår? Det ville være langt nemmere!
Keefer

Keefer

471
karakterer

Keefer 13.06.2020 19:59
Jeg har set, at nogle af de andre RP-sider gør brug af såkaldte ”plottråde”, hvor hver bruger opretter specifikke søge/plottråde til deres karakterer – men i modsætning til her (hvor det ligner at man opretter én tråd til én ny karakter ad gangen) samler man det hele under ”X-brugers plottråd” og dermed laves der kun én tråd til alle de karakterer, som den pågældende bruger ejer og som denne søger relationer eller plots til. Tråden opdatereres derefter løbende af den brugeren selv.
På den måde er det muligt at få et overskueligt overblik over, hvad hver bruger søger.

Så fx, (tillader lige at tage udgangspunkt i mig selv) kunne jeg lave en tråd der hedder:
’Keefers plotterier’ på opslagstavlen, hvori jeg har mulighed for at præsentere mine karakterer og skrive hvad jeg søger af plots eller relationer til de karakterer, jeg ønsker at få i spil. Og folk kan så henvende sig, hvis det lyder fristende.

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 13.06.2020 20:25
Det er også meget vigtig at læse op på hvad vi gerne vil have inde på opslagstavlen, for det er ikke som om at I ikke må søge plots derinde.
Det sidste punkt under hvad vi gerne vil have, på linket Krys smed ind, der står der nemlig:
- Generelle søgetråde for en større mængde af ens karakterer, som opdateres løbende

Hvilket også lægger sig op af hvad Keefer siger med plotsøgningen, hvor man blot laver en generel plottråd til alle sine karakterer, som kan opdateres løbende.
Derfor skal Opslagstavlen hjertens gerne blive brugt til plotsøgning, men det er de individuelle, jeg har en ny karakter, vi ikke er så vilde med ^^.

Jeg kan også henvende til at smide lidt rundt med sin karakter i chatten (folk plejer at hoppe på), og ellers har vi "evil-plotting" på discord, hvor man også kan smide et link til en karakter ind.
Jeg er dog ikke imod, hvis vi eventuelt laver en tråd, ligesom "evil-plotting", på opslagstavlen, hvor man hurtig kan smide et link til en ny karakter ind, hvis folk vil have noget lidt mere... flydende så om sige :3

Dalton

Dalton

147
karakter

Dalton 14.06.2020 15:19
Jaa syntes også det ville være fedt med et sted hvor man måtte lave karakter søgninger :D
Jeg elsker at kigge opslagstavlen igennem og se om jeg kan finde plots, så ville elske hvis det kunne stå et andet sted.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.06.2020 20:35
Som Helli også skriver, så er det ikke fordi I slet ikke må lave trådsøgninger - vi vil bare ikke have én for hver karakter :)

Hvis man søger tråde kan man derfor gøre følgende:

• Sætte sine karakterer og sin egen bruger til "søger tråde" og huske at opdatere de små beskrivelser og søgefelter på ens profil. 
    På listen over karakterer kan man nemt finde andre, som søger tråde.

• Lave en samlet søgetråd på opslagstavlen, som man opdaterer løbende med hvad man ønsker til sine karakterer. (Lige som Keefer foreslår)

• Bruge "evil plotting"-kanalen på Discord eller bare vores almindelige chat herinde på siden til at komme i kontakt med andre og høre, om de har lyst til at skrive med jeres karakter.

Det var bare lige vigtigt for mig at pointere, at der altså er masser af muligheder, og jeg håber ikke, at I synes at reglen gør det svært for jer at finde tråde :)
I skal også huske på, at hvis alle opretter nye tråde for deres karakterer, forsvinder jeres egne hurtigere i mængden - og folk ender også med at afmelde notifikationer fra opslagstavlen, fordi det bliver for meget. 

~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 15.06.2020 08:49
Jeg må være ærlig at indrømme at jeg lidt læser det som er skrevet her i tråden, som at man ikke længere må søge til ens karaktere på opslagstavlen. Som om at man kun må søge til bander, grupper og klaner eller andet stort plot. 

Hvilket gør det endnu mere forvirrende at der så forsat står i tråden omkring hvad der må være på opslagstavlen at man godt på lave søge tråde.. Jeg ved at der er flere der er blevet lidt forvirret over det.. Så jeg kan godt forstå hvis folk er lidt rundt på gulvet nu, og føler de ikke må søge efter tråde på opslagstavlen mere oo
Shhh, tænk hvis mor så med!
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 15.06.2020 09:07
Nu har jeg opdateret det første indlæg, så håber jeg det er lidt mere klart :/

Det står også inde i info-tråden om, hvad vi gerne vil have på opslagstavlen.
~ Krys ~

2 2

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3