Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 28.05.2020 20:58
OVERTRO

Da vi ikke umiddelbart har noget 'nedskrevet' overtro, syntes jeg vil skal få skrevet noget ned, så vores karaktere kan blive bange for ting!

Jeg tænker både det kan være region-baseret, trosretnings-baseret, og måske endda racebasseret?

Jeg har desværre ikke nogen ide på stående fod mht noget overtro... Men jeg kan give et eksempel på det rigtige liv: knuser du et spejl er der 7 års ulykke. 

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 29.05.2020 15:04
"Er min baby dæmonbesat?"

Besætterdæmoner har i årtusinder luret i krogene af Krystallandet, og hvem siger, at de ikke kan besætte en nyfødt eller måske endda fosteret i en gravid kvindes mave?

Tegn på dæmonbesættelsen kan være skiftende farve eller glød i barnets øjne, mangel på gråd og appetit. Udvikling af mørke, magiske kræfter allerede fra spæd.

Det er ikke ualmindeligt, at man bringer barnet til at blive undersøgt af en Isari-præst, skulle man frygte besættelse - eller i ekstreme tilfælde, efterlader barnet i skoven.
~ Krys ~

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 14.06.2020 16:32
Der findes mange dyr i Krystallandet, hvor flere af disse har overtro forbundet til sig.

• Ifølge gamle sagn er synet af Incubo, en ildhest født af lava, en forvarsel på død og ulykke og dens vrinsk nok til at hjemsøge folk i deres drømme.

• Det siges at skulle man være så heldigt at rører den "røde sol" i panden på en Igna'hal, så er man sikret ikke alene udødelighed, men også beskyttet mod alskens sygdomme, i nogensinde at ramme en.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 18.05.2021 20:30
Overtro for skovens væsner (og måske især hobbitter og trolde)

• For en tryg rejse gennem skoven, efterlad et par frø eller kløverblade for Avanya.

• Guderne kan gemme sig i hvert et væsen, dog især i de usædvanlige. Hvis du ser noget som et sølv egern, så kunne det være en af dem, så sørg for at opfør dig pænt og giv en lille godbid.

• En kilde hvor vand udspringer er et sted med godt held. Tag et øjeblik til at tage en pause og reflekterer over stedet, eller stop op for at tage en lille snack.

• Sæt blomster i din hat eller hår for at beskytte mod onde feer.

• Når hårerne i din nakke rejser sig, eller din arm ligner plukket kylling, så vid at Kile er nær og var hendes advarsel.

• Læg en frø under din hat for at bringe godt held, men efterlad den ikke derunder i for lang tid, eller det er dårligt held i fjorten dage.

• Hvis du træder på en sommerfugl, så er det bedst ikke at forlade sit hus i tre dage.

• Når du planter roer, radiser eller andre rodfrugter, så begrav en stor rund sten ved siden af til Leander, så skal han nok sørge for at de bliver store.

• Altid hold en heksering ved din venstre side når du passerer den, og husk at løfte din hat i en hilsen. Aldrig gå ind i den eller stå i midten af en.

Disclaimer: Taget og oversat fra en DnD bog

6 6

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Krystal
Lige nu: 2 | I dag: 10