Derfor var den unge Reier kvinde også taget afsted. Kjolens stof var af fint og føltes rar mod huden. Havde hendes faster haft et ord indført, havde hun formentligt været mere tildækket, men Nemesis havde en meget uheldig tendens til at modsige sig mere end det var velset. Ikke at hun var klædt udfordrende af normale standarder. Hendes hals og ned til kravebenene var synlige, men det var som om hun føltes mere indpakket så snart øjnende fangede de silkebløde handsker som dækkede hendes hænder.
Håret var sat pænt i et pænt sølvsmykke i nakken og masken dækkede over hendes kindben, pande og næse, hvor et par pæne isblå øjne kiggede frem. Hun regnede med at dem som kendte hende stadig kunne genkende hende, men selv hvis nogen gik forbi, ville det næppe ærge hende.
Ballet levede op til forventningerne og Nemesis så sig imponeret over overfloden af mad, drikke og opvartning af gæsterne. Der var ikke blevet sparet og hun kunne ikke undgå at føle at de måtte kompensere for det dårlige rygte der florerede om i alle kredse af landet efterhånden.
Som maden var indtaget og snakken begyndte at gå mellem bordene, folk der skiftede plads og dansende var gået i gang, rejste Nemesis sig fra sin plads og gik rundt blandt gæsterne. Hun endte med at stå i døråbningen til en altan og nyde den friske kolde luft for en stund mens larmen bag hende langsomt gled ud.
Nemesis havde stået i sine egne tanker, så da hun endelig trak sig fra den åbne dør, blev hun noget overrasket over at være gået ind i en anden person næsten med det samme. En forskrækket lyd undslap hende, som hun instinktivt rakte ud for at sikre sig at den anden var okay. ”Det må De virkelig undskyld. Klodset af mig!” der var et smil at finde på hendes læber som hun kiggede på den fremmede. Trods masken, kunne Nemesis godt se, at kvinden eller pigen var det nok mere, ikke var et menneske. Ikke fuldt. Men det generede hende ikke. Nemesis rettede sig op og trak sine hænder til sig og forsøgte sig med et venligt smil. ”Jeg håber ikke der skete Dem noget. Jeg gik fuldstændig i mine egne tanker! Typisk mig”