Venus 30.03.2020 22:06
Jeg har truet med siden forrige Diskord-møde at lave en tråd med gode råd til, hvis man nu sidder fast i en tråd, eller har skriveblokade eller er ny eller af en eller anden grund har svært ved at få blækken til at flyde på papiret. DragonFlower skal have tak for at komme med forslaget til at begynde med, selvom hun ikke kan huske det <3Idéen er meget simpelt, at man bare tilføjer ting i et svar til denne tråd, man føler har hjulpet en.
Jeg starter:
- At skrive i fokustilstand i dit yndlingsskriveprogram. Jeg bruger selv Word.
- Jeg så et fjollet forslag fra Tumblr på Pinterest om at bruge Comic Sans at skrive med, fordi skrifttypen for venlig og afslappet. Jeg prøvede inspireret af det at downloade nogle smukke fantasy-inspirerede skrifttyper i stedet og sætte papirfarven til pergamentsfarvet. Til min overraskelse, hjalp det at se de flotte bogstaver efterhånden danne en tekst <3 Jeg har en del, men her er nogle af dem:
- Af Pia Frauss: Alle dem her er baseret på rigtig håndskrift
- Civitype FG: bruger den her, ser pæn ud i brødtekst <3
- Cardinal: også håndskrift, værd at se på andre skrifttype af samme skaber - Rimeligt standard at skrive til musik selvfølgelig. Jeg kan godt lide Cirque du Solail-soundtracks. Hvert af deres shows har et, der er forskellige stemninger, og de har et fanatasy vibe med et godt tempo og hovedsageligt ingen forståelig sang.
- Da jeg havde fuld skriveblokade, hjalp det at vælge én karakter og så komme igang med den med søgning af plots og den slags.
Det var hvad jeg havde. Kunne være det også var værd at lave en kl-skrive-playliste et sted med offentlig adgang (YouTube, Spottify, Tidal eller noget).
Tilføjer lige nogle råd, jeg har hørt fra andre, som lyder gode, men jeg ikke personligt har testet:
- Hvis problemet føles som præstationsangst/sceneskræk/"er det nu godt nok", så skriv med fuldt overlæg det dummeste, du kan komme på. Alt du skriver derefter vil være godt, for det kan jo ikke blive værre.
- Hvis du ikke selv ved, hvordan du skal komme videre, så spørg din karakter, hvad de ville gøre og skriv den samtale.