Faceclaimfelt i profilen

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 28.03.2020 18:04
Forslag! Vores Faceclaim-liste er ved at være liiidt svær at vidligeholde. Det ville være fedt, hvis det blev et felt i profilen. Man kan vælge "kendt person" i hvilket tilfælde man indtaster personens navn, eller "kendt fiktiv person" i hvilket tilfælde man indtaster karakterens navn, og hvor karakteren stammer fra ligesom i faceclaim-listen.

Effekter:

• En liste kunne så genereres programmatisk.

• Man kan se faceclaimet på selve profilen.

• Et faceclaim ville blive frigivet automatisk, når en karakter bliver inaktiv.

• Brugeren kan få besked om, at faceclaimet er frigivet, (pr. Graces forslag) på den måde at forstå, at man stadig har claimet, men får besked om, at andre nu har mulighed for at tage det.

• (mere input fra Grace) Navne på den genererede faceclaim liste kan være farvet gr eller lignende, så det er taget, men af en inaktiv karakter.

• Ideelt kan man blive stoppet automatisk i at vælge et faceclaim, der allerede er taget, men ellers kan man jo kigge i den automatisk genererede liste.

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 28.03.2020 18:34
Fremragende ide, jeg vil dog anbefale at der laves nogle retningslinjer for format.

Dette vil gøre søgning mere hensigtsmæssig og gøre det nemmere at arbejde med listen backend.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 28.03.2020 19:20
Jeg vil trække forslaget, om at automatisere tjek om faceclaimet allerede er taget, tilbage. Det ville kræve unødvendigt tjek og folk kan jo stave forkert med mere. Det er meget nemmere, hvis folk bare lige kigger på listen med menneskeøjne og tjekker, om det er taget.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 28.03.2020 19:22
Min udfordring omkring dette ind til videre har netop været at det ikke rigtig kan automatiseres, for der er ingen garanti for at folk staver rigtigt / tager mellemnavne osv. med.

Men det er en god idé at generere listen ud fra profilen og kræve, at folk så tjekker den først :)
~ Krys ~

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 28.03.2020 20:52
Nu ved jeg ikke hvor mange der har gjort det, men jeg kender i hvert fald til en profil som har to FC, grundet en formskifter evne, hvilket ikke rigtig ville være muligt med en liste genereret udfra et enkelt felt. Jeg ved ikke om det så bare er et spørgsmål om at sige at man kun kan sætte sig på et FC, eller om man kan gøre at man godt kan udfylde mere end en (ville selvfølgelig ikke være smart hvis nogen tager 5 til gengæld xD)

Jeg synes også at det bør gøres meget tydeligt, at FC ikke noget man behøver at udfylde hvis vi smider det ind på profilen, da jeg ville synes det ville være lidt trist hvis folk tror at de skal have et.

Ellers synes jeg det er en super god ide :3

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 28.03.2020 22:00
Enig.

Efter konsultation med Grace har vi talt om forskellige scenarier for flere faceclaims:
- Hvis man skifter mellem kønnene fast, eller hvis man har to former el.l., ville det være ok med mig i hvert fald med at sætte sig på et maksimum af to faceclaims til samme karakter. Flere ville ikke være rimeligt at decideret claime.
- Hvis man skifter form relativt sjældent, som fx en dæmon der får ny krop eller en der bare beholder sit nye udseende og så bliver træt af det, kan man skifte sit faceclaim, men ikke forsætte med at sidde på det gamle.
- Hvis man er formskifter og fx kan finde på at skifte form flere gange i løbet af en tråd, kan man have ét faceclaim fast. Resten kan ikke claimes. Man ville måske oven i købet bare beskrive det midlertidige udseende. Hvis man nu vælger også at skifte avatar midlertidigt for den tråd, synes jeg egentlig også det er ok at 'låne' et claim.

Tænker det altid skal være muligt at opgive et claim for et andet og skifte på den måde.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.09.2020 14:30
Låser denne tråd da dette nu er implementeret :)
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 9