LunaThor 03.10.2020 23:51
Lianna nikkede, da han spurgte til om hun havde boet på en gård, og smilede.
”Var det så tydeligt?” Sagde hun, og slog en lille latter op, inden hun gik hen og satte sig ved bålet. Hun vendte igen sin opmærksomhed på manden, og fortsatte så.
”Ja, jeg er vokset op på en gård i en lille landsby, et par dagsrejser nord for skoven her. Jeg har været med til at passe dyrene siden jeg kunne gå, og har altid haft en forkærlighed for heste.” Hun så over på hesten, og beundrede kortvarigt dyret, inden manden igen talte, og hendes opmærksomhed atter blev draget mod ham.
”Mange tak.”
Da manden vendte sin opmærksomhed mod hjorten igen, trak hun benene op foran sig, så hun sad med armene omkring dem og hovedet hvilende på knæene, mens hun så ind i bålet og bed sig i læben. Tanken om gården havde fået hende til at tænke på Alf igen, og hendes tanker kredsede nu om de sidste dage og om hun havde overset noget, eller fulgt et forkert spor. De andre mænd han havde været på jagt med, havde jo sagt han forsvandt i skoven dagen før de rejste hjem igen, men ingen af de spor hun havde fulgt i skoven havde indtil videre ledt til noget brugbart.
Hun hørte svagt manden tale igen, og blev revet ud af sin tankerække, idet hun vendte sin opmærksomhed på ham igen. Mad? Jo, hun var nu lidt sulten, og hun havde endnu ikke haft særligt meget held med at jage, så hendes lager af brød, grøntsager og frugt i tasken var efterhånden svundet godt ind. Hun nikkede derfor af mandens tilbud, og svarede smilende.
”Jo tak, det vil jeg da meget gerne, hvis du kan undvære lidt.”
Gad vide, hvor længe han egentlig havde været i skoven? Måske han havde set eller hørt noget, der kunne have med Alf at gøre. Lianna rømmede sig, og så på manden igen.
”Hvor længe har du været her i skoven?”