Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 08.07.2018 20:15
Sakse havde ikke brugt specielt meget tid sammen med sine to nye søskende, efter han havde hjulpet Liv med at føde dem. Børn gjorde han urolig, og da Liv ikke havde brug for hjælp med dem lige foreløbig, så holdt han sig mest væk og arbejdede. Han havde faktisk været væk i et stykke tid, da han den eftermiddag trådte ind i palæet i Dianthos, men han nåede i ret meget længere end hoveddøren, da Liv pludselig dukkede på med en pige på hoften. 

"Åh, Sakse, min skat!" kvidrede Liv og kyssede Sakse på kinden. "Du kommer som kaldet. Min smukke Dag skal lige et tur til Dhalia og tjekkes, og Cole er ude og løbe nogle ærinder for mig... Kunne du ikke være en guldklump og se efter din bror? Det er bare, til vi kommer hjem igen."

"Men..." var alt Sakse nåede at sige, inden Liv igen kyssede hans kind og klappede den anden kind.

"Tak skal du have, min elskede, vi ses om lidt!" 

Og så forsvandt Liv ud af døren med pigen på armen og efterlod Sakse alene tilbage i det store hus. Det vil sige, næsten alene, for at Sakse vendte sig, blev han mødt af synet af en lille dreng. Drengen var mørkere end sin søster, men hans øjne var lysere, og der var noget trodsigt over hele hans kropsholdning.

Sakse kløede sig i håret, inden han rakte en hånd ned til den lille fyr og sagde, "Goddag."
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 08.07.2018 21:02
Nat så bedømmende sin bror an, da han kom indenfor. Hans føltes bekendt, og hvis spurgt ville Nat have påstået at det var fordi han kunne huske ham. Det kunne lige så godt have noget med historierne om Sakse at gøre, men det ville Nat aldrig erkende.

Nat tøvede et øjeblik, inden han tog Sakses hånd. Han var vant til at være manden i huset og han syntes også at han lige skulle fastslå, at det stadig var sådan det forholdt sig. "Pigerne er ude af huset, så jeg må gøre hvad jeg vil," fastslog han, inden han gik ind i stuen, hvor han straks begyndte at flytte rundt på møblerne, så han ville kunne lege gulvet-er-lava.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 08.07.2018 23:04
Sakse var på en eller anden måde overrasket over, at knægten tog hans hånd. Børn plejede at være bange for ham, men Nat lod ikke til at lod sig mærke med den slags. Det var noget... velkendt over ham, og det blik der var i hans øjne. Sakse fulgte overrasket med Nat ind i stuen. Han så på, mens Nat begyndte at rykke rundt på det hele. Var han ikke helt sikker på, om Liv ville være vild med ideen, men det spekulerede han ikke så meget på lige nu. Han var mere interesseret i...

"Hvorfor flytter du tingene rundt?" spurgte han fra dørkarmen, som nu stod lænet op ad. "Kan du ikke lide indretningen?"
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 08.07.2018 23:36
Nat stoppede op midt i at flytte en fodskammel, da han blev spurgt til indretningen. Han havde glemt det første spørgsmål så snart det næste var blevet stillet.

"Næh, det kan jeg ikke," svarede han efter at have set sig rundt i stuen. Han brød sig ikke om indretningen. Om ikke andet, så fordi der var dårligt indrettet, hvis man havde lyst til at lege gulvet-er-lava. Der var altid alt for langt imellem møblerne i forhold til hvad Nat kunne springe, fordi Dag skulle kunne komme imellem dem. "Det er ikke praktisk," forklarede han, ud fra sit eget synspunkt. Han tænkte ikke så meget på at hvad der var praktisk for hans leg ikke var praktisk for Dag.

Han gav fodskamlen et skub til, inden han igen stoppede op og så overvejende på sin storebror. Teknisk set var de jo i familie, selvom han ikke rigtigt kendte ham, så han følte at han burde indlemme ham i sin flok af seje mennesker. "Vil du være med?" Han gik ud fra at Sakse vidste hvad han talte om. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 08.07.2018 23:46
"Med til hvad?" spurgte Sakse med et lille smil på sine læber. Drengen var egentlig underholdende nok, slet ikke så... så irriterende, som Sakse lidt havde frygtet, han ville være. Det eneste andet barn, Sakse nogensinde havde kunne holde ud at være sammen med i længere tid, var Falk, men måske var Nat på samme måde? Sakse havde svært ved at forestille sig, at han nogensinde kunne være så tæt på en søskende, som han var på Falk, men der var nu alligevel noget over Nat, noget der dragede ham, som han ikke kunne sætte fingeren på.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 08.07.2018 23:55
"Gulvet er lava," svarede Nat med et grin, imens han energisk sprang op på fodskamlen foran ham. Det var ikke alle møbler der var lige egnede til en voksen mand som Sakse, men til gengæld stod møblerne, så Nat ville være nødt til virkelig at springe langt for at kunne lande på dem, imens en høj mand som Sakse ville have nemt nok ved det.

"Du må hellere passe på dine fødder, hvis du vil være med!" Advarede han og pegede på Sakses fødder, der stod lige indenfor stuen, hvoraf grænsen for lavaen selvfølgelig derfor også gik. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 09.07.2018 00:03
Sakse så forundret ned på gulvet, men han kunne ikke se noget lava nogen steder. Havde drengen bare set forkert?

"Det ligner nu helt almindeligt gulv," kommenterede han og så ned på Nat, der, selvom han stod på en fodskammel, stadig var betydeligt lavere end ham. Han skulle til at spørge, om drenge mon var helt rask, når han troede, at gulvet var blevet til lava, da det gik op for ham, at det måtte være en leg af en art. 

"Den sølle skammel er ikke høj nok," sagde han og viftede en afvisende hånd mos skamlen, Nat stod på. "Hvis du skal reddes fra lava-gulvet, må du højere op. Jeg har fået besked på at passe på dig, så det har jeg tænkt mig at gøre. Uden yderligere forklaring, greb Sakse den lille Nat under armene og løftede ham de fulde to meter i vejret, så han kunne placere Nat på sine skuldre. Derefter trådte Sakse selv op på skamlen. Det var godt, at der var højt til loftet her, for de ragede nu over tre meter op i luften. Sakse tog øjemål at springet og hoppede så fra skamlen hen i sofaen, mens han holdt godt fast om Nats ben, så han ikke gled.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 09.07.2018 02:15
Nat var lige ved at spørge Sakse om han var dum, da han lød til endelig at forstå hvor lavaen var henne. 

"Jeg behøver ikke at blive passet -" mere nåede han ikke at sige, før han blev svunget op på Sakses skuldre. Han sagde ikke noget, da han sad højere oppe end han nogensinde havde før, men hans øjne voksede sig store. Han havde aldrig leget den her leg med andre end Cole, for Liv blev altid så bekymret når han hoppede fra for høje steder og dét var jo den sjoveste del, og Dag kunne ikke rigtigt lege den med ham. Så han så begejstret til, da Sakse tog sit første spring.

"JA!" Heppede Nat begejstret, da de klarede springet. "Lavaen vokser, vi må højere op! Højere op!" udbrød han, meget seriøst, og pegede mod en stol i nærheden af dem, der stod lidt højere end sofaen.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 09.07.2018 07:13
"Vi er i knibe," sagde Sakse og gjorde det bedste for at lyde oprigtig. Igennem Nats fantasi, kunne han næsten se lavaen stige på gulvet og nærme sig dem. Han kunne næste mærke den brændende varme også.

"Hold nu fast," formanede han og greb fastere om Nats små fødder, inden han vadede hen over sofaen og sprang mod stolen. Han fik trådt forkert, og de landede med nød og næppe i stolens pude. Sakse gjorde endda lidt ud af at lade, som om han var ved at falde ned på det sydende lava-gulv.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 09.07.2018 22:15
Nat elskede fuldstændig at Sakse legede med. Det gjorde ikke så meget at han skulle passes på, når han sagtens kunne passe sig selv, når dén der var sat til at passe ham var lige så meget en legekammerat som noget andet.

"Jeg holder fast!" lovede han kækt og hvinede, som de sprang hen til stolen. Springet var kun gjort endnu mere spændende af at de kun med nød og næppe klarede det.

"Åh nej, jeg falder!" Udbrød Nat pludselig, havende besluttet sig for at det ville være sjovere at få lov til at udnytte sine evner indenfor skuespil, og kastede sig pludselig til siden. Han blev hængende, takket været Sakses greb om hans fødder, men han lagde al sin vægt i at forsøge at falde af ham så diskret som muligt. "Fortsæt uden mig, bror! Efterlad mig her, så du selv kan flygte!" Opfordrede han og havde tydelige problemer med at holde smilet væk, som han hængte halvt ned ad Sakses arm og gjorde sit bedste for at falde. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 10.07.2018 19:41
Sakse kunne ikke lade være med at… grine? Var det dét, det hed? Det var så længe siden, han havde grinet for alvor, men nu kunne han pludselig ikke lade være, da Nat hang og dinglede fra hans skuldre.

”Aldrig i livet, bror!” svarede Sakse og spillede 100% med på legen. ”Familien kommer altid først. Hvis vi skal dø, skal vi dø sammen!”

Selvom Nat føltes, som om han var let som luft for Sakse, så gjorde Sakse alligevel meget ud af at grynte og stønne med besvær, mens han hev Nat tilbage på sine skuldre og kravlede fra stolen og over på det store, fine mahognispisebord. Han gled lidt i dugen og fik væltet en vase med blomster, men han var ligeglade. Nats smittede latter var det eneste, der betød noget lige nu.

”Jeg tror, vi er i sikkerhed her lidt, bror,” sagde han og klemte varmt om Nats ben, inden han slap dem, så Nat kunne kravle ned på bordet, hvis han ville.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 10.07.2018 22:24
Der var intet sødere i Nats ører, end at høre Sakse sige at familien kom først. Selvom det var leg, var det noget ægte Nat genkendte i det. Ægte nok til at selv et barn kunne høre det.
Han grinede, da Sakse hev ham op på sine skuldre igen, og gjorde intet for at gøre det lettere for ham. 

"Jeg tror du har ret," svarede han eftertænksomt, som havde han virkelig overvejet deres chance for overlevelse. Han greb fat om Sakses skuldre og hejsede sig langsomt ned fra hans ryg, kun for at give slip imens han stadig dinglede et godt stykke over bordet - Sakse var en kæmpe sammenlignet med hvem som helst, og især sammenlignet med lille Nat.

Han lagde sig helt ned på bordet og skævede ud over stuen. "Den stiger stødt, men vi er sikre lidt endnu," sagde han og rullede om på ryggen så han kunne se op på sin storebror. "Du er sådan det højeste menneske jeg nogensinde har mødt," sagde han, smilende i hele hovedet.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 11.07.2018 06:33
"Det er der mange, der siger," sagde Sakse og satte sig i skrædderstilling på bordet, så han ikke var så langt fra Nat. Han rakte ud og strøg Nat over det mørke hår, der næsten var lige så mørkt som hans eget.

"Måske bliver du lige så høj som mig engang," fortsatte han og prikkede Nat drillende i maven. "Måske højere endnu? Måske bliver du en kæmpe, der kan se over hustagene? Så kunne du gå rundt med Dag på skulderen, mens I tager ud på eventyr."

Sakse kunne godt være lidt jaloux på de af hans søskende, der fik lov til at vokse op med en bror eller søster. Sakse var vokset op helt alene med Liv, og han kunne huske, at han tit var ensom, selvom Liv sjældent lod ham være alene. Det var først meget senere, at han havde mødt Falk og Sol og de andre af hans søskende, han kendte.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 12.07.2018 22:08
Nat så med store øjne op på sin bror, da han blev strøget over håret af ham. Han var vant til fysiske kærtegn fra sin mor og søster, men Sakse havde ikke været meget mere end en fremmed for bare en time siden. 
Han brød ud i glad latter, da Sakse begyndte at snakke om, hvor høj Nat også kunne blive en dag. Han havde allerede besluttet sig for, at han ville være høj en dag. Han havde ikke tænkt så meget over, hvordan han skulle blive det, han vidste bare, at det ville han blive. Ting plejede trods alt at gå, som han ville have det.

"Hvis jeg bliver så stor, kan jeg gå rundt med dig på skuldrene," svarede Nat og begyndte at grine fuldstændig ukontrolleret ved tanken. Han ville gerne være lige så stor som Sakse, men større end dét var vidst bare besværligt. Han ville være sej, han ville ikke være en kæmpe. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 14.07.2018 08:36
Sakse kunne ikke lade være med at grine lidt af Nats latter. 

"Hvis du en dag bliver så stor, så skal jeg med glæde rejse rundt på skuldrene af dig, lillebror," sagde han og tav så et øjeblik. Han vidste det jo ikke, men forbindelsen mellem dem føltes så stærk, at Sakse ikke kunne andet end at tro, at de havde samme far. Liv var ganske vist ikke kendt for at vende tilbage til den samme mand to gange (i hvert fald ikke for at få børn), men én gang skulle jo være den første.

"Ved du, hvem din far er?" spurgte han Nat, mens han stadig strøg over Nats hår.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 20.07.2018 19:25
"Mmh," svarede Nat og nikkede langsomt til Sakses spørgsmål, hans mund lukket og hans tykke læber presset tyndt sammen, så hans ansigt mest af alt mindede om en frøs, før det gik op for ham, at Sakse måske også gerne ville vide hvem. "Det Valkar," sagde han så, en påtaget tone af eftertænksomhed i hans stemme, som om det var noget meget seriøst det snakkede om. Til Nats forsvar virkede det også sådan på Sakse.

"Ved du... hvem din er?" spurgte han så, hans blik usikkert. Han vidste ikke, om han gerne måtte spørge om sådan noget. Nogen gange blev hans mor lidt underlig, når der blev talt om fædre.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 20.07.2018 19:39
Sakse kløede sig lidt tænksomt i sit sorte skæg ved Nats svar. Det var ualmindeligt for Liv at fortælle sine børn, hvem deres far var, men hele forløbet med Valkar (som Sakse endnu ikke have mødt, hvilket nok var bedst, for Sakse havde endnu ikke glemt, hvor meget Liv havde grædt i dagene efter deres møde under ridderturneringen) havde været ret usædvanligt i det hele taget.

Sakse havde en nagende fornemmelse af, at han og Nat havde samme far, men han var samtidig også ret sikker på, at Valkar ikke var hans far. Især fordi Liv først lige havde mødt ham…

"Nej," svarede han stille til Nat og rystede let på hovedet. "Det er så længe siden, at selv hvis jeg spurgte, så ville Mor nok ikke kunne huske det. Hun husker ikke så godt, især ikke når det gælder fædre."

Der var ingen grund til at indvie Nat i sine mistanker. Nat var for lille, og Sakse ville helst ikke risikere, at han kom til at sige noget til Liv om det. Alle Livs børn vidste, at man ikke skulle nævne fædre omkring hende.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 01.08.2018 02:33
Nat pressede sine læber tæt sammen, da Sakse sagde at deres mor ikke huskede så godt. Han tænkte at det måske var en joke, men Sakse lød ikke sådan. Sakse havde også smilet, helt indtil de begyndte at snakke om fædre.

"Hun kunne godt huske hvem vores far er," sagde han bestemt og mente selvfølgelig Dag og ham. Med et par spræl med benene fik han sat sig op og så med store øjne på Sakse. "Er du bange? Skal jeg spørge hende for dig?" For hvad Nat vidste af, kunne deres mor alt - inklusiv at huske sine børns fædre.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 02.08.2018 14:05
Sakse kunne ikke lade være med at smile lidt, og han rakte ud og strøg over Nats sorte hår.

"Nej, det skal du ikke," sagde han. "Det er nok bedste, at du ikke fortæller nogen, hvad vi har snakket om. Det er vores hemmelighed, ikke? Vores helt egen, som kun vi kender. En broder-hemmelighed."

Sakse havde ikke lyst til at tænke på, hvad der ville ske, hvis Nat kom til at afsløre overfor Liv, at Sakse havde snakket om fædre. Han havde set, hvad der skete med Castien. Castien havde selvfølgelig også reagerer dumt, men Sakse skulle alligevel ikke nyde noget.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 04.10.2018 17:39
Nat ikke bare trak på skuldrene, men smed begge arme op i overgivelse, da Sakse bad ham om at holde deres samtale en hemmelighed. "Ohhh-kay," svarede han og fik et eftertænksomt udtryk igen, inden han så ud som om han kom til en konklusion og rakte en lillefingre frem mod Sakse.

"En Sakse-Nat hemmelighed," sagde han med et smil, der fyldte hele hans ansigt, og afventede smilende Sakses lillefinger som en krog om sin egen. "Så hjælper jeg dig med at finde din far, når jeg er stor nok til at få min egen hest," lovede han også og hoppede næsten på stedet af spænding.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, jack, Htqz
Lige nu: 3 | I dag: 11